{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
164 visninger | Oprettet:

Jojo
Jojo
Online Tilmeldt:
31. dec 2021
Følger: 7 Følgere: 22 Emner: 232 Svar: 2.165

Sjove oplevelser {{forumTopicSubject}}

Måske ikke så et spændende emne, men hvad er jeres sjove, eller måske ikke så sjove oplevelse mht. vejret.

Jeg har oplevet begge minus 53 og plus 50 og flere stormer hvor man slipper godt fra, og jeg husker stormen in Danmark in 1999 som var den mest kraftigste in Danmark.

-Minus 53 var ikke noget særligt og det var kortvarigt men jeg kan forbinde det til nogen sjove oplevelser, når dæk på din bil bliver så kold tager det flere kilometer før de bliver rund igen og det er noget af en ryste tur man får.

Jeg kørte i en lille grøft grundet fygesne midt om natten og pisse kold in Alberta, men heldigt for mig kunne jeg holde bilen kørende, ellers ville jeg ikke havde været her bag computeren

Når det er plus 50 er alt vel, til du løber tørt for benzin smiley

Men 1999 glemmer jeg aldrig.

Hvad med jer smiley

Kommentarer på:  Sjove oplevelser
  • #1   3. feb Jojo ja men jeg husker da jeg som ung i 1964 og min første knallert en brugt 2 gears puch som jeg kørte fra Amager og til Høng Børnehjem med et stop i Roskilde for at få varmen og et stop i Kulby hos nogle gode venner hvor jeg fik et karbad jeg var bare så forfrossen efter turen fra Amager da jeg kørte i noget jeg på det nærmeste vil kalde for sommertøj og det var vinter - frostvejr og skide koldt og knallerten og det forreste tandhjul var mindre end det forskrivende så ja omkring 25.km i timen smiley

• CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 96
    #3   4. feb Jeg ved ikke om det er en sjov oplevelse, men det er noget der ofte imponerer mig.

Mit kontor ligger i downtown San Francisco, og jeg bor i en provinsby ca. 45 minutters tog-kørsel fra kontoret. Om sommeren, når jeg stiger på toget i San Francisco, er temperaturen ofte omkring 20 grader. Når jeg står af toget 45 minutter senere, er temperaturen oppe omkring 40-45 grader.

Det virker voldsomt at temperaturen kan stige med 25 grader på en blot 45 minutters tog-tur, men San Francisco er generelt køligt fordi det ligger ud til vandet, og jeg bor mere indlands, i en dal omgivet af bjerge.

Jeg kørte iøvrigt igennem Mojave ørknen i sommers, i ny bil, så var lidt spændt på hvordan den ville klare varmen. I vejsiden er der skilte der anbefaler at man slukker for AC for at belaste motoren mindre. Jeg kørte dog med AC, og det var heldigvis ikke noget problem, selvom temperaturen var over 50 grader.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 7 Følgere: 22 Emner: 232 Svar: 2.165
    #4   4. feb Carsten
    Fint at din AC kunne holde til varmen og at bilen er nyt hjælper vel en del.
    Vi er også vandt til store temp forskelle, men fra 20 til 45 plus er bedre at klare end fra O til 25 plus.
    Det sjove er at forskellen mellem O og minus 45 ofte ikke kan mærkes ret meget når solen skinner og der er tør luft, og det er vel også hvad du oplever in S.F

Jeg kan godt spille golf når der er plus 40 grader, men mest fordi vi ved at det hurtigt nok bliver vinter igen og hvad jeg ville nyde varmen nu hvor der er tæt på frostgrader her.

Mht. AC har jeg aldrig brugt det selvom det blev rigtigt varmt, det kan godt virke dejligt i en stuk tid, men sundt er det ikke.

Nu ved jeg at det ikke er helt så varmt in S.F men jeg er alligevel lidt jaloux smiley
    Godt weekend

• CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 96
    #5   5. feb #4
    Ja, nye biler kan generelt bedre klare varmen end ældre. Om sommeren ser jeg ofte ældre biler holde i vejkanten med problemer, især ifm. køkørsel.

Luften er mere tør her, ja, det hjælper en del. Jeg plejer at sige at 45 grader i Californien føles som 30 grader i Danmark.

Jeg ved ikke om AC er usundt, det er overalt her hvor jeg bor. Jeg har det i begge biler og i huset. Alle butikker og shopping malls har det. Jeg synes at det er lidt komisk når folk har ild i deres pejs og har AC til at køre samtidigt for at det ikke skal blive for varm.

• #7   5. feb Jeg kan ikke huske hvornår det var, men jeg var på ferie med mine forældre på Sicilien.

Vi blev vækket om natten ved et jordskælv, hvor alt rystede og sengene bevægede sig meget.
    Det var Etna, der pludselig var gået i udbrud.

Det var lidt spændende at opleve.

• #8   5. feb Annella det må være skønt at bo i en skov smiley

• #9   5. feb Cris7 jordskælv/vulkanudbrud der takker jeg nej tak smiley

• #10   5. feb Jeg husker jeg som ung stod på en terrasse på en bjælkehytte i Norge i 25 graders frost og tissede udover kanten og jeg stor i underbukser og jeg frøs ikke jeg var vel 16/17 år dengang stod jeg også på ski smiley

Kommentér på:
Sjove oplevelser

Annonce