{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
151 visninger | Oprettet:

Europæisk by indfører entré for endagsturister {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/ferie/europaeisk-by-indfoerer-entre-for-endagsturister/7458005?trackid=Jp%20lister%20seneste

15 år.

Så længe har myndighederne i den populære turistby Venedig forsøgt at få et indført et gebyr for at få endagsturister til at betale et ekstra gebyr for at besøge den italienske storby, og nu er det endelig lykkes.

Det skriver byens borgmester, Luigi Bruganaro, på Twitter ifølge The Independent.

Feriegæster, der overnatter på hotel i byen skal allerede nu betale en ekstra skat på mellem 1-5 euro (7,50-37,50 kroner) pr. dag for at bo i byens, men det nye gebyr vil altså betyde, at også endagsturister fremover skal betale en ekstra skat for at gå på sightseeing i kanalbyen.

Det er uvist, hvad prisen på den nye 'entre' skal være, men flere medier skriver, at gebyret vil lyde på op til ti euro.

Ifølge byens borgmester skal den nye skat 'beskytte dem, der lever, studerer og arbejder i Venedig'.

- Afgiften vil give os bedre mulighed for at administrere byen, holde den ren og til at tilbyde innovative ydelser til vores gæster - samt give indbyggerne et mere passende liv, lyder det fra Luigi Bruganaro ifølge det britiske medie.

Det anslås, at knap 25 millioner turister rejser til Venedig hvert år, hvilket tidligere på året fik myndighederne i byen til at stramme reglerne for at holde styr på de mange besøgende.

Det anslås yderligere, at 'kun' hver femte turist overnatter i byen, og derfor kan byen altså se frem til at få en del penge ud af den nye turistskat, som skal bruges til at vedligeholde bygninger og monumenter samt til at holde byen ren.

Den italienske regering regner med, at gebyret vil indbringe op mod 50 millioner euro om året.

Vil du betale entré for at besøge en by? der tillige er overrendt af turister

Et par Euro ville jeg måske nok betale i entré, men 10 € aldrig i livet, jeg tror også, det giver bagslag for Venedig, byen lever bl.a. af turister.

De forventedede anslåede 50 mio. € om året, tror jeg er ren utopi.

Kommentarer på:  Europæisk by indfører entré for endagsturister
  • Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 1 Følgere: 15 Emner: 12 Svar: 636
    #1   2. jan Büsum gør det samme. Var der i 2017, og der kostede det et dagsgebyr på 1 euro, for at bo der. Tænker det er lidt ala en skjult p-afgift.

• #2   2. jan Venedig er virkelig et trængt sted når det kommer til turister. Hvilket kan blive for meget for de lokale indbyggere, trods indtægter.

Der bor ca. 55.000 lokale i Venedig, men i gennemsnit ca. 60.000 besøger hver dag Venedig.

Ikke mindst er Venedig skrøbelig for vand og underminering, som der trods indtægter aldrig er blevet gjort meget for at afhjælpe fra den Italienske stat.

Mener at det er helt okay, hvis pengene bliver brugt rigtigt, at Venedig opkræver lidt ekstra gebyr for turister.
    Jeg har selv været der 2 gange, dog for år tilbage. Første gang da jeg var 13 år. Der var ikke så mange turister endda, og derfor meget charmerende.

Jeg kan sagtens forstå at beboere ønsker at bevare deres hjem, deres måde, og lokaliteter på.

• #3   2. jan Cris

Allerede i 2010 har man begyndt et stort arbejde med slusekasser for at forhindre oversvømmelse...fra Ing.dk

Nu er turister ikke skyld i ændret vandstand på nogen måde så det er bare en smart måde at få det problem financierer.... Man kalder det den danske model

• #4   2. jan Jaaaa hvis de bliver brugt rigtigt er det vel ok

• #5   2. jan Turister skal flås, sådan er det nu, ok for mig, jeg har ikke til hensigt at besøge byen.

Kommentér på:
Europæisk by indfører entré for endagsturister