Forbyd el løbehjul m. v. {{forumTopicSubject}}
https://www.dr.dk/nyheder/indland/skal-elloebehjul-og-andre-smaa-elkoeretoejer-vaere-fortid-i-trafikken-det-mener-eksperter
Helt enig i at de mindre eldrevne køretøjer, samt fatbikes bør forbydes.
Det er dog ufatteligt at der skal gå 7 år, før eksperter rører på sig, for at forsøge at få dem forbudt.
Det tog jo ikke lang tid efter det blev tilladt, at mange kunne se og mærke problemet.
Normalt har man kaldt almindelig cyklister for de bløde trafikanter i vejbilledet mod biler. Men nu er selvsamme cyklister også blevet de bløde trafikanter på cykelstierne.
Transportordførere fra K og M bruger dumme undskyldninger for et forbud.
Men hvordan ser I på det?
Har I oplevet episoder som kan være farlige?
Det er ikke i orden.
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 32 Emner: 58 Svar: 651
Det er da ret tydeligt, at du hverken har elcykel eller el løbehjul - jeg ser ikke dine problemer med dem, men jeg bor så heller ikke i storbyen.
Flere af vores venner som er 65++ har i mange år haft el løbehjul, og de bliver flittigt brugt.
Her er også en del unge som bruger el løbehjul i kvarteret, kører f.eks i skole på dem.
Nuvel, jeg ser da en gang imellem at de kører 2 på et, eller uden hjelm.
Men ligefrem at forbyde dem, synes jeg er at gå over grænsen - hvis de endelig skulle forbydes, må det være i storbyerne, hvor det kan være farligt på cykelstierne.
Men hvad så med el cykler, de må så også være til fare på cykelstierne, de yder jo også en vis fart, og ofte uden at skulle træde i pedalerne.
Forbyd el løbehjul m. v.