{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
234 visninger | Oprettet:

JEG EN SNYDER! {{forumTopicSubject}}

"I disse dage er en mange-milliardær Torben Østergaard i vælten både i TV, radio, aviser og også på de sociale medier.

Meget kort fortalt vil han ikke tage ansvar for sit eget svineri på sin egen grund. Det gør han ved at lade sit firma Nordic Waste gå konkurs.

Nu vil regeringen prøve at få ham til at være med til at betale bare noget af regningen. Han blæser højt og flot på, at betalingen i sidste ende havner hos skatteyderne.

Jeg er kommet i tanker om min egen skattesag.

Et brev fra skattevæsenet fortalte mig, at jeg skyldte 7 kr. Hvis jeg ikke reagerede, ville man overføre denne sum til næste års skattetræk.

Det var jeg mægtig glad for. Hvorledes skulle jeg ellers kunne betale 7 kr. på stående fod?

Måske vil mange af jer nok tænke, at de to historier ikke kan sammenlignes - det er højst sandsynligt rigtigt.

Jeg påpeger bare, at har man penge som sandkorn på stranden, slipper man godt for fifleri, mens jeg der har "snydt" staten for 7 kr. hurtigt bliver opdaget og afkrævet pengene af skattefar. Daniella".

Ja det er rigtigt, at det kniber med logikke for skattefar!

Men en formue på 41,89 milliarder kroner i 2023, kunne han vel spendere et par milliarder af kroner, på at rydde op efter sig?

Ved at lade sit firma Nordic Waste gå konkurs, får skattefar næppe en krone ud af ham?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  JEG EN SNYDER!
  • #1   31. jan Polle
    Uanset hvad må vi ikke glemme at Torben Østergaard tager fat i et problem, og god nok er formmålet at tjene penge på det, men i min verden udstiller det os ligeså meget som ham.

    T.Ø kommer ikke til at tjene penge på skidtet, tværtimod taber han nok begge ansigtet og en del penge hvis kommunen altså er klogt nok at tage de juridiske skridt som tvinger ham til ansvar.

    Hvad er godt med sagen er at vi skal være kritisk imod dem som tager røven på samfundet, og den næste sag er vel nok lige rund om hjørnet.


  • #2   31. jan Det kan undre, at der ikke er nogen fra pressen, der ser på, hvor mange millioner, N. W. har tjent på at stable beskidt jord op på grunden.

    Alt hvad de har modtaget, har de fået penge for.
    Men de penge er for længst gået til milliardærens pengetank!
    - Derfor burde der da være penge til at rydde op efter sig selv.

    Her i Silkeborg aftager man en masse af "lortet", til en støjvold ved motorvejen. Da det startede, var der "kun" tale om 10.000 tons, men nu har man vist allerede modtager det tredobbelte.

    Fra kommunens side, blev det påpeget, at det kun var lettere forurenet jord, og af hvert læs blev der udtaget prøver, så det er ganske ufarligt!

    Det er lige blevet oplyst, at det viser sig, at det er en del mere forurenet end bare "lettere forurenet". Så nu får Silkeborg kommune et problem med forureningen, og evt. problemer med grundvandsforurening.


  • #3   1. feb Ja man ville jo gerne fra Randers kommune have befolkningen til at tro det jord ikke var mere forurentet end det jord der var i villa haven.
    Så kan man jo så spørge sig selvom hvorfor så rense det smiley
    Men tror ikke man skal gå så meget efter TØN som han kaldes.
    Har Randers kommune orden i deres papir omkring tilsyn ?
    Nej.
    Hvorfor skal TØN betale af egen formue hvis det vitterligt er kommunen som har sovet i timen ?
    Ville man selv gøre det ?
    Går vi bare efter TØN fordi han har 42 mia kroner og det bare er et greb i lommen for ham ?
    Eller ville man gøre det samme hvis det var en gammel pensionist ?


  • #4   1. feb Jeg synes at det er en skandale af de helt store med det forurenet jord på ét sted!

    Man har lidt svært ved at forstå, at man fra myndighedernes side ikke havde forlangt, at det blev lagt forskellige steder af sikkerhedsmæssige årsager?


  • #5   1. feb At være sit ansvar bevidst er bestemt en mangelvare i dansk erhvervsliv og det skyldes i høj grad den lemfældige konkurs lovgivning vi har i Danmark hvor enhver modgang løses med en konkursbegæring hvorefter tavlen viskes ren og man kan starte op påny.
    I gamle dage havde ansvarsbevidsthed en helt anden betydning hvor man satte en ære i at rette op på de skader man havde forvoldt hvis man havde den mindste mulighed for det.
    Dagens erhvervsledere og virksomhedsejere er en samling egoistiske, ansvarsløse og æresløse kujoner der skider på alle andre smiley


  • #6   1. feb Busmann
    Det er lige blevet oplyst, at det viser sig, at det er en del mere forurenet end bare "lettere forurenet". Så nu får Silkeborg kommune et problem med forureningen, og evt. problemer med grundvandsforurening.



    Jeg tror at ALLE kommuner i landet har problemer med forureningen af jord, dette findes i alle kommuner landet over.

    Vi hører ikke ret meget om det, men alle motorvejer og vejer har forurenet jord i kæmpe store mængder, med begge asbest fra bremseskiver, bly fra benzin, gummi fra dæk og vindues viskere, salt fra snerydning og nok flere ting som gør meste jord under og omkring alle veje farligt for grundvandet, og det er ellers ikke lettere forurenet jord vi snakker om.

    Det skønnes at der hvert eneste år bliver deponeret over 7000 ton gummi som bliver betegnet som mikro plast

    Det er snart være med alle togbaner, her har man i måske over 100 år haft skik at sprøjte med tunge olier for at forhindre ukrudt til at vokse, og ingen rensnings anlæg vil tage imod jord fra togstrækninger.

    Sagen in Randers er bare en dråbe i det samlede regnestykke vedrørende forurenede jord, men det er alligevel en skidt sag smiley



Kommentér på:
JEG EN SNYDER!

Annonce