{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
228 visninger | Oprettet:

Er der stadig tillid til politiet? {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/seks-betjente-fra-koebenhavns-politi-er-anholdt-og-sigtet-tyveri

Inden for kort tid er flere sager dukket op omkring visse politifolks ageren. Det er gået fra overgreb, til forfølgelse, løgn, og nu senest direkte kriminalitet mellem en gruppe betjente.

De omtalte 6 politimænd, er blevet sigtet for tyveri af særlig grov beskaffenhed i forbindelse med deres arbejde, stillingsmisbrug, og besiddelse samt videreoverdragelse af euforiserende stoffer. (Hvilket skulle være kokain).

Det er meget alvorligt. Så man kan undres over, at de ikke er varetægtsfængslet?

Anklagemyndigheden plejer at varetægtsfængsle alt for mange efterhånden, især når flere er involveret, så de ikke kan afstemme deres forklaringer efterfølgende.

Men ikke i dette tilfælde, hvor betjentene bare er sendt hjem, indtil videre. ?

Selv har jeg stadig tillid til politiet, for generelt er de venlige, og forsøger at hjælpe, ikke mindst selv sætte deres eget liv på spil for at redde andre.

Jeg tror heller ikke at politiet har de bedste arbejdsvilkår, for de er blevet underlagt en alt for politisk agenda omkring hvad der skal fokuseres på, hvor længe man skal arbejde med en sag, afvise en sag, osv.

Godt politiarbejde, skal ikke forstyrres af politikkeres mærkesager.

Det samme gælder anklagemyndigheden.

Man skal kunne stole på politiet, men de lyver også nogengange, for ikke at blive sat i dårligt lys.

Hvordan ser I på det?

Har I oplevet at blive behandlet uretfærdigt, eller andre?














Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der stadig tillid til politiet?
  • #1   2. nov 2023 Cris7 flere sager hum og jeg har tillid til politiet smiley

  • #2   2. nov 2023 Selvom jeg har tillid til politiet generelt, skal man heller ikke være blind for at de også overtræder grænser som de ikke burde.

    Hvilket anklagemyndigheden også gør.

    Jeg har selv oplevet det med en god ven, for et par år siden. Det var totalt grænseoverskridende. Især når man ikke har set sådan en opførsel fra politiets side før.

    Jeg undersøgte loven, og min ven stod til en bøde, intet andet. Hvilket var okay. (Jeg vil ikke direkte tale om sagen her).

    Men anklagemyndigheden fastholdt deres mening, (som var mod loven), men som kunne give op til 2 års fængsel. Derfor skulle sagen i retten, med domsmænd, 3 stk.

    Det var så skræmmende for min ven, ikke mindst da der gik mere en 3 år før sagen kom for retten.

    Anklager indrømmede i retten at man havde taget fejl i sigtelsen, og mente at en bøde var okay.

    Dommeren var vred, for at spilde rettens tid. Så anklagemyndigheden/ politiet, kom til at betale det hele.

    Det var simpelthen ikke okay.








  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 60 Svar: 671
    #3   2. nov 2023 Nobody,s perfekt

    Og det er politiet hellere ikke, eller præster for den slags skyldt, eller brandmænd.

    Personligt vil jeg altid være kritisk når jeg møder politiet, jeg tænker ofte på dem som ansatte af den Danske Bank, men jeg har haft mange gode oplevelse, og jeg husker dem som går mange år tilbage hvor han siger.

    Du slipper, men pas på næste gange, men det er nu over tyve år tilbage smiley


Kommentér på:
Er der stadig tillid til politiet?

Annonce