{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
257 visninger | Oprettet:

Passivitet og krig {{forumTopicSubject}}

Det er skræmmende og deprimerende at se en hel verden se passivt til mens der sker et folkemord på palæstinensere i Gaza. Børn, voksne kvinder, ældre - alle ryger med i massegraven.
Hvor mange våben og milliarder sendte man til Ukraine? Hvor mange til Gaza?

Når jeg tidligere læste om krige og grusomheder, så tænkte jeg, at nu er vi heldigvis blevet mere civiliserede. Det er vi altså bare ikke.

Amerikas og Danmarks forsvar er at Israel har ret til at forsvare sig ... ja, men det har arabiske muslimer også!

Jeg tror ikke jeg kan beskrive nærmere hvad det er for et håbløst humør jeg er i, jeg kunne sidde trygt i min bolig her ved Øresund, fri for både krig og oversvømmelser, men jeg spekulerer på hvad man kan gøre.

Kommentarer på:  Passivitet og krig
  • #1   31. okt Bare roligt Alis
    Millioner af mennesker rund omkring har samme følelse som dig, faktisk har man advaret in USA at der kommer stærke reaktioner og muligt terror handlinger om den problem stilling..

Personligt er jeg imod Hamas, PLO eller lignede, m, en intet retfærdiggør ISRAEL at y nabyo som de har knægtet hele deres live.

En femte del af Palæstina tilhører nu Israel, Lidt som Jylland vælger at tilegne sig Sjælland.

Israel lejer Hitler, og jeg kan ikke lide det smiley

• #2   1. nov Så vidt jeg kan forstå er det et eller andet på vej i Danmark også om at stoppe den ensidige opbakning til Israel. Love om krigsforbrydelser skal overholdes af begge parter. Israel har tyranniseret palæstinenserne i årevis, men det gør det ikke i orden at de tager gidsler.

Hvad Israel udsætter palæstinenserne for nu er så horribelt at det er svært at fatte. I Gazastriben kan de bare sidde og vente på at blive skudt, og imens kan de se på hvad der sker med deres børn. Israels FN-ambassadør bar en gul stjerne ved mandagens møde i Sikkerhedsrådet. En hentydning til hvordan jøderne blev behandles i Tyskland under ww2, men han er helt skævt på den. For det første var det nogle andre mennesker dengang, og for det andet så får vi aldrig fred i verden hvis der hele tiden er nogen, der lige skal hævne et eller andet. Jeg kan da godt forstå at jøderne har fået grundlagt en alvorlig angst, men det problem skal løses på en anden måde.

Ægypten har åbnet grænsen for et mindre antal ambulancer. Det er slet ikke nok, men ethvert menneskeliv der bliver reddet er det værd.

• #3   1. nov Cris
    Jeg synes i he hele taget at emnet Israel versus Palæstina er uhyre vanskeligt.
    Historien tilgodeser Israel, og vi kan ikke lide en terror organisation som Hamas.

Det er Goliat imod en dværg, Israel holder nøglen til fængslet som hedder Palæstina, en atommagt imod et smal land med hjemme lavede bombe og raketter som overleve igennem at grave tunneler som en udvej.

Jeg har skrevet det før, og jeg gør det igen, når Palæstina protestere bliver de straffet 20 gange for hvert eneste forbrydelse, de kan aldrig blive godt nok, de kan aldrig blive til noget, og resten af deres liv bliver levet i en fængsel.

De er ikke uskyldigt i Palæstina, men de er sandeligt heller ikke uskyldigt in Israel, de blæser stort på at de har fået en land tildelt som international er aftalt som værende deres.

De snuppede Golan height fra Libanon in 1967, de annekterede West Bank og de bliver ved at stjæle land fra Palæstina til så sent som sidste uge hvor en par byer pludseligt nu ligger i Israel og de gør det i højt dagslys og der er ingen som tør sige noget.

Hadet imod Israel bliver større og større for hvert dag, og Palæstinenser bliver myrdet i de sædvanlige 20 til en ratio, og der kreeres derved en antal martyrer for hvert eneste mord.

Det er sku efterhånden blevet vanskeligt at ha sympati for Israel, for ikke at nævne ordet Respekt.

De har for længst tabt min smiley

• #4   3. nov Folkene/krigerne fra Hamas vidste ganske udmærket, hvad der ville ske efter deres fremfærd, hvor de myrdede masser af uskyldige mennesker.

De vidste, at det var ganske som at stikke en kæp ind i et hvepsebo.

• #5   4. nov Ja, Hamas vidste hvad der ville ske. En af dem sagde, at han hellere ville dø end leve i et besat Gaza.

• #6   4. nov Busman
    Folkene/krigerne fra Hamas vidste ganske udmærket, hvad der ville ske efter deres fremfærd, hvor de myrdede masser af uskyldige mennesker.

Det har du ret ind Busman
    Og Israel ved udmærket at de gør livet besværligt, eller umuligt for alle deres egne i hele verden.
    De myrder uskyldige børn og kvinder fordi de vil ramme terrorrister og de kalder almindige mennesker kollateral damage ligesom Hitler gjorde.

Ergo !!!! smiley

• #7   14. nov Alis
    Ja, Hamas vidste hvad der ville ske. En af dem sagde, at han hellere ville dø end leve i et besat Gaza.

Jeg ser lige en gammel tysker film om krigen, og de samme ord som du bruger blev brugt af Gestapo, altså deres ofre, de jøder.

Historie gentager sig, men nu er det de Jøder som fører ordet, smiley

Kommentér på:
Passivitet og krig

Annonce