Socialmedarbejdere må leve med trusler. {{forumTopicSubject}}
https://www.dr.dk/nyheder/indland/stigende-problem-vaekker-bekymring-ansatte-faar-doedstrusler-ridser-i-bilen-og
citat "Hos Kommunernes Landsforening erkender formanden for løn- og praksisudvalget, Michael Ziegler (K), at det er alvorligt – og at de har et ansvar.
- Vi skal understøtte vores medarbejdere, så de er klædt på til at have en god dialog med borgerne og forebygge mulige konflikter, siger han." citat slut.
En god dialog med borgerne?? Der er overhovedet ikke tid til snak! Social-og-sundhedsarbejderne har så meget fart på at man skulle tro, de trænede til næste maratonløb.
Det problem er mere alvorligt end politikere kan fatte. I årevis har den stået på rationaliseringer og nedskæringer for at skaffe penge til skattelettelser, og for det ødelægger man livet for både medarbejdere og klienter i sundhedssektoren. Det skal være sjovt at gå på arbejde, man skal ikke vågne om morgenen efter en delvis søvnløs nat og med ondt i maven. For at rationalisere og spare penge, så pisker man medarbejdere til at løbe stærkere og yde mere, og så må man bagefter bruge penge på læger og psykologer og hvad det ellers har af konsekvenser. Førtidspension sådan lige før de er helt færdige.
Nu ser man sig så om efter billigere arbejdskraft i udlandet.
Det er uduelige politikere, der skaber sådan et samfund!
Jeg arbejdede i sundhedssektoren, og jeg glædede mig til at gå på arbejde. Der var kontakt med både klienter og medarbejdere, og jeg følte, at jeg udrettede noget, hvilket er en meget sund følelse at have. Desværre er vores fagforeninger så svækkede at de heller ikke kan stille noget op mod det politiske diktatur. Det kan kun ændres ved at vi får nogle andre politikere valgt ind i folketinget, og så mange at de har noget at skulle have sagt.
Men hvordan får vi folk til at vågne op og lade være med at falde for højrefløjspropaganda som at hvis der skal flere penge til sundhedssektoren, så skal man sørge for at det private erhvervsliv tjener mere. Det er bluf! Og Danmark har penge nok, de skal bare ikke ligge og visne på store private bankkonti, de skal ud i samfundet og arbejde.
apr 2019
Følger: 2 Følgere: 21 Emner: 254 Svar: 1.982
Efterhånden er der så mange regler som de fleste slet ikke kan overskue.
Bare det at kende sine rettigheder inden man henvender sig er næsten en nødvendighed ellers bliver man snydt af pamperne.
aug 2023
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 70
Var på kommunalt kontor i forgår for at attest de vita og fik den flotteste og hurtigt betjening, og super venligt også.
Kan være det varierer fra de forskellige kommuner
dec 2014
Følger: 16 Følgere: 75 Emner: 274 Svar: 2.950
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 41 Svar: 418
Ufatteligt mange syge mennesker skal møde op, og så sendes de i håbløst arbejdsprøvning gang på gang, selvom begge parter godt ved, at det er nytteløst.
Ved det, for den arbejdsplads jeg tidligere arbejdede på, kommer der utallige syge mennesker som sendes afsted af kommunen, og selvom de ikke kan udføre en "almindelig" persons arbejde, er de gratis arbejdskraft.
Der var engang, hvor de syge kunne tildeles invalidepension, når de var for ringe til at kunne klare et alm. job - sådan har det ikke været længe, men de giver arbejde til kommunens folk, som derved bliver "skrankepaver", som ikke har andre muligheder i dagens system, end at træde på de sølle.
Derfor går det ofte galt, og der må ansættes vagter til at ............................................ pisse irriterende at systemet er blevet så ringe !!!!
dec 2014
Følger: 16 Følgere: 75 Emner: 274 Svar: 2.950
Enig med det du skriver Å.R
Jeg har selv været gennem systemet, med årelang kamp med Jobcentret. Det har været modbydeligt, og opslidende. Der er ikke grænser for hvordan der bliver forsøgt med manipulation, for at fastholde een i det rådne system.
jun 2014
Følger: 10 Følgere: 58 Emner: 126 Svar: 5.551
LIge før jeg røg ud i 20 års isolation, mødte jeg en af de skrankepaver. En sosuer, der smadrede mig fuldstændigt. Så snart jeg sagde noget eller forsøgte at forsvare mig, huggede hun som en slange. Da jeg kom så meget på benene igen, at jeg kunne skrive, rejste jeg klagesag over hende, men hun løj sig bare fra det hele, og der blev ingenting gjort. Jeg har spekuleret på, om man bevidst ansætter underlødige folk til det beskidte arbejde, og derefter fyrer dem og hævder, at den slags metoder går kommunen ikke ind for. Det gjorde de altså for der blev ikke rettet op på noget.
Nu kommer sparekniven og rationaliseringerne igang igen. Der er netop lavet et forslag til en plan. Så kan Lars Løkke komme videre med sit arbejde med at nedbryde sundhedssektoren. Moderaterne er ikke et midterparti, han er lige så neoliberal som han altid har været.
Socialmedarbejdere må leve med trusler.