278 visninger
|
Oprettet:
Det kan Danmark ikke være bekendt! {{forumTopicSubject}}
Når jeg læser om en dansk dreng i Syrien, der er meget syg, og som ikke kan komme hjem til Danmark, så bliver jeg vred - rigtigt vred endda!
Hvad er man bange for? Hvis moderen har haft tilknytning til IS, så giv hende en fodlænke på, så man ved hvor man har hende.
Det er drengen, det drejer sig om, og med det sygdomsmønster han har, har han sandsynligvis ikke kræfter til at blive rask hvis han bliver skilt fra sin mor.
Hvad er der sket med Danmark? Vi skal ikke længere tilbage end til at jeg kan huske det, før det var utænkeligt at det danske folketing ville sidde passivt og se på at en dreng dør på den måde.
Jeg er ikke længere stolt af at være dansker.
dec 2021
Følger: 6 Følgere: 27 Emner: 286 Svar: 2.643
Jeg har ikke læst linket, men jeg ved at problemet er kompleks, og vekselende lovgivning og krigeriske regeringer har gjort det endnu mere vanskeligt at hjælpe
Jeg har også læst en del om en pæredansk pige med forkerte hudfarve og baggrund skal sendes tilbage til Syrien selvom hun ikke taler sproget.
Men når det drejes sig om børn, burde man som minimum gøre en maksimum indsats at tænke på deres fremtid og muligheder.
dec 2014
Følger: 16 Følgere: 77 Emner: 235 Svar: 2.866
Hun prøver at redde sig selv via sønnen. Hvis hun virkelig havde dyb kærlighed til sin søn, så ville hun gi' slip på ham og hurtigst muligt få ham sendt afsted til Danmark.
Hun er en farlig dame at importere, hun ligger som hun har redt, og må tage konsekvenserne selv, men lade sin søn få en mulighed for at leve.
Blogger
Følger: 13 Følgere: 249 Emner: 390 Svar: 9.358
Men forfærdelig for alle de børn, der vokser op i sådan en skod del af verden ubeskriveligt. Men DK kan bare ikke give los for dumme danske kvinder, der ikke kan finde ud af deres eget liv, eventyrlystne kvinder, for så er der jo ingen konsekvenser for eget valg, hvilket ikke kan være så svært at tænke, hvis man er ganske normal, IS er dæmoner, det er ikke nogen raketvidenskab at kunne gennemskue.
Dog tænker jeg, at denne drengs liv allerede er ødelagt, tror ikke han står til at redde, så sørgeligt .....
jun 2014
Følger: 10 Følgere: 57 Emner: 121 Svar: 5.796
Det er drengen, det drejer sig om, og han er så syg nu at han må sidde op og sove. Den lægehjælp han har brug for kan han kun få i Danmark, og han skal helt flyttes fra Syrien, for at få et liv.
Siden hvornår er vi begyndt at straffe børnene for forældrenes forbrydelser?
Hvis moderen er en fare for Danmarks sikkerhed, så må hun vurderes af retssystemet, og så må man tage de nødvendige forholdsregler. Det er muligt at idømme hende de nødvendige forholdsregler.
Børns tilknytning til deres forældre, uanset hvilke forældre, er så vigtig, han han måske ikke kan overleve, hvis han bliver skilt fra sin mor. Jeg ved ikke hvad hun har lavet, men nu drejer det sig om at redde hendes søn.
Lad os vise, at vi trods alt er klogere og mere menneskelige end IS.
dec 2014
Jeg har læst artikleren omkring den stakkels dreng.
Men det er moren som er den skyldige hvis drengen dør. Hun vil gøre ham til 'martyr' for 'onde' Danmark, der ikke hjalp! Trods hun er fuldt ansvarlig for det selv.
Lad os vise, at vi trods alt er klogere og mere menneskelige end IS.
jvf. Alis
Ja, det kan jeg delvist gi' dig ret i.
Men denne kvinde/mor, som du så ikke har læst om, er farlig.
Hun bør for sin søns skyld lade ham rejse hertil og blive behandlet.
Blogger
Jeg mener, der må være grænser for, hvad forældre kan opføre sig af grusomheder over for deres børn, og disse forældre til drengen her, så burde han tvangsfjernes, det er det værste af det værste, han er mærket for livet, uanset om han bliver reddet, men jeg mener forældrene burde straffes, jeg kan ikke tilgive sådanne forældre, der i den grad ødelægger deres børn, det er hjerteskærende ondt.
dec 2014
Ikke mindst hvis man husker historien om den vise Kong Salomon, hvor 2 kvinder begge erklærede at barnet var deres. Der sagde Salomon at barnet skulle hugges i to stykker. Den ene kvinde sagde nej, det er ikke mit barn, lad den anden få det. Med det udsavn viste det hvem som var den rigtige mor.
Moren ville hellere miste sit barn til en anden, end se det dø.
Men det vil denne IS-kriger-mor ikke. Så det er hendes ansvar, ikke vores!
jun 2014
Uanset hvad man mener om de kvinder, så er deres børn vokset op med krig og angst, og moderen har været den eneste omsorgsperson. Det kan ikke nytte at skille dem ad, man må løse problemerne i stedet.
Blogger
jun 2014
Set med vores øjne er hun måske en dårlig mor, men man skal se hende med drengens øjne, og der er en speciel binding mellem mor og børn.
dec 2014
Hvis moren virkelig viste omsorg for sin søn, så lod hun ham rejse så han kunne redde livet.
Hun vil ikke engang gi' ham den ene chance.
jun 2014
dec 2014
Det er jura, misforstået godhed fra forsvarssiden, som de jo skal plædere for.
Drengen har været syg længe, og moren har længe haft muligheden for at sørge for at han kom i behandling og til et trygt sted.
Men hun ønsker at redde sit eget skind også, for ikke at blive efterladt på det forfærdelige sted. Hvilket er forståeligt, set fra hendes side. Men hun har taget sin egen søn som gidsel.
jun 2014
"Men hun ønsker at redde sit eget skind også, for ikke at blive efterladt på det forfærdelige sted. Hvilket er forståeligt, set fra hendes side. Men hun har taget sin egen søn som gidsel. "
Du omskriver kendsgerningerne, Cris. Det er da forståeligt at hun ønsker at komme væk fra det forfærdelige sted, men det betyder ikke at det så automatisk er hendes motiv til at beholde drengen der. Hendes motiv kan være helt reelt, at hun ved at det kan koste hendes søn livet, hvis han skal rejse uden sin mor. Der er mange eksempler på en tilsvarende holdning.
Man kan læse ud fra beskrivelserne at drengen er så syg at det er på vej til at blive for sent. En vigtig ting for at komme over sygdom er at man har livsmod og livsenergi, og drengen er allerede vurderet til at være deprimeret. Menneskers sygdom er ikke noget man bare kan skrue i, resultatet afhænger meget af personens livsmod.
Det er Danmark, der opfører sig egoistisk. Man kan hente dem begge to, og så tage stilling til hvilke problemer, der kan blive med moderen. De må kunne løses.
Igår så jeg en film hvor man torterede en ægyptisk mand bosat i Amerika. Det blev overværet af en amerikansk repræsentant for Amerika. På et tidspunkt da han ikke kunne se på det mere, spurgte han de ansvarlige hvor mange brugbare oplysninger de har fået med den slags metoder, og hvor mange ekstra fjender?
Samme målestok kan man bruge her. Hvis det lykkes at forhindre moderen i at komme til Danmark, så er det måske en fjende mindre af det danske samfundssystem, men en sådan opførsel skaber måske 50 fjender mere.
Den dreng skal hjem. Man fører ikke religionskrig gennem en syg 6-årig dreng!
dec 2014
Du omskriver kendsgerningerne, Cris. Det er da forståeligt at hun ønsker at komme væk fra det forfærdelige sted, men det betyder ikke at det så automatisk er hendes motiv til at beholde drengen der. Hendes motiv kan være helt reelt, at hun ved at det kan koste hendes søn livet, hvis han skal rejse uden sin mor.
jvf. Alis
Men det giver jo ingen mening hvad du skriver Alis. For hun véd allerede at det VIL koste hendes søn livet, hvis han skal blive i lejren, og ikke får nogen mulighed for hjælp.
Hun véd også at hvis hendes søn kommer til DK, så får hun højst sandsynligt ham aldrig at se igen. Det er naturligvis hårdt, men bedre at vide at han kan få et liv, masser af muligheder, som hun selv, ved sine handlinger ikke kan.
Hun holder ham som gidsel, ganske enkelt.
jun 2014
Hun holder ikke sin søn som gidsel, men det gør Danmark. Sønnen vil dø i fangelejren, men det vil han også hvis han bliver flyttet til Danmark uden sin mor. Han vil ikke få et liv med masser af muligheder, han vil blive offer for diskrimination. Netop det hun selv har kæmpet imod.
dec 2014
Derimod er han offer for en dårlig mor, der ikke ønsker det bedste for sin søn her og nu.
Der er ingen diskrimination forbundet med denne sag. Derimod en kriminel mor, der har tilsluttet sig en forfærdelig organisation, og som har lært alt om våbenbrug m.m.
maj 2023
Følger: 11 Følgere: 2 Svar: 3
De er villig til at hjælpen knægten.
Moderen er stopklodsen for knægten og Danmark.
Hun tager jam som gidsel!
Bør hun have forældremyndighed over et barn hun ikke passer på?
At ta et barn med på IS mission er der mere end nok til vurdere hende som uegnet som forældre hvis du spørger mig.
Så hvis nogen ikke kan være noget bekendt her er det moderen selv.
Og sætte sig selv foran sit barn i sådan en situation er ganske uhyggeligt
Jeg kunne da godt tænke mig at spørge hvordan man fordreje en sag som denne til at det Denmark som er problemet her og ikke moderen selv ?
jun 2014
Citat "»Dybt chokeret« og »absurd«: Regeringen får hård kritik for at trodse Sundhedsstyrelsens anbefaling om at evakuere syg dansk dreng" citat slut
Nu har jeg været på Nettet for at finde ud af, hvorfor dansk regering ryster i bukserne ved tanken om at få moderen til Danmark, men jeg fandt ikke noget. Måske nogen her kan fortælle mig det?
Er dette her resultatet af en årelang kamp for at mistænkeliggøre muslimer og flygtninge? Jeg ville ønske at danskerne var for selvstændige til at blive ofre for manipulation på den måde, men det er vi vist ikke. Hvad medmenneskelighed angår har vi virkelig tabt terræn. Det kommer til nu at koste en 6-årig dreng livet.
dec 2021
Jeg følger ikke sagen, fordi det er en media show synes jeg.
Vi bliver pisket op før og imod.
Trist at en ung person er offer, men vi kunne jo bare fokusere på og redde dem som bor i Danmark.
Hvert 12. ung person er afhængig af stoffer eller alkohol, og derfra døder der en hel del.
Hvad gør vi for at redde dem og kigge indad.
Når det er sagt, så tror jeg at vi har berørings angst
Vi gør ikke nok, og Syrien gør intet
https://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrLNqV2i3dk1UEVYSAnPgx.;_ylu=Y29sbwMEcG9zAzMEdnRpZAMEc2VjA3Ny/RV=2/RE=1685584887/RO=10/RU=https%3a%2f%2fvidenskab.dk%2fom-videnskabdk%2fhver-12-unge-har-et-alvorligt-misbrug-af-stoffer-eller-alkohol%2f/RK=2/RS=LmeJYQgjzR2HtlAmdKcp2YjmD_k-
jun 2014
dec 2021
Jojo - På mig virker det også som om de politikere, der har truffet beslutning om at lade en syg dreng i stikken, de har bedøvet sig med et eller andet, så de ikke kan tænke klart.
Jeg tror nu mere på at de bedømmer hvad det er som gir flere stemmer
jun 2014
"Jeg tror nu mere på at de bedømmer hvad det er som gir flere stemmer"
Og det skal så koste en 6-årig dreng livet.
Det kan Danmark ikke være bekendt!