{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
132 visninger | Oprettet:

Er S og V ved at blive forlovet? {{forumTopicSubject}}

Er S og V ved at blive forlovet?

Meget tyder på, at S og V er ved at finde sammen igen, som de gjorde i 1970èrne!

Chancen for succes er denne gang større end den var i 1979!

"Regeringen Anker Jørgensen III, også kaldet SV-regeringen, arbejder-bonde-regeringen eller ministeriet Anker Jørgensen III, var Danmarks regering fra 30. august 1978 til 26. oktober 1979"

I dag er der større lighedspunkter i deres politikker, end der var i 1979!

En ny SV regering støttet af SF og Radikale, er en mulighed som de måske undersøger nu!

Mandater:
S - 50
V - 23
Støttepartier:
SF- 15
B - 7

I alt 95 mandater!

S - V og B ønsker begge en bred regering, og kan man logge SF med til at være støtteparti til en SV regering, er denne mulighed indenfor rækkevidde?

Din mening

Kommentarer på:  Er S og V ved at blive forlovet?
  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 80 Svar: 1.591
    #3   16. nov sorter selv

profilbillede
  • #4   16. nov smiley

• #5   17. nov Hvis vi forudsætter at Mette holder fast i asylbehandling udenfor EU er de radikale med garanti ude af kabalen og SF vil nok tage sig dyrt betalt i form af ministerposter og den tror jeg ikke S og V kan leve med.
    Det samme gælder hvis Løkke bytter plads med SF så jeg tror ikke at nogen af løsningerne bliver aktuelle 🤔

• #6   17. nov #5 Cody

Jeg er begyndt mere og mere at hælde til, at S og V finder sammen i en mindretals regering!

Det bliver ikke nemt at lave den til en flertals regering, men så kan de jo arbejde fra sag til sag og finde et flertal for dem!

Hvis ellers Venstre tør gøre dette eksperiment, men det er ikke sikkert at de tør dette!

Måske skrammer sporene fra SV regeringen i 1970èrne for meget?

• #7   18. nov Debatmand

Jeg har også svært ved at se hvor en S V regering skulle hente opbakning fra og det ville uden tvivl medføre en del medlemsflugt der ville sive ud til yderfløjene i skuffelse.
    Man må ikke glemme at “samarbejde henover midten” fortrinsvis er en Christiansborg ting der nok ikke har den helt store opbakning blandt befolkningen 😀

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

#8   18. nov Cody, jeg ser da politik helt ud over hele pladen ude i kommunerne, så at det skulle
    være en Kristiansborg ting er nok mere en drøm.

Så det ville passe fint til alle de særhensyn der tages i disse tider.

• #9   19. nov Ja Brok S, men du kan ikke sammenligne kommuner med folketinget.

I mange kommuner kan yderfløjene meget ofte blive enige om kommunale anliggender, hvilket er langt mere sjældent i folketinget.
    Kan du ex. forestille dig NB og Enhedslisten blive enige om noget som helst eller hvad med Alternativet og DF ?

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

#10   19. nov Cody, ja jeg ser faktisk alle muligheder åbne om alt og alle.

Men jeg tror ikke på noget holdbart.

• #11   19. nov V og S er ikke enige om ret meget, og ikke om det grundlæggende. Jeg hørte lidt af Jacob Ellemanns tale idag, og han er da blevet noget mere selvsikker på en talestol.

Men han regnede moderaterne med til rød blok, og da var jeg ved at ryge ned af stolen. Gad vide om de er skabt for at infiltrere rød blok? Hvis de er skal vi til at bruge en hulens masse kræfter på at afsløre Løkkes fiduser.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

#12   19. nov Venstre og deres formand ligner meget komiske Ali.

Om ikke formanden fra talestolen lyder som om Venstre har fået et fantastisk valg.

Venstre vil nok forsøge pladsen som Radikale havde før.

• #13   20. nov Det er vist for tidligt, at afskrive Løkke som statsminister.

Da Ellemand har en "statsminister i maven" og hele tiden har sagt, at Mette skal ned af tronen, tror jeg, at det kan give chancen for posten til Løkke.

• #14   20. nov #11 Alis

Ellemann er kommet i et svært dilemma, om han og Venstre skal gå med i en Socialdemokratisk ledet regering, måske med ham selv som udenrigsminister.

Eller er det bedre for Venstre og Venstres vælgere at stå udenfor en rød regering de næste måske 4 år?

Er der ikke nogen borgerlige partier som tør "lege" med Mette Frederiksen, ja så kommer der jo nok en S - mindretals regering igen.

Rød blok kan jo bare bruge deres flertal på 90 mandater som vælgerne gav dem ved folketingsvalget.

Hvor svært kan det være?

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

#15   20. nov Jeg elsker det der kommunistiske røde parti der lige blev halveret, og som betegnes som de RØDE Radikale. Forklar lige hvad rød der er i de Radikale, andet end taburetkløe. Og ikke at forglemmer hænder på lårerne efter en snap i tinget.

• #16   20. nov Brok S

Mon ikke det er de radikales indvandringspolitik der gør dem mest røde !

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

#17   20. nov Cody, mon ikke det er alt, hvad der ikke handler om fremmede i Danmark der gør

Radikale Nærmest blåsorte.

Kommentér på:
Er S og V ved at blive forlovet?

x