{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
264 visninger | Oprettet:

Jojo
Jojo
Online Tilmeldt:
31. dec 2021
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 143 Svar: 1.823

Det er Zelensky som har haft ret og fredsforhandlinger er på vej {{forumTopicSubject}}

Og havde vesten, USA og Nato lyttet mere til ham ville krigen været overstået.
Det vi lærer om Mariapol, Kherson og andre befriede byer er simpelthen grusomt og det vil være dumt at liste alle de krigsforbrydelser Rusland har begået.
Mange har påstået at Ukraine ikke er interesserede ind freds forhandlinger, men det viser sig at det er omvendt.

Ukraine har nu lagt et detaljeret freds plan på bordet som jeg sætter ind fra en engelsk avis.

1 - Radiation and nuclear safety
2 - Food security
3 - Energy security
4 - Release of prisoners and deportees
5 - Implementation of the UN Charter
6 - Withdrawal of Russian troops and cessation of hostilities
Justice
8 - Ecocide and the protection of the environment
9 - Prevention of escalation
10-Confirmation of the end of the war

Jeg kan ikke få øje på en urimeligt krav i de ti, tværtimod giver den plads til forhandlinger.

Klovnen Zelensky fremstår som ærligt og hæderligt hvorimod jeg kunne skrive noget ikke så pænt om Putin, Men nu gælder det freds forhandlinger.

Kommentarer på:  Det er Zelensky som har haft ret og fredsforhandlinger er på vej
  • Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Følgere: 134 Emner: 749 Svar: 4.108
    #1   15. nov jojo

Det lyder jo altsammen meget godt, det du skriver, men hvad er Selenskijs kompromis-tilbud for fred?

Den ukrainske forhandler Mykhailo Podoliak har gjort det klart, at Kiev ikke vil acceptere en dikteret fred. Man taler om 'diktatfred' når den ene side præciserer betingelserne for fred. Bude man ved en fredsforhandling ikke lytte til den anden sides betingelser?

Et af russernes krav er, at Ukraine ikke skal tilslutte sig EU og NATO. Derudover skal landet tage en neutral status.

• #2   15. nov Ja, og var man gået ind på russernes betingelser var krigen aldrig gået igang.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 79 Svar: 1.585
    #3   15. nov Jeg tror fanden har læst bibelen.

• #4   15. nov Og havde vesten, USA og Nato lyttet mere til ham ville krigen været overstået……..

Ja ja det så fint det der…..
    Men gjorde de ik det ?
    Han krævede og krævede og de lavede sanktioner og sanktioner og hvor er vi så nu ?
    I en kæmpe global finas og energi krise.

Så jeg synes vi længe nok har ret ind efter den denne fantastiske zelenskis nøkker.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#6   15. nov Annella

Et af russernes krav er, at Ukraine ikke skal tilslutte sig EU og NATO. Derudover skal landet tage en neutral status.

Personligt tror jeg nu nok at Ukraine kan tilslutte sig den krav, det koster jo ingenting og er temmelig uforpligtende.
    Rusland har jo opnået at begge Finland og Sverige nu kommer med i Nato og det styrker Ukrainens sag.

Men tilbage til de ti points Ukraine har luftet, Jeg har indtil videre ikke set et eneste forslag, mod forslag eller et forslag på dialog og rygterne er at Putin ikke selv mere kan beslutte hvad der kommer på bordet.

Noget helt andet.
    Tror du at Rusland anerkender afgørelser fra den internationale domstol.?

Ps.
    Du tvivlede tidligere på om videoen om den myrdede Russiske soldat var ægt.
    Det er nu bekræftet med offerets navn og de hele
    https://edition.cnn.com/2022/11/14/europe/russia-yevgeny-prigozhin-wagner-group-mercenary-intl/index.html

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#7   15. nov Rusland har svaret på Ukraines freds forslag.

Tre bomber in Kiev for lidt tid siden ødelagte en stort antal civile boliger og der er en ukendt antal civile døde

En andet stort bomb ramte en stort etage bolig in Pechersk smiley

profilbillede
  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 79 Svar: 1.585
    #8   15. nov Ja vi ser jo ikke at freden er på vej, men når jeg ser alle indlæg i nyhedsmedierne lyder det som om Ukraine er på vej, til at banke Russerne, men de gør stadig modstand.

Fred i området er som en drøm og ser ikke ud til, at være tæt på, så længe der sendes penge og militær udstyr til krigens forlængelse som vi ser på.

Men håber da nogen bliver udlært i krigsførelse.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#9   15. nov Brok

Men håber da nogen bliver udlært i krigsførelse.

Dit håb bliver til virkelighed Brok, russerne er blevet specialeret i alt ødelæggende infra struktur raket krigs førelse.

Her en af de farlige bygninger og alt kritisk farligt infra struktur indeni huset er ødelagt, det kan de bare de Russer

profilbillede
  • #10   15. nov Så vidt vides er to russiske missiler fløjet henover grænsen og ind i Polen hvor de har slået to mennesker ihjel.
    Polen har indkaldt til møde i sikkerhedsrådet.
    USA bekræfter via sine radar oplysninger at det var missiler affyret fra Rusland der ramte ned i Polen.

https://tv2.dk/

https://edition.cnn.com/2022/11/15/europe/poland-missile-rocket-nato-przewodow-ukraine-intl/index.html

Bliver spændende at følge Polen og NATO’s reaktion på angrebet.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#11   15. nov Cody

Rusland nægter at stå bag de raketter, og ingen tror på dem.
    Men det er en statement af dimensioner på Zelenskys freds forslag.

Det bliver en langt vinter for Ukraine, dem som overlever bombardementer skal dø af sult og kulde, dette er Putins ønske.
    Jeg er bestemt ikke for en forlængelse af krigen, men jeg bifalder at USA, Nato og EU støtter Ukraine yderlige.

Noget tyder på at Polen også øger deres bistand til Ukraine.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#13   16. nov jojo

Rusland nægter at stå bag de raketter, og ingen tror på dem.

Mens andre lande taler om eskalering og fordømmer raketnedslaget i det sydøstlige Polen, opfordrer Warszawa til at udvise tilbageholdenhed.

• #14   16. nov Det er højst sandsynligt Ukraine som har affyret missilet, som så er kommet på afveje, da Ukraine forsøgte at skyde russernes missiler ned.

• #15   16. nov #1 Annella

Bude man ved en fredsforhandling ikke lytte til den anden sides betingelser?

Det ville være MEGET svært, når Putin har opført sig så svinsk. Ikke mindst når han IKKE vil opgive med at annektere store dele af Ukraine.

• #16   16. nov https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-11-16-praesident-zelenskyj-gaar-mod-nato-forklaring-om-nedstyrtet-missil

Forleden dag sad jeg og hørte på endnu en af Zelenskyjs monotone taler, og så kom jeg til at tænke på, hvordan det ville være hvis Putin opførte sig på samme måde. Hvis vi skulle have den ene svada efter den anden om hvor ond modparten er.

Når man ser hvordan store dele af Europas og USAs befolkning kører med på vognen, så begynder det at ligne en massepsykose - og det er det muligvis også. Modstanderne mod Rusland har mistet jordforbindelsen. Selv vores fungerende udenrigsminister har travlt med at beskylde Ukraine for de to missiler, der ramte i Polen.
    Hvilken lettelse at tilstrækkeligt mange forlanger at man undersøger kendsgerningerne.

Der er nogle problemer, der skal løses, bl.a. borgerkrigen i det østlige Ukraine, hvor mange russere bliver slået ihjel. Det kan meget vel være mennesker, der har familie både i Rusland og Ukraine.

• Peter P
    Peter P Online Tilmeldt:
    feb 2017

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 118
    #17   16. nov #16 Alis C
    Forleden dag sad jeg og hørte på endnu en af Zelenskyjs monotone taler, og så kom jeg til at tænke på, hvordan det ville være hvis Putin opførte sig på samme måde. Hvis vi skulle have den ene svada efter den anden om hvor ond modparten er.

Det har Putin slet ikke tid til.
    Han har travlt med at holde de interne modstandere fra livet, og han har travlt med at sikre dagligt bombardement af ukrainske byer, hvor han i sin strategi for at ramme den vigtigste infrastruktur blot rammer bl.a. boligblokke med masser af civile ofre til følge.

Så hvad er værst: tale eller djævelske handlinger?

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#18   16. nov Jeg sidder og tænker på hvordan det vil være når man konstant blive beskudt af verdens største militære aperatus, uden pause, konstant skulle være der for landet, deres soldater og konstant skulle reparere landets infra struktur.

Putin sidder i hans palads, han ses næsten aldrig, han har aldrig været i krig, aldrig været sammen med de soldater som kæmper for Rusland, og jeg taler ikke Russisk, men jeg har set en par tale fra Putin.

De lyder allesammen som en slidt langspil plade på en dårligt grammofon, men som sagt, det er måske sådan de taler in Rusland, det er gået ned at bakke siden Breznjef var på barrikaden og hold en følelses rigt tale til landet.

Despoten Putin , selvom Alis måske mener han ikke er, ser godt ud på alle reklame billeder med hans bedrifter in Judo, Fiskeriet, Dart og andre sports grene hvor han er verdens mester ind.

Jeg ser en usselt morderisk despot med storheds vanvid

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#19   17. nov #16
    Alis

Jeg har for længe siden stoppet med at høre på Selenskij og hans taler, der bl.a. indeholder permanente krav til andre lande.

For jer der kan tysk, kan i i det indsatte link læse kommentarer med meninger om Selenskij. scroll ned på siden til Leser-Kommentare (20336) - jeg har testet google oversættelsesprogram, oversættelserne kan udmærket bruges.

Og så lige en sidebemærkning - ikke kun mine ukrainske naboer, mener at Selenskij er en lige så stor forbryder som Putin. I lang tid blev der her i området, hvor jeg bor, flagret med det ukrainske flag, med lange bånd i flagets farver og med plakater for sympati med Ukraine, i dag ser man ikke længere et eneste af det citerede, jeg har forøvrigt også fjernet den ukrainske sympati plakat, jeg havde hængende på porten.

https://www.focus.de/politik/ausland/stimmen-zum-ukraine-krieg-g20-gipfel-verabschiedet-abschlusserklaerung-mit-russland-kritik_id_57275780.html#comments

• #20   17. nov Nu hørte jeg lige i morgen radioen at det er zelenski selv der har sendt det musik afsted og han påstår stadig det er Rusland.

Og nu risikere han at komme til at virke utroværdig ved at holde fast i det er Rusland ……

Den mand har givet mig dårlig fornemmelse lige fra start og nu ser det ud til at han har skudt sig selv i foden med hans påståelighed.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#21   17. nov Annella

jeg har forøvrigt også fjernet den ukrainske sympati plakat, jeg havde hængende på porten.

Den har der nu også været i en lang til den plakat smiley

Også her er alle de tegn på støtte til Ukraine forsvundet, folk er blevet krigs træt.
    Det er sku ikke vores skyldt at folket in Ukraine fryser, ingen vand har og at der er langt til bageren og deres indkøb centre.

Det er jo også meget ubehageligt at se på lig og ødelæggelser på alle TV kanaler, vi vil hellere se en god film eller håndbold kamp, og en krig skal da ikke gøres ud over vores humør, det er sku nok at vores brændsel er blevet dyrere.

Stik modsat dig Annella, kender jeg ingen in min omgangskreds som er med på debatfora, og så hører jeg ikke de negative kommentarer om klovnen Zelensky.
    Jeg hører til gengæld meget om hvad folk synes om Rusland og Putin, det er som om hadet for dem er steget stødt.

Og det er synd for Putin, han har det vanskeligt nok med bekymringer om hans soldater som doer som fluer og han løber muligt tør for anti nazi raketter, det er sku ikke nemt at være Putin smiley

• #22   17. nov Mere tvungen propaganda undervisning i russiske skoler. smiley

https://www.dr.dk/nyheder/udland/elenas-10-aarige-datter-skrev-positivt-om-zelenskyj-og-pludselig-sad

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#23   17. nov #20
    Kitty

Og nu risikere han at komme til at virke utroværdig ved at holde fast i det er Rusland ……

Det var vel at forvente, at Selinsky straks ville give russerne skylden for sine egne fejl uden at afvente undersøgelsen . Måske det andet forsøg, efter amgrebet på rørledningerne, med at trække EU og NATO ind i denne uheldige krig.

Vi kan være glade for, at den polske regering reagerede så roligt på hændelsen, selvom den ramte polsk territorium og dets egne landsmænd.

Men selv efter NATO's Stoltenberg har bekræftet, at der ingen beviser er for, at hændelsen var et bevidst angreb, eller at missilet blev affyret fra russisk side, fortsætter skuespiller-præsidenten med at lyve, selv når fakta er klare, og påstår stadigvæk det var et russisk angreb.

Det ville være passende, at krigen endelig sluttede ved forhandlingsbordet. Rusland bør indrømme sin fiasko, og Ukraine bør begrave ideen om at kunne vinde denne krig.

• #24   17. nov Sikke da en sarkasme

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#25   17. nov #24
    Kitty

Hvem er dit svar til?

• #26   17. nov #21

Sikke da en gang fis at fyrer af

• #27   17. nov #23

Ja det er andet forsøg på at sætte russerne i dårligt lys.
    Men lidt sjovt at Polen ikke hopper på den.
    Ej hellere ik usa.
    Men danskerne var jo helt oppe og køre tirsdag aften.
    Og så viser det sig med stor sandsynlighed det var den plattenslager selv som har været igang igen.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#28   17. nov Bare roligt Kitty

Putin skal nok få ram på den onde Zelensky, og bombardementer på Ukraine fortsætter i en lind strøm fra verdens største militære magt i deres særlige operation.

Nu er det Dnipro og Odessa hvor den civile befolkning bliver straffet for Zelenskys forbrydelser.

https://www.bing.com/ck/a?!&&p=e65bea8770d18039JmltdHM9MTY2ODY0MzIwMCZpZ3VpZD0wNDJhYjc4YS05YWQ5LTZkMDYtM2RhNS1hNmYyOWJiMjZjMTUmaW5zaWQ9NTE2Mg&ptn=3&hsh=3&fclid=042ab78a-9ad9-6d06-3da5-a6f29bb26c15&psq=bomber+p%c3%a5+odessaa&u=a1aHR0cHM6Ly9ueWhlZGVyLmRrL3J1c2xhbmQtYm9tYmVyLWRlLXVrcmFpbnNrZS1zdG9yYnllci1vZGVzYS1vZy1kbmlwcm8v&ntb=1

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#29   17. nov Kitty

Men lidt sjovt at Polen ikke hopper på den.
    Ej hellere ik usa.

Det gør de ikke fordi der undersøges hvor og hvem, Dersom der er tale om Russiske raketter ifølge Polen og USA skal der undersøges hvor de kommer fra og om der er tale om en bevist handling eller om eventuelt Ukraine selv har affyret de anti missil raketter uden at ramme deres mål.

Sjovt nok er der ingen her som brokker sig over de daglige Russiske raketter som lander på de civille in Ukraine, det er åbenbart helt i orden smiley

https://www.bing.com/ck/a?!&&p=e65bea8770d18039JmltdHM9MTY2ODY0MzIwMCZpZ3VpZD0wNDJhYjc4YS05YWQ5LTZkMDYtM2RhNS1hNmYyOWJiMjZjMTUmaW5zaWQ9NTE2Mg&ptn=3&hsh=3&fclid=042ab78a-9ad9-6d06-3da5-a6f29bb26c15&psq=bomber+p%c3%a5+odessaa&u=a1aHR0cHM6Ly9ueWhlZGVyLmRrL3J1c2xhbmQtYm9tYmVyLWRlLXVrcmFpbnNrZS1zdG9yYnllci1vZGVzYS1vZy1kbmlwcm8v&ntb=1

• #30   17. nov #29 JoJo

Sjovt nok er der ingen her som brokker sig over de daglige Russiske raketter som lander på de civille in Ukraine, det er åbenbart helt i orden.

Måske er det nærmere kun 2-3 stykker her, som ikke helt brokker sig over de daglige russiske raketter.

For det er forfærdeligt.

Ikke mindst at russerne, inden de trak sig tilbage lagde miner overalt, ulovlige miner, for at skabe mere dø og ødelæggelse overfor den almene befolkning.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#31   17. nov #21,#28
    jojo

Synes du selv, du er morsom? det er sgu sørgeligt, at du ikke kan holde dig til saglige argumenter.

• #32   17. nov #31

Synes du selv, du er morsom? det er sgu sørgeligt, at du ikke kan holde dig til saglige argumenter. jvf. Annella.

Annella, hvorfor er det så svært for dig at forholde dig til kritik?

Du er selv god til at kritisere, men kan ikke tåle det selv!

Argumenter på kritikken, også selv om den går dig imod. Sådan er debat!

• #33   17. nov Undskyld. Men hvorfor den forbløffelse over den civile befolkning bliver ramt af krigen ?

Kender til ingen krige hvor ikke den civile befolkning er blevet ramt på den rene eller anden måde !

Vesten smider ikke bomber nej.

Men de rammer den russiske civile befolkning med alle deres sanktioner.

Så er det vel ik så sært de civile i Ukraine bliver ramt når zelenski har hele vesten i ryggen til at ramme den russiske befolkning !

• #34   17. nov Zelenskij fastholder at missilet kom fra Rusland og ønsker adgang til beviser på det modsatte.
    Nato beklager at Zelenskij holder fast i sin egen udlægning.

Dette lugter langt væk af berøringsangst fra NATO’s side for hvis missilet rent faktisk kom fra Rusland havde alliancen været tvunget til at reagere på angrebet..
    Det bliver spændende at se om Nato nu fraråder Polen at give Ukraine adgang til bevis materialet 🤔

• #35   17. nov # 28
    # 29

Jeg forstår ikke helt din sarkasme.
    Den virker lidt unødvendig i en debat.
    Fordi vi er nogen stykker som ikke er enige med dig , er ikke ens betydning med at vi sidder og gør nar af dig og er sarkastiske.
    Så tænker du måske skal prøve om du kan ta tingene mindre personligt så du ikke kammer over i det sarkastiske hjørne
    Det er ikke særlig klædeligt smiley

Respektere dine holdninger.

• #36   17. nov #34

Hvis Nato fraråder Polen det så spiller Nato fallit.
    Er de pludselig blevet bange for Rusland…
    Udfra det du skriver lyder det sådan.

• #37   17. nov Jeg tror såmænd at det er muligt at missilet kom fra Ukraine, trods det er et russisk missil.

Russerne efterlod jo en del, da de pludselig forsvandt. Ukraine kan sagtens ha' brugt et efterladt missil, som blev brugt til at skyde russiske missiler ned som pludselig kom farende.

Missilet er muligvis faret vildt, for jeg tror hverken Ukraine eller Rusland ønsker at ramme et naboland. Det vil udsætte begge parter for konsekvenser de ikke ønsker.

Måske er Zelenskiy så stålsikker, fordi det er det som hans efterretninger har fortalt, og de har måske ikke villet indrømme at de fejlede.

Men lad os se om der kommer beviser for det ene eller andet.

• #38   17. nov Det er sku chokerende at nogen overhovedet kan finde på at forsvare en mand der egenhændigt beslutter at invadere sin nabo og når naboen så ikke bare overgiver sig sønderbomber han landet i stedet.
    Tænk at sammenligne vestlige sanktioner med daglige russiske bombardementer der ødelægger energi og vandforsyning og slår civile ihjel - det er sku da helt forrykt 😳

• #39   17. nov #38
    Helt enig Cody.

• #40   17. nov # 36
    Nato er naturligvis bange for terrorister med knald i låget og hvis Nato går ind i krigen og smider granater retur til terroristen vil han nok skæve over til den røde atom knap og måske bruge den.
    Nu ynder du jo at forsvare Rusland så du kan måske forklare mig hvad du mener Ukraine skulle have gjort anderledes overfor terroristen da han valgte at invadere landet 🧐

• #41   17. nov De sku nok ik ha blandet hele verdenen ind i deres krig med Rusland.

Eller os skulle zelenski måske ikke ha gjort grin med Putin i sin tid.

Kender ikke Putin. Men gætter på han er en mand som husker og endda os bære nag.

Men forstår da slet ikke hvorfor Nato vakler nu.
    De var da ellers ih og åh så parate.
    Og usa hvis og hvis og hvis. Ja så går vi ind i krigen.
    Hvad er der sket ?

Utroligt at alle kamp tropperne ikke er kørt i stilling efter i tirsdags.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#42   17. nov #34
    Cody

Dette lugter langt væk af berøringsangst fra NATO’s side for hvis missilet rent faktisk kom fra Rusland havde alliancen været tvunget til at reagere på angrebet..

Og hvordan skule NATO være tvunget til at reagere?

• #43   17. nov #41
    De sku nok ik ha blandet hele verdenen ind i deres krig med Rusland. jvf. Kitty

Det gjorde de heller ikke, det klarede Rusland selv ved at angribe et selstændigt land. Den næststørste stat i Europa.

Eller os skulle zelenski måske ikke ha gjort grin med Putin i sin tid.
    jvf. Kitty.

Der bliver gjort grin med alle politikkere. Politikkere skal kunne kan tåle det, samt kritik.

Fx. Englænderne har haft flere stærkt sarkastiske komedie serier, hvor alle kan stå for skud.

Sort humor er sjov, men desværre føler alt for mange mennesker sig krænkede, ... over ingenting.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#44   17. nov #32
    Cris

Hvad fanden bilder du dig snart ind med dagligt at kritisiere mig, jojo har overhovedet ikke kritiseret mig i den kommentar, jeg svarer ham på.

Lad mig dog være i fred for din permanente kritik af mig ogignorer mig - på forhåd tak!

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#45   17. nov #41
    Kitty

De sku nok ik ha blandet hele verdenen ind i deres krig med Rusland.

Enig og jeg beklager stadigvæk, at Tyskland ikke holdt fast ved ikke at levere våben til Ukraine, Israel og Schweiz er klogere, de nægter begge den dag i dag kategorisk at levere krigsmateriale, og Frankrig er meget tilbageholdende med levering af krigsvåben, det er så minimalt, hvad de leverer, så de ikke er værd at nævne, denne franske mangel på understøttelse er knap hørbar i de franske medier og i samfundet.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#46   17. nov #34
    Cody

Det bliver spændende at se om Nato nu fraråder Polen at give Ukraine adgang til bevis materialet.

Polen har i overensstemmelse med USA givet grønt lys for ukrainsk deltagelse i undersøgelsen.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#47   17. nov Annella

Polen har i overensstemmelse med USA givet grønt lys for ukrainsk deltagelse i undersøgelsen.

Man skulle tro at Putin også var så flink som Polen og USA

https://www.msn.com/da-dk/news/other/tre-m%C3%A6nd-d%C3%B8mt-for-nedskydning-af-malaysisk-passagerfly/ar-AA14dLGb?ocid=msedgntp&cvid=e43b08700a174a88b28f16f7b5ea045d

https://www.washingtonpost.com/world/2022/11/17/mh17-verdict-conviction-flight/

• #48   17. nov #43

Ang. Krænkede over ingenting.

Jeg har nu altid været i den overbevisning at det er modtageren der skal finde det sjovt og ikke afsenderen.

Eks :

Min kollega har en kone i Kenya.
    En anden kollega som var inde på overarbejde har kæreste i Uganda.

Så de havde meget at snakke om i forhold til det.
    Jeg lavede lidt sjov med det på den sjove måde.
    Ham på overarbejde kendte vi ikke før han kom.
    Han trak mig til sidde og spurgte
    “ har du et problem med vi har koner dernede “

Tilsyneladende var jeg slet ikke så sjov som jeg selv troede.
    Og stoppede omgående.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#49   17. nov "Selenskyj fastholder sin påstand om, at missilet kom fra Rusland."

NATO-diplomat raser efter Selenskyjs udtalelse: "Mere ødelæggende end missilet"
    ...
    "Nu bliver det latterligt," rasede NATO-diplomaten til Financial Times over præsidentens udtalelse.

Ukrainerne ødelægger vores tillid til dem. Ingen bebrejder dem, og nu lyver de offentligt. Det er mere destruktivt end raketten,« citerede avisen diplomaten for at sige.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#50   17. nov Annella

Kan godt være du har ret, det kan jeg ikke udtale mig om mht. de rasende diplomater.

Men en rasende diplomat er ikke en Diplomat, måske en lommer diplomat dersom diplomater bruger diplomati, og ikke medier som talerør.

Jeg glæder mig i hvert fald at følge med i denne spænende afaire smiley

• #51   17. nov Det bliver alt afgørende for Ukraines troværdighed for vesten.
    Lad os endelig komme til bunds i den sag.
    Men den zelenski ved vel hvad han gør. For er ret sikker på han er mindst lige så udspekuleret som ham den anden.
    Måske de har startet alt det her sammen. Hvem ved.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#52   17. nov Pop pop Kitty

En sammensværgelse tvivler jeg meget på.

Glem ikke at dette her er en små sag i forhold til de titusindvis af raketter som regner ned over Ukraine og som har kostet over 100.000 menneske liv, måske lyder det ikke som så meget.

Men vi kommer til at høre meget mere om det, og der falder nye døde hvert eneste dag.
    Som noget at forholde sig til var døds ofre af de to atombomber på Hiroshima og Nagasaki 135.000 døde inklusive de følge virkninger.

Tænk sig hvis der virkeligt var tale om en krig, og ikke som her en særligt militært operation

• #53   17. nov # 41

Kitty jeg tror du har misforstået krigs historien 😳

“ Først i 2014 gik Rusland sammen med russiske separatister til angreb mod Ukraine. I det år formåede de at besætte Krim-halvøen og etablere selvudråbte republikker i den østlige del af landet. Det førte i perioden mellem 2014 og februar 2022 til en lavintensitetskonflikt i det østlige Ukraine, der på afgørende vis blev ændret, da Rusland lancerede en frontal invasion af Ukraine. Her var formålet som forklaret af den russiske præsident Putin at afsætte den ukrainske regering og tvinge Ukraine til at være både neutralt og ”demilitariseret”, hvilket formodentlig ville betyde, at Ukraine enten skulle have en meget lille og svag hær eller slet ingen hær.”

https://danmarkshistorien.dk/vis/materiale/krigen-i-ukraine-og-krigene-i-det-tidligere-jugoslavien-i-1990erne-ligheder-og-forskelle

At blive gjort grin med er alle statslederes skæbne og selv ikke en terrorist som Putin er så ubegavet at det har været medvirkende årsag til at invadere.

• #54   19. nov #44 Annella

Cris

Hvad fanden bilder du dig snart ind med dagligt at kritisiere mig, jojo har overhovedet ikke kritiseret mig i den kommentar, jeg svarer ham på.

Lad mig dog være i fred for din permanente kritik af mig ogignorer mig - på forhåd tak!

Først og fremmest kritiserer jeg dig hverken permanent eller dagligt, ej heller kun dig.

Du skriver jo også ting jeg er helt enig i.

For det andet så befinder du dig på en debat side, hvor du heller ikke selv har holdt dig tilbage hvis een har kritiseret en anden.

Husk på du har blokeret, det har jeg ikke.

Op med humøret, nyd vi er i håndboldfinalen.

Kommentér på:
Det er Zelensky som har haft ret og fredsforhandlinger er på vej

x