{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
317 visninger | Oprettet:

Demokratisk valg i Ukraine {{forumTopicSubject}}

Vi kan jo godt lide demokrati her i Vesten, og nu er der oprettet demokratisk valg i 4 delstater i Ukraine om hvorvidt borgerne ønsker at høre til Ukraine eller til Rusland.
Det lyder som en mægtig god ide, men spørgsmålet er om det kommer til at fungere. Det er et større arbejde at sætte sådan et valg i system og sikre sig at der ikke kan snydes.

I næste omgang kommer så om de stridende parter vil anerkende resultatet. Jeg har allerede hørt om en video, der viser en ælde dame der kommer og vil stemme - hun spørger så hvor hun skal sætte sit kryds, hvorpå hun gør det.

Jeg har det ligesom en ukrainsk borger - hvis det kan få dem til at holde op med at skyde, så er det det værd.

Kommentarer på:  Demokratisk valg i Ukraine
  • #3   23. sep 2022 Jojo #2

"Jeg vil ikke dømme, men med Putin som konduktor kan det kun gå galt er jeg bange for. "

Jeg har ikke mere tillid til Zelenskyj end du har til Putin. Jeg har læst det link du satte ind i en anden tråd om demokrati, og om Zelenskyjs opfordring til russerne
    her er et citat: "Liberties offentliggjorde for nylig sin skyggerapport til EU om den nuværende retsstatssituation i hele EU og fandt en række bekymrende tendenser i mange medlemsstater" citat slut

Det er muligt at Putin er noget utraditionel i sine metoder - for at sige det diplomatisk - men det er den anden også.

Det ville være lykken nu, hvis det internationale samfund ville overvåge det valg, men det tilbud kommer nok ikke, for de anerkender det slet ikke. Det at opnå fred burde være det højst prioriterede mål.

• #5   23. sep 2022 Jojo . Jeg tvivler på at det internationale samfund har tilbudt at overvåge det valg og sikre sig at det går rigtigt til.
    Jeg tror at vi er rigtigt mange, der ville ønske at den krig ville stoppe, og dette var måske en chance.

Denne artikel i TV2 er skræmmende

https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-22-putins-stoetter-droemmer-om-den-totale-sejr-over-vesten-rusland-staar-over-for-det?fbclid=IwAR0lovOQX9CGW4g4NEeNYGMuBp0SHFrOzmJrdo192bow9onZCo4XHEmR_is

• #6   23. sep 2022 Ingen ønsker fred ser det ud til.

• #8   24. sep 2022 Der er IKKE tale om noget demokratisk valg i Ukraine.

Sikke noget sludder!

• #9   24. sep 2022 Jeg kender et Russisk ægtepar, hvor den en er for Putin, manden og hans familie holder med Putin.
    Nu har de lige solgt deres fælles bolig da de skal skilles på grund af krigen.

Boligen blev købt 2020 for 5 millioner så selv de rige er uenige, og jeg tror de begge har ret ,
    men de er så heldige, at de bare køber noget andet, og kan bo fredeligt i DK.

Men jeg er sikker på vi bedst ved hvad de burde gøre og hvem de skal holde med.

Vi der lever i smørhullet DK, ved bedst.

• #10   24. sep 2022 Cris7

Det er et forsøg på at lave et demokratisk valg, men der er ikke meget opbakning til det. Vesten vil ikke have et valg for at se, hvor mange russere, der gerne vil tilbage til Rusland, for vi tror vi har magten.

• #11   24. sep 2022 Sludder!

Rusland har ingen ret til at føre valg i et andet land, et selvstændigt land der ikke tilhører dem.

• #13   24. sep 2022 Cris7 - Mathilde Kimer har indrejseforbud i Rusland. Nu er det mit indtryk at hun er en så dygtig journalist, at hendes oplysninger nok er korrekte.

Man bliver ved med at slå på at Ukraine påstår at det er deres land. Men russerne mener at det er deres liv! De bliver forfulgt og likvideret i de områder, og det internationale samfund ser passivt til.
    USA kan finde ud af at skabe sådan et kæmpeproblem, men de kan ikke finde ud af at løse det, end ikke at forsøge at samarbejde om nogle løsninger.
    Jeg tror ikke at Putin giver op, han ved hvad han er oppe imod.

• #14   29. sep 2022 Indrøm da, Alis, at der ikke er/var tale om nogen form for demokratisk valg.

• #17   29. sep 2022 Det er en påstand, der permanent bliver postuleret i Vesten for så længe ALLE uden undtagelser kan deltage i et valg, er det ikke det vi kalder demokrati i Vesten og er så stolte af? jvf. Annella.

Hvad er det for noget sludder?

Man bekriger et land, en stat, man påtvinger et valg, man går fra dør til dør, bevæbnet?

Udfaldet af dette ulovlige valg, kunne ikke få andet udfald end til russisk side. Det var tvang, mad, vand, og få lov til at leve.

Der var intet demokratisk ved det.

• #19   29. sep 2022 Jojo
    Det er ikke forkert at valget ikke er afhold på demokratisk vis. det er det aldrig in Rusland og deres stater, det er normen.jvf. jojo

Men det er jo IKKE en af Ruslands stater, men et selvstændigt land, Ukraine. Derfor er det ikke et lovligt valg!

Der bliver ikke nogen atomkrig, det er helt sikkert.

• #20   29. sep 2022 Hvordan blev Ukraine en selvstændig stat? Ukraine hørte sammen med Rusland. Har Rusland nogen sinde anerkendt Ukraine som en selvstændig stat?

Hvorom alt er, så er der nogle problemer, som skal løses. Der bor så mange russere i de områder, og tilsyneladende hersker der nærmest borgerkrigslignende tilstand, hvor russere bliver likvideret.
    Man skulle tro at det også var i EUs interesse at finde ud af, hvor stor en del af befolkningen, der er russere. Man kunne have tilbudt hjælp til at afholde det valg, i stedet for at spænde ben.
    Men USA vil jo gerne have gjort hele Rusland amerikansk. I alle tilfælde at det er amerikanske regler, der gælder.

Nu prøver den russiske regering at få løst problemerne, og jeg tror de er ret ligeglade med hvilke regler, der gælder i resten af verden. Problemerne skal løses!!!

• #21   29. sep 2022 Jeg har engang læst, at vi alene vide, hvad der tjener til landets bedste,

og det læser jeg ind i vores såkaldte demokrati.

Ingen må mene andet i det demokratiske Danmark, eller hvad?

• #23   29. sep 2022 Jo jo, ja ingen problem, hvor mange vil du have ? ? ?

Kommentér på:
Demokratisk valg i Ukraine

Annonce