{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
145 visninger | Oprettet:

"Den gode nyhed er, at Kreml ønsker en forhandlingsløsning." {{forumTopicSubject}}

Siger den tidligere tyse Bundeskansler Gerhard Schröderi et interview.

Den tidligere kansler er længe blevet kritiseret for sin nærhed til Putin og den russiske olie- og gasindustri. Schröder beskrev endnu en gang krigen som en "fejl fra den russiske regering", men forsvarede samtidig sine kontakter med Moskva. "Men hvorfor skulle jeg holde op med at have samtaler, der er lovlige og ikke får mig og min familie i problemer?" spurgte han i interviewet.

Det var "en stor fejltagelse at nedgøre mulige indrømmelser på forhånd som Ukraine's påstand om en russisk 'dikteret fred'," sagde Schröder. Han sagde, at de virkelig relevante spørgsmål kunne løses, herunder et kompromis for det østlige Ukraines Donbass-region og spørgsmålet om mulig "væbnet neutralitet" for Ukraine som et alternativ til NATO-medlemskab.

Med hensyn til gaskrisen anbefaler Schröder idriftsættelsen af ​​Nord Stream 2-rørledningen, den er færdig. Hvis tingene bliver virkelig stramme, er der denne rørledning, og med begge Nord Stream-rørledninger ville der ikke være noget forsyningsproblem for tysk industri og tyske husholdninger," sagde Schröder.

Da Schröder og Putin i mange år har været nære venner, og stadigvæk er det på trods af, at Schröder bliver kritiseret for sit venskab med Putin, og alt for mange forlanger, han skal distancere sig fra Putin, mener jeg at absolut intet skal være uforsøgt for at få en fredelig løsning på Rusland-Ukraine krigen.

Og jeg mener også stadigvæk, at Schröder's fastholdelse af sit venskab med Putin viser, hvad en sand ven er, og chancen at Schröder har en positiv indflydelse på Putin, hvad angår i det mindste et forsøg på en fredsforhandling med Ukraine, skal med alle midler forsøges igen og igen, indtil det (måske) lykkes.

Eller - hvad er din mening

Kommentarer på:  "Den gode nyhed er, at Kreml ønsker en forhandlingsløsning."
  • Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 11 Følgere: 48 Emner: 98 Svar: 5.398
    #1   3. aug Nå, der var det også. Jeg så det også et andet sted.

Selvfølgelig skal Schrøder bevare sit venskab med Putin. Det kan komme til at gavne os alle sammen. Jeg går og bider negle og venter på min årsopgørelse for hvad jeg skal betale i varme, men det er ikke mit primære motiv. Mit primære motiv er at jeg ønsker fred i verden, og jeg tror at Putin er bedre end sit rygte. Jeg håber det i alle tilfælde.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 10 Følgere: 235 Emner: 879 Svar: 11.175
    #2   3. aug Alis
    Jeg har slet ikke haft tændt for varmen i vinter, så min regningen kan ikke være ret stor. Jeg er så heldig at jeg bor i midten mellem 2 gader med lejligheder omkring så strålevarmen fra de lejligheder er nok.

Annella

Hvis det venskab kan løse krigen ville være fint, men tror ikke på det. Presset skal komme fra de rige i Rusland som er trætte af, at man stjæler deres besiddelser, penge og både.

Det netværk som Putin har, forsvinder mere og mere, på et tidspunkt får hans netværk nok og måske laver et kup. Men det er bare en tanke.

At en fik sit skib beslaglagt til ½ milliard, ville nok gøre en ondt i sulet.

I min verden mener jeg det er uretfærdigt at beslaglægge rige russere deres skibe, penge, banker osv...det er ikke dem som startede krigen. Men måske agenden at få et oprør mod Putin ved at man presser kapitalen og få ham afsat.

• #3   3. aug Polysl

Hvis det venskab kan løse krigen ville være fint, men tror ikke på det. Presset skal komme fra de rige i Rusland som er trætte af, at man stjæler deres besiddelser, penge og både.

Løsningen ligger hos en eller flere, der har adgang til Putin og ikke en eller flere nybegyndere i (tysk) politik!

Nybegyndere, der skyder det ene selvmål efter det andet med deres "indignationssanktioner"!

Forøvrigt nægtede Gerhard Schröder dengang tysk Kanzler Tysklands deltaglse i Irak-krigen, det manglede ikke på international kritik til hans strenge NEJ!

Presset skal komme fra de rige i Rusland som er trætte af, at man stjæler deres besiddelser, penge og både.

Så ligetil er det ikke, spørgsmålet hvem der har stjålet fra hvem skal opklares, før de beslagte formuer igen frigives. Men det er et andet og et kompliceret tema.

Enhver kan mene, hvad de vil om Putin, men Selenskij er ikke bedre end Putin... han Selenskij trækker Europa og måske snart hele verden med ned i afgrunden.

Med sin venlige politik fremviser Selenskyj de gode politikere i Vesten, men disse idioter lægger ikke engang mærke til det. De hepper på en diktator, giver ham våben og overfører/lover ham milliarder og glemmer, at de for bare et år siden kaldte denne Selenskij for en korrupt person.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#4   3. aug Gerhard Schröder var klog - det var Fogh så ikke, han hoppede lige ned i den amerikanske fælde.

Nato var presset, så de gav efter for USA for at få et mandat. Så på en måde var det et overgreb mod Iraq på samme måde som Ukraine. Man ledte efter noget der ikke var.

Jeg kan mere forstå da Iraq overfaldt Kuwait og bombede Bagdad tilbage til stenalderen.

• #5   3. aug Kreml's talsmand , Dmitry Peskov, bekræfter i dag onsdag ifølge Interfax-agenturet mødet mellem Putin og Schröder.

Schröder ønskede også at vide, om det ville være muligt at tage Nord Stream 2-gasrørledningen i drift, sagde Peskov. Putin svarede, at det var teknologisk muligt, men pga af Ruslands angrebskrig mod Ukraine har den tyske regering udelukket brugen af ​​Nord Stream 2.

Da Peskov blev spurgt af journalister, om Schröder vil være mægler mellem Rusland og Ukraine i krigen, der har stået på i mere end fem måneder, sagde Peskov: "Schröder har ikke udtrykt noget ønske om at blive mægler, men Rusland er helt klar interesseret i en diplomatisk løsning på 'probleme't - men 'kun' på russiske præmisser."

Selvfølgelig er det ikke muligt at løse 'problemet' på 'kun' russiske præmisser, men et forsøg er det da værd at forhandle med Putin og måske opnå en status quo, som begge stater kan leve med, ihvertfald skal intet lades uforsøgt.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#6   3. aug Efter forlydende Mister Putin 600 milliarder dollar om mdr. pga. alle de sanktioner, så han ikke kan få reservedele til industrien så de må lukke indtil videre. 1000 firmaer er stoppet med at have butikker i Rusland. Så det kan mærkes på statsbudgettet.

Samtidig har Putin hævet prisen på gas, og kun køre på næsten ½ kraft for lige at presse vesten.

er der virkelig ikke andre steder de kan få deres gas fra ? Førhen kom der kæmpeskibe ind med gas, det må da kunne lade sig gøre igen. USA kan levere masser af gas, men det tager jo tid med skib.

Putin vil komme i alvorlige problemer hvis ingen bruger hans gas. Det er hans sidste livline i indtægt. Ingen penge - ingen krig. Ham må snart have opbrugt al det skrammel fra den kolde krig - så soldater render rundt med trægeværer og siger bang du er død, hvis man skal være lidt morsom.

• #7   3. aug polysl

64% af tyske firmaer lider også under materialmangel, tillige lider de under de stigende gas- og elpriser.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#8   3. aug Selv om jeg er omhyggelig med eftervarme for at spare el, så har regeringen fundet ud af at sætte afgifter op. Så i grunden er der ikke den store besparelse - undtagen hvis man vil leve og spise i mørke.
    a kunne godt mærke det med sidste el regning, men heldigvis har jeg en grill i gården, så den vil bruges også selvom der er frostgrader. Jeg kan huske min brors datters mans som i Danmark stod for flere år siden i frostvejr og grillede, israelere elsker at grille, og det gør jeg også. kul koster jo ikke alverden.

• #9   4. aug Den ukrainske præsident Volodymyr Zelenskyy angriber eks-kansler Gerhard Schröder uden at nævne ham specifikt. Zelenskyj sagde i sin natlige tale: "Det er simpelthen ulækkert, når tidligere ledere af magtfulde stater med europæiske værdier arbejder for Rusland - det vil sige kæmper mod deres egne værdier.Schröder siges at have talt med despoten om fredsforhandlinger. Ukraine mener ikke, at Putin er seriøst interesseret i sådanne forhandlinger."

Udtalelsen henviser helt sikkert til Schröders nylige besøg hos Vladimir Putin i Moskva.

Selenskij angriber jo efterhånden alt og alle, for et par dage siden klagede han over, at EU kun havde udbetalt 1 mia. € til Ukraine og ikke som lovet 10 mia. €, han giver Tyskland skylden for at blokere udbetalingen af de 9 mia. €.

Hvad f..... bilder Selenskij sig snart ind, Ukraine får fra Vesten i hoved og r.. og han kritiserer, kræver og forlanger, den mand er for mig efterhånden blevet utålelig.

Og så er det for mig efterhånden spørgsmålet om Selenskij overhovedet er interesseret i fredsforhandlinger med Putin, jeg tvivler på det, Selenskij har rigeligt at gøre med at pleje sit image i vestlige medier.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 11 Følgere: 48 Emner: 98 Svar: 5.398
    #10   4. aug Jeg deler din holdning til Zelenskyj, Annella. At han angriber Schrøder viser at han aldeles ikke tror på værdier som frihed og demokrati.
    Desværre er hele Europa kørt i samme retning de sidste 40 år.

Kommentér på:
"Den gode nyhed er, at Kreml ønsker en forhandlingsløsning."

x