{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
226 visninger | Oprettet:

Tyrkiet går ind for vold mod kvinder {{forumTopicSubject}}

Ja det bekræfter jo blot hvad os med sølvpapirshatte på (jeg vælger at kalde os realister), siger omkring muslimske lande og muslimer. Men næææh nej, de er så søde og de bliver altid misforstået og de føler sig jagtet af os andre der ikke bryder sig om islam. Ja puha hvor tager vi bare altid fejl, når vi råt for usødet nævner at muslimer og islam undertrykker kvinder, opfordrer til vold, og generelt er folk med middelalderlige tendenser.
Ironi og sarkasme kan være anvendt her i teksten.

Men ærlig talt, så kommer det ikke bag på mig, at vi igen har ret, når vi nu ser hvordan Tyrkiets diktator trækker landet ud af konventionen omkring at bekæmpe kvindeundertrykkelsen.
Han bryder sig ikke om hvis hans kvæg og ham selv ikke må tæve deres koner.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/tyrkiet-traekker-sig-ud-af-konvention-mod-vold-mod-kvinder/8509362

Kommentarer på:  Tyrkiet går ind for vold mod kvinder
  • #1   20. mar Claus G sku godt det ikke er Danmark og der er ting i det store udland som er meget gammeldags smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 11 Følgere: 43 Emner: 81 Svar: 4.268
    #2   20. mar Det er da ikke et bevis på at muslimer går ind for vold mod kvinder. Min mand slog mig også, og min familie accepterede det, vil du så sige at det er et bevis for at danske mænd går ind for vold imod kvinder?
    Erdogan er en idiot ... og jeg håber ikke han kommer efter mig nu for at sige det. Han har før forfulgt borgere i andre lande.

Jeg synes at vold mod kvinder er et alvorligt problem, rigtig alvorligt endda, men det er umuligt at få en reel debat om det sålænge højrenationalisterne vender alting rundt og bruger det til deres egen målsætninger.

• #3   20. mar Det er svært at debattere når venstreorienteret ekstremister ikke vil indse hvad der foregår, men i stedet finder på små historier for at beskytte virkeligheden fra at nå ud i offentligheden.

Vold og undertrykkelse af kvinder er bare ikke iorden, og heller ikke når det gælder mænd. Får næsten lyst til at råbe : STOP VOLDEN - ELLER VI SMADRER JER!.
    Præcis derfor er et af mine fokuspunkter i Dansk politik, at vi ikke finder os i den slags adfærd, og heller ikke vil se bort fra fakta, at problemet er størst blandt muslimer, her i landet. Kald nu tingene for hvad de er, jeg kalder det et mismatch af Danske værdier.
    Jeg håber inderligt ikke at der er nogle med god smag i munden, der overvejer at tage Tyrkiet i forsvar for deres sindssyge holdninger. Den slags bør ikke hilses velkommen her i landet, og der bør i den grad ikke være nogle der er i tvivl om ægtheden i problemet.

• #4   20. mar Godt indlæg Claus og absolut ingen overraskelse at svinet Erdogan forsvarer de islamiske middelalder traditioner.
    Den arabiske verden har i forvejen deres helt egen fortolkning af menneskerettighederne.

Du skal nok ikke holde vejret i venten på at Alis opdager en sammenhæng - det er dødsens farligt smiley smiley

• #5   20. mar Cody, jeg tør godt fremsætte påstanden om at koranen og troen islam, er beviset på at nogle mennesker lever i eventyrland og stadig tror på at fiktion er fakta. Jeg kender børn der er klogere, og for længst er holdt op med at tro på julemanden.
    Koranen er iøvrigt en historie, hvor der er stjålet både fra kristendommens bibel, samt stjålet fra andre trosretninger. Ergo, koranen er tyveri, bedrageri og opfordring til vold og mord. Dvs allerede der begyndte de muslimske tåbeligheder. Problemet med muslimer er at de er ufatteligt langsomme til at forstå og følge med evolutionen i vesten.

• #6   20. mar Nu er man langt ude når man påstår at "forfølgelse" af muslimer i Danmark, har noget med deres interne kulturelle forhold at tæske kone og børn og øve negativ social kontrol imod deres døtre.

>det er ikke vores fortjeneste at børn i koranskoler i Danmark får tæv fordi de ikke kan deres koran tekst.

I min barndom som andres blev børn også korporlig afstraffet, det er vi kommet over samt at det er gjort strafbart. Men det ser muslimer stort på, for de forsætter deres måde at banke viden ind i poden ret hårdhændet.

Et studie DR har lavet engang slog fast at den danske opdragelse er meget forskellig fra muslimsk opdragelse selvom man ikke må revse sine børn, så ser muslimer det som en del af deres opdragelse - hvad betyder det for et barn i den kultur? - jo de bliver selv voldlige og senere bruger samme metode i deres opdragelse.

• #7   22. mar Tyrkiet går ind for vold mod kvinder

Har 'de' ikke altid gjort det, altså lige bortset fra under Atatürk?

• #8   22. mar 2 - Alis

Jeg synes at vold mod kvinder er et alvorligt problem, rigtig alvorligt endda, men det er umuligt at få en reel debat om det sålænge højrenationalisterne vender alting rundt og bruger det til deres egen målsætninger.

SPEJL!

• #9   22. mar Tyrkiet var begyndt at blive et mere åbent land, men måske var det blot i forsøget på at komme ind i EU.
    Men at de direkte trækker sig ud af konventioner der vedrører kvinders ret til frihed, det er noget der skriger til himlen. Et er at erdogan er dum nok til at høre det, men noget andet er at befolkningen bare finder sig i det. Men så igen, det overrasker mig ikke, når det nu er et muslimsk land, og de bruger deres religion som livsguide. De er og bliver en flok tåber der tror på at livet skal leves i frygt og undertrykkelse.

• #10   22. mar Claus

Erdogan skyder sig selv i foden, for han fjerner sig fra EU - nu er arbejdet kommet at danskere også fjerner sig fra Tyrkiet og deres kvinde fjendske undertrykkelser. Det sted man kan ramme Tyrkiet hårdt er på turisme.

Øslem Cecic mener at Erdogan er Danmarks ven som hun skriver på EB, Her remser hun op en masse negative ting omkring Tyrkiet - men glemmer det primære som er at Erdogan har en masse folk i Danmark som chikanere folk som er imod Erdogan.

Danmark er ikke ven med Tyrkiet men i et samarbejde med EU har man postet milliarder i Tyrkiet så Erdogang bang ikke sender alle sine flygtninge terrorister i en stor masse mod EU - en slags beskyttelses penge som man kun ser i kriminelle kredse.

Som jeg skrev i mit Indlæg:

Bifrost sang engang: Vi er gode til at huske, men glemmer allerbedst.

Det ser man hvert år når folk valfarter til Tyrkiet som de hyklere de er, i flere måneder bliver fortørnet over Hvordan Erdogan mere og mere nærmer sig et kalifat - og så bestiller man lige flybilletter til Tyrkiet. Så kan man komme hjem brun, med kufferten fuld af kopi varer og hykle til næste år.

FØJ FOR POKKER.

• #11   22. mar /citat
    Erdogan er en idiot ... og jeg håber ikke han kommer efter mig nu for at sige det.
    //citat slut

Chancen er at det er mere sandsynligt at du rammes af en Meteor i din lejlighed. Erdogans tilhængere i Danmark er baseret på herboende tyrkere og ikke pære danskere - det ville på ingen måde give mening at sprænge dit hjem i luften - for så meget sprængstof findes ikke i verden at kun bruge det på danskere som er imod Erdogan - så hellere bruge det på herboende tyrkere . som er blevet truet - og de bæster skal bare have en kugle for panden.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#12   22. mar Citat fra linket i indledningen:
    "Erdogan har tidligere fordømt vold mod kvinder. Senest i denne måned sagde han, at hans regering arbejder for at udrydde al vold mod kvinder."

Hans egen forklaring på at trække Tyrkiet ud af konventionen er, at Tyrkiet har indbygget i deres egen lovgivning at beskytte kvinder imod vold.

Jeg kender ikke så meget til Tyrkiet, men jeg synes at Erdogan nogle gange har opført sig på en måde, der ikke skabte respekt. Ikke hos mig i alle tilfælde.
    Begrundelsen for at holde dem ude af EU er bl.a. at de ikke overholder menneskerettighederne.
    Hvad siger det så om Europa at man betaler Tyrkiet for at tage sig af flygtninge, der forsøger at komme ind i Europa?

• #13   22. mar Alis

//citat
    Hvad siger det så om Europa at man betaler Tyrkiet for at tage sig af flygtninge, der forsøger at komme ind i Europa?
    //citat slut

Fornuftig - Eu vil ikke have flere terrorister som er forklædt flygtninge, og folk som har råd til at flygte kun af økonomiske grunde. EU har fået nok af bander fra Mellemøsten som kømper mod andre bander fra Mellemøsten om fodfæste på narkomarkedet.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#14   22. mar Polysl - Hvad skal muslimer gøre for at stoppe den generalisering, som du også er repræsentativ for?

• #15   22. mar Alis

<det spørgsmål vender jeg lige rundt.

• #16   22. mar Det som undre mig er at muslimske kvinder/piger stormer frem i gode karakterer og job, hvor muslimske drenge/mænd sakker stort bagefter- 70% drenge går ud af skolen som funktionelle analfabeter -det undre mig sgu.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#17   22. mar Polysl

Hvis vi vil forstå hvorfor unge kvinder stormer frem med karakterer og drengene ikke gør, så ville det være godt, om vi kunne tale med de voksne muslimer. Det er kun dem selv, der kan svare på det.
    Måske er drengene mere sårbare overfor mobning. De skal jo være stærke og forsvare familien.

• #18   22. mar Alis

>Hold nu op med den offer rolle og kom mere ind i kampen. Muslimske drenge bliver sgu ikke mobbet - for det tør ingen da de vil få hele deres netværk på nakken.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#19   22. mar Vågn op til virkeligheden, Polysl. Alle muslimer bliver mobbet, bl.a. af dig. Jeg kunne forestille mig at drengene er mere sårbare over for det end piger. Men det bedste ville være, hvis man kunne begynde at snakke med muslimerne selv og lære dem at kende.

• #20   22. mar Alis

Du må altså se at komme ud på landevejen - jeg har muslimske venner som ikke føler sig mobbet, piger mobbes men er generel stærkere psykisk i kraft af deres tro. Pigerne kan se lidt længere frem som at det bare er en periode i deres liv, på samme måde som mange andre etniske danskere som er blevet mobbet i skolen. Det har ikke haft nogen som helst indvirkning på deres videre liv.

Igen køre du den her offer rolle. stop nu!!!!!

Muslimer er ikke svage og udsatte, det er stærke mennesker med en stærk tro og et netværk som alle danskere ville misunde. Mange gør som det passer dem - for mange anderkender ikke vores love og regler, men laver deres egne.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#21   22. mar Betyder det, at du tror at muslimer er helt upåvirkede af den måde du og andre omtaler dem? Jeg vil ikke engang gentage alle de nedvurderende beskrivelser, jeg har set. Man bryder deres selvværdsfølelse ned, diskriminerer dem på arbejdsmarkedet o.s.v. Et det din opfattelse at de er komplet ligeglade og uberørte af det?

• #22   23. mar 10 ud af 12 voldtægter her i landet begås af indvandrere med muslimsk baggrund.
    Kom så med forklaringen på hvorfor det er så synd for muslimerne at vi bringer det her frem, og hvorfor de fremgår så overrepræsenteret på vores statistikker!

• #23   23. mar Alis #21

lad nu være med at lave alle de selvmål - det kan ikke lade sig gøre at diskriminerer muslimer på arbejdsmarkedet, da det slet ikke kommer op i en ansættelse politik og samt ulovligt at spørge til ens religion.

Så kan de bare stave lidt - så er min erfaring at de godt kan ansættes på EB som huser en masse analfabeter som ikke har lært tegn sætning og at en sætning skal give mening.

Fra EB

Ministen har i samråd mødt op for at diskuter en mulig genåbnin.

What the fuck?

• #24   23. mar Ps...

Når man ser indvandre knægte og mænd så er de meget velplejet - de render ikke rundt med et enormt skæg og en sjov hat, det er de langt ældre muslimer der gør som er mere i Moskeen end de unge.

Så kan de sproget og har kvalifikationer som matcher et job så er chancen lige så stor som for en etnisk dansker.

Et morsomt eksempel at ydre ikke har nogen betydning.

Han mødte op i det firma jeg pt var i og spurgte til chefen, Han mødte op i sandaler uden sokker og en t-shirt som ikke har været strøget siden købet. Han lugte af citron - men han fik vejen Han var langtfra at være dansk - faktisk fra Indien, da han var på ferie med sine kone i Danmark og havde lyst til at bosætte sig her. Hans kvalifikationer var noget man ville "dræbe" for: ASP, PHP, Java, Delphi, - på en måde et orakel og så lige hos os?

Han blev ansat lige på stedet.

Han var muslim.

Ha ha.....Hvis han ikke havde sagt det selv, så havde jeg aldrig vist det.

Dengang havde man ikke en beklædnings politik, samt at skulle man slappe af så havde vi motionsrum, bordtennis, spil maskiner....eller at tage i byen for at få en latte og slappe af, De tider er forbi i dag.

Kommentér på:
Tyrkiet går ind for vold mod kvinder

x