{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
237 visninger | Oprettet:

Alis C
Alis C
Online Tilmeldt:
22. jun 2014
Følger: 11 Følgere: 40 Emner: 78 Svar: 3.927

Blind lydighed uden tankevirksomhed? {{forumTopicSubject}}

Det ville måske være nemmere hvis man kunne lave en masse regler, og hvis folk så bare lystrer dem, så fungerer det hele. Men virkeligheden er altså noget mere uberegnelig. Det hele bliver endnu mere indviklet når der ved en pandemi opstår mutationer og smitte mellem dyr og mennesker. For at reglerne kunne have fungeret skulle man have opdraget corona-virus også.

Det var en ny sygdom og det krævede selvstændig tankevirksomhed at tackle den. Og et kæmpe arbejde med forskning og med at følge med i forskningsresultater. Når forskningen så viser, at en ny mutation kan blive truende resistent, hvad gør en klog statsminister så - hun valgte at slå de dyr ihjel, der kunne blive ukontrolleret opholdssted for den virus, hellere end at den bliver dødelig for hele klodens mennesker. Selv Ellemann var i starten enig i den konklusion.
Men man var kommet op imod et erhverv med en stærk lobbyistvirksomhed, og så gik man igang med at vride hjernen rundt på danskerne. Nu skulle statsministeren have skylden for at vi overhovedet har covid-19. Det er hendes skyld det hele. Og den opposition, der gerne ville have regeringen væltet så de selv kunne komme til fadet igen, var med på ideen. Man fandt de helt store gloser frem, og appellerede til blind lydighed. Hvis man ikke først og sidst og altid retter sig efter loven, så bliver vi et lovløst samfund. Det ville være en rigtig god ide at efterprøve den påstand!!!

I et af de værste diktaturer vi har kendt, nemlig Nazityskland, skete der ikke noget ulovligt. Da nazizterne kom til magten lavede de selv de love, de havde brug for, og der var dødsstraf for ikke at lystre.

Så om igen!! Får vi ikke en bedre verden hvis der også er plads til medmenneskelighed og selvstændig tænkning? Fra tidligere tiders oceangående skibe kender man mytteri, hvis besætningen skønnede at kaptajnen havde truffet en forkert beslutning, der satte alles liv i fare. Det var accepteret at besætningen så overtog magten, men de skulle stå til regnskab bagefter for om det nu var en velbegrundet beslutning.

Regeringen skal også stå til regnskab for hvad de gjorde, og om det var velbegrundet nok. Højrefløjen skal derimod ikke stå til regnskab for om det var i orden at nægte at samarbejde selvom det betød at underkende sundhedsmyndighederne, de brød jo ingen lov - bortset fra at det er ulovligt at undlade at komme mennesker i livsfare til hjælp, og hvis de mink havde fået lov at leve, så havde det udsat menneskers liv for fare, og endda over hele kloden.

Lad os få undersøgt kendsgerningerne. Der vil blive gjort forsøg på at køre menneskers tankevirksomhed over med en traktor - eller mange traktorer - men som Gandhi sagde "de kan slå os ihjel, men de kan ikke tvinge os til at lystre".

Jeg håber at danskerne står fast på kravet om ordentlig besked om kendsgerningerne og retten til at tænke selv. Vi vil ikke manipuleres!

Kommentarer på:  Blind lydighed uden tankevirksomhed?
  • #1   21. nov ALVORLIGT OG PÅLIDELIGT LÅNTILBUD
    E-mail: isabel.monica79@gmail.com
    Vi yder personlige lån fra 3.000 euro til 500.000 euro og ejendomskreditter eller andet fra 1.000 euro til 5.000.000 euro med en sats på 3% om året. Vi yder lån til enkeltpersoner: personlig lån til forbrug, lån fast ejendom, tilbagekøb af kredit, tilbagekøb af gæld for at samle al din gæld i en enkelt kredit, lån til finansiering af køb af din bil.
    E-mail: isabel.monica79@gmail.com

profilbillede
  • #2   21. nov Indlæg med en masse selvmål..

• #3   21. nov Ja jeg ønsker ingen tvang smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#4   21. nov Du bliver ikke spurgt, Leon. Kan du tage kampen op med alle de traktorer, du har set idag?

• #5   21. nov døde af influenza 1644 i 2017- 2018 - 7697 var indlagt, som faktisk smitter på samme måde som den her "kogalskab" som regeringen lider af. Men det er jo ikke alarmerende tal, for det er jo bare en snue.....sjovt nok dør der flere af influenza i verden end der dør af Corona - men heller ikke alarmerende tal, for det er bare en snue.

På verdens basis dør der over 650.000 hvert år af influenza, men pyt, det er bare en snue.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#6   21. nov Døde af corona på verdensplan 1.373.258.
    Dertil skal lægges problemer med senfølger.

Det er en meget aggressiv virus, når man ser billeder fra overfyldte hospitaler så er man ikke i tvivl om at det skal tages alvorligt. Du ser ikke overfyldte hospitaler p.g.a. influenza.

Det må altså også være meget ubehageligt ikke selv at kunne trække vejret.

• #7   21. nov Der er ingen overfyldte hospitaler i Danmark - NU er der også senfølger ved influenza for dem som blev indlagt.

• #8   22. nov Jeg må jo give Alis C ret i at denne pandemi har været være end en gang influenza og det burde vi nu ikke kunne være uenig om - men ja 7-9-13 bank under bordet Danmark har været heldig og det kan vi vel kun give regeringen samt folketinget ros for + håbe at den gode linje forsætter.

• #9   22. nov Fandme træls at lægge ører til dine løgnehistorier Alis !

hvad gør en klog statsminister så - hun valgte at slå de dyr ihjel, der kunne blive ukontrolleret opholdssted for den virus,

NEJ - hun beordrede samtlige mink aflivet som hun hverken havde lovhjemmel eller sundhedsfaglig anbefaling til !!!

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjKq-Ci4JXtAhWLlosKHRYoDjoQFjAFegQIBBAB&url=https%3A%2F%2Ffinans.dk%2Ferhverv%2FECE12504452%2Fmillioner-af-raske-mink-skal-destrueres%2F&usg=AOvVaw1v6_at6rksEiFY2IW5eoGx

Igen lyver du så vandet driver !

Men man var kommet op imod et erhverv med en stærk lobbyistvirksomhed, og så gik man igang med at vride hjernen rundt på danskerne. Nu skulle statsministeren have skylden for at vi overhovedet har covid-19.

Mink branchen har absolut ikke nogen stærke lobbyister, men har til gengæld altid været en torn i øjet på venstrefløjen.
    Sandheden er at befolkningen er rystet over den behandling som regeringen udsatte de stakkels minkavlere for.
    Gårsdagens fredelige demonstration har opbakning fra de fleste kan jeg love dig !
    Hvem har påstået at Mette er skyld i Covid-19 ???

Hvorfor kommer du med sådanne løgnehistorier Alis ???

• #10   22. nov Cody N de på Sjælland er da stadigt i live ik og ellers enig i at det ikke er Statsministerens skyld at coronavirus kom frem smiley

• #11   22. nov Respekt eller underdanighed overfor matriarken?

profilbillede
  • #12   22. nov Så vidt jeg kan læse mig til er der kun levende mink på laboratorierne samt alle dem som de hjernedøde venstreorienterede aktivister slap fri smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#13   22. nov Cody # 9

"Fandme træls at lægge ører til dine løgnehistorier Alis ! "

Fandme træls at skulle bruge så meget tid på at rette dine forsøg på at fordreje sandheden.

Ja, hun beordrede mink aflivet, og måske havde hun i modsætning til dig sat sig ind i de faktiske forhold.

https://www.facebook.com/peter.gjersoee/posts/3639981009355300

En overlæges beretning om forholdene på en intensivafdeling. Den er værd at læse, så vi kan komme tilbage til det, sagen drejer sig om - hvordan vi holder smitten i skak i en pandemi. Det lykkedes højrefløjen at køre debatten helt væk fra emnet og at lave valgkamp ud af det hele i stedet.
    Venstre var orienteret om at få alle mink aflivet og hvorfor allerede før det startede, men i stedet for at samarbejde om at skabe lovhjemmel for det, så valgte de at udnytte situationen.

"Hvem har påstået at Mette er skyld i Covid-19 ??? "

Det er det indtryk man efterlader ved at manipulere. Har højrefløjen sagt sandheden - nemlig at regeringen er i en meget vanskelig situation og valgte at ofre mink i stedet for mennesker? Det var det, de gjorde!! Er det ikke gået op for dig, at den smittespredning koster menneskeliv?

https://www.tv2east.dk/tv-2/traktordemonstration-risikerer-blive-supersprederbegivenhed-siger-eksperter?utm_content=buffere6744&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer&fbclid=IwAR291PprVhJeRSe6uaEs4sR59dX6AjGZZuWy7GHC5mD7u70yvOcLPwNdPF8

Men for højreekstremisterne er penge vigtigere.

Hvor vover du at påstå, at jeg lyver. Jeg gør mig umage for at forklare tingene rigtigt, for et folkestyre kan kun fungere hvis befolkningen kender sandheden og forstår kendsgerningerne rigtigt, og det gør de ikke hvis de hopper med på højrefløjens manipulationer, forsøg på at dreje væk fra emnet og angribe politikere, der ikke vil føre højrefløjspolitik.

Men du gør det, du plejer at gøre - går til angreb på dem der vover at sige dig imod.

Er du i stand til at holde dig til emnet i stedet for at lave personangreb hvis du bliver sagt imod.

• #14   22. nov Imens Alis laver link til traktor demo, så er der stadig en masse som smitter løs på vestegnen, men det er ikke noget man skal gå op i. Lang flere end der kommer til den demo..

Her beder man ikke om at man på vestegnen holder sig inden for deres område, så hellere kaste sig over Jylland som nok er nemmere at håndtere end folk fra vestegnen. Total. latterlig prioritering

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#15   22. nov Cody # 12

"Så vidt jeg kan læse mig til er der kun levende mink på laboratorierne samt alle dem som de hjernedøde venstreorienterede aktivister slap fri"

Hjernedøde aktivister??

Jeg kunne ikke finde det link fra OperationX jeg har sat ind tidligere om forholdene på minkfarme, som er blevet betegnet som dyrplageri, men mens jeg ledte fandt jeg noget andet

https://anima.dk/historisk-milep%C3%A6l-polen-stemmer-for-at-forbyde-pelsavl

Det er ikke kun Danmark, der forbyder pelsavl nu.

Hvis nogen er hjernedøde, så er det de mennesker, der accepterer at dyr skal lide for at man kan tjene så mange penge som muligt, og det drejer sig om meget mere end pelsavl. Hvor i hjernen er man lammet hvis man accepterer den slags?

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#16   22. nov Polysl # 14

Dit forsøg på at afspore debat om mink mislykkedes. Der er tale om 2 forskellige arter af covid19. I Nordjylland er der tale om smitte mellem mink og mennesker, på Vestegnen er der tale om folk, der drikker for meget og ikke er forsigtige nok. Det er 2 forskellige problemer, der skal behandles forskelligt.

• #17   22. nov Madonna M længesiden og respekt for hinanden har vi vel alle smiley

• #18   22. nov Cody N jeg har intet hørt om de minkfarme på Sjælland smiley

• #19   22. nov Alis
    En morsomt konklusion....den største del på vestegnen er muslimer og de drikker ikke. Jeg ved så ikke at dem på vestegnen vil betegnes som drankere af dig.

Igen ha ha....12 var smittet og så lukker man hele jylland ned. Igen en over reaktion fra børnehaven.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#20   22. nov Polysl - størstedelen af vestegnen er ikke muslimer. Problemet er at der blev lukket op for værtshusene i København, og der strømmer folk til fra hele Sjælland.
    Iøvrigt har jeg idag set, at man har svært ved at finde ud af hvor smittekæderne er.

Du kan ikke sammenligne med Nordjylland. Der var den specielle muterede virus som var resistent, og så står man med et meget værre problem. De 12 var jo kun dem, der var fundet. Der er også fundet mange flere smittede med virus fra mink i resten af hele Jylland.

• #21   22. nov Alis
    Sjovt nok så er over 50% fra Mellemøsten som der kan læses ved at Google, men om de var etniske danskere så vil de nok ikke syntes det er sjovt at blive kaldt drankere af dig.

Har du stået nede på de forskellige værthuse og lave en tælling om hvor de forskellige kommer fra?

Hold nu op inden du roder dig ud i mere latterligt for at forsvare Mette Mink.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#22   22. nov Polysl - Når du kommer til "du er dum - nej, det er dig der er dum" så gider jeg ikke mere, og det har jeg fortalt dig flere gange.

• #23   22. nov Alis #13

Dine bortforklaringer får ikke dine løgne til at forsvinde !

Mette beordrede alle mink aflivet uden lovhjemmel og det er et faktum !
    Den sundhedsfaglige risikovurdering var yderst mangelfuld hvilket flere eksperter skarpt har kritiseret, og det er også et faktum !
    Flere minkfarme var smittefrie og placeret meget længere væk end de lovbefalede 8km fra nærmeste smittekilde og burde være undtaget for aflivningen hvilket også er blevet skarpt kritiseret. Dette er ligeledes et faktum !

Ingen har beskyldt Mette for at være ansvarlig for Covid-19, dette er også et faktum !

Pak dine løgnehistorier væk og spar os for din private mening om minkavl der er (eller rettere VAR) et lovligt erhverv indtil statsministeren satte sig ud over demokratiets spilleregler og brød grundloven !

Juridiske eksperter udtaler iøvrigt her til aften på DR at Mette’s lovbrud er lige så slemt som Tamil sagen og det er jeg faktisk helt enig i !

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#24   22. nov Cody # 23

"Dine bortforklaringer får ikke dine løgne til at forsvinde ! "

Du bruger stadig den samme teknik med at indlede et debatindlæg med på forhånd at stemple mine udtalelser negativt.

"Mette beordrede alle mink aflivet uden lovhjemmel og det er et faktum ! "

Det er der overhovedet ingen, der har benægtet - ikke engang hun selv. Men hun vidste det ikke.

"Den sundhedsfaglige risikovurdering var yderst mangelfuld "

Den sundhedsfarlige risiko kom fra sundhedsmyndighederne selv!! Har du stadig ikke forstået at alle steder hvor mennesker og mink færdes sammen er der risiko for at der sker det samme igen? Mennesker med covid-19 smitter mink, virus muterer og så smitter mink tilbage til mennesker. Oven i det så var en del arbejdskraft på farmene fra Østeuropa og hverken testet eller havde været i karantæne.

"Ingen har beskyldt Mette for at være ansvarlig for Covid-19, dette er også et faktum ! "

Det har jeg også prøvet at forklare. Det bliver sat op for at man skal drage den konklusion at det er Mette Frederiksen, der skyld i det hele. Folk, der er eksperter i at manipulere er eksperter i den slags metoder.

"Juridiske eksperter udtaler iøvrigt her til aften på DR at Mette’s lovbrud er lige så slemt som Tamil sagen og det er jeg faktisk helt enig i ! "

Og andre juridiske eksperter siger noget andet ...

Ligesom da man gik efter struben på Mogens Jensen så er der nogle, der ikke kan vente til hun selv kommer med en redegørelse og kendsgerningerne bliver undersøgt. Højreekstremisterne har lugtet blod.

• #25   22. nov Jeg påtaler alene dine usande påstande !

Mette PÅSTÅR hun ikke vidste det !

Du glemmer hurtigt må man sige - her er hvad du skrev i #13.

“ Ja, hun beordrede mink aflivet, og måske havde hun i modsætning til dig sat sig ind i de faktiske forhold.”

Og det havde hun så åbenbart ikke, i modsætning til mig smiley

Her er hvad en venstremand skrev - er du uenig i hans udlægning ?

“ I Venstre er vi naturligvis indstillet på at følge sundhedsmyndighedernes anbefalinger. Men så længe der intet sundhedsfagligt grundlag er, så har jeg meget svært ved at se, hvorfor raske mink skal aflives. Det er trods alt helt almindelige og hårdtarbejdende danskeres levebrød, vi taler om her.
    Hvor er dokumentationen for, at man ikke kan nøjes med at isolere mink og menneskene, der passer dem? Hvorfor er det nødvendigt at slå raske mink ihjel? Og hvorfor er det lige præcis en radius på 7,8 kilometer zoner, man tegner på landkortet, når man ikke mener COVID-19 er en luftbåren virus?
    Lad os nu træffe beslutningerne på et oplyst og sundhedsfagligt grundlag i stedet for at famle i blinde. Det er, det mindste vi kan gøre for vores medborgere.“

Jeg gentager at ingen har påstået at Mette er ansvarlig for Covid-19 så hvorfor siger du sådan noget løgn ?

Jeg har ikke hørt nogen eksperter forsvare Mette’s lovbrud - har du ?

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#26   22. nov Cody - Nå nu er debatteknikken at påstå, at hvis folk mener noget andet end du, så stempler du bare deres holdninger som løgne.

• #27   22. nov Alis

Det sagde Mette Mink også, da hun blev taget med fingrene ned i kagekrukken.

• #28   22. nov Slet ikke - det var dig der påstod at nogle gjorde Mette ansvarlig for Covid-19 - men det er lodret løgn og det kan du ikke sno dig udenom !

Her er en genopfrisker hvis du skulle have glemt hvad du skrev !

Nu skulle statsministeren have skylden for at vi overhovedet har covid-19. Det er hendes skyld det hele.
    Og den opposition, der gerne ville have regeringen væltet så de selv kunne komme til fadet igen, var med på ideen. Man fandt de helt store gloser frem, og appellerede til blind lydighed.
    Hvis man ikke først og sidst og altid retter sig efter loven, så bliver vi et lovløst samfund. Det ville være en rigtig god ide at efterprøve den påstand!!!

Hvad mener du iøvrigt med sidstnævnte linje ?

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#29   23. nov Jeg skrev et svar, men pludselig forsvandt det hele. Nu gider jeg ikke en gang til.

Kommentér på:
Blind lydighed uden tankevirksomhed?

x