{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
503 visninger | Oprettet:

Magthierarki eller demokrati {{forumTopicSubject}}

Så vågnede hele verden op ... eller det meste af den. Demonstrationer alle vegne, og statuer bliver væltet. Pandemien fik revet de økonomiske systemer ned hurtigere end det før er set, og mange ved hvad der venter dem hvis de ikke reagerer nu - større ulighed. De stærkeste har mest magt til at rejse sig igen, og hvad der ikke gavner deres interesser får lov at bukke under.
Statuer, der symboliserer tidligere magthierarkier og deres herskere, bliver revet ned. Nu vil man noget andet.

Det er nemlig sådan at den såkaldte frie verden i virkeligheden er et camoufleret magthierarki. Vi har vores demokratiske love, men magtsystemerne har bare fundet nye måder at udnytte dem. De er påklistret pengesystemerne nu, og alt for mange falder for den økonomiske propaganda. Vores demokratiske valgsystem nytter ikke så meget hvis folk bliver hjernevasket til at stemme på den økonomiske elite.
Resultatet er, at de, der ingen penge har og heller ikke mulighed for at skaffe dem, kan i yderste konsekvens få lov at ligge og fryse ihjel på gaden. Er det et civiliseret samfund, der opfører sig på den måde?

Det er konsekvenserne af tidligere tiders magthierarkier der bliver trukket op i kraftige linier for hvordan er det, frie og demokratiske mennesker har opført sig? USA der betegner sig selv som lokomotivet i frihedsidealer stjal landet fra indianerne og hentede slaver i Afrika. Englænderne koloniserede i Afrika og i Østen og hvor der var materielle værdier at hente, og behandlede den oprindelige befolkning som andenrangsborgere. Australien blev brugt som fangelejr og fængsel for kriminelle englændere, der blev eksporteret dertil, og aboriginerne gør også oprør nu imod rascismen. Rusland og Asien har sin egen historie, der adskiller sig lidt.

Og hvad er det så der sker idag? Stort set det samme som altid. De sidste 30 til 40 år har der været ekstrem højredrejning i hele verden. Så er det man spørger: Hvorfor kan mennesker ikke tage ved lære af historien? Hvorfor kommer vi ikke videre? Vi er igang med at ødelægge hele kloden nu med klimaproblemer, fordi for mange prioriterer penge vigtigere end mennesker og natur.

Der er mange, og jeg tror det er flertallet, der har set problemerne i årevis, og advaret om dem, men de har ikke magt til at ændre på noget. Ikke så længe alt for mange stemmer på dem, der lover flere penge og mere velstand, uden at se konsekvenserne af fikseringen på vækst, selvom de står bøjet i neon.
Verden har brug for rigtige, sunde og selvstændige mennesker i stedet for dresserede slaver der løber rundt i hvert sit hamsterhjul. For at få det skal der satses på uddannelse og sundhed, og målet er menneskelig trivsel. Og hvis nogen så siger nu, at det skal også betales og hvor skal pengene komme fra? så skriger jeg!

Jeg tror på de positive menneskelige egenskaber, og det er dem vi skal koncentrere os om og lære at bruge. Fællesskab og samarbejde og respekt for de andre som er anderledes, for vi er alle sammen anderledes.

Kommentarer på:  Magthierarki eller demokrati
  • #1   14. jun Hvad er rigtige mennesker?

Og sender rigtige mennesker hele deres pension til Somalia?

• #2   14. jun Polysl

Med rigtige mennesker mener jeg mennesker, der lever også følelsesmæssigt, i modsætning til robotter, der kun reagerer som marionetdukker.
    De fleste mennesker er for godt dresseret og mangler noget selvstændig tænkning. De er bange og afhængige. Det er også relevant, for de er truet af både fattigdom og arbejdsløshed og alt hvad det fører med sig.

Jeg ved ikke hvad du mener med at sende sin pension til Somalia, så det kan jeg ikke svare på.

• #3   14. jun Slaveriet blev ophævet i 1865, men her et eksempel på at det stadig eksisterer

http://iradvocates.org/press-release/nestle/world-day-against-child-labor-demand-nestle-and-cargill-stop-using-child-slaves?fbclid=IwAR02y7nEkedVCAskpl0P1pUyrFhucMVCLHvW-X7e9q4icnHT_OHO-rT2uv4

Det er en af grundene til at de sorte råber meget højt for tiden.

• #4   14. jun Jeg vil mere mene du er den mest dresserede i Danmark - andre har prioriteringer som du åbenbart mener tilhøre mennesker der ikke er rigtige.

der findes ikke rigtige eller forkerte mennesker - for du bedømmer de rigtige ud fra din subjektive vurdering - en form for anonym racisme - wow et nyt ord - vent lige lidt..... skal lige ringe til den rigtige nudansk ordbog så det nye ord kan implementeres i det nye oplag.

Du skyder dig i foden på linje med hende den fede sorte skrighals - for hun mener kun at sorte er de rigtige til at deltage, og hvide som deltager, er forkerte så de kommer i skammekrogen.

Nogle mennesker har en sjov tilgang til virkeligheden - dog den underholder, og medier og humorister og tegnere elsker når de skyder sig selv i foden.

Jeg kan så heller ikke genkende at folk ligger og fryser ihjel i Danmark - da netværket er stort som hjælper og fanger dem i kulde perioder. På samme måde man påstod at folk sulter ihjel i Danmark. Det er populistiske anklager som bruges når folk løber tør for argumenter.

• #5   14. jun #4

Sorte er sgu ligeglade med at der bruges børn til arbejde - det bruger man stort set over hele verden - de er med til at forsørge familien. Fjerner man deres grundlag så kommer familien til at sulte.

Folk skal nok hykle og rase når de skal til at betale 100 kr for en Dublo - 500 kr. for 250 g kaffe. osv. - eksotiske frugter bliver så dyre at stort set ingen har råd - 3000 kr for et par cowboybukser. osv.....

NU du som rigtig mennesker skal ned og købe en pose appelsiner så har du kun råd til en enkel, fordi prisen er vanvittig. Folk som kæmper for det er slet ikke klar over at de skyder sig selv i foden når de næste gang skal handle ind som rigtig menneske.

• #6   14. jun Så er du igang med ordkløveri igen, Polysl.

• #7   14. jun Næh Alis for Polysl har helt ret, men jeg forstår godt det ikke er sjovt når tingene skal skæres ud i pap før man indser at ens drømmeverden er det rene utopi smiley

• #8   14. jun Jeg forsøger bare at ændre på det mareridt, du har skabt, Cody.

• #9   14. jun Jeg nøjes med Demokratiet og hvorfor give Cody N skulden for det der sker i verden - nej og der sker jo noget i den oplyste del af verden - den er så blevet oplyst at nogen ønsker at ødelægge det historien har skabt vinder som taber.

• #10   14. jun Man kan ikke ødelægge fortiden, Leon. Den er det, den er, og folk kan til enhver tid læse om den.
    Der er ingen grund til at de skal tvinges til at se på statuer af mennesker, der har ødelagt deres liv og deres slægt, og skabt nogle betingelser, der forsat ødelægger deres liv. Hvornår synes du vi skal begynde at tage ved lære af historien?

Det er da ret påfaldende at en coronakrise kan slå økonomien så grundigt i stykker, Der er mange andre værdier man kan leve for. Trods alt har neoliberalisterne ikke nået at sælge dem alle sammen.

• #11   14. jun Alis C jeg er ret sikker på at der findes mage slotte ude i verden og hvor der i og omkring dem er begået grusomheder skulle de så væltes eller hvad med Keops-pyramiden skulle den ødelægges der findes så meget historie og den er ikke altid god vi lære af fortiden.
    og du taler om hvordan corona-krisen har ødelagt verdensøkonomien ja når verdens hjul går i stå gør det økonomiske hjul det jo også og hvad er mere værd end menneskeliv og hvilken værdier er mere værd og Alis C der skal være nogen der har flere penge end andre du kalder dem så rige og det er fint med mig.

• #12   14. jun Alis C frihedsstøtten der står i København blev jo sat af Kronprins Frederik da stavnsbinding blev ophævet skulle børn af bønder fra den tid så vælte frihedsstøtten det vil der ikke være meget logik i.

• #13   14. jun Alis

Nu kan du takke Mette for den hysteriske nedlukning som i bund og grund kun drejer sig om 24 døde - resten var på vippen alligevel ved næste influenza. Det hysteri vil tage flere år at få rettet op på. Imens man til D.D. stadig laver sporadiske test på personale på plejehjem så vi ser 9 medarbejdere og 4 beboere smittet. Kommuner skider på de gamles sikkerhed. De kan jo dårligt give besøgende skylden da der jo er bag vindue eller bag en skærm.

Ydermere har man i overvejelse at udbetale de indfrosne feriepenge, hvor kun 5% er indbetalt til Feriefonden. Dele penge ud til folk - forlænge oplukning for at bremse folk rejser udenlands. Al det pjat åbner ikke op for forbrug - det folk vil, er friheden til selv at bestemme så skal der nok komme omsætning. Nationalbanken laver et mystisk lån på 80 milliarder - som mere ligner et plaster på et brækket ben - det lån dækker ikke engang det de tænker på at dele ud.

Tiden er ikke til lige nu at begyndte at udskamme statuer, hvide for hvad der skete i udlandet for mere end 100 år tilbage, eller at begynde at omdøbe gader og stræder.

Det hele er end i latterlig lovgivning som at man må forsamles 10 og så tillade en demonstration på et utal af demonstranter. bryllupper som skal stoppe kl. 12 for ellers starter smitten. Imens man "banker" løs på befolkningen så kan folk i ghetto parker gøre som de vil - her skal man fanndme ikke have klinket noget - så hellere kaste sig over en enlig mor med 2 børn som får en is.

Ingen statsminister har haft hele befolkningen i et jerngreb som nu. Magten er stedet hende til hovedet og lavet de mest besynderlige og ulogiske beslutninger - ingen har vist brændt så mange milliarder af på så kort tid som Mette - og Hele det latterlige cirkus er der kun en gruppe som kommer til at betale, og det bliver lavtlønnede, ledige,FTP, pensionister - så tiden er ikke til at lege julemand med gaver som jo ikke er en gave når man senere kommer til at betale for gaven - oveni kævler man om grøn omstilling - som efter min mening burde vente indtil landet er rettet op.

Men generelt syntes jeg at folk har været flinke overfor hinanden og givet plads - uden de store problemer. Så størstedelen af befolkningen kan godt finde ud af at vise hensyn og tolerance - det tegner ikke som et samfund som er ligeglad med hinanden.

• #14   14. jun Leon - Jeg vil overlade til de mennesker, der får dårlige associationer ved statuer at tage stilling. De handler spontant og i vrede. Man kunne have lyttet til dem noget før.
    Økonomisk skal alle lande til at rejse sig igen, og jeg synes det ville være dumt at gentage fortidens fejltagelser. Vi kender allerede resultatet, Nu er chancen til at tage ved lære af historien og lade være med at begå de samme fejl igen.

• #15   14. jun Polysl - Jeg har ret mange gange i denne tid været meget lettet over at Mette F. er statsminister. Hun har gjort det fantastisk godt og sparet mange menneskeliv.

Det har jo hele tiden været et valg mellem menneskeliv og økonomi. Det ville komme til at gå hårdt ud over økonomien, det kunne man se helt fra starten, men det kan rettes op igen. Mennesker, der er døde bliver ikke levende igen.

Det siger jeg selvom jeg har været meget skeptisk over for Mette F. Hun gjorde ikke noget godt indtryk da hun var minister i Thorning-regeringen. Nu er hun selv kaptajn, og Danmark er hidtil sluppet billigere end så mange andre lande.

Det er også tydeligt at højrefløjen går til angreb nu og vil have magten tilbage. Jeg tror hun er stærk nok til at tackle det diplomatisk.

Mit eget politiske ståsted er stadig længere til venstre, men Mette F var eneste mulige statsministerkandidat, og fortsætter hun på samme måde så er det fint.

• #16   15. jun Alis #14

De handler spontant og i vrede. Man kunne have lyttet til dem noget før.

Før ! hvad mener du med før ?
    Der er sku da ingen her i kongeriget der har brokket sig før den tykke sorte importerede trunte pludselig fandt ud af at hun jo også var sort og dermed undertrykt selv om hun med garanti aldrig har bestilt andet end at æde og brokke sig smiley

Iøvrigt er hun en større racist end resten af Danmarks befolkning tilsammen smiley

• #17   15. jun Gad vide om der er en højere mening med at urets visere går mod højre, når uret vel og mærke går. Går viserne til venstre, så går tiden jo baglæns.
    Mon der er en sammenhæng med politik?

• #18   15. jun Cody # 16

Jeg har set alvorlige rascistiske udtalelser om somalierer, Desuden så drejer det sig ikke om Danmark alene, men også om solidaritet med undertrykte i resten af verden.

Hvis man går ind for ytringsfrihed så har hun naturligvis også lov at sige sin mening.

• #19   15. jun Claus G # 17

Det har ingen sammenhæng med politik i din version. Har du for vane at tage varsler?

Men ellers er det rigtigt at tiden i en del år har gået baglæns. Den neoliberale tro på den stærkes ret har rødder helt tilbage til stenalderen.

Nu skal vi have det til at gå fremad med demokrati og ligeret, og starter meget godt med at udbetale 1000,- kr. til alle på overførselsindkomst, så folk kan komme igang med at svinge dankortet. Pengene vil ende i virksomhedernes lommer, men denne gang kommer de til at levere en vare til gengæld. Det har de fleste det forhåbentligt meget godt med.

• #20   15. jun Alis

Hun laver jo det samme med racistiske tiltag som hvide skal i skammekrogen, ingen hvide må ytrer sig - osv....

• #21   15. jun Alis

//citat
    Pengene vil ende i virksomhedernes lommer, men denne gang kommer de til at levere en vare til gengæld
    //citat slut

Det er da meget normalt at når folk køber en varer at de også får den - ellers er det bedrageri. Så den forstår jeg ikke lige.

• #22   15. jun Polysl

Jeg har ikke lagt mærke til hende før jeg læste om hende her på Baboom. Måske er det ikke generelt at hvide ikke må ytre sig, men kun i hendes demonstrationer. Måske har nogle hvide forsøgt at overdøve hende. Jeg ved det ikke, men ville da gerne høre hendes egen forklaring,

• #23   15. jun Polysl # 21

Det private erhvervsliv og bankerne har fået bunker af penge uden modkrav. Denne gang får de ikke pengene gratis, men først når folk begynder at svinge dankortet og købe ind.

• #24   15. jun Alis

Du kunne jo kigge på ekstrabladet hvor man stiller spørgsmål til hende. Al det hun mente er nu bare en joke siger hun - øh....som at fængsle politikere...osv...

• #25   15. jun Alis C spontant og vrede giver en grim blanding og en jeg absolut ikke ser noget godt i og den sorte kvinde der råber meget højt og som jeg tænker er medieliderlig burde jo takke Danmark for sin bistand frem for at møve sig frem og mere frem også selv om jeg går ind for ytringsfrihed.

• #26   16. jun Alis #18

Alis til ære for dig saksede jeg lige dette indlæg fra et andet forum.

Nu er jeg spændt på at høre dit svar på det spørgsmål der bliver stillet.

Citat:

“Desværre er artiklen for abbonenter, men overskriften fortæller jo alligevel alt.

“Sara Omar: ”Hvor er demonstrationerne? Hvorfor så vi ingen på gaden, da Huda blev stenet?”

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/sara-omar-hvor-er-demonstrationerne-hvorfor-saa-vi-ingen-paa-gaden-da-huda-blev-stenet

Listen over æresrelaterede drab på kvinder begået i det muslimske miljø er lang og ikke en eneste gang har det udløst nogen form for demonstration endsige den mindste protest fra samfundets side.

Er det ikke grumme paradoksalt at et mord på den anden side af atlanten kan starte en landsomfattende bølge af sympati for sortes rettigheder når adskillige mord og omfattende undertrykkelse af kvinder i vort eget land ikke får andet end nogle linier i medierne ???

Hvad er det lige der har medført denne enorme berøringsangst og manglende italesættelse af de vederstyggelige ugerninger muslimske kvinder udsættes for ???
    De eneste protester fremført gennem årene hidrører fra højrefløjen med DF som den mest markante og venstrefløjens reaktioner derpå kender vi alle - ignorering eller racismeanklager !
    Man fristes til at bruge citatet “fanden hytter sine” som årsagen til den manglende italesættelse gennem snart tyve år !

Hvis i skulle have glemt nogle af dem er her et par stykker:

https://www.bt.dk/krimi/bror-stak-sin-soester-ihjel-hun-er-aarets-24.-offer-for-kvindedrab
    http://samples.pubhub.dk/9788792893116.pdf
    https://www.bt.dk/krimi/280-sager-om-vold-og-aeresdrab-i-danmark-siden-2007

Dertil kan lægges et stort mørketal og naturligvis den omfattende sociale kontrol der hersker i dette miljø !“

• #27   16. jun Der er altså ingen på venstrefløjen der ville affærdige protester ved vold imod kvinder som rascisme. Muslimske kvinder er beskyttet af den danske lov ligesom danske kvinder er det. Jeg tror ikke det er normen at kvinder udsættes for vold i muslimske lande, jeg tror det er undtagelsen.
    Angående æresdrab i muslimske lande, så er det lige så svært at blande sig i det, som det ville være at blande sig i dødsstraf i Amerika. Jeg ville ønske man kunne forhindre begge dele.

Men at en betjent slog en sort ihjel på åben gade, det ramte ned i et omfattende men også undertrykt problem. Det tog betjenten 8 min. at klemme livet ud af ham. De rascistiske problemer i USA er større end jeg vidste, og så er der endda nogen, der påstår at de ikke er så store som i Danmark.

Hvorfor er det så svært at forstå, at alle mennesker er lige meget værd uanset hudfarve og etnisk oprindelse? Jeg synes det er indlysende. Engang var det en normal selvfølge. Det var det, jeg voksede op med og tog som en selvfølge, for sådan var det danske samfund.

Man kunne jo give de kvinder asyl og dansk statsborgerskab, så ville de være omfattet af den danske lovgivning.

• #28   16. jun Alis

Nu behøver man jo ikke at give dem asyl og statsborgerskab for at være omfattet af dansk lovgivning - det er alle som træder ind over den danske grænse.

• #29   17. jun Jeg tror ikke det er normen at kvinder udsættes for vold i muslimske lande, jeg tror det er undtagelsen. Jr. Alis.

Hvor er du dog godtroende, hvornår åbner du dine øjne, du ved da godt inderst inde, at det er mere normen end undtagelsen, kvinder og børn har det rædselsfuldt i muslimske lande, det er bare fakta og små piger bliver giftet bort, hvordan kan du få dig selv til at synes, det er OK smiley smiley smiley

Alt hvad der er svært at blande sig i, skal vi ikke blande os i, nej, det skal vi muligvis ikke, men foregår æresdrab i DK, så skal vi blande os, for det er bare ikke OK i DK, hvor tit skal vi sige, at vi passer bare ikke sammen, vi behøver ikke at forstå, hvorfor de elsker deres æresdrab.

• #31   17. jun Cody N så enig så enig og vi i Danmark taler om ligeret for alle så må det også gælde for alle smiley

• #32   17. jun Jetset # 29

" det er bare fakta og små piger bliver giftet bort, hvordan kan du få dig selv til at synes, det er OK "

Må jeg så lige være her!! I forbindelse med Støjbergs konstante påstand om at sagen imod hende drejer sig om barnebrude, har både jeg og andre med tilsvarende holdninger fortalt, at vi bestemt ikke går ind for at mindreårige piger giftes bort!! Vi bliver udsat for så massiv hjernevask, at vi nærmest skal sige det i hveranden sætning. Højreekstremisterne giver pokker i om vi andre bliver forstået rigtigt, for de er kun optaget af at få trumfet deres egne holdninger igennem.

Med hensyn til at blande os i andre landes interne anliggender, så mener jeg at man skal blande sig, men det er svært og det skal foregå af andre kanaler. Vi kan jo ikke diktere andre landes indenrigspolitik. Men vi kan åbenlyst kæmpe imod f.eks. dødsstraf og så håbe at det giver resultater.

"vi behøver ikke at forstå, hvorfor de elsker deres æresdrab."

Der er du igen med dine indoktrinerende metoder. Hvor har du fået den opfattelse fra at de elsker deres æresdrab?
    Ved tvangsægteskaber er der formodentlig også medgift og penge involveret. En mand kan betale sin gæld ved at forære et barn bort. Hvis så ungen nægter at lystre, så falder hammeren.
    Hvad om du selv satte dig lidt ind i de forhold, du vil gøre dig klog på!
    Her i Danmark sidestilles æresdrab med mord, og sådan skal det også være.

• #33   17. jun Cody # 30

"Venstrefløjens hykleri og berøringsangst overfor muslimer er skam velkendt og udpræget i beskæmmende grad. "

Der er ikke tale om berøringsangst, der er tale om at vi har en anden opfattelse af hvordan problemerne skal løses.
    Hvor højrefløjen er tilbøjelig til at mene at alle problemer kan løses med tvang og afstraffelsesmetoder, så vil venstrefløjen oftest prøve at løse problemerne ved at forstå dem og ved at samarbejde.

Burkaen er religiøst og kulturelt funderet, og det problem kan ikke løses med tvang. Der er alt for mange følelsesmæssige elementer involveret. Følelser skal have tid til at ændre sig og finde et nyt leje.
    Hvad vedkommer det danskerne om muslimske kvinder vil gå med burka? Der kan være tilfælde hvor det kan give nogle praktiske problemer, og dem må man så løse.

Når man tager fat med nedgørelse og tvang, så skaber man kaos i de mennesker, ogdet var formodentlig hvad der skete for Omar El Hussein. https://da.wikipedia.org/wiki/Omar_Abdel_Hamid_El-Hussein Han havde alle symptomer på følelsesmæssigt kaos. Fordi man ikke forstod hvad man havde med at gøre, så satte man ham i fængsel, og videre til isolation når han sloges med de andre fanger. Fra isolationsfængsel blev han løsladt direkte til gaden uden støtteperson, og så gik det galt alt sammen.

Mette Frederiksen var dengang justitsminister i Thorning-regeringen, og hun sørgede heller ikke for at få undersøgt hvordan det kunne gå så galt. Derfor er jeg stadig afventende m.h.t. hvor meget jeg tør at stole på hende, men er glædeligt overrasket over hvor godt hun håndterede coronakrisen.
    Hun forstod det, der er så vigtigt at forstå - at hvis mennesker skal lægge deres livsvaner om, så skal de i det mindste forstå hvorfor!

• #34   17. jun #32 Alis

Selvfølgelig må du være her smiley

Højreekstremisterne giver pokker i om vi andre bliver forstået rigtigt, for de er kun optaget af at få trumfet deres egne holdninger igennem.

Kan vi så blive enige om, at det samme gælder for Venstreekstremisterne. Vi kommer ikke langt med at sidde i sociale rundkredse og bare snakker om tingene og tror, at div. pengekasser er bundløse, der skal være nogen, der kan få "hjulene" til at løbe rundt og tage beslutninger, hurra for dem.

Der er du igen med dine indoktrinerende metoder. Hvor har du fået den opfattelse fra at de elsker deres æresdrab?

Ved du ikke, at det er en folkefest ?? - hele familien stimler sammen og viner, hver gang kvinde rammes af store sten og når hun så er halvdød, bliver hun smidt ned i et hul og så sand, grus og jord på, og så kan der rigtig festes. I DK bliver kvinderne stalket og når de så får lejligheden, bliver hun knivdræbt eller skudt, der er virkelig 100% opbakning blandt familiemedlemmerne, de mener bestemt, at de er i deres gode ret til at dræbe, det står i Koranen. - De behøver ikke at "klunse" om, hvem der skal udføre det, det er også bestemt på forhånd.

Hvad med, om du selv satte dig ind i forholdene ?? - det er ikke noget jeg har bestemt, det er forfatteren til Koranen bestemt. Og den sidste ting ift voldelig adfærd mod kvinder og børn, så til info, er de danske Krisecentre fyldt op med indvandrere kvinder, der er flygtet fra deres voldelige mænd og familie.

• #35   17. jun Alis C nej vi skal ikke blande os i andre landes interne anliggender men når de så kommer og vil ind i Danmark kan vi jo sige nej tak og tænker på at det jo ikke bliver lovligt at slå ihjel fordi du må gøre det i andet land.

• #36   17. jun Alis

Nu har en statsminister intet med at sørge for støttepersoner - det er kriminalforsorg eller folk tilknyttet fængslet som skal rette henvendelse og sørge for det videre forløb.

• #37   17. jun Alis #33

Der er ikke tale om berøringsangst, der er tale om at vi har en anden opfattelse af hvordan problemerne skal løses.
    Hvor højrefløjen er tilbøjelig til at mene at alle problemer kan løses med tvang og afstraffelsesmetoder, så vil venstrefløjen oftest prøve at løse problemerne ved at forstå dem og ved at samarbejde.

Dine svar er så fyldt med usandheder at det skriger til himlen.
    Når det gælder muslimers opførsel er jeres protester ikke eksisterende og når andre tillader sig at protestere bliver de mødt med jeres vold.
    Så er forståelse og samarbejde en by i Rusland !

Burkaen er religiøst og kulturelt funderet, og det problem kan ikke løses med tvang. Der er alt for mange følelsesmæssige elementer involveret. Følelser skal have tid til at ændre sig og finde et nyt leje.
    Hvad vedkommer det danskerne om muslimske kvinder vil gå med burka? Der kan være tilfælde hvor det kan give nogle praktiske problemer, og dem må man så løse.

Ytringsfrihed er demokratisk og kulturelt funderet i Danmark og den rettighed kan ikke fjernes med muslimsk og venstreorienteret vold.
    Hvad vedkommer det muslimerne om en gal mand brænder en koran af, det er fuldstændig lovligt og det skal muslimerne lære !

Han havde alle symptomer på følelsesmæssigt kaos. Fordi man ikke forstod hvad man havde med at gøre, så satte man ham i fængsel, og videre til isolation når han sloges med de andre fanger. Fra isolationsfængsel blev han løsladt direkte til gaden uden støtteperson, og så gik det galt alt sammen.

Hvad med det følelsesmæssige kaos tusindvis af danskere befinder sig i efter mødet med uintegrerede muslimer.
    De har sku da heller ingen støtteperson og går heller ikke ud og slår muslimer ihjel af den grund !

Venstrefløjen og muslimerne er klare vidnesbyrd på hvad ekstrem dårlig opdragelse medfører smiley

• #38   17. jun Jeg synes der er behov for Louis Nielsen her og et wakeupcall. Muslimer har ikke en religion, de har en lovtekst, som langt de fleste af dem er hjernevasket til at følge, fra barnsben af!
    Det er ikke breaking news, det er skinbarlig sandhed. Og så synes jeg at fakta skal frem, ikke forsøges gemt bag dårlige undskyldninger.

• #39   17. jun Det værste ved koranen er at den er alt - lovgivende,udøvende, dømmende magt. Det er noget muslimer har svært ved at håndterer. Så de vælger at lukke sig inde i sit eget område og presse andre ud som ikke er muslimer så de får en stat i staten - hvor koranens lovtekst frit kan bruges.

Man fik hurtigt ryddet ghettoer for grønlændere, jøder, "kristne" var lidt mere svær at presse ud på trods af overfald, indbrud, chikane - men dog en hel del som jeg læste for nogle år siden var det omkring flere 100 som simpelthen ikke følte sig trygge mere.

Men på trods af den åbenlyse chikane så blev der ikke gjort noget som helst - man tør ikke tage fat i nældens rod af hensyn til det netværk muslimer har, som hurtigt kunne være ubehageligt for både personen eller deres familie.

Eksempler er mange- som Frankrig, England, Tyskland, - hvor Frankrig nok er det værste eksempel på ghetto dannelser af værste skuffe.

• #40   23. jun #34 - intet svar er = samtykke smiley

• #41   23. jun Jetset

Det værste er at folk ikke vil kommenterer angreb på det de siger - så er det sgu nemt at sige at jorden er flad hvis ingen protesterer.

• #42   23. jun Jetset # 34

"Kan vi så blive enige om, at det samme gælder for Venstreekstremisterne. "

Ja, i det omfang, de er ekstremister, men dem har vi ikke mange af i Danmark - så få at det ingen praktisk betydning har. De fleste på venstrefløjen ønsker ligesom jeg et demokratisk samfund, hvor det ikke er penge, der afgør menneskerettigheder.
    Man opnår netop mest ved at diskutere sig frem til nogle løsninger, som alle kan leve med. Det skaber samarbejde, og i modsat fald vil stridighederne blive ved med at ulme.

"Ved du ikke, at det er en folkefest ?? - hele familien stimler sammen og viner, hver gang kvinde rammes af store sten "

Der er noget angående offentlige afstraffelser både du og andre skal revurdere jeres holdninger til, og jeg kan heller ikke finde ud af, hvorfor folk stimler sammen.

Her en af de sidste i Danmark

https://www.bt.dk/nyheder/manden-med-oeksen-her-er-historien-om-danmarks-sidste-boeddel-og-den-barbariske

Bødlen huggede forkert 3 gange. Så skete der endelig noget, og selvom dødsstraffen ikke blev afskaffet så blev det almindeligt at kongen benådede de dødsdømte.
    Fra Frankrig kender vi billedet af strikkekonerne, der sidder rundt om guillotinen, og når der så røg et hoved, så holdt de strikkepause og så op.
    Det er et problem hvorfor folk tiltrækkes af den slags, og jeg har ikke svaret, blot kan jeg sige, at det næppe er en folkefest hvis muslimer stener en kvinde. Der er en anden forklaring.
    Hvad med alle de muslimer, der ikke stener kvinder?

"Hvad med, om du selv satte dig ind i forholdene ?? - det er ikke noget jeg har bestemt, det er forfatteren til Koranen bestemt. "

Jeg gør hvad jeg kan for at forstå tingene rigtigt, og det undrer mig, at du kan være i tvivl om det. Det er muligt at det ikke er noget, du har bestemt, men du fortolker det efter eget forgodtbefindende. Den kristne bibel tillader også at man stener utro kvinder. Både den kristne bibel og koranen har "Det gamle testamente" som grundlag. Ligesom der er en mængde forskellige kristne retninger, så er der også forskellige muslimske. Der er endda muslimske retninger, der er pacifister.

Hvis nu muslimerne turde lukke munden op, så kunne vi få at vide af dem selv, hvad de tror på.

• #43   23. jun Polysl # 36

"Nu har en statsminister intet med at sørge for støttepersoner"

Nej, men hun fik til opgave at undersøge, hvordan det kunne gå så galt. Der hører med at manden havde tegn på meget kraftige psykiske forstyrrelser.
    Når mennesker isolationsfængsles, så bliver de magtesløse over for de spøgelser, der tumler rundt i hovedet på dem, og at løslade sådan er person direkte til gaden og uden støtteperson er forkasteligt.
    Meningen med en evaluering er vel at undgå at begå de samme fejl i fremtiden.

• #44   26. jun Cody # 37

"Venstrefløjen og muslimerne er klare vidnesbyrd på hvad ekstrem dårlig opdragelse medfører"

Hvor er du morsom. Jeg er opdraget med de normer, jeg ustandselig møder i dette forum, og som barn troede jeg på det. Jeg voksede op i at magthierarki med faste uskrevne regler for hvem der skulle kontrollere hvem. Men jeg blev ikke ved med at være et barn. Som alle andre børn begyndte jeg på et tidspunkt at danne mig mine egne meninger og at tro på demokrati i stedet. Jeg læste også en hel del om hvordan mennesker har tyranniseret hinanden op gennem tiderne, og om dem, der forsøgte at ændre på det.

"Når det gælder muslimers opførsel er jeres protester ikke eksisterende og når andre tillader sig at protestere bliver de mødt med jeres vold.
    Så er forståelse og samarbejde en by i Rusland ! "

Forudsætningen for at man kan samarbejde er først og fremmest at man kan blive enig om hvad man skal samarbejde om. Når højrenationalisterne vil have smidt alle flygtninge ud af samfundet, og venstrefløjen mener at vi har et globalt ansvar og bør arbejde på at de bliver en del af samfundet, så trækker man i hver sin retning! Når højrenationalisterne mener man kan flytte sine firmaer til udlandet og udnytte billig arbejdskraft, og oven i det være med til at smadre Irak, hvilket skabte kaos i hele Mellemøsten, og venstrefløjen mener at sådan kan man ikke opføre sig, vi kan da i det mindste tage os af de flygtninge, der kommer ud af det, ja, så trækker vi igen i hver sin retning.
    Du lever et demokrati, men i stedet for at prøve at finde nogle fælles løsninger, så kører højrefløjen frem med propaganda og diverse manipulerende metoder for at tvinge deres egne synspunkter igennem.

"Ytringsfrihed er demokratisk og kulturelt funderet i Danmark og den rettighed kan ikke fjernes med muslimsk og venstreorienteret vold.
    Hvad vedkommer det muslimerne om en gal mand brænder en koran af, det er fuldstændig lovligt og det skal muslimerne lære ! "

Du har ikke forstået meningen med at vi fik ytringsfrihed indført i grundloven. Det er en vigtig forudsætning for demokrati at alle kan sige deres mening uden at risikere diverse repressalier, såsom en fyreseddel, at blive hængt eller skudt, eller på Nettet at blive overfuset. Hvis ikke alle har nogle fundamentale rettigheder, så har vi ikke demokrati.
    Jo, det vedkommer muslimerne om man brænder koranen af, for det er deres hellige bog. Men det forstår du heller ikke hvad betyder. De skal ikke lære at bøje nakken for højrenationslisternes tyranni. Det glæder mit ganske hjerte at Paludan fik 3 mdr. fængsel, og jeg håber at Landsretten forhøjer det. Manden er uden opdragelse.

"Hvad med det følelsesmæssige kaos tusindvis af danskere befinder sig i efter mødet med uintegrerede muslimer. "

Lav en selvstændig tråd om det. Jeg taler om Omar El-Hussein, som viste tydelige tegn på psykiske problemer, hvilket forværres af isolationsfængsling. Hvis du har følelsesmæssige problemer fordi man siger dig imod, så tror jeg at et par piller kan klare det.

Jeg undskylder at jeg har været længe om at svare på dit indlæg, men jeg har temmeligt meget andet at tage mig af.

• #45   26. jun Alis C du lever i et drømmeland og ja den gang hvor Danmark havde dødsstraf og jeg er jo imod - Men det er jeg lige indtil det går udover en af mine kære og den tale og mening har jeg altid haft det er bare og gå tilbage i tide og kigge.

• #46   27. jun #44

"Du har ikke forstået meningen med at vi fik ytringsfrihed indført i grundloven. Det er en vigtig forudsætning for demokrati at alle kan sige deres mening uden at risikere diverse repressalier, såsom en fyreseddel, at blive hængt eller skudt, eller på Nettet at blive overfuset. Hvis ikke alle har nogle fundamentale rettigheder, så har vi ikke demokrati"

Alis , du har ikke forstået en bønne, men det ville da bl.a. glæde Rasmus Paludan, hvis ytringsfriheden var ubegrænset og ikke ville medføre sanktioner.

https://faktalink.dk/titelliste/ytringsfrihed

"Ytringsfrihed er retten til at udtrykke sig frit om sine holdninger og tanker i skrift og tale. Den opfattes som en forudsætning for et demokratisk samfund. Men ytringsfriheden er aldrig absolut. Også i Danmark er der begrænsninger på friheden til at ytre sig. Det er f.eks. ulovligt at ytre sig racistisk og opfordre til terror. Desuden kan frygt for vrede og hadefulde reaktioner fra andre i praksis afholde folk fra at ytre sig. Det diskuteres blandt andet, hvordan terrorangreb og trusler mod medier og journalister påvirker ytringsfriheden i vestlige demokratier – det gælder angreb som det, der fandt sted i januar på satiremagasinet Charlie Hebdo i Frankrig, hvor 12 personer blev dræbt, og det angreb, der fandt sted i København i februar mod et debatmøde om ytringsfrihed og mod den jødiske synagoge. Ved sidstnævnte angreb blev i alt tre personer dræbt og fem såret. I andre dele af verden er ytringsfriheden især begrænset af regimer, som vil forhindre en fri debat med kritik af deres styre eller af religiøse og politiske dogmer."

• #47   27. jun Madonna # 46

Ytringsfriheden betyder at man har lov at sige din mening, men det betyder ikke at man har lov at sige andres mening!
    Det er på det punkt højrenationalisterne går galt i byen.
    I fortæller ustandselig hvad andre mener - hvad muslimerne mener, hvad meddebattører mener o.s.v.

Og så kæmper i for at lukke munden på alle, der mener noget andet end i selv mener.

Med ytringsfrihed burde vi blive bedre til at forstå hinanden, det er det, der er meningen, men det er ikke det, der sker.

Uanset hvilken lov man laver, så vil højrenationalisterne fortolke den til egen fordel.

• #48   27. jun Alis

Godnok er det varm men.....

Må folk ikke sige andres mening - når man har ytringsfrihed - den er ny. Hvor står det i grundloven?

• #49   27. jun Alis
    Fandme træls at høre på dit fis når du ikke engang gider forklare hvorfor du og dine venstreradikale autonome venner overfalder alt og alle der har en anden mening.
    Havde du virkelig forventet at blive taget seriøs med dit ævl om højrenationale trusler når det udelukkende er venstrefløjen der bruger vold ???

Kommentér på:
Magthierarki eller demokrati

x