{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
134 visninger | Oprettet:

Annella
Annella
Online Tilmeldt:
7. nov 2016
Følger: 1 Følgere: 96 Emner: 321 Svar: 1.934

Minister: Tyrkiet vil fra mandag sende IS-krigere til deres hjemlande {{forumTopicSubject}}

https://sn.dk/Verden/Minister-Tyrkiet-vil-fra-mandag-sende-IS-krigere-til-deres-hjemlande/artikel/886613?rss

Tyrkiet vil fra mandag begynde at sende krigere fra Islamisk Stat (IS), der sidder i tyrkiske fængsler, tilbage til deres hjemlande.

Det siger den tyrkiske indenrigsminister, Suleyman Soylu.

Det menes primært at være rettet mod europæiske landes statsborgere, som har tilsluttet sig IS.

- Vi siger nu, at vi vil sende dem tilbage til jer. Vi vil begynde fra mandag, siger Soylu ifølge det tyrkiske nyhedsbureau Anadolu.

Præsident Recep Tayyip Erdogan oplyste torsdag, at der sidder 1149 medlemmer af IS "i vores fængsler, og 737 af dem er udenlandske borgere".

Soylu siger ikke noget om, hvilke lande IS-krigerne, der vil blive sendt tilbage, kommer fra, eller hvordan det skal foregå.

For Tyskland betyder det 20 forbrydere, som Merkel helt sikkert vil byde velkommen med ordene "Wir schaffen das". smiley

Hvad mener i om Erdogan's beslutning?

Jeg kan da godt forstå, Erdogan vil have dem ud af landet, og jeg er overbevist om, at det ikke er en tom trussel, han kommer med.

Nogen der ved, om Danmark også bliver tvunget til at modtage danske IS-krigere fra Tyrkiet?

Kommentarer på:  Minister: Tyrkiet vil fra mandag sende IS-krigere til deres hjemlande
  • #1   8. nov Danmark har jo vedtaget en lov om at kunne fratage IS-krigere dansk statsborgerskab, og det må man så lynhurtigt gøre.
    Men, Ergodan er jo et løstgående missil, så hvis han ikke kan sende disse udskud som har statsborgerskab i et andet EU land tilbage, så slipper han dem vel bare løs, og så er man lige vidt.

Der burde jo ha' været tænkt på at et topsikret fængsel, med eneceller, blev bygget et eller andet sted, så disse mennesker aldrig slipper ud med livet i behold. Hvilket også skal gælde deres koner.

Børnene er det lidt sværere med, for de er jo ikke skyld i at være født af den slags forældre, så dem må man muligvis forsøge at rehabilitere på en eller anden måde, selvom det betyder at de mister deres forældre for altid. Men det ville de gøre alligevel.

Det er vist Tyskland, Holland og StorBritanien der står for skud først.

• #2   8. nov Tja.... Nu vil jeg være kynisk....
    Jeg er sikker på Hr. Hitler havde haft en løsning...

Men når det kommer til stykket, kan vi vel ikke lade Europas velfærd drukne i afrikanere der intet gider?!

De skal sendes tilbage omgående, børn, kvinder eller unge mænd for den sags skyld. Vi har ikke brug for dem.
    Hvis ikke, så bliver vi Afrika nummer 2, men det er blot koldere at bo på gaden i København end i Afrika, og der er ikke så mange træer hvor vi kan sidde og hive bananer ned fra, medens vi dovner den.

• #3   8. nov Alan, det forstod jeg ikke lige, når det kommer til IS krigere der har EU statsborgerskab?

• #4   8. nov Cris.

And so what?
    Den bedste IS kriger er en der har fået en kugle i panden.

De skal aldrig over grænserne.

Stop Schengen, og bevæben vores grænser i Europa.

• #5   8. nov Alan
    Er enig i at IS krigere, også kvinderne IKKE burde ånde, eller overhovedet få mulighed for at gå frit rundt på gaderne på et senere tidspunkt.

Men politikere du ve', kraftfulde menneskerettighedsorganisationer, Internationale domstole, ingen dødsstraf, så er der ikke anden mulighed end forsøge at få dem i maximum fængsel indtil de dør.

• #6   8. nov IS krigere med dansk statsborgerskab kan ikke afvises, kun dem med dobbelt statsborgerskab kan, hvis man fratager dem deres danske statsborgerskab.
    Tyrkiet får millioner for at beholde flygtninge, så den med at de ikke vil betale for at opbevare en håndfuld IS krigere lyder hult.
    Samhandel med EU er heller ikke uden betydning for Tyrkiet hvis økonomi ikke skulle være den bedste.
    Så jeg tvivler på at de vil gøre det, men det er jo almindeligt at de har store ord i munden som ikke fører til noget.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#7   9. nov #6
    Ole S

Så jeg tvivler på at de vil gøre det, men det er jo almindeligt at de har store ord i munden som ikke fører til noget.

Det tvivler jeg ikke et øjeblik på, Erdogan er ikke en mand, der kommer med tomme trusler. Hans trussel om at åbne Tyrkiets grænser for flygtninge, der vil til Europa, tror jeg også. vi skal tage alvorlig.

Erdogans trussel om offensiv mod kurderne i Nordsyrien, gjorde han også alvor af efter han han var kommet med denne trussel i flere måneder.

• #8   9. nov Ergodan vil sikkert også gerne ha' mere plads i fængslerne til dem som kritiserer ham!

Manden er bindegal.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#9   9. nov Ja Cris #8

Det er jeg fuldkommen enig med dig i, at manden er bindegal og utilregnelig.

• Claus G
    Claus G Online Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 3 Følgere: 24 Emner: 13 Svar: 809
    #10   9. nov Jamen, hvor vil han sende dem hen? Til de lande de oprindeligt kommer fra, eller de lande de og deres familier er flygtet til? I så fald skulle alle andre lande, bare begynde at sende fængslede tyrkere retur til Erdogan. Så kunne han jo se om han kunne finde plads, og så må han jo tage sig af de problemer som hans landsmænd har skabt i de andre lande.
    Manden er simpelthen ikke ved sine fulde 5.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#11   9. nov #10
    Claus

Psykopaten sender dem tilbage til de lande, de er statsborgere i.

• Claus G
    Claus G Online Tilmeldt:
    jan 2018

#12   9. nov #11
    Ja det frygtede jeg.
    På den ene side kan jeg godt forstå handlingen, men når man så kigger på terroristernes oprindelse, så vil jeg gætte på at under 1% sendes tilbage til deres moderland. Så det han reelt gør, er at vaske hænder (pynter nok på deres egen nationale statistik), og straffer alle andre værtslande, hvor disse terrorister har opholdt sig.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#13   9. nov #12
    Jeg kan da også godt forstå Erdogan vil af med de kriminelle subjekter, det kunne vores danske politikere tage ved lære af.

• Claus G
    Claus G Online Tilmeldt:
    jan 2018

#14   9. nov #13
    Det er vi slet ikke uenige om. Men jeg tror ikke at det bliver så længe at vi har folk i politik, som feks Muhammed Østerlandgaard inde, samt Zenia Tumpe og Pernille Pipper. De er jo bange for vor lands oprindelige værdier.
    Så der må vi erkende, men ikke dermed finde os i, at Danmark ikke er rustet til at håndtere hjemsendelser endnu. Men jeg er sikker på det kommer en dag smiley

• Brok S
    Brok S Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Svar: 2
    #15   10. nov Selvfølgelig skal danskere kunne komme hjem.
    Men hvis nu vi bare gik tilbage til, at ingen kan have dobbelt statsborgerskab.

Så fejlen ligger ene og alene vores uddeling af statsborgerskaber.
    Men det er også god hjælp til forbryderne, at de helt lovligt kan vise det pas der
    GIver adgang til det sted der passer bedst,

• Claus G
    Claus G Online Tilmeldt:
    jan 2018

#16   10. nov Vi burde så også kunne sende ham her hjem, efter modtaget dom :
    https://ekstrabladet.dk/112/mand-tiltalt-sexmisbrugte-retarderet-kvinde-paa-plejehjem/7867687

• Claus G
    Claus G Online Tilmeldt:
    jan 2018

#17   11. nov Tænk sig at nogen vil være advokat for ham her:
    https://ekstrabladet.dk/112/syrienkriger-ankommer-mandag-til-danmark/7869005

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#18   11. nov #16
    Claus

Vi burde så også kunne sende ham her hjem, efter modtaget dom :
    https://ekstrabladet.dk/112/mand-tiltalt-sexmisbrugte-retarderet-kvinde-paa-plejehjem/7867687

Jeg tror, han er en af de kulturberigere, danskerne ikke har behandlet ordentligt, derfor gik det helt skævt for ham - bare spørg Alis, hun anser dig sikkert også for at være racist, når du kommer med en udtalelese om at sende en kriminel muslimsk kulturberiger til det land, han er kommet fra.

• Claus G
    Claus G Online Tilmeldt:
    jan 2018

#19   11. nov Jeg ER racist Annella. Også selvom mine to børn er et produkt af en mor der er mulat, og jeg selv er af tysk jødisk familie, og jeg selv er nærmest ase tro. Men jeg synes stadig at det er sindssygt.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#20   11. nov #19
    Claus

Jeg ER racist Annella.

Det er alle gode danskere, det sagde Glistrup, og det giver jeg ham ret i, jeg tror nemlig, at enhver uden undtagelse på et tidspunkt kan være racist ved alene at have en negativ tankegang om en udlænding.

Og det er vist så som så det med at være racist, hvis jeg ikke kan lide min italienske nabo inde til venstre, jamen det bliver da sikkert accepteret af alle, men kan jeg ikke lide min muslimske nabo inde til højre, så bliver jeg helt sikkert beskyldt for at være racist.

Sådan forholder det sig med racisme ikke sandt?

• Claus G
    Claus G Online Tilmeldt:
    jan 2018

#21   11. nov Jo desværre så er racisme et flydende ord. For hvem afgører og bestemmer? Ja jeg gør dælme ikke. Men man kan kalde mig meget, og det er jeg også blevet igennem tiden, både nazist, racist osv. Men det er bare skældsord i min verden. Jeg er egentligt ligeglad over hvad folk ønsker at kalde mig. Dem der har brug for at kalde andre racist eller værre, de er oftest selv det samme.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#22   11. nov Dem der har brug for at kalde andre racist eller værre, de er oftest selv det samme.

Spot on!

• #23   11. nov Jeg er bange for at dette menneskelige affald ender på tålt ophold på vores regning og til stor glæde og inspiration som rollemodel for landets muslimske bandemedlemmer smiley

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#24   12. nov #23
    Cody

Jeg er bange for at dette menneskelige affald ender på tålt ophold på vores regning og til stor glæde og inspiration som rollemodel for landets muslimske bandemedlemmer

Så er det første skadedyr afsendt fra tyrkiet ankommet til København.

En 28-årig dansk statsborger blev mandag eftermiddag anholdt, da han landede i Københavns Lufthavn med et fly fra Tyrkiet, hvor han netop var blevet løsladt fra et udsendelsescenter.
    Han har tidligere fået en dom på fire års fængsel i Tyrkiet for at have tilsluttet sig Islamisk Stat.
    Den 28-årige blev begæret udleveret fra Tyrkiet i 2017 og er i Danmark sigtet for overtrædelse af straffelovens § 114, stk. 3, jf. stk. 1, nr. 1, §114 j og § 136, stk. 1, jf. § 23.

Den 28-årige vil blive fremstillet i grundlovsforhør i Københavns Byret tirsdag med henblik på varetægtsfængsling.

Københavns Politi har ikke yderligere oplysninger.

Den dom han evtl. skulle få er jeg spændt på at høre, men jeg tenderer mere til at tro på, at Cody desværre får ret.

• Claus G
    Claus G Online Tilmeldt:
    jan 2018

#25   12. nov De har snart samme status som en ambassadør, eller en fra kongehuset. Nok se, men ingen kan røre mig.

Kommentér på:
Minister: Tyrkiet vil fra mandag sende IS-krigere til deres hjemlande

x