{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
329 visninger | Oprettet:

Folketingets åbningstale 2019 {{forumTopicSubject}}

En tale om behov for nogle grundlæggende forandringer i samfundet, som jeg er helt enig i. Da statsministeren talte om minuttyranni tænkte jeg tilbage til dengang, jeg arbejdede i sundhedssektoren. Det var netop da man begyndte at indføre skemaer, hvor vi skulle gøre rede for hvor meget tid vi brugte på de enkelte opgaver. Det fik en af mine kolleger til at spørge, hvor hun skulle skrive når hun gik på lokum.

Jeg var beskæftigelsesvejleder, d.v.s. at det var min opgave at sørge for, at mennesker der bor på institutioner følte, at de havde noget at stå op til. At de havde livsindhold. Mine redskaber var forskellige kreative aktiviteter, men ellers hvad som helst, der var vigtigt. Den uddannelse blev helt afskaffet af den borgerlige regering.

Kreative opgaver kan ikke minutstyres. At arbejde kreativt er en proces, der skal have lov at udvikle sig i sit eget tempo. Nu begyndte politikerne at fortælle mig, hvordan jeg skulle udføre det arbejde, jeg var uddannet til, men som borgerlige politikere ikke har en disse forstand på. Man kan netop ikke indføre industriens metoder i sundhedssektoren, og det er det, der er gået galt.

Ved de interviews der var efter åbningstalen, lagde jeg mærke til, at hverken Pape Poulsen eller Jacob Ellemann forstod, hvad statsministeren mente. Justitsministerens opgave er ikke kun at finde ud af, hvordan man kontrollerer folk (med strengere straffe), men yderligere at finde ud af hvilke betingelser i samfundet, der skaber færrest kriminelle, og hvordan man får dem tilbage på rette spor der er gået galt i byen. Det er også en opgave, der kræver mere indlevelsesevne end magt.

Ellemann, som taler om frihed, mente, at disciplinen i sundhedssektoren kan styres af at man bare fyrer de mennesker, der ikke gør deres arbejde godt nok. Hans svar på hvordan man viser personalet i sundhedssektoren tillid til at de selv kan administrere et ansvar – de skal bare have nogle trusler hængende over hovedet?

Jeg kan sagtens se, hvorfor Mette Frederiksen gør opmærksom på at det kommer til at tage tid, og mange vil ikke kunne mærke forandringerne foreløbig. Det kommer til at tage tid, for det er hele den mentalitet af mistillid og kontrol, der har været dyrket i alt for mange år, der skal erstattes af decentralisering og uddannelse til at kunne administrere eget ansvar. Det er vigtigt at alle, der har forstået meningen, de er med til at holde kursen i hele samfundet, for det vil blive noget af et forhindringsløb.
Men det vil også blive tilbage til de danske værdier.

Kommentarer på:  Folketingets åbningstale 2019
  • #1   1. okt Debatten i aften på DR2 handler om folketingets åbning og om løfterne holder.

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 28 Svar: 785
    #2   1. okt Jeg hæftede mig mest ved at hun skød den tidlige tilbagetrækning for de nedslidte til hjørne på trods af det var hendes største valgløfte smiley

• #3   1. okt ja cody

Man kan ikke undgå at bemærke et massivt løftebrud over hele linjen. Samt det hykleri om at hæve cigaret prisen som så kunne bruges til at få 1000 sygeplejsker. Som den opmærksomme vil man nok forvente at de penge bruges til tiltag for at få mindre rygere, men sådan skæres kagen ikke. Symbol politik når hun kaster håndklædet og giver kriminelle et stort marked med import af smugler cigaretter. Hæver hun prisen mere så klapper de kriminelle i hænderne og stemmer (S) næste gang.

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#4   2. okt Korrekt Polysl og med 10kr på smøgerne er der allerede gode penge at spare hvis man rejser i østlandene smiley

Som df’er håber jeg hun lykkes med at skaffe mere politi og flere skattemedarbejdere og da en plejehjemplads rykker tættere og tættere på er det også ok med flere varme hænder på den front smiley

Hendes stramme udlændinge politik har jeg svært ved at tro på med mindre hun opretholder den med støtte fra DF smiley

• #5   2. okt Hvergang (S) er ved magten kæfter man op om bedre forhold for de offentlige, Nedslidte (ARNE) gider ingen hjælpe - han må igennem møllen for den diefrancrede pension er blot et blår i øjnene -

Folk lulles i søvn at når man hæver skatter og afgifter så er det til vores eget bedste - men sandheden er at man slet ikke kigger på at afhjælpe noget som helst men om at få penge i kassen som man så kan dele ud til latterlige projekter.

Dybt afhængig af narko skal være stats finansceres, her vil man kunne hjælpe en del som ernære sin afhængighed ved vold, tyveri, røveri. Samtidig skære man indtægten ned fra kriminelle.

Portugal har afkriminaliseret narko som har kørt i 16 år med overraskende resultater. Resultatet er at der ikke er et stigende forbrug siden 2001....er det ikke værd at kigge på?

• #6   2. okt Polysl # 3

Højere cigarretpriser har især til formål at forhindre unge mennesker i at begynde at ryge. Jeg holdt op efter 16 års røg, og der skal altså mere end almindelig viljestyrke til. Jeg kan godt forstå dem, der ikke kan gennemføre det.
    Det slipper man for hvis man ikke begynder. Som helt ung - jeg var vist 15 til 16 år da jeg startede - har man ingen helbredsproblemer p.g.a. røg, men de kommer. Da jeg kom op i 30erne måtte jeg sove med sokker på om natten fordi jeg ikke kunne holde varme i fødderne. Så besluttede jeg at stoppe.

Ja, der vil komme et sort marked, men det må vi leve med hvis det lykkes at stoppe flere unge i at begynde at ryge.

Hvad er det for løftebrud, du taler om? Jeg lagde ikke mærke til noget.

• #7   2. okt Cody # 4

"Hendes stramme udlændinge politik har jeg svært ved at tro på med mindre hun opretholder den med støtte fra DF"

Der er altså ingen, det tvinger Danmark til at give statsborgerskab til andre end dem, vi ønsker at give statsborgerskab.
    Tesfaye gør mig lidt betænkelig når han siger, at vi skal holde tilskud til flygtninge på linie med vores nabolande, ellers kommer her tilstrømning. Manden er tidligere fagforeningsmand, så han bør vide noget om retfærdighed, også for dem, der ikke selv kan kæmpe for det.
    Der er brug for en ordentlig integrationspolitik, sådan at de flygtninge vi får de finder sig til rette i Danmark og kan komme ud på arbejdsmarkedet - også uden at de behøver at spise frikadeller. Vi har haft eksklusionspolitik nok.

• #8   2. okt alis

du surfer lige helt forbi det jeg gerne vil sige som er at højere priser på cigaretter ikke udmøntes i tiltag at forhindre nye rygere. Jeg kan læse at de ud af den ekstra indkomst af cigaretter skal ansættes 1000 nye sygeplejesker - men ikke noget om tiltag at bruge pengene til at forhindre nye rygere.

• #9   2. okt Polysl

Højere pris i sig selv er med til at stoppe nye rygere. Man har undersøgt erfaringerne fra andre lande, hvor de har sat prisen op.

Problemet er at det rammer fattige, hvis eneste trøst er rygning, og det har man diskuteret en del. Det er sådan en situation hvor man må veje fordele og ulemper mod hinanden, og jeg er glad for at jeg ikke sidder med den endelige beslutning.

Men jeg er da enig i at de, der skal til at stoppe, har brug for hjælp.

• #10   2. okt alis

vrøvl....den stigning er kun symbolsk som ikke på nogen måde får nogen til at stoppe, Regeringen er da ikke interesseret i at folk stopper med at ryge, for ellers ville de bruge den ekstra indkomst til at lave tiltag for at få antallet ned - næ man budgetterer dem til andre tiltag

• #11   2. okt Polysl

Man har spurgt i andre lande, hvor cigaretprisen er sat op, og man har spurgt de unge selv.

• #12   2. okt alis

Du tager slet ikke til efterretning at prisen i mange lande er enorm høje og ikke en skid 10 oveni. så er det da klar det har en mærkbar effekt...kom nu med noget substans...

Flere lande er den oppe på 80 - 120 kr.

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#13   3. okt #7
    Alis - nogen gange forstår jeg overhovedet ikke din logik smiley

Asyl shopping betyder at man søger asyl i det land der tilbyder de højeste ydelser og udfra den kendsgerning lægger man selvfølgelig ydelses niveauet på linie med eller under nabolandenes så man undgår at de allesammen kommer hertil.

Her begynder du så at tale om retfærdighed vel vidende at den form for retfærdighed ville betyde at min. 250.000 flygtninge ville vælge Danmark fremfor Sverige og Tyskland og så hopper kæden af i min verden for hvordan i alverden kan det være retfærdigt for et lille land som Danmark at modtage så mange ???

Konsekvensen vil være at vores velfærdssystem ville bryde sammen til skade for os alle så forklar venligst hvordan du overhovedet kan få den tanke og endda tale om retfærdighed i den forbindelse ???

Morten Østergaard fra de radikale er flere gange kommet til kort når han med lignende udtalelser fuldstændig har ignoreret konsekvenserne smiley

• #14   3. okt Nu har regeringen bebudet besparelser på friskoler og privat skoler....jo jo det køre som sædvanligt. Mette kan jo ikke lide at folk med bare en smule forstand fravælger folkeskolen, så nakker man friskoler og privat skoler så er tanken nok at man tilvælger folkeskolen - glem det Mette - ingen i vores familie har gået i folkeskole - de gider ikke det lave niveau og larm og ballade fra utilpassede.

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#15   3. okt Ja glemt er balladen da Mette af selvsamme årsag flyttede sine børn til privatskole smiley

• #16   3. okt Det sjove hvis man kan kalde det er at regeringen jo selv på sin måde har akkumuleret flugten til privat skoler med en masse utilpassede børn som spytter på lærere og kalde dem ludere - og konfronterer man forældre så forstår de ikke Achmed måde at reagere på for han er ellers en flinker fyr som ikke kan gøre en flue fortræd.

Ikke alene børnene er problemet men også fædre som går ind på skoler og overfalder lærere som har sanktioneret over deres utilpassede bæst.

• #17   3. okt cody # 13

"Alis - nogen gange forstår jeg overhovedet ikke din logik"

Nej, det har jeg lagt mærke til.

Hvilke flygtninge der kommer her til Danmark og får asyl skal afgøres af, hvem der faktisk er flygtning, og der er mennesker ansat til at tage stilling til det. Resten skal betragtes som immigranter og sendes tilbage igen.

De mennesker, der får asyl i Danmark fordi de er berettiget til det, skal behandles ordentligt! Nogle af dem har alvorlige traumer som de skal have tid og mulighed for at komme over - om det så tager flere år. En del af dem kan komme ud på det danske arbejdsmarked og være med til at tjene penge, andre kan, når de er blevet stærke nok, rejse tilbage til deres hjemland og være med til at opbygge det.

Hvad de skal have i løn/overførselsindkomst skal afhænge af det danske samfund, og ikke af hvad asylansøgere får i andre lande. Jeg synes ærlig talt det er uhyggeligt at man også på det punkt har skabt konkurrencementalitet.

Vi lever i en globaliseret verden, og vi har den største flygtningestrøm nogen sinde. Vi har selv tjent godt med penge på at være med til at udplyndre den tredie verden, og vi har været med i de krige, der har ødelagt hele samfund. Vi var med til at smadre Irak, hvilket fik store konsekvenser for Syrien også.
    Der gælder ingen millimeterretfærdighed her. Vi må bare gøre hvad vi kan for at få det hele til at fungere igen.

I øjeblikket taler Morten Østergård i TV. Da jeg har fulgt en del debat, er jeg nået til et punkt hvor jeg ikke kan rumme mere bare at sidde passivt og tage ind, så jeg har lukket for lyden. Han er ellers værd at høre på, navnlig i flygtningespørgsmål.

• #18   3. okt Polysl # 14

"Nu har regeringen bebudet besparelser på friskoler og privat skoler....jo jo det køre som sædvanligt."

Det ligner omvendt Løkke-politik. Han ødelagde de offentlige institutioner for at tvinge folk over i de private. Som sudhedsminister ødelagde han endog vores sundhedssystem og kanaliserede pengene over i private institutioner. Det fungerer ikke.

Jeg er meget tilhænger af folkeskolen, og det er der pengene skal bruges. Engang var det vigtigt for at børn fra forskellige sociale lag kunne lære at omgåes hinanden, nu er det ekstra vigtigt for at børn af forskellig etnisk oprindelse kan lære at omgåes hinanden.

Hvis DFerne så begynder at lære deres børn at diskriminere flygtningebørn, så pander jeg dem een.

• Madonna M
    Madonna M Online Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 6 Følgere: 14 Emner: 7 Svar: 277
    #19   3. okt # 17

Nå, dér kom forklaringen, troede du var lige så oplyst som alle andre, men det kan man jo slet ikke forlange smiley :

"Da jeg har fulgt en del debat, er jeg nået til et punkt hvor jeg ikke kan rumme mere bare at sidde passivt og tage ind, så jeg har lukket for lyden."

Det er da godt man ikke er døv... smiley

• #20   3. okt Madonna # 19

Ja, når jeg passivt og ensidigt har lyttet for længe, så kan jeg ikke tage mere ind. Så føles min hjerne overfyldt.
    Hvordan klarer du det problem? Lader du tingene gå ind af det ene øre og ud ad det andet?

• #21   3. okt alis

nå ikke tage stilling til den nuværende regering men straks falde over Løkke, som sådan ikke giver nogen som helst mening da det er et (S) forslag...

Løkke som sundhedsminister .... det er da en oldgammel sag helt tilbage til 80'erne, så hvad er det at relevans i dag? (S) kan jo rulle og rejse tilbage alt som er besluttet så hvad har Løkke med det at gøre dd?

<Du er tilhænger af folkeskolen - fint - jeg er tilhænger af privatskole hvor elever ikke mobbes eller overfaldes og hvor der er en konsekvens til forskel for det lallende folkeskole hvor lærere eller skoleleder bare lader stå til . Vores familie gider ikke folkeskole - pga. deres lave niveau og ballade og uterlige møg unger.

• #22   3. okt Polysl # 21

Løkke var sundhedsminister fra 2001 til 2005, før da var han amtsborgmester her i det tidligere Frb. Amt. Han saborterede offentlige institutioner og kanaliserede pengene over i private.
    Hvis den nuværende regering forsøger at flytte pengene tilbage til de offentlige institutioner, og altså også til folkeskolen, så hilser jeg det meget velkomment.

Når folkeskolen ikke fungerer, så er det fordi der er for lidt personale og for få pædagoger, og der er meget andet, der heller ikke fungerer. Jeg har da set billeder af ramponerede toiletter og børn, der hellere holder sig til de kommer hjem.

En ordentlig og velfungerende folkeskolen er fundamentet i et samfund med sammenhængskraft. Alle børn har krav på en ordentlig grunduddannelse, og det skal ikke være afhængigt at forældrenes økonomi. Det er en samfundsopgave.

• #23   3. okt nå det er altså skolen som er skyld i at børn er uterlige og smadre lokummer som man for år tilbage kunne læse. Pædagoger???? - nu er folkeskolen ikke en børnehave eller tager jeg fejl?

Pædagoger i folkeskolen tager sig primært af adfærdsvanskelige unge, og det tiltag for år tilbage at sætte de bæster ind i en normal klasse har da fejlet bravt som også har givet ecco helt ud i privatskoler. Da man gjorde det flygtede endnu flere og jeg håber at flere flygter så kan de forbandede møgunger have deres folkeskole for sig selv, og spytte løs, sparke, tæske og klappe med bat.....for vi rigtige danskere er nemmerlig fuck ligeglad - deres børn hygger sig i rolige omgivelser, uden vold, uden tvang, med lærere som gør deres bedste som også langt udover deres job laver skak turneringer som Giersing privatskole hvor flere af familien går.

Min far var Matematik lærer der en årrække inden han ville være præst - det var ham som startede skak som har bredt sig til andre skoler....hvor der imellem skoler kæmpes.

Så Alis behold du bare din folke skole med hamad og muhammed og achmed og hvad de eller hedder som mener at de styre det hele -

• #24   3. okt Polysl

Jeg spillede også skak i skolens skakklub, og jeg gik i folkeskolen.

Ja, det er folkeskolens og nedskæringernes skyld at børn ikke lærer en ordentlig social omgang med andre mennesker, og det er ikke kun flygtningebørn, der kan være asociale, det er lige så meget danske børn.
    Man skærer ned på personale og bevilinger til folkeskolen, og når det får konsekvenser så kommer DF omgående og siger "det er muslimernes skyld."

Noget af det jeg har imod højrefløjen er netop at de ikke påtager sig ansvaret for hvad de laver. De tror at alle problemer kan løses med straf og kontrol, og kan ikke få øje på virkeligheden - at vores samfund bliver mere og mere voldeligt og hensynsløst.

Jeg beklager at jeg fik lavet en generalisering. Naturligvis ved jeg at ikke alle på højrefløjen går ind for vold og hensynsløshed, men problemet de sidste mange år har været, at det er den gruppe der gør, der har haft mest magt.

En skole skal holdes ren, og det, der går i stykker skal repareres. Børnene skal befinde sig godt mens de lærer at læse og at regne, og ikke været presset af karakterræs og konkurrencementalitet.

Og så skulle du tage at læse andre medier end Denkorteavis, som giver et forvansket billede af det danske samfund og flygtninge.

• #25   3. okt alis

Nu læser jeg sjældent den korte avis som i øvrigt linker til andre aviser , men de kan jo også være fyldt med løgn ik? Iøvrigt har jeg haft et opgør med den korte avis, som resulterede at jeg var banned der for 3 uger....så jeg er sgu ikke helt blind for deres kreative beretninger.

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#26   5. okt #17 Alis

Hver gang Alis og andre radikale tilhængere af øget indvandring bliver stillet over for konkrete spørgsmål ang. indvandringens konsekvenser klapper de sammen og evner ikke at svare.

Selv et barn kan svare på hvad der sker hvis vi giver højere ydelser til indvandrere end vores nabolande gør, men det kan de radikale som M.Østergård og Alis selvsagt ikke uden at afsløre sin egen utopiske logik smiley

• #27   5. okt Cody # 26

Du har stadig ikke forstået, at det ikke afhænger af, hvor mange der kommer hertil, det afhænger af hvor mange vi giver opholdstilladelse eller asyl!!! Forstår du det nu?

Vi kan tage kvoteflygtninge, så er det undersøgt på forhånd om de er berettiget til asyl.
    Og så skal vi lige have Tesfaye til at lade være med at true med at sende dem tilbage til deres hjemlande.

Der er nogen, der forsøger at oprette en fælles europæisk flygtningepolitik, og det er også det eneste rigtige. Flygtninge er mennesker, der har fået slået deres liv fuldstændigt i stykker, og vi er trods neoliberal politik stadig et af de rigetste lande i verden. Åbenbart også et af de mest nærige.

• #28   5. okt Problemet er bare at nok 90 % af alle flygtninge og emigranter der kommer til Europa er fra lande hvor de medbringer en religion og en aggressivitet der er uforenelig med en reel integration i Europa.
    Resultatet som kun få politikere vil erkende og tale om er at de børn der fødes i dag må forvente at de som etniske danskere vil være i mindre tal inden de dør.
    Men inden det kommer så langt er de radikale og deres tilhængere alle døde og borte efterladene et land som ingen i dag ville bryde sig om at bo i, ja Svenskerne når det nok allerede vor tid.

• #29   5. okt Med hensyn til folkeskolen, så er der flere ting som spiller ind, der kan begrunde hvorfor det går så dårligt.

Først og fremmest så starter opdragelse i hjemmet, det er ikke skolens ansvar. Børn skal lære at respektere deres lærere, lære at der skal være tid til at hygge sig, lege, larme, men også kunne sidde stille.

Den store inklusion af alle, har intet godt ført med sig, tværtimod taber man flere på gulvet, om man er lærenem eller ej.

Der er ikke en egentlig klasselærer som følger børnene fra 1 klasse og op, hvilket ville give mere tryghed for alle.

Der er for få faguddannede lærere, og alt for mange vikarer samt studerende der er for unge til at blive respekteret, fordi de ikke kan sætte sig i respekt når det gælder. Mange vikarer er kun lige gået ud af gymnasiet selv.

En lærer skal ikke finde sig i grov tale, spark, spyt og hvad der ellers finder sted. Der skal ske konsekvenser, og ikke som set med svage skoleledere der forsøger sig med at 'det findes ikke i vores retningslinjer'.

Forældre skal støtte op om lærere der giver en reprimande til en elev, for fx. gentagen kommen for sent, forstyrrer undervisninger, mobber, ikke laver lektier, osv. Der er alt for mange forældre der møder op for at skælde en lærer ud, der berettiget har irettesat en elev, fordi de nægter at anerkende at deres barn har handlet forkert.

Der mangler undervisning i basale ting, såsom forskellige uddannelsesmuligheder, pligter og rettigheder i samfundet, hvordan man styrer sin økonomi når man engang skal bo alene, m.m.

Der bør genindføres gymnastik, sport, svømning, hvor man klær' om, går i bad bagefter, så der bliver brugt noget fysisk energi. Ikke mindst for komme den kropsforskrækkelse til livs som stortrives.

Der er naturligvis meget mere, men det er nødvendigt at rette op på rigtig mange ting i folkeskolen, hvis man vil ha' ordentlige og kløgtige unge ud på den anden side.

• #30   5. okt cris

Det er et godt punkt at en lærer følger elever op i gennem klasserne, men mange er ikke som i gamle dage så uddannet til at kunne undervise fra 1 - 9 klasse.

Samfundet har også den forkvaklede indstilling at lærere skal opdrage folk poder, det er så forkert og idiotisk at de forældre må være splitter tossede.

Så har vi curling børn som har forældre som fejer overalt hvor deres poder færdes så de ikke falder over noget - fordi poden har slået fingeren så starter de ikke med at puste på fingeren eller komme plaster på - næ man vil gøre andre ansvarlige. Trenden er at flere og flere skal bøde og gøres ansvarlige for at forældre ikke giver sig tid..... tid til at opdrage. - Man stikker den 100 kr til Mc shit så behøver de ikke spekulerer på aftensmaden og så er der ro. Sikke en god opdragelse at verfe børnene af med penge så det er samfundet der skal sætte grænser.

Når samfundet skal opsætte grænser så er det som i dag at børn bliver mere rå i deres ageren - hvor man i ældre tid sloges lidt og det var det. I dag sparker man og tramper fordi de ikke har lært at det kan få alvorlige konsekvenser.

Så har vi den kulturelle opdragelse som i flere tilfælde ikke opdrager drengebørn før de er 9 år - og så er det jo lidt for sent. En i familien måtte stoppe hos en skole med et overtal af indvandrebørn fordi de simpelthen ikke kunne håndterer problemerne i klassen. Hun har så senere fået job i en privatskole.

Flere aviser har berettet om helt uhørlig situationer med elever som mobber, skolelederen sagde i deres erklæring: vi konstaterer at eleven ikke trives. - tror da fanden når man fjerner eleven som ikke trives og lader mopperen være. Så burde man ikke have et sådan job. Omtale hændelse skete på trods af henvendelser til kommune, lærer, skolelederen som så straffede den dreng som var forurettet. Flot så kan mopperen finde et nyt offer.

Alis skriver at der skal være flere pædagoger - øh hva? lærere er uddannet lærere og måske har en pædagogisk uddannelse bag sig, men som sådan ikke et krav. Der er ikke brug for pædagoger i skolen, det pædagogiske burde allerede været bundfældet inden de starter i skolen.

• #31   5. okt Jeg er enig i dit skrevne Poly.

Sandt det er nok ikke mere muligt at en klasselærer følger hele vejen med op, men i det mindste burde det kunne lade sig gøre halvdelen af skoletiden.

En lille historie.
    Jeg har kun een gang oplevet min mor være stiktosset og gå direkte til en lærer på skolen.

Tror det var i 5 klasse, hvor vi skulle ha' et år i håndarbejde, hækle, strikke og sy, 2 sammenhængende timer om ugen. Det var en tudsegammel lærerinde. Jeg var den eneste hun nægtede at hjælpe hvis der lige gik lidt kludder i mine ting, og så kunne jeg ellers bare sidde der uden at kunne komme videre. Problemet var at jeg var venstrehåndet, og hun nægtede at hjælpe så længe jeg ikke brugte 'den rigtige hånd'.

Min mor var naturligvis høflig først, for hun ville lige være sikker på om det nu også var rigtigt. Hvilket blev bekræftiget, så hun sagde: Fint! Så skal jeg nok selv undervise min datter i håndarbejde, for hun kommer ikke mere til disse timer!

Som sagt så gjort. smiley Lærerinden gik på pension året efter. Men her synes jeg det var berettiget at min mor blev knotten. Min mor havde selv haft et stort ønske da hun var ung om at blive frisør. Men det kunne ikke lade sig gøre, kun pga. at hun var venstrehåndet.

• #32   5. okt Cris

Kunne læse for år tilbage (2017... tror jeg) at venstrehåndet er mere kreative end højrehåndet, Ved så ikke på trods af forskning - for jeg er højrehåndet - men kan skrive både med højre og venstre - det er så ikke særligt pænt med venstre - men sandheden var at jeg i mine unge dage blev slemt kvæstet da en mur lige overfor vores hus i Vissenbjerg faldt ned over mig - og brækkede ribben og kraveben og en brækket finger - så jeg var nød til at bruge venstre hånd.....i en periode..

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#33   5. okt # 27

Alis det er tydeligvis dig der ikke har forstået at:

1: Asylansøgere kan ikke afvises ved grænsen.
    2: Afviste asylansøgere nægter at rejse hjem igen.
    3: Højere ydelser medfører at de vælger os fremfor naboelandene.

Selvfølgelig spiller antallet en rolle og selvfølgelig skal ydelserne ikke sættes op, snarere tværtimod smiley

• #34   5. okt #27

//citat
    Åbenbart også et af de mest nærige.
    //citat slut

Nej det er ikke nærighed, men klogskab - husk der skal være penge til alle.

Problemet er også at kommuner når de får penge af staten, så kanaliseres de væk fra det de var øremærkede til. Der skal være mere kontrol af de penge så de ikke bruges til statuer, eller prestige møg eller at lukke huller i vejene.

Man kan som kommunal politiker gøre som man vil uden at det har anden konsekvens at de fyres eller går selv med store fratrædelse. Den slags pamperi skal stoppes. Sagsbehandlere skal gøres ansvarlig for sine handlinger selvom de siger at de bare gør det ud fra et direktiv oppe fra. Respekt for sit arbejde er også at sige fra, når loven bliver brudt - men som sædvanligvis køres det bare rundt i undersøgelser og udvalg indtil folk har glemt det og så laver et lille notat med at de frikender sig selv som rigspolitiet som fik sine medarbejdere til at lyve - samt at hele retssystemet med ministerier har holdt hånden over skandalen med teledata.-

Man siger at Danmark er det mindst korrupte land i verden....ok så siger jeg tak for kaffe.

Hvordan kan et samfund lære borgere at ens handlinger har konsekvenser hvis politikere bøjer loven så den ligner en Uri Geller ske?

• #35   6. okt Bare se hvordan vi behandler mange ældre mennesker, hvor kommunerne hele tiden presser citronen, fordi de ældre ikke vil være til besvær og er bange for at klage.

Se denne artikel: https://ekstrabladet.dk/nationen/sosu-naegter-at-laegge-varer-i-koeleskab-de-er-fra-nemlig.com/7799534

Selvom man har hjemmehjælp, får varer bragt, så skal man åbenbart også visiteres til bare at få sat varer i køleskabet. Men ikke nok med det, så vil kommunen diktere hvor man online må handle ind.! smiley

• #36   6. okt cris

Det mest åndssvage er argumentet om at hvis varerne ikke er købt hos en bestemt supermarked så vil man ikke håndterer dem. De bliver så bare smidt på gulvet hos den gamle kone på 95 år -eller andre.

Men der er nok nogle neoliberalister på spil.... smiley

Hvis varerne er fra Nemlig.com så er de Haram i kommunal regi så fy for pokker, så må man finde en hjemmehjælper der kan håndterer haram varer - for vi skal nødig have hjemmehjælpere der får en psykose at at håndterer sådan noget svineri....måske man skulle begynde at ansæte folk som har en iq over 30? så vil man være nået langt...

• #37   6. okt Nemlig Poly, det er efterhånden de mest åndssvage argumenter der bruges, som undskyldning når kommunerne bliver set efter i sømmene, og ikke opfører sig som de bør.

Det er blevet så råddent et system efterhånden.

Men penge mangler man ikke, hvis lige et springvand skal flyttes nogle meter. https://www.bt.dk/politik/dragespringvandet-skal-flyttes-faa-meter-koster-tocifret-millionbeloeb

Det giver ikke mening at flytte, eftersom der ofte er store begivenheder på Rådhuspladsen, og det derfor vil stå i vejen, og kan blive skadet.

• #38   6. okt Bare se hvor usselt Nordfyns kommune vil behandle udviklingshæmmede, for at spare 200.000 kr.
    https://ekstrabladet.dk/nationen/udviklingshaemmede-faar-750-i-timen-det-er-750-for-meget/7816161

• #39   6. okt cris

Den læste jeg også for dage siden. Man mener så at 7,5 er for meget nu når de får en eller anden form for pension.

Penge er ikke alt, men det betyder noget at de får en anerkendelse selvom man skal lede længe efter at finde en timeløn i Danmark til 7.50 kr. Selvfølgelig skal udviklingshæmmet ikke sidde og lave produkter til erhvervslivet gratis, på samme måde at indsatte i fængsler ikke skal lime julekalendere gratis eller andre opgaver for erhvervs livet.

Ikke alene er det løntrykkeri men nu går man så videre helt at ville fjerne løn for deres arbejde, jeg ved så ikke om borgmesteren vil arbejde gratis eller andre i kommunal bestyrelsen - jeg tror det ikke men de svage skal - nak dem, ned under gulvbrættet med dem. Når man kan komme med et så asocialt forslag så burde personen have en bat lige i fjæset. Det er så uhørt at jeg mangler ord, for ikke at blive bannet her.

De må have den mest møgbeskidte tankegang som er så syg at ikke engang den mest syge massemorder på den lukkede kunne komme på den tanke.

Men den slags gider Alis ikke reflekterer på for alt er neo gratisterne skyld i.....jeg tror ikke engang en neo kunne finde på det men man flytter baren i samfundet hele tiden....Kommer den længere ned skal man have ledige til at grave en rende så baren kan sænkes helt ned til den anden side af jorden.

Kommentér på:
Folketingets åbningstale 2019

x