{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
412 visninger | Oprettet:

Vi savner jer ikke {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/vi-savner-jer-ikke/7234379

Vi savner jer ikke

Af: Poul Madsen
Forlæng ferien: Det er efterhånden seks uger siden, Folketinget gik på sommerferie. Vi ser dog stadig Lars Løkke Rasmussen optræde på den store scene til topmøder, og jeg kan også på Facebook læse mig frem til, at statsministeren får tid til at cykle med vennerne til gavn for Løkkefonden. Hvornår han er ’Privat Lars’, og hvornår han er ’Statsminister Lars’ er fortsat uklart.

Danmarks ’mest kompetente udenrigsminister’, Anders Samuelsen, dukkede også op i den her uge til Nato-topmøde. Også her er alt, som det plejer. Samuelsen var som vanligt bange for at blive glemt, så han havde iført sig korte bukser ved afrejsen, så der var noget at dele på de sociale medier.

Når jeg ser Løkke og Samuelsen på vej til internationale sommermøder, kan jeg ikke lade være med at tænke: Ville nogen savne dem, hvis de ikke var der? Ville Merkel sige, hvor er Lars? Vi er nødt til at høre hans mening om Trump, og ville Nato-lederne savne Samuelsens input omkring Rusland?

Det er i hvert fald tydeligt for mig, at det ikke gør den store forskel, om Folketinget og regeringen er på sommerferie. Der sker nøjagtigt det samme, som der plejer: Regeringen får ikke sin politik igennem.

Og hvad ville der så ske, hvis regering og Folketing slet ikke kom tilbage fra ferie? Formentlig lige så lidt, som der skete, mens de var på arbejde.

Ja hvad ville der egentlig ske, hvis de uduelige politikere alle som een forblev væk?

Det eneste der er ville ske er, at Danmark står uden regering indtil en ny regering bliver valgt, og hvornår det vil ske står i det uvisse.

Kommentarer på:  Vi savner jer ikke
  • #1   15. jul Poul Madsen er og bliver en notorisk brokkerøv når det gælder dem, der bestemmer!
    Og det gør Poul Madsen og hans sladdersprøjte gud ske lov ikke.
    Der sker jo heldigvis noget i verden - også når Folketinget er lukket ned i sommerperioden.
    Ministrene holder naturligvis ikke mere ferie end de kan samtidig med at følge med i hvad der sker i DK og resten af verden!
    Det er FOLKETINGET der er på ferie, men regeringen kan ikke bare rejse til en øde ø og glemme deres pligter!
    Må jeg foreslå, at Poul Madsen tager sig en lang ferie..... Han vil ikke blive savnet.....

• #3   15. jul Er heller ikke Poul Madsen fan, og selvom Hans Engell heller ikke var en særlig god chefredaktør på EB, så er han en blændende kommentator på TV2 News.

Når dette er sagt, så syntes jeg faktisk, at LLR gør det ganske glimrende, uanset de uregelmæssigheder, som han og næsten samtlige politikere indimellem gør sig skyldige i, men det skal der nok være nogle, der er uenige i.

• #4   15. jul Måske Poul Madsen skulle stille sig selv spørgsmålet:
    Hvis ekstra bladet (inkl. Madsen selv) gik på livsvarig ferie, hvem ville så savne dem ?

Kommentér på:
Vi savner jer ikke