{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Religions frihed eller hvad?
  • #1   8. maj ÅH lille ole S min gode gamle folkekirke tro holder nok i min tid + mange 100.år endnu

• #2   9. maj Nå hva fanden det er kun 3 min - 1 gang om ugen, så lad dog kolbøtterne deres råberi fordi de ikke har råd til et armbåndsur eller har mobil med ur, ikke ved hvornår der er bøn i moskeen.

Men med den tilladelse har de åbnet op for flere moskeer som kan stå og råbe som idioter indtil hele Sverige er et stort råberi. Når så de har insemineret hele Sverige så løber de over broen med kabler og højtalere så danskere også kan få glæde at et folk som ikke kender klokken og skal have den fortalt mindst 1 gange om ugen.

• #3   9. maj Religions frihed ja, bare du ikke generer andre med din religion

• Ole S
    Ole S Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 10 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 122
    #4   9. maj Jeg mener de netop genere deres medmennesker med deres kalden til bøn.
    De vil nok til gengæld sige at vore kirkeklokker generere.
    Der dog den forskel at ingen bad dem komme.

• #5   9. maj Ole jeg har heller ikke bedt kirkeklokker ringe, som bimler løs på alle tidspunkter i ugen. Her er det dog kun et skrigeri 3 min hver fredag.

• Ole S
    Ole S Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 10 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 122
    #6   9. maj Det skal du ikke finde dig i polys, mon ikke du kan finde et land uden kirkeklokker som vil have dig.

• #7   9. maj #6

Det var bare for at sætte det i relief at man begynder at "tude" over at muslimer skriger løs i Sverige i 3 min en gang om ugen imens ingen har noget imod bimleri fra kirkeklokker hver dag ugens 7 dage. Og her er der ingen støjgrænse fra kirkernes bimlen...

• #8   9. maj Hvem tuder.? At lave en trådstart om noget der i mine øjne slet ikke passer ind i kulturen i hverken norden eller Eu, er nok ikke en debat værdid, så bedre meddet katolske,

• #9   9. maj Den dag der kommer kirkeklokker i Irak og Teheran så må de for mig gerne stå og skrige løs oppe fra fæstningen i Danmark.

• #10   9. maj Ja jeg blander mig ikke i de andre landes interne anliggende, kun, hvad jeg ikke ønsker i DK

• #11   9. maj Du viser da interesse hvad Sverige gør så det er da at blande sig.

• #12   9. maj Steen jeg evner ikke, at få dig til, at forstå, for jeg vil ikke skrive en afhandling, bare for en narturlig debat.

Og skulle du være i tvivl, så se lige efter, hvor jeg har blandet mig i de svendske indre anliggende.

Du burde måske læse bibelen lidt anderledes.

• #13   9. maj Var på biblioteket engang i fordom tid her stod biblen i kategorien Fiction. Moske den står under islam i dag...

• #14   9. maj Hvad jeg forstår af dit indlæg uden at læse biblen eller koranen eller toraen eller samtlige skrifter fra Tibet så er du bekymret for at vores medistere vil vælge skrigeri fremfor kirkeklokker.

• #15   9. maj polysl

det undrer mig, at du hidser dig op over kirkeklokkernes ringen, i Portugal må de da ringe meget mere, portugiserne er til ca. 90% katolske, og de katolske kirker ringer da langt mere end protestantiske.

• #16   9. maj Vores Grundlov er skrevet med udgangs punkt i Bibelen.

Vi er et kristent land, hvilket Sverige også er.

Religionsfrihed, ja, men ikke lighed, men et lands fundamentale status.

At tilkalde til bøn, højlydt i en tro som har skabt mange problemer rundt om i verden er ikke iorden.

Det er salami-metoden, lidt efter lidt, acceptering af noget som ikke er velset, og i høj grad kan give problemer.

• #17   9. maj #15

Hidser mig ikke op sætter bare i kontekst at man har bimlen fra kirkekokker døgnet rundt 365 dage og så laver man et indlæg om at muslimer skal råbe 3 min om ugen....i Sverige ??? hva rager det os lad da idioterne både fra bystyre og politi høre på den bræen... den når ikke over broen så what the fuck..

• #18   9. maj Her er der ingen bimlem med kirkeklokker, trods jeg bor mellem 2 kirker.

Jeg savner faktisk klokkeslagene for tidspunkt på dagen.

Ellers er det kun meget kort ved begravelse el. bryllup.

Ikke engang om søndagen hører med dem.

• #19   9. maj Polysl, du kan ikke sammenligne kirkeklokker med det der råberi, hvis du har været i et muslimsk land, vil du også vide, de råber mere end i 3 min. Og så siger jeg som Cris, de kirkeklokker, ringer nu heller ikke i den by, jeg bor i, kun når der skal være en aktivitet.

• #20   9. maj Jeg kan nu godt lide kirkeklokker, og tidspunkterne er da okay.
    Men da jeg ferierede i Alanya blev der råbt fra moskeen kl. 4 om natten, og hvis kirkeklokkerne skulle bimle kl. 4 om natten, ville jeg nok også gå grasat.

• #21   10. maj Ja tænk nu er indlæget gået over til danske kirkeklokkers ringen.

Og det handler om, man snart vil kunne opleve indkaldelse til bøn fra minariner, og ikke om ringning hedder bimling.

For kirkeklokker ringer, hvad og hvor bimling foregår må stå hen i det uvisse.

• #22   10. maj Ole

Du er en oplyst person, men nu er ordene bimlen og bamlen flere 100 år gammel som en synonym over balladen.

Nu er det ikke ret sandsynlig at vi får hyleri fra en 300 watt højtaler fra en mineret for det har været oppe mange gange politisk og hver gang er det stemt ned.

Jetset

NU har jeg boet i Odense i mange år til bimlen og bamling fra de møg klokker som starter kl. 6 med at fortælle klokken er 6, jeg kan slet ikke se ideen at larme kl. 6 for at fortælle at klokken er 6. Så skal jeg så lige vide at klokken er 7 - wow det vidste jeg ikke godt vi har kirkeklokker for dem som ikke er i besiddelse af et ur af nogen art. Og så kan man gu dødme betale en 20 for at høre klokkespil for turister. Så er der så nogle steder hvor de ringer midt om natten for folk skal da lige vide at klokken er 12 - flot hvis man lige skal stille nat uret.

Hvis du kigger på indlægget så er det skrigeri fra 13.00 til 13.03 som de har fået tilladelse til.

Ikke skrigeri udover det, så skal hugonotterne slukke for deres skrammel og pisse på forstærker rørene for at køle dem ned så de er klar til næste Fredag.

• #23   10. maj #22 - Polysl, ejj, der er ikke nogen kirkeklokker der ringer kl 6 om morgen, læs Kirkeministeriets regler for ringning og ej heller kl 24.

Men overdrivelse fremme forståelsen.

• #24   10. maj Ja Steen hvis der kaldes til bøn fra minariner er ok for dig så fatter jeg ikke, at du kan have så meget imod de kristne traditioner.

• #25   10. maj ole

Har ikke noget imod kristne værdier, men sætter bare lidt fokus på kirkeklokker larmer 7 dage om ugen og så er man oprørt over at en idiot skal stå og skrige 1 gang om ugen 3 min. på en aftale som vare 12 mdr.

• #26   10. maj #3

jetset

Det kan jeg da tilslutte mig at deres religion ikke genere andre, så kunne man stoppe med at bimle løs så er der ingen som generes - og jeg tror godt at folk kan finde kirken selvom de ikke bimler. ellers må de bruge GPS eller low tech at spørge om vej

• #27   10. maj Åååhrrrr ja, de kunne jo også skære kirketårnet af - og du har været inden og læse Kirkeministeriets regler for ringning ikke sandt

• #28   10. maj jetset

Man kunne nøjes med at fjerne klokken og lade spiret være. Men nu er der ikke generelle bestemmelser hvornår morgen og aften ringning skal finde sted ifølge deres PDF:

• #29   10. maj Steen nu ved jeg ikke rigtig, hvad du mener med hvem og hvad der er oprørt.

At du er for minariner fordi mani DK har kirker

• #30   10. maj ole gider ikke gentagelser så kig længere op i tråden - du kunne bruge gps hvis du fare vild.

• #31   10. maj #2;2

Der har været debat, men der er aldrig stillet forslag i folketinget, men rigtig mange forslår det.

• #32   10. maj #2;2 hva er det? et link til koranen eller biblen?

Hvis det er biblen så er der en masse erotik i Højsangen

er det koranen så skal alle huggonogges til der ikke er flere tilbage.

• #33   10. maj Du skriver i din overskrift:....Religions frihed eller hvad?

Hvem skal ikke have religions frihed?

• #34   11. maj #28 - Polysl, kan du ikke læse indenad, klokkeringning er mellem 8-16 og ikke fra kl 06 - 00.00, som du påstår og heller ikke hver hele time, hvis det er, må du meget gerne linke til det.

• #35   11. maj #34
    tsk, tsk, tsk jetset

Det er sikkert i Portugal?

• #36   11. maj Jetset.

Du skriver at klokkeringning er mellem 8-16, her bimler kirkeklokkerne også kl, 17 om sommeren og kl. 18 om vinteren, det har nok noget et gøre med sommer og vintertid.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Følgere: 7 Svar: 878
    #37   11. maj jov jov atter er det forstået. endnu en højt besunget ævle tråd på højt plan

• #38   11. maj Her ringer kirkeklokkerne også, men det er kun, hvis der er aktivitet, det er ikke noget fast ritual.

#35 - ja, den havde jeg lige glemt, men det får vi nok at vide, selvom jeg synes, der blev skrevet Odense

#37 - Gode Rasmus, der er sq ingen der kan slå Rasmus og Esben i at ævle om nothing natten lang, den ære skal I have

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#39   11. maj 37 enig . men skulle du ikke sove skønhedssøvn om natten min egen ?. i øvrigt hjalp vorherre med at få ham på ferie. eller var det afvænning ?

• #40   11. maj Ja, uanset om vi kan lide det eller ej, så fylder det godt nok meget i offentligheden, det er efter min mening helt forkert, da det intet har med Danmark at gøre, da DK er et kristent land - plads til mangfoldigheden, siger Roskildes borgmester, rend mig, behøver sådan en dominerende bygning for det, den er jo næsten større end Roskilde Domkirke

https://sn.dk/Roskilde-Avis/Moske-aabner-10-maj-Tages-i-brug-allerede-nu-til-fredagsboen/artikel/739872

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#41   11. maj hvad pokker. om 20 år er alle kirker i dk erstattet af de muslingehuse vi kan da ligeså godt vænne os til tanken

• #42   11. maj ISLAM har ikke en skid med religion at gøre, det er en ond ideologi intet andet. Og tænk, at det kan tillades i en Domkirke by, det er sq en skandale

• #43   11. maj ja rasmus det er som at være i Tyrkiet om 20 år.... til den tid banker man folk bare de har korte bukser på, nyder en lille håndbajer, eller ryger offentligt. Det bliver dølme svært at være dansker i eget land.

Nej det sker ikke hvis folk begynder at vågne op og ikke forsætter med at læse muslimers behov og sørge for at de behov dækkes. Hvis fjolserne så gør det - ja så er de selv udenom det.

Ud med Halal, ind med danske kyllinger som ikke har fået en båndoptagelse lige i næbbet. Ud med halal hvor det forefindes i det danske samfund - ruld det hele tilbage og spark de bæster ud som ikke kan accepterer det.

Slut med at muslimer kan prædike i en dansk kirke, slut med at de kan lave fæstninger overalt.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#44   11. maj hæhæ. polyst. tror du på dansk sammenhold ? så tror du vel også på nisser og trolde nææ 20 år og arabisk er tvunget hovedsprog i folkeskolen

• #45   11. maj Rasmus

Jeg vil her citerer Albert Einstein:

Jeg er sikker på at der findes intelligent liv i rummet, men på jorden er jeg i tvivl.

• #46   11. maj Jeg kunne slet ikke forestille mig Danmark uden Den Danske Folkekirke, det hører med til landskabet og kulturen. Men der er alt for mange dumme danskere, der slet ikke kan se det og de er parat til at give køb

• #47   11. maj jetset

Spadestikket begynde da man gjorde alle industri kyllinger til halal.

Så var det maden....
    Så var det juletræet
    så var muslimsk prædiken i danske kirker...
    Så var det lykkelig EID fra politikere

så kære danskere sov bare videre indtil jeres flag i kolonihaven er skiftet ud.

• #48   11. maj Der er nu en gang en stor forskel på at kirkeklokker nogen gange ringer, og så en musti eller hvad de nu hedder, befalder 5 gange om dagen at der skal bedes.

Bøn er en meget personlig ting, som ikke har tidspunkter, men gøres af fri vilje, og efter behov.

• #49   11. maj Muslimsk prædiken i Den danske Folkekirke, det er slet ikke tilladt, for at du kan få lov til at prædike, så skal du give ed til den kristne tro.

• #50   11. maj nå jetset

https://bit.ly/2wxNbGH

• #51   11. maj Jeg er fuldstændig enig med Sørine Godtfredsen og det er fuldstændig udenfor værdi. Det må begtragtes som et teaterstykke. Det er ikke en gudstjeneste. Men Den danske Folkekirke er rummelig, så det link kan du ikke dokumentere med.

• #52   14. maj Nu er der jo lige en sag i Sverige, hvor der i en by er blevet godkendt at kalde til bøn om fredagen. I samme by har den katolske kirke bedt i 10 år om at ringe med klokken om søndagen, men ikke fået det bevilliget grundet støjgener!!!

Der er nu engang en kæmpe forskel på at høre nogle klokker ringe, og så budskaber der bliver råbt ud.

• #53   14. maj Det er jo den sag der henvises til i tråådstar.

• #54   14. maj UPS ja, Undskyld, læste det andet steds for to dage siden.

Kommentér på:
Religions frihed eller hvad?