{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
465 visninger | Oprettet:

Annella
Annella
Online Tilmeldt:
7. nov 2016
Følger: 1 Følgere: 82 Emner: 249 Svar: 1.586

»Jeg væmmes over Orbáns Ungarn« {{forumTopicSubject}}

https://www.information.dk/udland/2018/04/vaemmes-orbans-ungarn

Den 82-årige tidligere dirigent på Det Kongelige Teater, Tamás Vetö, kom til Danmark fra Ungarn i 1957. For ham er det deprimerende at følge med i, hvordan Viktor Orbáns Ungarn repræsenterer den samme hetz mod minoriteter, som han selv flygtede fra i sin tid

Der var engang, hvor det var ungarere, der flygtede. I 1956 var dengang 21-årige Tamás Vetö en af dem, der godt en måned efter den ungarske opstand mod de sovjetiske besættelsesstyrker lå sammen med 15-20 andre under presenningen i en lastbil på vej mod byen Mosonmagyaróvár. Efter at have krydset den østrigske grænse til fods om natten gik turen til en flygtningelejr i Wien.

»Jeg flygtede ikke fra kommunismen, men fordi jeg under opstanden var bange for, at historien skulle gentage sig selv. At folk ville blive skudt på gaden og hængt i træerne, som jeg så det under Anden Verdenskrig. Jeg frygtede, at jødeforfølgelsen, som eksisterede under nazismen, ville genopstå,« siger Tamás Vetö. Han var en af de mange flygtninge, der i den omvæltende tid havnede i Danmark.

Og jeg væmmes ved Tamás Vetö udtalelse om Orban, den ungarske opstand havde intet med forfølgelse af minoriteter at gøre, Revolutionen begyndte den 23. oktober 1956 med en fredelig massedemonstration af studerende fra universiteterne i Budapest, de krævende demokratisk forandring.

Kampen for frihed sluttede da den stærke overmægtige sovjetiske hær marcherede ind i Ungarn og oprettede en pro-sovjetiske regering den 4. november 1956 under János Kádár. Kampene imod russerne varede en uge i Budapest, nogle steder i flere uger, i bjergene selv indtil begyndelsen af ​​1957.

Orban fører absolut ikke hetz mod minoriteter, det eneste Orban gør er at nægte at modtage muslimske flygtninge/indvandrere/migranter/lykkeriddere - han har da taget ved lære af Vesteuropas årelange problemer med muslimer, hvorfor i alverden skulle Orban frivillig importere terror, vold, kriminalitet, voldtægter m.m., som vi oplever det i Vesteuropa?

Tamás Vetö skulle skamm sig over det, han beskylder Orban for -

eller mener du eller har du indtrykket af, at Orban forfølger minoriteter?

Kommentarer på:  »Jeg væmmes over Orbáns Ungarn«
  • #1   5. apr Annella nu må du ikke glemme at manden nu tilhører det kulturradikale segment der pr.definition elsker muslimsk indvandring og belejligt nok lukker øjnene for at netop denne religion forfølger jøder

• #2   6. apr at Orban forfølger minoriteter?
    Nej men han forsøger at undgå Svenske tilstande i Ungarn.
    Ham kunne danske politikere godt lære noget af.

• #3   6. apr Tja vi har jo set effekten af for mange muslimer i Sverige som netop forfølger og jager dem ud.

Så tanken at begrænse muslimer mest muligt er nok det klogeste jeg længe har hørt.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#4   6. apr #3
    Nemlig polysl - ikke kun Orban var forudseende, han og andre østeuropæiske statsoverhoveder lukkede deres grænser i tide for en ukontrolleret indvandring, som vi ser og oplever i Vesteuropa med deraf følgende stigende kriminalitet.

I tyske medier kan vi læse side op og side ned om kriminalitet begået af flygtninge, hvis det kun handlede om tyveri, det kunne nok 'gå an' - men nej det er grov vold, daglige knivstikkerier, mord, voldtægterbrandstiftelser m-m.

Den import har Orban og andre bevaret landenes borgere for.

• #5   6. apr Bare Danmarks politikere var mere national bevist.

• #6   6. apr Jeg synes, han gør det fantastisk, sådan skulle resten af EU gøre efter, lad os lige få lov til at bestemme over eget land ift til muslimsk indvandring, tak.

• #7   9. apr Victor orban har sgu gjort det som resten af europa også burde have gjort, men det er der formegentlig ikke en eneste dansk politiker der har mod nok til at indrømme. Selvom de udemærket godt er klar over at vi efterhånden står i lort til halsen og der er ikke en skid vi kan gøre ved det..

Og ham violin spillemanden han er da helt galt afmarcheret, gad godt vide hvordan han i hans hovede får revolutionen i Ungarn til at ende i jødeforfølgelser ? Og nu Orbans fornuftige politik til at være en hetz mod minoriteter...

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#8   9. apr Enig med dig Thomas, og det er jo netop bl.a. p.g.a. af Orbans udlændingepolitik, han blev valgt igen, Orban holder jo fast ved, at Ungarn ikke bliver et indvandringsland for muslimer.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#10   9. apr FHHH -

Det ser ungarerne sikkert helt anderledes, ellers havde de vel ikke valgt ham igen, han går ind i sin 4. regeringsperiode, valgdeltagelsen var så høj, som den ikke har været siden 1994, flere valglokaler måtte forlænge åbningstiden pga af den store trængsel foran valglokalerne.

Og hvilken pris betaler ungarerne for at have genvalgt Orban?

• #12   9. apr hvis det betyder at min frihed ryger med i købet.
    Ja men denne frihed er jo allere forsvundet for mange svenskere selv om deres indvandre en del år i nu er i mindretal.
    Slutresultatet bliver at Ungarerne bliver dem der har mest frihed til sidst,

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#14   10. apr #13
    FHHH

Det gør det ikke. Svenskerne kan stadig vælge de politikere de vil. Det kan de reelt set ikke i Ungarn.

Kan du uddybe det?

I Sverige kan du snakke om hvad du vil. Det kan du sådan set også i Ungarn. Men der risikerer du at blive smidt i spjældet i samme ombæring.

Fortæl, fortæl for det har jeg aldrig hørt om, jeg kommer i Ungarn 1-2 gange om året for at besøge vores ungarske venner, og jeg vil da advare dem om, at hvis de snakker om det, de vil, kan de risikere at blive smidt i spjældet.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#15   10. apr Søren Espersen om Orbán-storsejr: Han gør det, alle regeringschefer burde:

https://www.altinget.dk/artikel/soeren-espersen-om-orban-storsejr-han-goer-det-alle-regeringschefer-burde

"Viktor Orbán vil forsvare landets grænser mod ulovlig indtrængen. Det burde alle regeringschefer prioritere. I forhold til Europas kristne kultur er det logik for høns, at det har været en vældig fordel for Europa, som er det mest demokratiske kontinent overhovedet."

"Derudover har hans parti nogenlunde samme holdning til EU, som Dansk Folkeparti med en løs tilknytning, gode handelsaftaler og frihandel, men uden arbejdskraftens frie bevægelighed. På alle felter i forhold til Europa, kultur og grænser er vi enige med ham."

Flere peger på, at udviklingen i Ungarn tyder på en tilbagerulning af demokratiet. Er det ikke et problem, at vi har et land i Europa, der bevæger sig i den retning?

"Det er jeg ikke enig i. Den ungarske befolkning har med næsten 50 procent af stemmerne bekræftet, at den udvikling er den rigtige vej at gå. Det er meget usædvanligt med så stor tilslutning til et enkelt parti."

• #16   10. apr #13
    Du må følge lidt bedre med FHHH.
    Op til valget talte mange udenlandsk journalister med oppositionen der absolut ikke var bange for at sige sin mening om Orban, men de erkendte blankt at det var hans politik folket ville have, uden omsvøb.
    Typisk automatreaktion fra de politisk korrekte at hvis andre vælger en politik der ikke ligner vores EU leflende indvandringspolitik er det fordi de er undertrykte.
    Du snakker om frihed - hvilken frihed ?
    Ingen danskere har valgt 10% muslimer, familiesammenføring, parallelsamfund, no-go zoner, bandeskyderier, vold og optøjer med stenkast og bilafbrændinger m.m.m !
    Jeg tror sku nok at flertallet danskere foretrækker den ungarske frihed fremfor den ufrihed og utryghed der hersker i Danmark

• #17   10. apr Vestens påstand om at venstrefløjen undertrykkes i visse østlande er til dels korrekt, men det er ikke politikerne der står for undertrykkelsen, men derimod befolkningen der af bitter erfaring bekæmper de venstreorienterede kulturradikales indflydelse på samfund og uddannelsessystem.
    Denne tendens ses ikke i vesteuropa hvor vi siden efterkrigstiden er blevet indoktrineret af venstreorienteret skole, uddannelser og medier.
    Af samme grund er vesteuropa overrendt og præget af det muslimske herrefolk, der med racismelovgivningen i baghånden, kan opføre sig som det passer dem.
    Denne venstreorienterede styreform er så indgroet at enhver højreorienteret styreform absolut må bero på undertrykkelse.
    Venstreorienteret frihed bygger på følelser uden forudseendhed ( global orientering).
    Højreorienteret frihed bygger på eftertænksomhed og forudseendhed (national orientering)

• #18   10. apr #9 - FHHH, hold nu op, Ungarn er langt forbi den tid, jeg ville da ønske at Danmark havde en "Orbán", han har da virkelig en god politik og indstilling, hvert land i EU, skal have lov til at have deres egen politik ift muslimsk indvandring.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#19   10. apr #11

FHHH

Hvilken pris de betaler? Lad os se..... At de mister mere af deres frie valg og demokrati.

Altså du ved det ikke, du kommer bare med formodninger og påstande, og aner ikke en hujende fis om Ungarn.

Ville du ofre det, fremfor at slippe for muslimer?

Gør ungarerne da det?

• #20   10. apr Ingen danskere har valgt 10% muslimer, familiesammenføring, parallelsamfund, no-go zoner, bandeskyderier, vold og optøjer med stenkast og bilafbrændinger m.m.m !
    Måske er de ti % rigtige i dag, men nyføde udgør i dag 20 % med tendens mod 25 %!
    Men Svenskerne kan vi nok ikke slå, de er foran os på alle fronter og vanskelige at indhente, om end vi gør hvad vi kan.

• #21   10. apr For nogle år siden gik jeg på Peder Lykkes vej.
    Jeg havde en flaske god rødvin i hånden, som jeg havde købt i Kvickly, og da jeg kun havde den, behøvede jeg ingen pose.
    Jeg mødte så 3 mørke mænd, arabare velsagtens, de sparkede rødvinen ud af hånden på mig, og væk var den.
    Tidligere er jeg blevet overfaldet samme sted, også af arabere, det kostede mig et par tænder, med implantat til følge.

Havde jeg gjort dem noget?..... Intet.

• #22   10. apr Og nu vil jeg gerne høre fra Alis!

• #23   11. apr Ak ja hr.Markgreve, men du har trods alt din "frihed" i modsætning til Ungarerne

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#24   11. apr #23
    Tak Cody for et godt grin her så tidligt på morgenstunden.

Kommentér på:
»Jeg væmmes over Orbáns Ungarn«