{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
252 visninger | Oprettet:

Radikalt byrådsmedlem: Socialdemokraterne opildner til racisme {{forumTopicSubject}}

https://www.b.dk/politiko/radikalt-byraadsmedlem-fra-albertslund-socialdemokraterne-opildner-til-racisme

Hediye Temiz er ikke gammel i gårde i politik. Med sine 19 år er hun byrådsmedlem for de Radikale i Albertslund Kommune. For nylig lagde hun en video op på Twitter, hvor hun fortalte, at Socialdemokratiet opildner til racisme, og at hun selv som kurdisk tyrker har været udsat for det.

Hun retter kritik mod Socialdemokratiet for gennem deres politik at opildne til racisme overfor personer med anden etnisk herkomst. Racisme, som hun fortæller, at hun selv har været udsat for.

I sin video på Twitter siger hun:

»Problemet er, at otte procent af den her befolkning står tilbage med så dårlige oplevelser. Vi står tilbage med, at folk på gaden kan svine os til. Vi står tilbage med, at racismen bliver større kun for, at der er nogen, der kan vinde et valg. Og det er ikke fair.«

»Jeg er muslim, og jeg går meget op i de muslimske traditioner såsom ikke at drikke alkohol, ikke spise svinekød og at spise halal. Og jeg har bare oplevet folk fra Socialdemokratiet og folk, som stemmer på Socialdemokratiet, sige, at jeg skal indrette mig efter de danske normer og værdier.«

Hvad mener du, om Hediye Temiz udtalelser?

For mig er hun en dum gås, jeg kan faktisk ikke sige andet til hendes påstande, det er jo det rene ævl, hun aner da ikke det mindste om folk (hendes ord), der stemmer på Socialdemokratiet, jeg synes, vi har mere en nok med at høre Özlem Cekic.

Kommentarer på:  Radikalt byrådsmedlem: Socialdemokraterne opildner til racisme
  • #1   13. feb Hun er 19 år, hvilken livserfaring har hun?

Tror ikke at nogen på gaden sviner hende til, som hun siger!

Der er ingen som udlændinge/indvandrere der konstant føler sig 'forfulgte'. Oftest forfulgte af deres egne folkeslag trods de bor her.

Tyrkere har siden 60'erne haft en såkaldt assorterings aftale, som burde have været stoppet forlængst.

• #2   13. feb Der er da ikke nogen som vil at den dumme gås spiser røde pølser og flager med det danske flag eller spiser svinekød.

Hun kan da æde hvad hun har lyst til, får øjne, fårehjerne. fåretæer osv.....

At hun går op i muslimske traditioner rager mig da en papskid.

Er der ikke en her som kan bolle hende tyk så hun kan bruge sin tid på mere relevante temaer... racisme er udvandet så det kan ikke bruges mere, det er så noget dine brødre har gjort...

At hun har været udsat for racisme kan hun da ikke tilskrive socialdemokrater - så har hun da en trump i hovedet.

• #3   13. feb Racisme???

Hvorfor render der unge indvandre drenge rundt i Kerteminde strand og spytter på let påklædte kvinder?

Er det Aljesira skyld? man kan jo dårligt give socialdemokrater skylden for det?

Muslimer har en unik tendens til at give alle andre skylden og med argumentation - det er til ug....

• #4   13. feb Hvad med at muslimer i England som kassemedarbejder ikke vil servicere englænder når det gælder grisekød,spiritus---?

• #5   13. feb Alene det hun er byrådsmedlem for De Radikale er alt nok

• #6   13. feb Alt i alt lyder hendes kommentarer som om, at hun er kommet til et helt forkert land!

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 10 Emner: 31 Svar: 1.353
    #7   13. feb Lige præcis det at hun går op i muslimske traditioner, ja det er da godt nok. Men hvem har ret, er det en lov eller tradition at de ikke må sidde mænd og kvinder i samme rum på en café?
    Præcis som jeg sagde i tråden med artiklen om den café i Vollsmose, så er der nogle der lyver. En kalder det lov, en kalder det tradition. Men det er måske tradition for muslimer at lyve? Eller er det også en lov.
    Hende pigebarnet der udtaler som radikal byrådsmedlem, hun burde nok overveje at sætte sig ind i hvad en racist er, før hun trækker det kort, og formentlig havner i en shitstorm.

• Nasty
    Nasty Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 1 Følgere: 16 Svar: 325
    #8   13. feb Hvorfor hører man aldrig, herboende jøder, vietnamesere, kinesere, burmesere, koreanere, eksjugoslaver, afrikanere fra f.eks. Benin og Uganda, osv. osv. beklage sig over værtslandet og dets gøren og laden i en uendelighed?

Jeg bliver sgu' så træt i hovedet af alle 'martyrerne'!

Jeg har læst Khaled Hosseinis bøger, jeg har læst Puk Damsgårds bøger, jeg har læst Yahya Hassans digte, med mange flere. Senest har jeg læst Sara Omars 'Dødevaskeren' (Kurdistan). Med disse in mente fatter jeg ikke, at så mange muslimer ikke bare er himmelhenrykte for at være blevet lukket ind i mit land med adgang til alle dets goder på lige fod med den oprindelige befolkning.
    Til de kronisk utilfredse og utaknemmelige kan jeg kun sige: Take it or leave it! Måske, de kan finde sponsorer i Guds eget Land, Den store etniske Smeltedigel - hvor enhver er sin egen lykkes smed - med sikkerhedsnet med gigantisk store masker.

Kommentér på:
Radikalt byrådsmedlem: Socialdemokraterne opildner til racisme