{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
390 visninger | Oprettet:

Cuba - nyt Eldorado? {{forumTopicSubject}}



Nu hvor Embargoen forsvinder overfor Cuba så har jeg spekuleret på selvom det er et fattigt samfund med en stærk kultur nu vil blive kørt over af turister som kommer i store skibe, båd, fly for at opleve det sande Cuba.

Ud fra min vurdering så skal man nok skynde sig inden den drukner i Mc Donalds og store indkøbs centre - jo det giver masser af arbejde og penge til landet og deres forhold bliver nok økonomisk forbedret - ja sågar flere vil blive millionærer.

For nogle dage siden så jeg en dokumentar med Bodain som rejser rundt i verden og havde nu kommet til Cuba for at spørge hvad de forestiller sig vil ske - nogle svarere:

Vi bliver overrendt
Vores kultur forsvinder
Vi bliver en provins af USA
Vores kultur er stærkere end store amerikanske firmaer
Det vil ikke ændre noget andet vi vil få en bedre velfærd.

Så allerede nu inden det store rykind så er der flere som er bekymret for deres land at det bliver amerikaniseret og hvor alt det hyggelige forsvinder til fordel for turisme og lysreklamer og Internet.

Det vil gøre at man i fremtiden kan både købe og sælge ejendom som det pt. ikke er tilladt kun udlejning. Tanken om fællesskab og om at dele helt forsvinder i den økonomiske gevinst uden at være interesseret i deres egen kultur.

Penge har altid været den drivende kraft som overrider alt, betænkeligheder om kultur, samfund bare at man kan være med på vognen fra starten.

Jeg kunne ikke undgå at se alle de gamle biler som kørte rundt som var amerikanske klassikere som Edsel, Dodge - her kan jeg dog godt se fordelen i et helt nyt reservedels markedet med originale reservedele som i flere modeller ikke er til at opdrive.

Vi har før set hele kulturer forsvinde fordi man at helt misforstået ideologi vil overhælde dem med deres egen via penge. Investorer vil stå i kø for at investere i Cuba er jeg ret sikker på.

Men jeg håber som flere siger: Vores kultur er stærkere end alt andet - lad os alle håbe de får ret.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Cuba - nyt Eldorado?

Annonce