{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
77 visninger | Oprettet:

"Skudår er katastrofeår" {{forumTopicSubject}}

Siger overtroen. 2020 er et skudår og indtil nu er det ikke overtro, at det er et år, der begyndte med en katastrofe og katastrofen vil efter sigende fra adskillige videnskabsmænd/kvinder fortsætte året ud.

PS! Og ikke et negativt ord mere om klimaaktivisten Gretha Thunberg, hun appellerede til hele verden om, at vi skal have mindre forurening, og man kan da sige, der er blevet lyttet til hende, tænk bla. på alle de flyselskaber i hele verden, der har indstillet deres flytrafik, eller på Kina der melder langt mindre luftforurening alene i Peking.

Er du overtroisk og tror på, at 'Skudår er katastrofeår'?

Jeg er overtroisk - meget endda -, men jeg tror nu ikke på, at skudår er udprægede katastrofeår, jeg synes, vi har rigeligt med katastrofer alle de år, der ikke er skudår.

Kommentarer på:  "Skudår er katastrofeår"
  • #1   22. mar Jeg er hverken overtroisk eller tror på skæbnen.

Begge dele kan være 'farlige', for nogle indlæser ting som styrer deres liv på en forkert måde eller i en forkert retning.

• #2   22. mar Og alligevel Cris er der en talemåde, der siger "Der er mere mellem himmel og jord, end vi kan se og måle".

• #3   22. mar Jeg er ikke overtroisk, og jeg tror ikke på at skudår er noget særligt.

Jeg tror på at naturen rydder op, og rydder ud, efter behov.

• #4   22. mar jo da - er overtroisk - jeg tror på at havenisser bliver levende om natten og slår plænen og rydder bedene for ukrudt. Jeg har sat kameraer op for at se om de bliver levende om natten - filmen viser noget som er for mørkt og utydelig at se - på samme måde med ufo'er som på trods af HDD opløsninger stadig ligner noget utydelig og udtværet.

Nå - sjov til side....

Nej jeg tror ikke på noget overnaturligt - for det kan stort set forklares videnskabeligt.

For eksempel....

For år tilbage fik jeg en stor dekoration bestående af et stor dekoreret fad med hvidt sand i - her stod 2 olielamper + en glas - forkantet med sand i hvor der var stukket nogle strå af hvede i med kerner. Elsker den dekoration...

Efter nogle dage begynde olielamperne at bevæge sig i sandet - det lurede jeg meget på - men sandheden og logikken var at sandet var vådt og da det begyndte at tørre så trak det sig sammen og tog olielamperne med sig. Siden er der ikke nogle trolde der har flyttet rundt på mine olielamper i sandet.

Det her med at man tror på skæbnen giver ingen mening da det så betyder at ens liv er forudbestemt - dvs. at ens fremtid eksisterer - inden den er skrevet. Den jeg er i dag er summen af det liv jeg har haft - og det fremtidige.

• #5   22. mar #4

Efter nogle dage begynde olielamperne at bevæge sig i sandet - det lurede jeg meget på - men sandheden og logikken var at sandet var vådt og da det begyndte at tørre så trak det sig sammen og tog olielamperne med sig. Siden er der ikke nogle trolde der har flyttet rundt på mine olielamper i sandet.

Så,så polysl giv nu ikke sandet skylden for olilampernes vandring - Jeg tror mere det var portvinen....... : smiley smiley smiley

• #6   22. mar Ikke specielt overtroisk (7-9-13), og så alligevel en lille smule...

Ingen sko på bordet, og helst ikke spejle der går i stykker, men som barn morede jeg mig over, at mine forældre var helt oppe og køre over, at det knitrede og knagede, når de slukkede lyset i den ene stue, indtil de lyttede sig frem til at lysekronen havde de dengang nymodens plasticskærme, der ændrede sig, når de ikke længere var varme... smiley smiley smiley

Men en af mine svogre fortalte, om et hus der stod med salgsskilt ikke kunne sælges, for der var opvasken fra om aftenen altid væk næste morgen.

Men det skulle man ellers tro, kunne være et godt salgsargument.;-)

Kommentér på:
"Skudår er katastrofeår"

x