{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Claus G
Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 15 Emner: 39 Svar: 1.622

Oddse på en andens ulykke? {{forumTopicSubject}}

Er det noget svineri hvis der kan oddses på hvornår "kong" Henrik ligger med stængerne i vejret?
Jeg har ikke set muligheden endnu, men tænker at den nok skal dukke op.
Er det umoralsk?

Kommentarer på:  Oddse på en andens ulykke?
  • Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Følgere: 7 Svar: 758
    #1   9. feb ja det er dybt umoralsk. ligegyldigt hvordan man er indstillet på personen.
    men afspejler fint den moralske ligegyldighed vi efterhånden har mennesker imellem.

• #3   9. feb 100 på 27/2

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#4   9. feb hæhæ. hvorfor kommer det ikke bag på mig at i to er syge i bøtten

• Claus G

#5   9. feb Jeg havde faktisk snakken med en af mine kollegaer i formiddags. Hun ville uden at blinke, smide 2000kr på at Prins Henrik ville være lukket og slukket for, inden 16/2 -18.
    Vi talte lidt om moralen i det. Hun kunne ikke se den store forskel i det, ift at spille på en fodboldspillers exit efter en skade kontra kongehuset mister en spiller.

• #6   9. feb Er det umoralsk?

JA! og det er dette trådtema også -

• Claus G

#7   9. feb Trådtema? Hvad betyder det på Dansk?

• #8   9. feb Jeg tror ikke nogensinde at læse eller hørt om at man har spillet på hvornår en stiller træskoene så at forvente spille steder at lave den slags giver ingen mening specielt når det gælder en kongelig.

Specielt når der er så stærke medier i dag som lynhurtig kan formidle negativ omtale.

• Claus G

#9   9. feb Men det er iorden at spille på at nogle taber i livet, sådan helt generelt set? Ja jeg spørger bare, netop fordi vi har med en indvandrer at gøre, hvilket mange af jer ynder at svine til, og klandre for alverdens dårligdomme, og jeg er temmelig ambivalent om hvad jeg skal mene. Jeg synes inderst inde nok ikke det er ok, men der er jo faktisk folk der synes det er ok, og ynder at tale positivt om andres død?

• #10   9. feb Claus

Nu rager det mig om en båd med flygtninge er sunket i Middelhavet for jeg kan ikke gøre noget ved det og jeg kender ikke nogen af dem. Det rager mig også om folk klatre i bjerge og falder ned og dør. Det rager mig også at en køre som idiot og slår sig selv ihjel.

Men det rager mig ikke hvis andre forvolder død over nogen på ethvert niveau.

• #11   9. feb Claus

Du ved godt inderst inde hvad trådtema er ik?

Det er dit indlægs indhold.

• Claus G

#12   9. feb Ja moral må være godt Steen? Kører dagligt forbi dig i Odense, selvom du jo bor i Portugal
    Så du om nogen skal egentligt nok flette lige præcis her, hvad moral angår hehe. Og nej du har heller ikke tilladelse til at bære våben i Israel mere. Skal vi fortsætte, eller tror du at du har fået nok nu, med at være løgner?
    Du er ærligtalt en klovn, og du har egentligt ikke min sympati med dine løgnehistorier, men du har en fantastisk evne til at dømme og bedømme andre. Du er jo egentligt på niveau med Esben? Og faktisk også Alis.
    Two timing bitch som man kalder dem for i staterne.

• #13   9. feb nix Claus her må jeg på det skarpeste modsige dig, jeg kender polysl som debattør gennem flere år, og hvis der er noget han IKKE gør, det er at "dømme, bedømme og tale nedladende" til andre debattører. Han er en af de meget meget få debattører, jeg kender til, der netop IKKE gør det citerede "-".

• Claus G

#14   9. feb Men løgn er fantastisk, hva Annella? Nu er jeg jo tilfældigvis ikke sådan at snyde, og undskyld mig, hvorfor fanden reagerer du når en tages i løgn? Er du selv løgner? Ja det tror jeg så nok du er. Skal jeg også kulegrave dit løgn?

EDIT :
    Undskyld Annella, min udenlandske mobil vælger at skrive dit navn anderledes. Har rettet navnet.
    Men det ændrer ikke meningen jo.

• #15   9. feb #14
    Nej Claus løgn er noget lort, det var heller ikke løgnehistorierne, jeg kommenterede på.

Du må gerne kulegrave mine løgne, et par hvide løgne finder du helt sikkert, men det var det så også.

• Claus G

#16   9. feb Tysk og portugisisk er bras i en Dansk mobil, så ender det i hø og hakkelse. Men jeg kan informere dig om, og mange andre at Steen ikke har våbentilladelse i DK ej heller i Israel, og han iøvrigt heller ikke bor i Porto eller har tilknytning til Portugal eller Israel. Så at du falder for den slags debatævl, svarer ca til at stole på Esben og Alis som statsminister i vores skønne Danmark.

• Claus G

#17   9. feb Og egentligt, så vil jeg faktisk rigtig gerne have at folk holder sig til trådens emne, og ellers bare undlader at kommentere. Tak.

• #18   9. feb Så at du falder for den slags debatævl, svarer ca til at stole på Esben og Alice som statsminister i vores skønne Danmark.

Nå, nå Claus nu ikke så voldsom, 'man' har ført set heste stå foran et apotek og kaste op (tysk talemåde der betyder så meget som intet er umuligt - så vi kan måske endda opleve at en af de to omtalte bliver statsminister

Nej jeg tror absolut ikke på alt, hvad der bliver fortalt - for at få våbentilladelse eller som det hedder i Israel våbenret, skal man have haft fast bopæl i landet i mindst 3 år, bopælen er afhængig af, hvor man bor/har boet, da der for visse bopælområder ikke udstedes våbentilladelse.

• Claus G

#19   9. feb Så er vi sku da enige Annella
    Kender godt de tyske talemåder, jeg er trods alt semi tysk
    Og ja nogle kalder det fastlandet med Tyrkiet, men det er jo heller ikke helt løgn hehe.
    Men når løgnere begynder at lyve grænseløst, så forstår jeg ikke at det stoppes, og konfronteres, uanset hvor gammel debattør man er

• #20   9. feb Ja Claus vel er vi da enige hvad angår de mange løgnehistorier, vi har hørt om.

For at blive potugisisk statsborger, skal man forøvrigt have haft fast bopæl og forsørge sig selv i landet i mindst 6 år eller være gift med en portugiser i mindst 3 år, derudover skal man bevise, at man kan klare sig på det portugisiske sprog.

• Claus G

#21   9. feb Se, det har du helt sikkert mere styr på end mig. Jeg er bare Dansk statsborger og betaler min Danske SKAT, præcis som monarkiet og Steen nok også gør.

• #22   9. feb Claus jeg er også kun dansk statsborger, og jeg bliver heller aldrig noget andet, selvom jeg også kan blive tysk statsborger, men jeg er ærkemodstander af dobbelt statsborgerskab.

At jeg ved en del om dobbelt statsborgerskab i bl.a. EU kommer sig af, at dengang det blev vedtaget ved lov at have dobbelt statsborgerskab, fik vi udenlandske EU-borgere tilsendt info-materiale om de forskellige regler i de forskellige EU-lande.

Israel kender jeg en del til pga min mands arbejde.

• Claus G

#23   9. feb Jeg kender til våben og tilladelser her i dk, samt hvordan og hvor man får det i udlandet. Og når jeg spotter en lodret løgn, vælger jeg at reagere, uanset hvad man hedder. Og glock pistoler blev IKKE godkendt i DK af flere årsager, og brugen af dem i Israel var ikke muligt, med mindre de var illegalt indsmuglet.

• #24   9. feb Danmark er GLOCK en populær pistol blandt nye såvel som øvede skytter, og pistolen kan stort set benyttes til alle discipliner vi skyder herhjemme.

eller er der kommet nye oplysninger siden den første Glock landede i Danmark?

Så hvorfor mener du at den ikke er godkendt i Danmark?

Den bliver brugt i store dele af verden som det mest solide våben.

Israel IDF bruger den, private vagtværn i israel bruger den så hvorfor skulle det være illegal våben i Israel hvis Israel Defens Force(idf) har dem?

• Claus G

#25   9. feb Men den er sjovt nok ikke godkendt offentligt. Præcis som din våbentilladelse ikke eksisterer i hverken Israel eller Danmark. Og din sniper har du heller ikke, med mindre det er din bb. Men våben har du tydeligvis ikke praktisk erfaring med, ligesom din historie med at du bor i Porto heller ikke er sand, i og med at folkeregistret i Danmark har registreret dig på en Dansk adresse. Så stop dig selv, overvej hvem du lyver for. Og hold din mund med dit ævl. Åben munden når du kan tale sandt. Steen, du holder kun dig selv for nar. Hold nu op med at spille noget du aldrig har været, aldrig bliver og aldrig kan blive. Du er sørgelig og nedværdigende, og du fremhæver dig selv som noget du aldrig kan blive eller har været. Stop stop stop. Mens du stadig har en lille bitte smule ære i behold.

• #26   9. feb Kom nu i spillet Claus

Du svare jo ikke på mine spørgsmål

Kan du henvise til en info side at glock ikke er godkendt i Danmark og at Israel IDF ikke bruger Glock fordi det ville være illegal import...???

Glock er ikke godkendt i Danmark af flere årsager hvilke årsager?

• Claus G

#27   9. feb Du undviger Steen. Så længe du prøver at gnide det af, så kan jeg ikke forsvare dine løgne. Du er urealistisk, lever i din egen drøm. Du fokuserer på én løgn, på trods af du er omringet af en masse du selv har været skaber af. Så hold op med ar fjerne fokus. Du startede selv, og hoppede direkte i med begge ben, i moralens store sorte hul. Så vi er nok mange der bare sidder og venter på forklaringen, om den bliver ægte denne gang, eller igen en opdigtet løgn. Valget er dit.

• #28   9. feb Stadig ikke svar fra en våbenkyndig om glock i Danmark og illegal i Israel..

• Nasty
    Nasty Online Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 1 Følgere: 17 Svar: 342
    #29   9. feb Om Polysl lyver, eller ej?
    Polysl's historier og påstande er så vidtløftige, at enhver kan gennemskue validiteten af samme. Men Herre Gud! Hvis han hygger sig med et alternativt Cyber Life, "så lad dog barnet"! Man skal passe på med at tage livsdrømme, som er ønskedrømme, fra et menneske! Han er trods alt en aldrende mand. Om det drejer sig om Portugals lyksageligheder, om fascinationen af drabelige våben, eller om IT Skills på ekspert niveau, så er det same same. Hvis nogen troede på udgydelserne om hans våbenbeholdning, så havde de vel meldt ham til Politiet, henholdsvis FET og PET for længe siden.

• #32   9. feb Ole

den siger glock 30 ggggggggggg

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#35   10. feb nå.. a pro po. luftkasteller. så vil jeg da lige vise jer de sidste nye tilmeldte i min fanklub. inden i ryger helt i flæsket på hinanden

• #36   10. feb polysl i går kl. 20:29
    Danmark er GLOCK en populær pistol blandt nye såvel som øvede skytter, og pistolen kan stort set benyttes til alle discipliner vi skyder herhjemme.

Den kommentar stammer ordret fra teksten i beskrivelsen af Piben i dette link http://skyttebutik.dk/product.asp?product=2720

• #37   10. feb ja og nu var det claus som sagde at glock ikke er tilladt i Danmark så teksten var fra en butik som sælger glock i Danmark.

• Claus G

#38   10. feb Men du undviger jo, præcis som Alis, at svare på de konkrete løgne Steen. Du vægter dig på om et givent våben er tilladt og godkendt til brug i Danmark, men alle løgnene du braller ud med, dem tager du ikke stilling til?

• #39   10. feb #37
    polysl

ja og nu var det claus som sagde at glock ikke er tilladt i Danmark så teksten var fra en butik som sælger glock i Danmark.

Så har han udtrykt sig forkert, Glock-pistoler er i Danmark under visse regler kun tilladt for sportsskytter, de er ikke selv med våbentilladelse tilladt for jægere.

Glock17 er total forbudt.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#40   10. feb 39/ ingen håndvåben overhovedet må bruges til jagt i dk

• #41   10. feb Tror ikke der findes etiske regler for betting sider så det vil være brugernes interesse, eller mangel på samme, der sætter grænserne for hvad der kan Oddse's på.

Off Topic:
    Hvad enten folk er anonyme el. ej - udgiver sig for at være kejser el. kuli, bor på månen el. Mars er mig fløjtende ligegyldigt så længe de står på mål for sine meninger

• Claus G

#42   10. feb #40
    Heller ikke menneskejagt?

• Claus G

#43   10. feb #41
    Ja jeg tror du har ret. Der er vist ingen etiske regler vedr betting. Husker der for år tilbage, var en betting mulighed på hvor mange der ville blive hårdt skadet under en super bowl kamp.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#44   10. feb 42/ desværre for mig. men meget godt for dig lur mig om ikke du længe havde været nakket hvis det var hæhæ.

• Claus G

#45   10. feb Jeg er sikker på min ekskones nye mand ville have gjort det i så fald

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#46   10. feb jeg havde nu gættet på exen. hendes fyr har vel fået problemer nok med hende

• Claus G

#47   10. feb Hans IQ rækker kun til at genere mig og børnene

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#48   10. feb okay. gør som mig. jeg sender min gamle dames fyr en lille æske chokolade i ny og næ. og takker ham mange gange for at have overtaget problemerne det virker

• Claus G

#49   10. feb Hahaha, den må jeg prøve

• #50   10. feb #41
    CodyN

Off Topic:
    Hvad enten folk er anonyme el. ej - udgiver sig for at være kejser el. kuli, bor på månen el. Mars er mig fløjtende ligegyldigt så længe de står på mål for sine meninger

Det er jeg slet ikke enig med dig i, det er sgisme da ikke sjovt at blive holdt for nar og kommentere på en debattørs meninger/fortællinger så længe, indtil det går op for en, at det meste er løgn og latin, hvad vedkommende fortæller - næh ellers tak, det har jeg ikke længere lyst til hverken at læse eller kommentere.

• Claus G

#51   10. feb Og stadig intet genmæle på løgnene på trods af masser af online tid idag. Meget pudsigt. Måske en given herre skulle overveje hvem man generer. Jeg glemmer ikke det du udsatte mig for af hetz tidligere. Så ja, karma er en kælling. Styr dine løgne, lad dem ALDRIG gå ud over andre, som du gjorde med mig. Jeg er karma, og jeg glemmer aldrig, Steen.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#52   10. feb claus og polyst. der bliver sku ikke flere end de 6 til 7 debattører der er nu på babsen her lige nu. så tag da let på historierne. og glæd jer over at hylet ligger i sprit og stoffer.

• Claus G

#53   10. feb Grevefætter, jeg glæder mig den dag, der kan debatteres uden om sprit, portvin, løgne og lort. Jeg er trods alt den af jer alle, der har været bruger her inde længst. Så det lort i har slæbt med her til, det gider jeg ærligtalt ikke glo på. Hvad enten det er løgne, sprit, stoffer eller psykolog drama. Da i flygtede her til, blev sitet her nedgraderet. Og så begyndte nogle få at tro at man kunne styre alt. Det er sygeligt, og noget man kan få hjælp til hos en psykolog.

• #54   10. feb #53
    ClausG

Så det lort i har slæbt med her til, det gider jeg ærligtalt ikke glo på. Hvad enten det er løgne, sprit, stoffer eller psykolog drama.

HØRT!

• #55   10. feb #50
    Anella:
    Jeg kan ikke mindes jeg nogensinde har debatteret en debattørs person, endsige hvor han bor eller hvad titel han har så jeg vil nøjes med at debattere hans meninger om emner der interesserer mig

• #56   10. feb #55
    Cody

det kan jeg heller ikke mindes, du har, men det kan nu engang vist ikke undgås at omtale eller citere en debattør ud fra det, denne debattør selv giver oplysninger om bl.a. om sig selv i en debat, det giver sig selv, at andre kommenterer disse oplysinger/kommentarer eller om du vil, kan vi jo også kalde det meninger.

Derudover er vi flere, der som debattører kender hinanden gennem adskillige år.

• #57   10. feb Så meget desto mere grund til at jeg bliver på sidelinien når det bliver personligt

• #58   10. feb Så meget desto mere grund til at jeg ser til fra sidelinien når debatten bliver for personlig

• Claus G

#60   10. feb Ole, du er et sølle menneske der ævler og piver. Du har ikke bevist andet. Så du om nogen, skal nok også overveje dit ævl til et sted man gider høre på det og dig. Usammenhængende og kryptisk.

• Claus G

#62   10. feb Ole, igen sort skrift fra dig, som vanligt. Hvad mener du? Gider du fise ud af MIN tråd, med mindre du kan fatte dig på klart og tydeligt DANSK!

• Claus G

#64   10. feb Det handler om hvem der reelt ønsker at være her Ole. Men du er nok ikke en af dem? Du fulgte bare med. Sølle!

• #65   10. feb #59
    Ole

Claus, følerdu virkelig, at du skal spille herre og mester her på BB ?

Ole jeg synes, nu ikke det har noget at gøre med at spille herre og mester (det er der andre, der har forsøgt meget længere)

Men det er sgu rart, at der endelig bliver talt klartekst uden skjult agenda og sat ord på 'visse ting'.

• #66   10. feb #58
    Cody

Din optimisme i al ære, hvad angår at holde dig på sidelinien, når det bliver personligt i en debat.

Jeg ved ikke, hvor længe du har været debattør, jeg kan se, du har meldt dig ind her på BB i november 2017 - jeg selv har været debattør nu i over 10 år - din optimisme kan du godt lægge i graven, den eksisterer ikke på et eneste debatforum, jeg har været på.

• #67   10. feb Måske, men min optimisme er ukuelig indtil videre Anella

• #69   10. feb Helt enig i dit "statement" Ole, men jeg tror nu at "eks" debatten var ren humor

• Claus G

#70   10. feb ole fatter så ikke hvad humor er, så pas på med at bruge det. Og Ole, fis så ud af min tråd.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#71   10. feb tænk jeg anede ikke at baboom var privatejet. af enkelte brugere med eneret visse debattørers udsagn får mig til at føle mig som u,ønsket i forummet her. passer det ?

• Claus G

#72   10. feb #71
    Det vides sku ikke. Det kommer jo nok an på om du selv mener du falder under en kategori der er nøvnt

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#73   10. feb i og med at jeg var med i den gruppe der hele tiden er blevet beskyldt for at smadre siden her. så anser jeg mig i nævnte målgruppe. i følge indlæg 53.

• Claus G

#74   10. feb Jeg vil blot sige at før i trak her over, var der ikke løgnere, hylere og psykologiske eksperter og eksperimenter. Jeg har trods alt været bruger her i væsentligt mange flere år end de fleste af jer. Og der var faktisk fornuftigt her, før Steen bla begyndte med sine fuldemands opslag i forum og resten fulgte trop på det.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#75   10. feb sjovt nok har jeg aldrig set de gode og ærlige debatter du snakker om der var her i den tid. jeg personligt kom meget som gæst før den tid også. uden at få øje på det det du påstår gør mig lidt depri. så jeg hører gerne en uddybning af det forhold ?

• Claus G

#76   10. feb Meget er slettet i forbindelse med at en del brugere slettede deres profil her inde, inkl mig selv efter jeg fik nok af lort, og lagkage. Mange går efter spilleren i stedet for bolden. Når der så køres på samme niveau, så er det galt.
    Hvad end i havde gang i ved de øvrige sites, skal i holde internt og ikke fortsætte med her. Forstå mig ret, det bidrager ikke til noget godt at nogle fortsætter med deres evindelige ævl og bras. Stram op, eller skrid. Tænker ikke det hjælper at pakke noget ind, for der er tydeligvis nogle hvor det ikke fiser ind på lystavlen. Så bliv deprimeret eller fornærmet, det er ligegyldigt for os andre der ynder at have en god debat, uden div hyl og ævl.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#77   10. feb jeg er sku helt ærligt ikke med kalder du det pis du fremlægger. en god debat. lige pt ligger du i dine egne skidne kål denne diskussion kunne jeg have forventet af en lasse eller bonderøv fra Jylland
    Hvad end i havde gang i ved de øvrige sites, skal i holde internt og ikke fortsætte med her. Forstå mig ret, det bidrager ikke til noget godt at nogle fortsætter med deres evindelige ævl og bras. Stram op, eller skrid.

• #78   10. feb "Stram op, eller skrid. "
    Med mindre man er moderator hører sådan en udtalelse ingen steder hjemme på et frit debatforum Claus

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#79   10. feb jeg tor faktisk at claus er lig med lasse. eller bonderøven fra Jylland. men det ser vi om lidt når min profil bliver slettet inden det sker må jeg sige at mere klam og magtsyg intrigemester. skal man sku lede længe efter.

• Claus G

#80   10. feb #78? Læs brugerbetingelserne hvis du er i tvivl hvad der er tilladt og ønsket her. Det er ikke frit, ej heller til fri disposition for løgn og "jeg tror jeg er bedre" debat.

Greve, det piv der kom her til da i var en flok der fandt baboom efter noget andet gratis blev lukket ned, det er ikke ønskeligt.
    I var mange der startede pænt ud, men nogle eskalerede voldsomt til det værre.
    For mig betyder det bare at baboom blev brugt som sandkasse, få har et filter, og de færreste lærte noget de andre steder der blev flygtet fra. Så.... flygtninge der genopdager et nyt sted? er det den debat vi er ude i? Behøver jeg at kulegrave jer andre, ud over Steen, eller er det begyndt at gå op for de fleste at man skal opføre sig anstændigt, eller søge nye og passende steder?
    Jeres sprittersamtaler, holder i bare privat eller væk her fra, ligeledes jeres evindelige løgnagtige fantasier.

• Claus G

#81   10. feb #79
    Kald folk klam, det fortæller mere om din person. Du blev ramt, og det er svært at forstå hvad der skete, helt tydeligt. Din bruger her, er sku nok ikke ønsket, hvis du fastholder at dit spritterævl med Esben og Steen bare er det mest rigtige og mest spændende i hele verdenen. Måske bare du skal sige som lastbilen der kører baglæns, og gøre det samme med din sørgelige profil, der i forvejen ikke bidrager med noget fantastisk ej heller fornuftigt i nogen debat... Bip bip bip. Slet!

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#82   10. feb endeligt en klar udmelding lasse. men vid at din falske fremfærd er det der har skadet siden allermest.

• Claus G

#83   10. feb Hvem fanden er Lasse? Jeg er mig selv, og har ALTID haft dette brugernavn. Så stop dig selv, luk bylden og kald mig ved mit navn. Jeg skjuler intet som visse andre! Peg ind.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#84   10. feb hvem kalder du selv greve ? og prøv selv at få dit eget sprogbrug løftet en anelse.

• Claus G

#85   10. feb Det var dit tidligere kaldenavn her inde. Så skal jeg kalde dig Martin? Eller skal jeg fortsat kalde dig for klovn med mange underlige navne? Skal vi fortsætte?

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#86   10. feb du kunne jo bede din mor om at kalde dig ind i seng. du lyder lidt træt.

• Claus G

#87   10. feb Tror du bør finde din antabus og Esben at holde i hånd, Martin?
    Din mor vil ikke holde i hånd, hun føles ganske kold. Hvad har du gjort ved din mor?

• #88   11. feb #78
    Cody

Den udtalelse er skam ikke ny, og den skal Claus heller ikke have æren af .

Jeg ved ikke om trådene eksisterer endnu, men da 'vi' fra de tidligere hedengangne Fora Mingler/24dk, Mandala og AF kom her til Baboom, var der adskillige af de 'gamle' BB'er, der bad os om at forsvinde igen bl.a. af årsager, som Claus nævner. Disse 'gamle' BB'er argumenterede med at der var fredeligt, roligt og sjovt på BB, indtil 'vi' kom og ødelagde den gode stemning. Disse 'gamle' BB'er har jeg ikke set aktive mere ret længe efter, 'vi' var kommet hertil, delvis eksisterer deres forumemner endnu.

Der var engang, hvor her var en skrap Support på BB, hvor der hurtigt blev grebet ind, slettet både trådtemaer og kommentarer, debattører bannet og debattører frosset i kortere og længere tid, jeg selv har været frosset i 24 timer pga en (racistisk) udtalelse, jeg kom med.

Desværre må jeg give Claus ret, for han har ret, der findes debattører der elsker ballade, fnidder, mudderkastning m.m. og ikke er i stand til eller ønsker at deltage i en seriøs debat, det er sgisme da også kedeligt for nogle, hvis der ingen underholdning kommer med skænderier gensidige fornærmelser etc.

De temaer der ender i det obligatorisk mudderkastning, er de tråde, der har den største aktivitet.

• Claus G

#89   11. feb Jeg kan se at det bemærkes, når der bliver talt lige ud af posen, uden kryptiske omsvøb og skæve formuleringer. Det må jo bare betyde, at det formentlig er det der skal til, for at få et budskab igennem.
    Bevares, sjov og fnidder kan være hygsomt nok, men bare ikke når det ender sådan i stort set hver eneste debat.
    For 7-8 år siden var der debatter og spørgsmål, som ikke blev forpurret i spritterævl og spam. Det "i", eller mange af jer, tog med fra andre fora, af dårlig holdning og manglende respekt for en debat, det har mere eller mindre kvalt baboom og jaget mange af de gamle brugere væk her fra, mange har slettet profilen, og dermed ryger der også en masse besvarelser i tråde, samt de debatter brugeren har oprettet.

• #90   11. feb #88+89
    "Disse 'gamle' BB'er argumenterede med at der var fredeligt, roligt og sjovt på BB, indtil 'vi' kom og ødelagde den gode stemning. "

Er det ikke nøjagtig det samme der gentager sig nu, eller tager jeg fejl ?

• #91   11. feb Nej Cody så længe, jeg har været på BB vistnok snart 4 år (med 2 udmeldinger netop pga af alt det fnidder, der var og desværre stadigvæk er) - har her egentlig aldrig været en god stemning.

• Claus G

#92   11. feb Tror det handler om at en af de få "gamle" brugere her inde, tør sige stop og så tage de verbale tæsk det giver. Annella m.fl. støtter op, og udtrykker ligeledes sin utilfredshed, hvilket for mig indikerer at det ikke blot er mig som ene person der har fået mere end nok, af den yderst usympatiske og dårlige opførsel.

• #93   11. feb #92
    Rigtigt Claus - men desværre er du den eneste, der tør stå frem og sige det, jeg håber bare, at det bliver taget til efterretning, og vi kommer til at opleve en ændring til det bedre.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#94   11. feb ja en kæmpe ære til jeres høje moral. pg godt at der stadigvæk er plads til verdens redning og asylansøgernes hjemsendelse

• #95   11. feb #91+92
    Ud fra det jeg har læst igennem virker det som om at gammelt nag har splittet jer og efter ganske få ordvekslinger i en tråd bliver det personligt.
    Svær situation må man sige

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#96   11. feb sådan går det vel når forskellige samfundslag og akademiske trin mødes. og ikke mindst hvis en gruppe hævder sit unikke jeg.

• Claus G

#97   11. feb #95
    Der tager du desværre fejl. I og med du ikke kan læse hvad der tidligere var skrevet, da min profil er slettet, har du langt fra årsagen til det. Jeg har på intet tidspunkt haft sagt noget imod "Rasmus", som iøvrigt vælger at gemme sig bag et falsk navn endnu en gang med sin nye profil, for så kan man jo trolle og sidde og puste sig op bag skærmen, når ingen ved hvilken svækling der reelt sidder bag tastaturet. Det er lige præcis DET mønster der er trukket med over til baboom. Man kan sidde og svine andre til, skjult. Når sandheden så rammer, og folk får nok af den slags spritterævl og piveri, så kan man være nok så stor i slaget. Ja, kujoner har vi mange af. Jeg har dog fået nok af den slags, det har intet med debat at gøre. Vil man smadre debatter, så kan man oprette en gruppe og invitere de brugere som man mener at hører til og har samme hensigter. Men at konsekvent smadre den ene offentlige debat efter den anden, det er der næppe nogen der gider se på. Men måske der er nogle der ikke er begavet nok, til at forstå det. Det er der tydeligvis.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#98   11. feb igen claus. var der meget koldt i kirken i formiddags ?

• #99   11. feb Forstår simpelthen ikke hvorfor det er så svært at holde sig til et emne uden at blive personlig.
    Hvad pokker har profiler og aliaser, skæg og blå briller med debat at gøre ?
    Jeg har ellers hørt at det kun var på Facebook den slags debat var hverdagskost.
    Mig bekendt har langt størstedelen af emnerne her på Baboom intet med profiler at gøre så jeg forstår ikke hvorfor personfnidder hele tiden kommer på tværs

• #100   12. feb #97
    Claus

Det kan vist ikke siges/defineres bedre.

• #101   12. feb #99
    Cody

Mig bekendt har langt størstedelen af emnerne her på Baboom intet med profiler at gøre så jeg forstår ikke hvorfor personfnidder hele tiden kommer på tværs

Fordi Cody der deltager debattører, der slet ikke ønsker en seriøs debat men derimod ballade og fnidder, du behøver kun læse kamelens kommentarer i denne tråd og forøvrigt også i andre tråde.

• #102   12. feb #97
    Claus

Vil man smadre debatter, så kan man oprette en gruppe og invitere de brugere som man mener at hører til og har samme hensigter.

Claus dog sikken et forslag at komme med, det er/bliver da aaaalt for kedeligt, der eksisterer jo allerede en del private grupper, men de er jo uden publikum, så nej det er der ikke meget sjov og underholdning ved i sådan en gruppe.

• Claus G

#103   12. feb #102
    Nej, vil man have publikum til sit gøgleri, må man nok bide i det sure æble, og lave sig et cirkus. Så det har du ret i, det bliver nok for kedeligt at sidde 2-3 stykker i en gruppe, og tærske i hvem der mon kan blive mest irriterende og forstyrrende.
    Det er lidt som den der irriterende opmærsomhedskrævende elev i klassen, der hele tiden skal genere andre, og prøve at få hevet nogle flere ned på sit eget niveau.
    Jeg er møg træt af det efterhånden. Som tidligere nævnt, det var sjovt nok hvis det kun var en sjælden gang det skete. Men når det går hen og bliver mere reglen end undtagelsen, så er det vist på tide at få det stoppet.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#104   12. feb 102/ Fordi Cody der deltager debattører, der slet ikke ønsker en seriøs debat men derimod ballade og fnidder, du behøver kun læse kamelens kommentarer i denne tråd.

nu husker jeg en episode hvor en debattør ønskede navneskifte. og i den forbindelse meget dygtigt fandt en syndebuk. gik proforma fra forum. grundet (hun var blevet jaget ud af en anden. der ganske uretfærdigt ikke kunne give hende ret) denne person blev så serveret til folkedomstolen. i form af vedkommendes medløbere. og efter nogle dage dukker op igen i et navn der tilfældigvis minder meget om dit ?. se det er noget der skaber god stemning i et forum. en stjerne født på bb. om man så må sige.
    i øvrigt vil jeg gerne se et eller andet bevis for. hvornår og hvordan dine tråde er blevet inficerede af undertegnede.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#105   12. feb i øvrigt kalder jeg hverken dig ged eller lone. så benyt venligst profilnavnet. ikke billedet. tak

• #106   13. feb Oddse på en andens ulykke - nej, det bryder jeg mig bestemt ikke om, kongelig eller ej. Respekt, det har jeg.

Men jeg kan også læse, at tråden handler om noget andet. Selvfølgelig har jeg også en mening om det og det er også godt, at få det ud, og så kan det også diskutteres, hvor diplomatisk, det skal være eller mangel på samme.

Claus, du kommer ind på flere ting med gode pointer. Jeg er også en af de tilrejsende fra andre forum og vi var, som du også skriver bestemt ikke velkomne. Vi blev informeret om, hvor gamle vi var, vi skulle bare skride på Plejehjem og tage vores Rolator med og endnu flere skældsord, det synes jeg ærligt talt ikke om. Vores debatoplæg var slet ikke velkomne og links med anvisning til div. avisartikler og lign. kunne vi også godt stoppe langt op et vis sted.

Jeg var så en af dem, som gik i arkivet for at se, hvad der var gang i og jeg må sige, det var det rene Small Talk ping pong uden noget, der tilnærmelsesvis kunne ligne en god og saglig debat - det var bare social kontakt unge imellem, det er OK for mig, men de ville ikke have andet i Forum.

Men det sjoveste var, at allerede inden vi ankom til BB, var denne kommunikation så småt ved at være død, der var ikke ret meget liv, der var ca en 10-12 stk der klagede over vores tilstedeværelse, og det var ikke på nogen god hensigtsmæssig måde.

Som jeg har skrevet før, så er jeg glad for at være på BB, synes det er en herlig "legeplads", hvor vi kan gøre mange ting og det er helt gratis, så jeg vil gøre mit til, at det stadig kan være rart, givende, socialt og med gode debatter, der kan være knald i uden at vi skændes

• Claus G

#107   13. feb Baboom var oprindeligt tiltænkt som en legeplads, hvor forum var sandkassen/bænken hvor brugerne kunne skrive og stille spørgsmål. Der gik ikke mange år før forum blev udvidet med flere underkategorier. Det satte dog ikke debatten helt i gear, folk forstod ikke helt og det blev for nogle, forvirrende at være underkategori når der skulle oprettes opslag. Så stilen fortsatte med chat og "førstehjælp" som jeg kalder det, med spørgsmål og svar. Kig feks de andre gallerier, bla bilgalleri. Der er det stadig sådan som det oprindeligt var tiltænkt med et forum.
    Så da der kom en flok debatlystne og energiske mennesker ind på baboom, var det som at der blev klikedannelse og dem der ikke brød sig om debatter der fyldte forsiden, de blev negative, og især når der dukkede spritterævl op hvert minut.
    Tror ikke det var personligt, tror nærmere det var måden baboom gik i forandring på, af mange blev sure over.

• #108   13. feb Claus, men i realiteten, så er der jo plads til begge dele, synd at de blev børnefornærmet, for det vil jeg kalde det, også synd at vi ikke kunne blande os, generationer imellem, kan få rigtigt meget ud af hinanden

• Claus G

#109   13. feb #108
    Der var såmænd også stor spredning i alderen på brugerne her inde for bare 6-8 år. Men helt enig, det er ærgerligt at det ikke kunne fungere

• #110   13. feb Det kan sagtens fungere hvis begge fløje udviser lidt overbærenhed og konduite

• #111   13. feb Ja, men vi fik ikke et ben til jorden. Det er nok rigtig nok, at BB var en ungdomsside, så os lidt udover den pure ungdom, var et kultur chok for dem.

Efter nærmere omtanke, så kan det godt være, vi måske skulle have været lidt mere ydmyg for jeg indrømmer, at vi fyldte rigtig meget i Forum, vores aktivitet var anderledes, debat fremfor chat, der er stor forskel

Men sket er sket.

• #112   13. feb NU hjalp det jo ikke at de som var på bb kalde nye for rolator banden, oldinge, gamlinge, ble gåere osv....

Da jeg kom kunne der gå dage for der dukkede nyt op, så stedet var ud fra vores debat lystne synspunkt total dødt. Nogen siger vi reddede det - tror jeg ikke vi har bare forandret det gjort det mere dynamisk.

Jeg kan se at moderator er total fraværende - ikke en kæft siden sidste år, det er dårligt for en web hvor man kan mene at de er total ligeglad. Eller at de har flere profiler og lure rundt indtil de går i moderator mode. Samme teknik blev også brugt på tv2 i spil.

• #113   13. feb Jo, her er moderator, de sidder dog ikke og læser hvert et ord, som bliver skrevet her, vi skal selv gøre opmærksom på, hvis vi synes, her er noget galt, så er de på pletten

• #114   13. feb ok kan se mr frost har været der d. 10

fjordside 21 januar
    just med 12 december 2017
    anders c 28 november 2017

• #115   13. feb Det er så kun 3 dage siden

• #116   13. feb jetset

men nu tror jeg ikke de kun er her på debat siden så det er ikke meget....

• #117   13. feb Nej, det er muligt, men vi kan så tillade det, vi synes i de debattråde vi opretter, jeg skal nok sige til, hvis der er noget, jeg finder forkert i mine tråde, og hvis vi gør det alle sammen, så skulle det vel heller ikke være nødvendigt at have en moderator med kasket på

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#118   13. feb er i helt sikre på at i hvert fald 1 admin ikke er fast herinde ? om end i lånt pels

• #119   13. feb Nej, Rasmus, der er ingen lånt pels.

• #120   13. feb rasmus

de kan jo forklæde sig i fåre pels. Så det aner vi ikke....

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#121   13. feb nå.

• #122   13. feb Giv mig en god grund til, at de skulle forklæde sig ??

• #123   13. feb jetset

det er da meget normalt som adm - så er man under radaren...

• #124   13. feb Det har jeg så ikke oplevet nogen steder, hvor jeg har været og jeg kan slet ikke se nogen grund til det, hvorfor moderator skulle forklæde sig i pels eller andet

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#125   13. feb sjovt nok har jeg aldrig anset dig for at være den sløveste kniv i skuffen jet. du er vel ikke forelsket igen ?

• #126   14. feb Mine knive er knivskarpe, sjovt nok - og jeg har også sjovt nok helt styr på, hvem der er moderator, der er ingen, som bliver "skygget", men der kan være nogen, som anmelder

Og så får vi lige om lidt forår, det er forelsket tiden

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#127   14. feb vi må vist have fundet et mandfolk til dig jet du af alle må da vide at kærlighed gør blind.

• #128   14. feb Jamen, så skal du huske, at jeg har store krav, såsom han skal have kant, lækker lejlighed i NY, strandvejsvilla med udsigt og masser af gode aktier og ellers have en fyldt kalender og være stang lækker

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#129   14. feb men til det alvorlige. prins henrik gik bort tirsdag aften.
    så nu venter vi kun på folkedomstolen heinde ?.
    personligt er følelserne blandet. men jeg kondolerer hm margrethe med ønsket om det bedste for hende i fremtiden

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#130   14. feb 128/ ja jeg husker da dengang en fast ung elskerinde kunde holdes for en brugt golf
    nu kan man ikke en gang holde en hysterisk gammel krage for en million

• #131   14. feb Nej, tiderne forandre sig

Kommentér på:
Oddse på en andens ulykke?