{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
202 visninger | Oprettet:

Der er et yndigt land ....... {{forumTopicSubject}}

sådan lyder de første ord af vores smukke nationalsang.

I dag kan jeg personlig kun sige, Der var et yndigt land......

men det er længe siden, jeg er ihvertfald glad for, at jeg har oplevet dette yndige land, vi synger om i vores nationalsang.

De unge mennesker, der vokser op i dag, har jeg faktisk rigtig ondt af, at de ikke oplever dette yndige land, men konfronteres med alskens importerede kriminalitet og problemer.

Jeg er overbevist om, at salige Adam Oehlenschläger ville vende sig i sin grav, hvis han vidste, hvad der var blevet ud af hans så smukt beskrevet yndige land.

Tror du, vi får vores yndige land - 'Gamle Danmark' - tilbage?

Jeg gør ikke slet ikke, men jeg har da et ønske til Holger Danske:

Kære Holger Danske, vågn nu op og kæmp for Danmark, tiden er for længst kommet, hvor du og vi skal kæmpe for vores danskhed og for vores eget engang så yndige land, vi vil nemlig have det igen.

Kommentarer på:  Der er et yndigt land .......
  • #1   14. nov 2017 Jeg kan også huske det yndige land.

Når jeg nu skriver at vi engang var liberale, betyder det ikke at jeg stemmer på Liberal alliance, men de politiske partier har det jo med at tilrane sig ord, som de ikke opfylder. (konservativ, demokrater.... og fanden og hans pumpestok).

Der var engang, hvor restauratører og værtshusejere selv kunne bestemme om der måtte ryges, eller om man måtte få serveret en pariserbøf i et røgfyldt lokale, dette må de ikke mere.
    I det hele taget må vi mindre og mindre.
    Maden smager dårligere og dårligere, eksempelvis fordi COOP vil markedsføre deres egne dårlige produkter, og tager de gode mærkevare af hylderne.

Der var engang hvor vi ikke havde så travlt, og kunne tage en båd til Sverige, få et godt måltid mad og stresse af, men så kom broerne.

Der var engang vi kunne gå nogenlunde trygt på gaden, uden at risikere at blive skudt eller voldtaget af en flygtning, den tid er også passé.

Og jeg kunne blive ved, og skrive side op og side ned, om de ting vi har mistet på ganske få år.

Så nej, der er intet yndigt land tilbage.

• #2   14. nov 2017 Det er yndigt at rejse ------væk.

Portugal tillader ikke den slags tilstande de fik for år hundrede jaget muslimer på porten og stadig gør de det. Alle som rejser ind skal forsørge sig selv det giver at vi ikke har folk fra Mellemøsten og negerland.

• #3   14. nov 2017 Polysl.

Men de er vel stadig underlagt nogle direktiver fra EU, eksempelvis røgfri barer, eller hvad?

• #4   14. nov 2017 I LIsboa har de et 5 stjerne hotel hvor de har en restaurant(Tivoli) i toppen hvor det er tilladt at ryge. >Og resten er jo udenfor hvem gider at være indedørs.?

• Nasty
    Nasty Online Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 1 Følgere: 17 Emner: 28 Svar: 374
    #5   14. nov 2017 Off Topic - Undskyld, Annella!

# 2 Polysl

"Det er yndigt at rejse ------væk."

De to artikler, jeg linker til, er ganske vist fra 2013, men forholdene har ikke forandret sig nævneværdigt.

Arbejdsløse portugisere tager på jobjagt i Mozambique
    https://www.dr.dk/nyheder/udland/arbejdsloese-portugisere-tager-paa-jobjagt-i-mozambique

Portugisere flygter fra krisen - til Angola
    http://finans.dk/artikel/ECE5119883/Portugisere-flygter-fra-krisen---til-Angola/?ctxref=ext

• #6   14. nov 2017 Intet at undskylde Nasty - det er helt ok, når vi nu er kommet ind på polysl's nye 'fædreland'

men endnu mere off topic"-wer's glaubt, wird seelig" - en tysk talemåde (der oprindeligt stammer fra Markus-evangeliet).

• #7   14. nov 2017 Nej jeg tror ikke det gamle Danmark kommer tilbage og hvis det ikke er det ene der er årsag til det er det vores talentløse politikere der bliver årsag til det

• Nasty
    Nasty Online Tilmeldt:
    okt 2016

#8   14. nov 2017 # 6 Annella

"wer's glaubt, wird seelig"

Så, så, du! Det kan være ret traumatisk, at få smadret et "fatamorgana".

• #9   14. nov 2017 Det lyder som om det kun er danmark der er de problemer.?

• Nasty
    Nasty Online Tilmeldt:
    okt 2016

#10   14. nov 2017 Jeg er bekymret for mit barnebarns fremtid, og har flere gange foreslået min søn og svigerdatter at flytte til hendes fødeø, Madeira Island. Men det vil de ikke! Min svigerdatter er efter snart syv år i Danmark blevet glad for landet. Forstå det, hvem der kan.

• #11   14. nov 2017 Forklar lige mig der mener Danmark er det bedst land i verden,

Hvor finder vi et land, hvor det er bedre, hvis man ikke er meget meget rig.

• #12   14. nov 2017 #8
    he,he Nasty - du fangede den.

• #13   14. nov 2017 #11
    Ole
    Nu består jo verden ikke kun af Danmark, jeg ved ikke hvor mange lande, du har været/boet i, jeg har oplevet mange lande, hvor jeg uden videre kunne leve.

• Nasty
    Nasty Online Tilmeldt:
    okt 2016

#14   14. nov 2017 # 12 Annella

Jo da! Jeg er nysproglig student, og min mands familie er tysk. Så tysk er mere eller mindre mit andet sprog.

• #15   14. nov 2017 Ja, og jeg snakker serbo/kroatisk efter 35 bajere.

• Nasty
    Nasty Online Tilmeldt:
    okt 2016

#16   14. nov 2017 # 15 Greven

Dobro!

• #17   14. nov 2017 Да, није истина.

• #18   14. nov 2017 #13
    Nu tror jeg heller ikke jeg skrev set du henviser til, men du svarede ikke på hvilke lande du mener er på højde eller bedre end Danmark.?

Og når jeg læser om f.eks. Portugal så er vi nok derude, hvor et godt land har lidt forskellige betydninger for os alle.

Kommentér på:
Der er et yndigt land .......