{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
346 visninger | Oprettet:

Vores Høje Moral {{forumTopicSubject}}

Stopper når penge er involveret

Og det sker igen og igen og igen, og en af Danmarks rigeste personer er gået konkurs, uden ansvar, de svage, de fattige og de gamle står med ansvaret

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/ministre-raser-over-nordic-waste-komplet-mangel-p%C3%A5-samfundsansvar/ar-BB1gWR1G?ocid=msedgntp&cvid=37f169009fb84c459208824e81969de6&ei=47


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores Høje Moral
  • #4   20. jan Ham kan de nok ikke komme efter, de rige klarer altid skærene smiley

    profilbillede
  • #5   21. jan Nu har jeg både hørt og læst meget om denne sag.

    Her er en 3 dage gammel artikel fra Ingeniøren.

    https://ing.dk/artikel/overblik-hvorfor-skrider-millioner-tons-jord-paa-nordic-waste



  • #6   21. jan Tusind tak for den fine link og artikel Cris

  • #8   21. jan Alis
    Det er Randers Kommune der har givet tilladelserne. Der er nogle politikere der, der også bør drages til ansvar.


    Det tvivler jeg på, ingen politiker han forstand eller indsigt i den slags komplicerede problemer.

    Muligt har der været en rådgivende firma bag projektet, men det kan ligeså godt være den tekniske forvaltning in Randers kommunen som har sovet eller som muligt fik forkerte oplysninger.

    Vi kommer til at høre meget mere om den sag i fremtiden.


  • #9   21. jan #7 Alis

    Det tror jeg at du ret i. For det tyder alt også på.

    Man har været forhibbet på at få det store firma til byen.

    Flere i byrådet har spurgt ind til forskelligt, men fik af vide at der ingen bekymringer var. Hvilket ikke var sandt.

    På den anden side har man også hørt fra unavngivne, som arbejdede på stedet, at der var bekymringer for måden som der blev arbejdet på, og at det kunne føre til det som nu er sket.

    Men det er også søle at så stort et firma, forlader den synkende skude, og erklærer sig konkurs når det går galt. Ikke mindst når en lille by Ølst kan risikere at blive begravet, og mange miste deres hjem.

    Så er der også lige den store forurening, som forgrener sig via åen, udi fjord og hav.

    Nordic Waste har absolut et ansvar.



  • #10   21. jan #8 JoJo

    Det tvivler jeg på, ingen politiker han forstand eller indsigt i den slags komplicerede problemer.jvf. JoJo

    Hvis man ikke har indsigt og viden, bør man ikke underskrive en kontrakt.
    Nogen har sovet i timen.




  • #11   21. jan #10
    Vi glemmer bare for ofte, at kommunalpolitikere er ganske almindelige mennesker som du og jeg, og derfor heller ikke kan have indsigt i alt.
    Og skal der en masse mennesker der er bedre vidende bag, bliver det for dyrt at drive en kommune uden skatterne sættes op.
    Det er for nemt for os udenfor, at forlange urimeligheder af vores politikere i kommunerne.


  • #12   21. jan [b][b]Å.R
    Vi glemmer bare for ofte, at kommunalpolitikere er ganske almindelige mennesker som du og jeg, og derfor heller ikke kan have indsigt i alt.[/b]

    Helt enig her, og jeg kom lige i tanken om en artikel fra i går hvor der står at over 600.000 hus skal flyttes fordi de ikke har lært hvordan en hus kan svømme.

    Vi kommer grundet klimaændringer nok til at opleve mange flere af den slags og plastic ler findes der mange steder under byer som er byggede, og den største i landet Kbh. er bygget ovenpå samme ler jord smiley


  • #13   22. jan #11 Å.R

    Det er jeg desværre ikke enig i.

    Alle kommuner har adgang til rådgivere og advokater, som netop skal hjælpe med at kontrakter er i orden.

    Ikke mindst er der for tid bagud, været nogle bekymringer som der blev spurgt ind til af nogle politikkere. De blev affærdiget, trods der var belæg for deres bekymring.

    Derfor skal dem som har været involveret i sagen også undersøges, fortælles det.

    Når man siger ja til store projekter af den ene eller anden art, så er man forpligtiget til at de bliver undersøgt ordentligt, og løbende følger op på dem. For ingen kommuner er vel interesseret i at det koster kommunen/borgerne en kæmpe regning fordi man har været skødesløs, og troet på et firma bare fordi det er stort og har magt.





  • #15   22. jan Oprydningen vil koste ca 2 mia. Og Randers kommune har sat 2O7 mio af til det.
    Men vores borgmester regner altså med at NW betaler selv for oprydningen smiley
    om ikke andet så kan Torben jo bare fiske de 2 mia op af lommen. Han er jo god for 40 mia

    Men da selskabet blev erklæret konkurs i fredags så kan vi jo nok godt regne ud hvem der betaler regningen smiley


  • #16   22. jan Men et nyt selskab skulle være oprettet, til at betale kreditorer.

    Dog ikke andet.

    Ja, ham dér, er god for 42 milliarder, hvilket er en god del penge, som man ikke kommer sovende til, uden at ha' nogle skelletter i skabet.



  • #17   22. jan Der kommer garanterede gode dokumentarier om slaget ved Randers og om hvem får skylden.

    Jeg mener at sorte per ligger hos Randers tekniske forvaltning som går skaden være og være hvert eneste dag for ikke at lytte til f.eks. Cowi, fordi de så også skal punge ud til dem smiley


  • #18   22. jan Man kan forstå hvordan en kan blive så rigt, og en lille finte får den familien nu til at inkassere igen, nu kommer kommunen og staten til at betale to gange for forbrydelsen,

    De sluger det råt i Randers og penge fosser ud af Randens og ind i selskabet som står bag forureningen smiley


    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/milliard%C3%A6r-tjener-selv-penge-p%C3%A5-at-rydde-op-efter-jordskred/ar-BB1h4Nbq?ocid=msedgntp&cvid=e878c7322b484104802cc438c2d24cc8&ei=30


  • #19   22. jan Nu kommer firmaet/familien bag NW frem med krav til konkursboet på omkring 100 millioner.

    Der er kørt uanede mængder af "lort" derud i flere år. Alt sammen noget der er blevet godt betalt for.

    Fra pålidelig kilde ved jeg, at de opgravede mink er blevet kørt derud. Det blev opgravet fordi, det udgjorde en fare for vandmiljøet hvor det først var placeret.


  • #20   5. feb Der er ingen tvivl om at Nordic Waste ikke har opfyldt deres forpligtigelser, endda overlagt forbrudt sig mod dem på flere forskellige måder. Bl.a købt mere forurenet jord end tilladt, eftersom de kun minimalt rensede jord, og derfor ikke kom af med det, men bare læssede på, fordi indtjeningen var størrere.

    Men der skal altså også rulle nogle hoveder i Randers kommune. Ikke mindst uden nogen form for bonusser og hvad de ellers har, da de har misligholdt deres funktion og arbejde i den grad. Hvilket også er sket overlagt.

    Man kan ikke bare bagefter udfylde tilsynsrapporter, for hvem kan huske fra den ene gang til den anden?

    Personen som gav miljøgodkendelser, var 'ret gode venner', med dem fra Nordic Waste, og oplyste om ting som de ikke burde ha' kendskab til.

    Tilsynene, må man i bedste fald, kalde helt uansvarlige. For man har ikke kunnet undgå at se at bygninger er styrtet sammen. Men gav ingen påbud! Man stolede bare på at virksomheden selv gjorde det, og man fulgte heller ikke op på det, som man skulle.

    Da jeg så Presseudsendelsen, krummede jeg tæer. For det gik som normalt, kommunen frikendte sig selv med deres egen advokatundersøgelse.
    Jo, blev det sagt, de havde begået fejl og kunne have gjort det bedre, og ville følge op på det, gøre det bedre i fremtiden; .........., det sædvanlige ansvarsforflygtigelses svar fra politikkere.

    Jo da, de havde også politianmeldt Nordic Waste. .... !

    Ja, selvfølgelig, det er de jo ligesom nødt til, hvis de selv skal forsøge at flygte fra deres eget ansvar.

    Der er nok ingen tvivl om at Folketingspolitikkerne, regeringen, forsøgte at 'malke sagen', med deres udtalelser. Forsøge at få lidt 'vind i sejlene', selvom de havde sat automatpiloten til.

    Mon ikke de udmærket vidste at détte ville danskerne komme til at betale for, og derfor var lidt uvillig til at foretage en ekstern uvillig undersøgelse af forløbet samt Randers kommune?

    Der vil jo nok komme en bekostelig retssag, som vil tage flere år.

    Hvad skal man iøvrigt med en masse tilsyn i det offentliges regi, når man altid anmelder sin ankomst i god tid?

    Det er jo netop ved uanmeldte tilsyn at man kan se virkeligheden. Så der ikke er tid til at fabrikere undskyldninger for det ene og andet.








Kommentér på:
Vores Høje Moral

Annonce