{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
158 visninger | Oprettet:

TIVOLI {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/ferie/dansk-turistattraktion-overvurderet/7551658

Du kender det sikkert. Du er taget til et af de mest berømte attraktioner i verden, og så er det bare... en skuffelse.

Stasher.com har udformet en liste over det, de mener, er de 99 største turistmagneter i verden, der er rangeret fra de bedste til de mest overvurderede attraktioner.

Nogle af dem vil helt sikkert overraske, men den største overraskelse af alle for os danskere er nok, at verdens næstældste forlystelsespark, Tivoli, i København har fået nummer 71.

Og jo højere et nummer attraktionen har, jo mere overvurderet er attraktionen, så det er ikke specielt positivt for Tivoli.

Hvordan har du det med Tivoli?

Da jeg var barn, var jeg ellevild med Tivoli, som ung kunne jeg lide at færdes i Tivoli om aften, når lysene var tændt.

I dag som ældre bryder jeg mig overhovedet ikke mere om Tivoli, det er nu godt nok et par år siden, jeg sidst var der, men i dag siger Tivoli mig intet, Tivoli har haft sin glanstid, så jeg forstår udmærket, at forlystelsesparken er landet på en dårlig plads 71 (af 100) af de turistattraktioner, der er en skuffelse at opleve.

Kommentarer på:  TIVOLI
  • #1   14. mar Jeg var vild med Tivoli da jeg var barn, vi var der 2 gange om året. Fik en pose med 25 ører af min Tante Hertz, og så kunne vi prøve alt det vi ville, Det kostede dengang 50 ører for alle forlystelserne.
    Da jeg selv fik børnebørn tog jeg dem med 1 gang om året, jeg købte et guldkort så jeg kunne få 5 børn med ind.
    Min veninde i de senere år var vild med at gå i" haven" som hun kaldte det, vi spiste så og gik rundt. Hvergang tog jeg 5 Teenagere, der stod udenfor med ind, de blev altid så glade, de sparede jo billetten og deres turpas var 100 kroner billigere når jeg stod i kø med dem for at få armbåndet. Men nu er jeg flyttet ud på landet og savner bestemt ikke Tivoli. Men jeg kan sådan set bedre lide Bakken, Der er en helt anden stemning, og så skal man ikke betale en formue for at komme ind.
    Men der er så mange meget større forlystelses parker i hele verden, tænk bare på Disney World og derfor drukner lille bitte Tivoli i det hele.

• Madonna M
    Madonna M Online Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 6 Følgere: 7 Emner: 17 Svar: 184
    #2   14. mar Annella, det er du ikke ene om, men det er jo ikke den smukke have det var engang. smiley

Nu står larmende forlystelser side om side, det eneste sted, der har min interesse er "Grøften", hvor man spiser godt og som sidegevinst kan studere en masse kendisser. smiley

Senest var der Lise Nørgaard, Bent Fabricius-Bjerre og Sonja Oppenhagen...

Men nydelsen ved haven er ikke-eksisterende.

Men også i Bruxelles er man blevet skuffet...over størrelsen af Manneken Pis.

https://da.wikipedia.org/wiki/Manneken_Pis

• Madonna M
    Madonna M Online Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 6 Følgere: 7 Emner: 17 Svar: 184
    #3   14. mar Enig med Kisser...

Der er noget om snakken,
    der er sjovest på Bakken smiley

• #4   14. mar Både Tivoli og Bakken har forandret sig utroligt de seneste år, og det kun til det værre.

Det er som om Tivoli kun vil de unge, lave den ene mere forfærdelige larmende forlystelse efter den anden, men det er vel også hos de unge pengene ligger, så det er selvfølgelig svært at argumentere imod at de gør det. - Desværre er det gået ud over hyggen ved at være i Tivoli.
    Og Bakken, det er snart ikke andet end restauranter, den ene dårligere end den anden. Gøglerne bortset fra Pjerrot er der ikke mere. - Det var nu engang sjovere da professor Tribini slog sine folder derude, og der var live optræden i de forskellige "telte" som de kaldtes.

Nå, men så kan man vel altid gå i Zoo og besøge familien. smiley

• #5   14. mar Tivoli længe siden men elskede Tivoli da jeg var barn og ja syntes det er blevet for dyrt smiley

• #6   14. mar Har aldrig været i tivoli....men tror ikke jeg er gået glip af noget.

• #7   14. mar Hvem husker abonninerne i rosenhaven?
    De er for længst forsvundet sammen med rosenhaven. smiley smiley

• #8   14. mar ja var jeg så glad for Tivoli før ,men ikke ikke i dag ,er det et sted for de folk ,der bare har råd til det ,og det at more sig der ,ville da ikke ku gøre i dag ,med deres priser og småborlige personer der , slet ikke mig, der er også bedre p å Bakken

Kommentér på:
TIVOLI