{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
214 visninger | Oprettet:

Tæt på nonsens {{forumTopicSubject}}

Man kan læse at en Britta Mogensen har lavet et indlæg på den korte avis hvor man næsten kunne mærke skumsprøjt fra munden og savlet der løber ned af hagen når hun skriver om muslimer. Jeg kan heller ikke lide flere muslimer - og kan da godt gøre grin med dem - men det er er tæt på - nej - langt fra sagligt.

link.... https://bit.ly/2QF5fDA

her min respons....

Det må ikke være sjovt for Britta Mogensen at være så krænket, det kræver noget af en efterforskning, Hun er faktisk mere krænket end andre mørke.Jeg kan så ikke se islamisk flag nogen steder, jeg kan så ikke vide hvor Britta render rundt henne.

Hvad er der i vejen for at have udenlandsk personale på sygehus, jeg kan ikke klage da jeg kl. 4 om morgenen kom i akutten med hævelser i svælget og straks blev tilset af en polsk læge hvor jeg så fik lagt flag, og var under opsyn nogle timer. Kanon behandling.

Jeg kan så heller ikke genkende at muslimer stille krav hele tiden, det er mere pæreformede danskere som læser hvad de ser af problematik og så ændre man det for ikke at der senere skal komme krav. Det er for mig undergravende virksomhed og tæt på forræderi. Så i grunden har man 2 fronter at kæmpe med - muslimer og pæreformede danskere.

Hvad vi også ser er pæreformede danskere som lader muslimer overtage en bestyrelse i en boligforening fordi de pæreformede ikke gad ingagerer sig. Så kan man da ikke bagefter hyle om at være blevet korumperet af muslimer - så skal man da have en iq som en brosten.

Jeg er faktisk ikke bange for muslimer men mere for de pæreformede danskere.

Kommentarer på:  Tæt på nonsens
  • Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 1 Følgere: 15 Emner: 12 Svar: 636
    #1   11. jan Hun er da helt fjern fra virkeligheden, i meget af det hun skriver. Jeg vil kalde det en direkte generalisering. Hun burde finde sig nogle venner med muslimsk eller kurdisk baggrund. Så ville hun sikkert ændre sit snævre syn på muslimer.

• #2   11. jan Ja polysl jeg er også ligeglad med hvem der behandler mig bare jeg bliver behandlet ordenligt og jeg har igennem tiden også mødt en del

• #3   11. jan Jamen polysl der er noget, du slet ikke har forstået, det er blevet moderne at føle sig krænket, og Britta Mogensen går bare med moden.

Og polysl jeg har det som dig, jeg kan heller ikke klage over udenlandsk personale på sygehuset, meeeen jeg må dog sige, jeg var glad for, det var en tysk kirurg, der opererede mit ikke brækkede men smadrede håndled.

• #4   12. jan Jeg synes tilgengæld at hun har ret i nogle ting.

Hvis man først og fremmest ser på de områder, som efterhånden blev/bliver omtalt som Ghetto beboelser hvor størstedelen er muslimer, så er det tydeligt at disse mennesker har en meget anerledes måde at leve på. En måde der på ingen måde skaber fred og ro.

Hvis man så også ser på hvor mange der lever af kontanthjælp, eller hvor konen går hjemme fordi hun får det ene barn efter det andet, eller ikke må arbejde, så er der også noget galt i forholdet til hvordan det normale danske system burde fungere, og ikke holde 'hånden over' i misforstået velvilje som det ses.

Hvis man så også skal se på sort arbejde, ja så foregår det i langt større grad end nogen måske tror.

Jeg har venner som har haft en muslimsk baggrund, og de ønsker ikke at tale dårligt om nogen, men de siger dog uden at generalisere, at der er et stort problem, men pga. den tankegang vi danskere har eller er født med, så ønsker vi ikke at se det, eller gøre nok ved det.

• #5   12. jan Der er da godt nok lige lavet en kovending her, for jeg kan da huske hvem der var med i modstanden, da der var flygtninge indtog i Danmark. Tonen har nu fået en helt anden lyd.
    Glædeligt at i har konverteret.

• Claus G

#6   12. jan #5
    Hvem er "i"?

• #7   12. jan Hvad vi også ser er pæreformede danskere som lader muslimer overtage en bestyrelse i en boligforening fordi de pæreformede ikke gad ingagerer sig. Så kan man da ikke bagefter hyle om at være blevet korumperet af muslimer - så skal man da have en iq som en brosten. jvf. oplæg.

Det er set fx. i Sverige, at flere bestyrelser er blevet tvunget væk ved trussler, for at muslimske beboere kan få plads og indflydelse.

Mon ikke mange 'pæreformede' ønsker at engagere sig, men der er for mange problemer og uligevægtige forhold mellem hvordan ting skal og bør foregå!

• #8   12. jan Det er de der skrev polysl og anella,

• #9   12. jan En lille rettelse, jeg havde ikke set dit svar, der er da sket noget må man sige, der er vist en vis dame som ville danse af glæde , Ja ja noget af det hun skriver er sat på spidsen, Men sådan er det jo ofte at man skal selv pille lidt fra og lægge lidt til

• Claus G

#10   12. jan Kisser, er det en hentydning, ellers er det ekstremt kryptiskt det du skriver her? Jeg forstår altså ikke lige pointen?

• #11   12. jan Nej da der ligger ingen skjulte motiver i det jeg skriver, men nu har jeg jo været på baboom i 5 år og kan godt huske så langt tilbage, der havde vi gang i den samme samtale form som nu bliver nedgjort. Men det er da godt og glædeligt at der er fundet en anden tone, men det overrasker mig da bare en lille smule.

• Claus G

#12   12. jan Hihi hvorfor dog det Kisser?
    Jeg har været her i snart 13 år. Men altså jeg har da, og det indrømmer jeg blankt, fundet ud af at både min læge som er muslim og min frisør som er kurder, ikke er bad guys
    De to har udvidet min personlige og menneskelige horisont, det indrømmer jeg bestemt gerne.
    Jeg har aldrig været racist, det kan jeg ikke tillade mig, for så skulle jeg hade at min jødiske farmor overlevede anden verdenskrig, og hade at jeg selv er til
    Man har jo kun gavn af at udvide sin synsvinkel.

• #13   12. jan Ja jeg er bestemt også blevet mere modereret i mine synspunkter, og man kan så kun glæde sig over at det går den vej,
    Dog er der da stadig visse ting i hendes udtalelser som jeg ikke er uenig i,det hele er jo ikke forkert.
    Det har heller ikke noget med racisme at gøre men om dårlig opførsel og hensyns betændelse der gør at jeg ind i mellem er lidt enig i visse af hendes meninger.

• #14   12. jan Kisser

Jeg er bestemt ikke islam venlig, jeg prøver bare med mit indlæg at vende den rundt med at danskere i flere tilfælde selv er skyld i hvad der sker på samme måde at svenskere også selvforskyldt i den udvikling der er sket i Sverige.

Vi har venligboere som undergraver love, skole som undergraver love. Vi har beboere i en boligforening tillader at hele bestyrelsen bliver muslimsk, Vi har børnehaver som sætter demokratiet ude af drift ved at fjerne kød et mindre tal ikke spiser. Det meste kød er halal Vi har et universitet som fjerner en gammel dansk sang fra 1924.

Al er gjort i at tilfredsstille et mindretal på bekostning af flertallet. Og det er pæreformede danskere som tillader det.

Britta hakker på muslimer, jeg hakker på danskere som tillader udemokratiske foranstaltninger.

• Claus G

#15   12. jan Jeg vælger at hakke på de der bor i landet og hader alt hvad der sker, hvad enten man er venligboer, indvandrer eller har søgt asyl her. Kan man ikke lide det der sker, så står det en som alle, frit for at vinke og tage rejsen ud af landet
    Selvfølgeligt skal folk ikke være ubetinget enige, men omvendt skal man jo heller ikke finde den største og første kæp, og kyle den i hjulet på den cykel der allerede kører velsmurt.

• #16   12. jan Vi har alle gode som dårlige erfaringer med udlændinge/indvandrere.

Vi er et venligt folkefærd, som igennem dekader har taget mod mange, trods vi er et lille land.
    Men den kultur/religion som i den grad skaber vanskeligheder, ikke kun her, men rundt om i europa, er ikke fredelig.

• Claus G

#17   12. jan Der er jeg enig med dig Cris. Størstedelen af balladen er forbundet med islam på en eller anden måde. Men det er jo ikke ny videnskab, da der findes mange ekstremister inden for den tro.

• #18   12. jan Hvis man ser en kvinde helt tildækket, sort klædt, så går man umiddelbart udfra at det bare er et religiøst islæt.
    Men man glemmer at der ligger noget bag.

Sharia loven er så meget mere udbredt end man tror, og den radikale tro på den er så fremherskende.

• #19   12. jan Det som er så dobbeltmoralsk i Danmark er at mange ikke ved at:

Den saudiarabiske organisation Muslim World League er imod religionsfrihed, går ind for dødsstraf til homoseksuelle – og får betaling for at halal godkendte danske virksomheder

Så hver gang man i Danmark køber nogle afpillede kræ 10 for 100 i bilka, så er det både forbruger,producent, sælger som støtter Saudi Arabien i deres kvindesyn og deres brud på menneskerettigheder. Det samme er med Arla.

Og så går man gu dødme ud og hænger tøjfirmaer ud for at få produceret tøj under forhold som ikke er tilladt i Danmark og samtidig støtter man Muslim World League uden at vide det eller måske er ligeglade for den kamp er for farlig at rode sig ud i.

Man vil heller ikke lave mærkning obligatorisk når det er halal produceret, så er det man krummer tæer og tænker at de godt er klar over dilemmaet - men jeg ser det bare som en oplysning til forbrugere som faktisk har krav på at vide det er halal.

For fanden Danmark vågn da op....

• #20   12. jan Det er penge der taler, samt profit.

Hvem det går ud over at såmænd ligegyldigt.

• #21   13. jan #8
    Kisser

Det er de der skrev polysl og anella,

Hvad fanden bilder du dig, ikke kun med #8 men ligeledes dine efteflg. kommentar.

Når du nu kloger dig, så fortæl lige, hvad har flygtningeinvasionen i 2015 (#5) med polysl og min tilfredshed med udenlandsk personale på de sygehuse, han og jeg er blevet behandlet på at gøre.

Tænk dig om inden du svarer og igen kloger dig og ævler om et eller andet, du selv digter sammen, polysl fortæller om et dansk sygehus jeg om et tysk.

• #22   13. jan Hvilken EN ekvilibristisk jonglering med vores ellers kønne sprog.
    Jeg er ikke i stand til at svare da jeg ikke kommunikerer med mennesker der ikke er høflige i deres sprog, så er den ikke længere,
    Jeg har været væk fra Baboom i et stykke tid og har fundet ind i en gruppe hvor man respekterer hinanden og ikke snakker så nedern til andre,
    Alle jeres meninger er sikkert fine nok, men jeg må indrømme at jeg skøjtede hen over det, og sikkert ikke fandt ind til kernen af det. Måske jeg er kommet videre.

• #23   13. jan ekvilibristisk

meget fint ord du jonglerer med, måske skulle du undersøge, hvad ordet betyder?

• Madonna M
    Madonna M Online Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 53
    #24   13. jan #22

"Jeg er ikke i stand til at svare da jeg ikke kommunikerer med mennesker der ikke er høflige i deres sprog,"

Det har da ellers ikke været mit indtryk, men hvis du efter eget udsagn skøjter hen over kommentarerne, så mister man jo nogle nuancer, bl.a. at selv om man er imod masseindvandring, så kan man da sagtens være tilfreds med enkelte indvandres behandling, opførsel og føle sympati og respektere disse.

• #25   13. jan Ja Madonna og Lone i har fuldstændig ret.

• #26   13. jan #23

Det ord kender jeg kun fra "the good Old Days, hvor netop Leonard Sachs var ekvilibristisk og kunne med mange ord sige det samme som "Next Performance is xxxx, men han vælger så at bruge 1 til flere minutter i et utroligt forfinet sprog...han var faktisk den man venter på at høre.

Kommentér på:
Tæt på nonsens