{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
511 visninger | Oprettet:

Kvinder er urene {{forumTopicSubject}}

En læge skulle undersøge en kvinde som havde sin tolk med, Den kvindelige læge rakte hånden ud for at hilse på tolken som resolut trak hånden bag ryggen.

Den handling følte lægen meget krænkende.

Hun trak tolken lidt til siden og forklarede at hun følte sig krænket over at blive afvist at hilse, hvorved tolken svarede at mænd ikke giver hånd til kvinder da de er urene.

Lægen forklarede tolken at det både er krænkende ikke vise respekt.

Tolken havde naturligvis klaget over lægen til embedslægen som irettesatte den kvindelige læge med at hun skulle på kursus i muslimsk kultru.

Tolken skulle ikke på kursus i dansk kultur.

Lægen sagde at når hun besøger andre lande sætter hun sig ind i landets kultur og det burde folk udefra også gøre når de er i Danmark.

Jeg forstår ikke den leflen for muslimsk kultur, at gøre danskere bekendt med muslimsk kultur - hvad rager det os?

Man pisker altid danskere i ikke at forstå muslimsk kultur - det omvende gør man ikke noget ved, På den måde bygger samfundet en større kløft imellem kulturer og giver danskere skylden.

Som jeg har sagt mange gange så behøver muslimer ikke at gøre noget for at assimilere danskere over i den muslimske kultur det sker helt automatisk ved den hensyntagen overfor muslimsk kultur. Muslimer griner som en flækket træsko og tænker: de dumme danskere ved ikke at de hjælper os og vi kan bare læne os tilbage og nyde dumheden.

Danmark er ikke et demokratisk land når et mindretal kan påvirke via magthavere at føre deres religion ned over hovedet på flertallet.

Jeg var hos lægen for at få lavet et helbreds tjek, så kom en taxa chauffør og sagde i receptionen han var kommet for at hente 3 personer. De var ikke engang kommet endnu, de kom 10 min. efter med den voksne baby på omkring 95 kg, far og mor, hvad i helvede skulle hele familien der? så taxa manden sad bare og ventede på at den forvoksede baby skulle ind til lægen. Ud fra sprog var de fra Tyrkiet.

Imens må gamle fru Olsen stå i slud og regn og vente på bussen, imens herrefolket sidder lunt og godt i taxaen, Der er sandelig forskel på folk.

I datiden var der en stor kamp om ligestilling, men det ser ud til at man i manglende fornuft bevæger os baglæns og accepterer at nogle grupper kan få lov til at gøre forskel på mænd og kvinder. Den lillablev har ikke sejret - jo dengang men nu er den jo begravet i de 3 v. Satte,ligeglade, det er ikke vores kamp længere, tja det kan hurtig blive jeres kamp når i igen skal til at lære muslimsk kultur for at kunne begå sig i Danmark.

Kommentarer på:  Kvinder er urene
  • #1   10. okt Jeg tror ikke, vi kommer til at nærme os hinanden, integrationsproblemer må vi erfare, er meget koncentreret i Mellemøsten og Afrikas Horn. Der er jo ikke nogen integrationsproblemer fra det fjerne østen og andre nationaliteter.

• #2   10. okt Jeg må indrømme at som kvinde, ville jeg blive vanvittig vred, hvis jeg gav hånd, den anden ikke, og grunden var at jeg som kvinde var jeg uren!

• #3   11. okt Ja jeg hørte radio 24/7 forleden nat og der kom mange kloge ord - men et af dem var: hvorfor skal Danmark tage imod flere kvoteflygtninge altså før integrationens-problemet bliver løst og jeg tager lige min brynje på så jeg kan stå imod stormvejret

• #4   11. okt Nej, vi skal ikke have hverken mundkurv eller brynje på, for at have en mening. Jeg er fløjtende ligeglad med, hvad andre synes om min mening, det er deres problem og ikke mit, sådan skal du se på det #3

• #5   11. okt Amnesty International skrev i 2017 at stop for kvoteflygtninge rammer de aller svageste af flygtninge.

Det var da de dummeste ord jeg nogen sinde har hørt, for flygtninge rejser igennem en masse sikre lande - så hvordan kan det ramme de svageste af flygtninge??

• #6   11. okt Nej, det er de svageste, der sidder tilbage og har ikke ressourcer til at flygte, dem ville jeg gerne hjælpe.

Kommentér på:
Kvinder er urene