{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
244 visninger | Oprettet:

Hvorfor har Danmark ikke en officiel nationaldag? {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/nyheder/indland/hvorfor-har-danmark-ikke-en-officiel-nationaldag

Siden indførslen af den første danske grundlov den 5. juni 1849 har vi hvert år på denne dato fejret Grundlovsdag.

Dagen betragtes af nogle som Danmarks nationaldag, men faktisk har Danmark slet ikke nogen officiel nationaldag, og sammen med Storbritannien er vi faktisk de eneste lande, der ikke har sådan en.

Det er der flere årsager til. Årsagerne kan læses i det indsatte link.

Mener du, at Danmark burde have en speciel officiel nationaldag?

Det mener jeg ikke, vi burde, jeg har altid anset 5. juni for Danmarks nationaldag, meeeen Danmark kan jo altid indføre en nationaldag, nemlig den dag Danmark bliver udråbt til republik

Kommentarer på:  Hvorfor har Danmark ikke en officiel nationaldag?
  • #1   6. jun hehe Anella... jeg kan næsten ikke lade være med at le over, at du bliver ved med din utopiske "sang"...
    Men nej - hvad skal vi dog med en nationaldag?
    Det er jo sådan en dag, mange såkaldte republikker skal bruge til at præsentere deres våben mens diktatorer og deres pampere i prangende uniformer med ordener og skråremme står og lader sig hylde af folket...
    Nej tak - jeg foretrækker bestemt vores kongehus!
    p.s. Egentlig et mærkeligt faktum at der uddeles utroligt mange flere ordener og medaljer i diktatur staterne, end der gør i de kongeriger der er....

• #2   6. jun hehe Anella... jeg kan næsten ikke lade være med at le over, at du bliver ved med din utopiske "sang"...

Torben

Håbet dør sidst

• #3   6. jun Indtil videre må du nok 'nøjes' med Grundlovsdag og Valdemarsdag, Annella.

Og indtil de har nedlagt Billed Bladet for alle drømmerne, som jeg selv har hørt til engang, nu er det kun moden der studeres.

Illusionerne om det ophøjede og perfekte familieliv , kan de ikke narre mig med mere.

Men derudover er kongefamiliens medlemmer sympatiske, havde Arveprins Knud og hans familie overtaget tronen, så var dine hede drømme sikkert gået i opfyldelse for længst, Annella.

• #4   6. jun #2
    Håbet dør sidst :)

Tror jeg heldigvis ikke på i min levetid - men nå ja for du håber sikkert endnu, når den gamle her har "stillet træskoene"

Kommentér på:
Hvorfor har Danmark ikke en officiel nationaldag?