{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
240 visninger | Oprettet:

Når virkeligheden overgår fantasien {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/tv/se/out-of-the-dark/out-of-the-dark-2/out-of-the-dark

Denne udsendelse på DR bliver liggende indtil 31 juli 2021, og jeg skal se den nogle gange endnu.
Det var en barsk skæbne for 12 thailandske fodbolddrenge og deres træner, da de blev fanget i en grotte i Thailand, hvor vandet steg mere og mere, og det var glæde og lettelse over hele verden, da det lykkedes at redde alle ud i live.

I de dage hvor redningsaktionen varede tændte jeg som det første, når jeg vågnede, mobilen for at se nyheder, og jeg fandt en kanal på TV, der havde nyhederne 20 min før alle andre.

I Videoen på DR fortæller 2 af dykkerne om den følelsesmæssige oplevelse at skulle redde drengene gennem grotten, uden at vide, om det ville lykkes at få dem ud i live. Selv den mindste fejltagelse kunne have kostet drengene livet, foruden det at blive transporteret i bedøvet tilstand flere timer gennem en mørk og vandfyldt grotte var livsfarligt, men man var kommet til den konklusion, at det var eneste mulighed.

På Netflix er netop lagt en anden video ud om emnet, og den beskriver mest de tekniske problemer, der skulle løses. NOVA: Grotteredning i Thailand.

Et redningshold af de bedste i verden inden for hvert deres felt klarede en umulig opgave og ”made the mission possible” Selv meteorologer i USA deltog og holdt hele tiden øje med vejret.

Dette er hvad mennesker kan udrette, når man trækker på de bedste kræfter, og samarbejdet er perfekt. Jeg kan godt lide helte 😊

Kommentarer på:  Når virkeligheden overgår fantasien
  • #1   12. jul Det er sjælden jeg liker dig alis men du får en fra mig med dit indlæg.

• #2   12. jul Ja husker det godt og sikken grim oplevelse de børn og læren kom ud for - men dem der hjalp dem ud var helte smiley

• #3   13. jul Jeg fulgte også med hver eneste dag. Tænkte på hvor forfærdeligt det måtte være disse drenge.
    Men det var en fantastisk vellykket redning. Stor ros til alle der deltog.

Jeg følger også når der har været mineulykker, for det må også være forfærdeligt at være så langt under jorden, hvor iltmangel er et stort problem, og ikke vide hvad der sker oppe, og om det overhovedet er muligt at blive reddet for dem som stadig er i live.

• #4   13. jul Mange tak, Polysl - jeg gjorde mig også virkelig umage.

• #5   13. jul Leon

Ja, de grottedykkere var helte. Jeg har hørt at der kun er ca. 100 i verden, der havde mulighed for at klare den opgave.
    Mennesker, der har brugt deres fritid til at blive gode til et eller andet og af interesse, bliver som regel ekstra gode.

• #6   13. jul Cris7

Det var nok en god ide, at drengene bagefter tilbragte en tid i et kloster, for også psykisk at komme sig. Budhister er et specielt folkefærd.
    Lederen af fodboldholdet havde undervist dem i meditation mens de var spærret inde, og med meditation kan man bringe kroppen i en hviletilstand, så man kan overleve længere uden mad og vand.

• #7   13. jul Alis

Jeg elsker ideen i buddhisme, som går på at få det sundt mentalt, som er kimen til at få det bedre fysisk.

Kommentér på:
Når virkeligheden overgår fantasien

x