{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
259 visninger | Oprettet:

Selenskyj vil have Moskva-ledere dømt for nedskydning af MH17 {{forumTopicSubject}}

Selenskyj har beskrevet domsafsigelsen af ​​de ansvarlige for nedskydningen af ​​passagerflyet MH17 for godt otte år siden som "meget vigtig". Men først når deres lederskab i Rusland bliver dømt for det, vil dette være et sikkert grundlag for fred, tilføjede han i sin videobesked torsdag aften.

Han havde tidligere gjort det klart på Twitter, at han så den russiske ledelse som ansvarlig. Straffrihed fører til yderligere forbrydelser, tilføjede han og hentydede til den russiske angrebskrig mod hans land, der startede i slutningen af ​​februar.

En hollandsk domstol havde tidligere idømt to russere og en ukrainer livsvarigt fængsel in absentia. De siges at have bragt et luftforsvarssystem af Buk-typen fra Rusland til det østlige Ukraine og brugt det til at skyde passagerflyet med flynummer MH17 ned. Alle 298 ombord på Boeing, som var på vej fra Amsterdam til Kuala Lumpur, omkom i juli 2014 styrtet.

Hvad mener du om Selenskyjs's krav om at vil have Moskva-ledere døm?

Mon ikke også Ukraine-ledere burde dømmes, da en ukrainer deltog i nedskydningen af flyet?

Selvfølgelig burde de da også dømmes.

Kommentarer på:  Selenskyj vil have Moskva-ledere dømt for nedskydning af MH17
  • #1   18. nov Annella ja ja dem der har gjort det skal stå til regnskab også den Ukrainske separatist.

• #2   18. nov Jeg fik tæv som barn så jeg vil have min far dømt for mishandling, men hvor søger jeg om erstatning?

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 8 Følgere: 32 Emner: 67 Svar: 1.862
    #4   19. nov Leon har helt ret - en Ukrainsk separatist er jo Russisk medløber på linje med de danske Syrien krigere der kæmpede på fjendens side så det er jo klart at han dømmes som en russer 🤔

• #5   19. nov Ja der er forskel på Russere, sportsfolk skal bare spille tennis så er de gode nok.

• #6   19. nov Brok S ingen børn bør få tæv.

• #7   19. nov Brok S det er skidt at blande sport og politik.

• #8   19. nov Leon # 6

Du forstår åbenbart ikke ironi.

• #9   19. nov Er det for sent, at forlange Skåne tilbage?

• #10   19. nov Brok S nej da og lad os tage det halve af England med også smiley

• #11   19. nov Leon, jeg lærte da, at det var Skåne, Halland og Blekinge da jeg lyttede til historien.

Men måske skal vi helt tilbage til Romerriget før vi kan dele verden op på ny.

• #12   19. nov Brok S vi skal jo have det der tilhøre os og hvorfor så nøjes - når men tilbage til emnet og det nedskudte fly.

• #13   19. nov Leon, på et eller andet tidspunkt må vi slå en streg i sandet, men det er ikke nemt, hvis det har haft personlig indflydelse.

Prøv at se denne udsendelse, den har alle uhyggelige fejl og mangler.

https://www.dr.dk/drtv/program/fodboldmassakren_348625

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 143 Svar: 1.828
    #14   19. nov men tilbage til emnet og det nedskudte fly.

Enig Leon , nok om boksning, nu er det sengetid smiley

• #15   20. nov Leon, er det kun emnet der står som overskrift vi må skrive om,

eller skal der være et nyt indlæg for alle de krav der stilles fra Ukraine til hele verden.
    Bare her er de første 7 indlæg om samme problem krigen og Ukraine
    klager over den dårlig hjælp han får til sit land.

• #16   20. nov Brok S ukrainerne fryser og mangler hele huse og meget andet - så jo vi kan godt tale om andet end krudt og kugler - men vi mangler en ved bordet.

• #17   20. nov #9
    Brok

Er det for sent, at forlange Skåne tilbage?

Hvad så med Halland og Blekinge? smiley

• #18   20. nov #10
    Leon

Brok S nej da og lad os tage det halve af England med også smiley

Nej da det bliver alt for dyrt for os med alt det kaos efter Brexit smiley

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#19   20. nov Brok S #15

Det kræver nok at du og flere andre indser at hjælpen ikke kun er i Ukraines interesse, men i endnu højere grad resten af den frie verden 🤔

• #20   20. nov Cody, enhver er salig i sin tro, for jeg vil da gerne se den viden du har om Putins
    lyst til angreb på Danmark.

• #21   20. nov Cody # 19

"Det kræver nok at du og flere andre indser at hjælpen ikke kun er i Ukraines interesse, men i endnu højere grad resten af den frie verden "

Hvad med kommunistiske og muslimske landes ret til selv at vælge deres politiske styreform?

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#22   20. nov Brok S

Hvis det var folk med dine holdninger der bestemte krigens udfald kan jeg garantere dig at Danmark, Norge, Sverige og Finland først for alvor har noget at frygte 🤔

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#23   20. nov Alis C

Lande kan have det styresystem de lyster hvis bare de holder deres system for sig selv og indenfor egne grænser - hvor svært kan det lige være 🤨

• #24   20. nov #23
    Cody

Det forudsætter selvfølgelig også, at Vesten's demokratiske lande ikke blander sig i andre landes styreformer.

• #25   20. nov Cody, du skulle vel ikke have set, hvor mange lande vi har blandet os i
    og er vi ikke også med i EU, hvor vi den ene gang efter den anden
    prøver, at være åh så kloge.
    Her er lidt fra en side du måske stoler på.

https://www.fmn.dk/da/arbejdsomraader/internationale-operationer/

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#26   20. nov Brok S

Hvad troede du et medlemskab af Nato indebar 🧐 eller du ER vel klar over at Danmark er med i Nato 🤔

Jeg kan endvidere oplyse dig om at Nato operationer ofte udløses efter henvendelse fra bl.a, humanitære organisationer.

• #27   20. nov Cody, du ved vel godt, at det vi betaler skat til er den danske statskasse.

Cody, du er nok politiker for du taler og skriver meget men siger intet.

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#28   21. nov Endnu flere beviser på russiske krigsforbrydelser dukker op i Kherson:

“ Ukrainske efterforskere finder fire torturkamre i Kherson”

https://www.dr.dk/nyheder/udland/ukrainske-efterforskere-finder-fire-torturkamre-i-kherson-tortur-med-stroem-har-en

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#29   21. nov Cody

Indtil i går er der konstateret 44662 Russiske krigs forbrydelser og tallet vokser hvert eneste dag.

Her er en af dem

profilbillede
  • #30   21. nov Ja krigens rædsler, så ingen snak om fred.

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#31   22. nov Brok S

Arhh - jeg har da kendskab til en der ikke bestiller andet end at snakke om fred 🤔

• #32   23. nov Ja, jeg er så naiv, at jeg tror selv Ukrainerne gerne vil fred.

Men våbenindustrien vil nok gerne lære mere, så fortsæt bare,

• #33   23. nov #31
    Cody

Arhh - jeg har da kendskab til en der ikke bestiller andet end at snakke om fred

Desværre nytter snakken bare ikke noget, så længe der ikke bliver i det mindste gjort et forsøg på at forhandle fred. Men den fred har nok lange udsigter, i en videobesked i går aftes til franske lokalpolitikere sagde Selenskij, at omkring 2000 byer og landsbyer stadig skal befris for russiske tropper.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#34   23. nov

Annella

sagde Selenskij, at omkring 2000 byer og landsbyer stadig skal befris for russiske tropper.

Jeps, det er rigtigt at Rusland har besat de 2000 byer med deres soldater, og det da klart Ukraines mål at få de borgere befriet fra de Russiske hær.

Ikke mindst for at skaffe husly til dem som stadigvæk lever i de ødelagte byer.

profilbillede
  • #35   23. nov Det var vel netop spørgsmålet om de besatte byer, man skulle til forhandlingsbordet for at forhandle om, for at stoppe ødelæggelserne af Ukraine, og dødsfald blandt begge parter, samt alle de andre konsekvenser det har.

Spørgsmålet er, hvem der har besat hvem? Ukraine var russisk. Men uanset hvad så handler det nu om, hvor borgerne selv føler, de hører hjemme. Der er borgerkrig, og jo før man kan stoppe den, jo bedre.
    I deres sted ville jeg ikke stole på Zelenskyj og hans kontakt med Vesten, men det er dem selv, der bør afgøre det.

• #36   23. nov Mon ikke der burde være nogen der vil befri dem for minusgrader den her vinter.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#38   23. nov Alis

Vi kan i hvert fald været helt enig om hvor vi har Putin.
    Her ramte hans styrker et sygehus in Zaporitzia og det var kun held at kun en baby blev dræbt, det kunne ifølge de medier været meget være.

Jeg tror ikke der er ret mange Putin sympatisører i byen

profilbillede
  • #39   23. nov Jojo - "Jeg tror ikke der er ret mange Putin sympatisører i byen "

Sikkert ikke - men det er ikke en popularitetskonkurrence, det er et spørgsmål om hvordan man løser nogle indviklede problemer. Burde verdenssamfundet ikke koncentrere sig om det, i stedet for at blive ved med at hælde benzin på bålet.

• #40   23. nov #36
    Brok

Mon ikke der burde være nogen der vil befri dem for minusgrader den her vinter.

JO! Med tusindvis af offentlige opvarmningsrum ønsker Ukraine at få sin befolkning igennem en kold og mørk vinter. Mere end 4.000 sådanne "stabilitetspunkter" i skoler og administrative bygninger er allerede blevet forberedt over hele landet, sagde præsident Selenskyj tirsdag. Flere skal følge efter. "Alle grundlæggende ydelser bliver stillet gratis til rådighed. ”Dette inkluderer el, mobilkommunikation og internet, varme, vand, førstehjælp, siger Selenskyj videre.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#41   23. nov Annella

JO! Med tusindvis af offentlige opvarmningsrum ønsker Ukraine at få sin befolkning igennem en kold og mørk vinter. Mere end 4.000 sådanne "stabilitetspunkter" i skoler og administrative bygninger er allerede blevet forberedt over hele landet, sagde præsident Selenskyj tirsdag. Flere skal følge efter. "Alle grundlæggende ydelser bliver stillet gratis til rådighed. ”Dette inkluderer el, mobilkommunikation og internet, varme, vand, førstehjælp, siger Selenskyj videre.

Tja, det er en fint omskrivelse af et ferie paradis smiley

Kommentér på:
Selenskyj vil have Moskva-ledere dømt for nedskydning af MH17

x