{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
111 visninger | Oprettet:

Annella
Annella
Online Tilmeldt:
7. nov 2016
Følger: 1 Følgere: 127 Emner: 579 Svar: 3.120

Katten er ikke velkommen {{forumTopicSubject}}

https://www.sn.dk/kalundborg-kommune/krigsflygtning-med-kat-naegtes-genhusning/

Anna Yaremenko er krigsflygtning fra Ukraine. Sammen med sin kat er hun taget til Danmark, og har fra i dag fået tilbudt midlertidig genhusning i Kalundborg Kommune. Dog med det forbehold, at hun skal skaffe sig af med sin kat.

Kalundborg Kommune har lejet to bygninger ved Synscenter Refnæs af Region Sjælland til at indkvartere ukrainske flygtninge. Heller ikke her er der mulighed for dyrehold.

Burde der ikke gøres en undtagelse, så Anna Yaremenko kan bo sammen med sin kat i en af de to bygninger?

Selvfølgelig mener jeg, jeg ville aldrig i livet afskaffe min kat, så jeg har ondt af både Anna Yaremenko og hendes kat.

Der består selvfølgelig også den mulighed at en familie måske endda i nærheden af en af de to bygninger forbarmede sig over de to og tog katten i pleje, indtil Anna Yaremenko finder et sted at bo sammen med sin kat.

Kommentarer på:  Katten er ikke velkommen
  • #1   4. maj Sig mig......har vi ikke karantæne perioder for husdyr? Selvom jeg er kattemenneske så skal regler gælde andre, af sikkerhed for andre husdyr i Danmark.

Jeg kunne også tænke mig hvad begrundelsen er hvorfor, hun skal skaffe sig af med katten. Det er en kynisk og kold afgørelse - Men en pleje vil nok blive den eneste løsning for jeg tror ikke kommunen bøjer sig.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Følgere: 127 Emner: 579 Svar: 3.120
    #2   4. maj Alle husdyr de ukrainske flygtninge bringer med til Polen og Tyskland bliver som de første undrsøgt af dyrlæger, vaccineret hvis de ikke er det og får tillige en chip, hvis de ingen har, derefter kommer de i karantæne.

• #3   4. maj annella

ja enig for det er EU regler - men det lyder som om at katten bare er taget med over grænsen uden karantæne eller undersøgelse. Det er fandme ikke smart, af hensyn til sikkerhed for landet husdyr.

• #4   4. maj Hvorfor tror i ikke katten er blevet undersøgt for det står der jo intet om.?

Men der er jo mange steder hvor husdyr ikke er tilladt så med alt den hjælp Ukrainske flygtninge får så er det faktisk et meget lille problem. Et internat kan passe den til hun har fået andet tilbudt.

• #5   4. maj Brok

tror du at kommunen vil betale for at den er på et internat? Jeg er 100% sikker på det rager dem.

• #6   4. maj Polysl, har du ikke fået øje på, hvad Danmark vil betale så snart der blive sagt Ukraine.
    Ellers er der sikkert mange frivillige der tager den i pleje.

• #7   4. maj Nød bryder alle love og jeg havde nok fået katten med ind i boligen.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 65 Svar: 698
    #8   4. maj Når Kalundborg forpligter sig til, eller tilbyde at huse en antal Ukrainerne, så skal de søge og ofre faciliteter efter behov.

Det nytter ikke noget at få en handikappet person anbragt på tredje sal uden lift, og sådan er det også med katte, eller hunde for den slags skyldt.

Er Kalundborg ikke opgaven voksen så skal de give sagen videre til kommuner med de rigtige kompetencer og faciliteter.

I de hele taget en latterligt sag som aldrig skule været til at fylde i en avis smiley

Kommentér på:
Katten er ikke velkommen

x