{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
490 visninger | Oprettet:

Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig {{forumTopicSubject}}

ttps:// www.kristeligt-dagblad.dk/mediekommentar/tak-til-dem-der-kraever-klare-svar

En befolkning bør kende til forholdet mellem kriminalitet og etnisk baggrund, også blandt de helt unge, for den viden kan have betydning for synet på indvandring og integration, hvilket igen kan præge udfaldet af næste folketingsvalg. Med et enkelt kig over til vore naboer i Sverige ved man, at hemmeligholdelsen af den slags oplysninger ikke i længden gavner den frie samtale.

For det første undrer jeg mig over sådan en udtalelse fra en præst; "Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig." Og for det andet mener jeg ikke, at en befolkning bør kende til forholdet mellem krimalitet og etnisk baggrund, en kriminel er en kriminel uanset hudfarve og etnisk baggrund.

Din mening?

Kommentarer på:  Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig
  • #1   20. jul Naturligvis er det ikke hudfarven, men det fortæller dog noget, når de varetægtsfængslede (hvor der er stærk formodning om, at dommen bli'r over et års ubetinget fængselsstraf) er af anden etnisk oprindelse i Vestre Fængsel, og som udgør over 50% af de indsatte.

Så mange udefra har vi næppe endnu, og ingen i DK ønsker vel svenske tilstande?!

• #2   20. jul Enkel løsning:
    Dem, der gider at lære dansk og overholde dansk lov kan blive ...
    Andre må for min skyld godt forlade landet.....

• #3   20. jul Det er da i høj grad vigtigt at se på forholdet omkring den eventuelle etniske baggrund når der er tale om kriminalitet. Især når kriminaliteten jo nu engang er temmelig højere når det angår folk af anden herkomst.

Det er jo tydeligt at der ligger grundliggende fejl eller anerledes opfattelser omkring opdragelse, opførsel, ikke mindst tilgangen til at lade sig integrere sig i det danske samfund.

Vi ser stadig områder hvor ambulancer, brandbiler bliver mødt at stenkastere i bedste Mellemøstlige stil, plejepersonale som bliver stærkt chikaneret eller frarøvet. Flere voldtægter af piger/kvinder, vold og tvang mod piger/kvinder internt i familien. Ekstremt voldelige bander der skyder rask væk omkring sig, som opkræver beskyttelsespenge fra fx. pubber, fordi de udskænker alkohol. Som erklærer dele af Nørrebro som underlagt Sharialoven, med deraf følgende kriminelle handlinger.

Sverige har i mange år undladt at fortælle om de kriminelles baggrunde, så da en statistik for ikke så længe siden kom ud omkring kriminelle og etniske baggrund var der så mange svenskere som blev alvorligt vrede over at være forholdt dette. For meget kunne jo ha' været ændret, bl.a. den hovedløse indvandring og tilladelse til at blive for nærmest alle som søgte.

Hvis folk af anden etnisk baggrund formår at ændre et lands struktur, velfærd og sikkerhed så meget, så er det da vigtigt at vide, for ellers kan man jo ikke ændre på tilstandene, eller forholde sig til hvordan det skal ændres. Så lever man jo bare som en struds med hovedet i sandet, mens orkanen begraver den.

• #4   20. jul Tak Cris.

Så flot skrevet, overvejede et lignende indlæg, men du har gjort det 10 gange bedre end jeg kunne have gjort.

• Ronald G
    Ronald G Online Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 9 Følgere: 34 Emner: 43 Svar: 2.129
    #5   21. jul Ikke enig --- Læs Cris7 -- hun har fat i den rigtige ende.

• #6   21. jul Flot indlæg, Chris.

• #7   22. jul #3 Cris7

Sverige er vel også det eneste “demokrati” i verden der slipper afsted med at føre folket bag lyset uden at blive anklaget for diktaturstat metoder.
    Iøvrigt noget de selv ynder at anklage andre lande for, herunder Ungarn !

• #8   22. jul Her er et link til den mulige grund for at svenskerne acceptere mere. Måske.

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/den-store-forskel-paa-dansk-og-svensk-udlaendingepolitik-er-praeget-af-historien

• #9   23. jul Ja muligvis spiller historien ind, men jeg ser det mere som at Lofven’s regering i sin iver for at distancere sig mest muligt fra SD er røget helt over i den anden grøft og fører radikal venstre politik.
    Forhåbentlig ryger de under gulvbrædderne efter næste valg

• #10   23. jul //citat

Og for det andet mener jeg ikke, at en befolkning bør kende til forholdet mellem krimalitet og etnisk baggrund,

//citat slut

Det har da meget at sige i statistikker om det er 2 eller 3 gen. Statistikker er til for at målrette indsatser - ellers kunne vi jo bare afskaffe alle Statistikker og så bare wing it som man siger i England.

Sverige har helt bevist undladt at registrerer kriminalitet versa etncitet for ikke at skabe en afgrund mellem de kolbøtter som skyder og voldtager i stor stil.

Kommentér på:
Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig