{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.131 visninger | Oprettet:

Mange fysik opgaver :S {{forumTopicSubject}}

Hej Baboom, jeg søger noget hjælp har fået en masse opgaver jeg skal lave, men nogle af dem driller, det jeg gerne have at vide er hvordan man regner det ud og ikke svaret. Dvs. formler osv til de forskellige opgaver.

Opgave 2.50
En 30 L trykflaske indeholder helium ved et tryk på 80 atm. Hvor mange balloner med diameter 40cm kan man fylde med denne trykflaske ?

Opgave 2.54
En ballon med diameter 40cm fyldes med brint og nedkøles fra stuetemperatur i flydende kvælstof. bestem ballonens diameter efter nedkøling

Opgave 2.57
en ung pige tager sin cykel med på charterferie. Hun har hjemmefra pumpet dækkene op til et overtryk på 2,5atm ved 20C. Cyklen befinder sig under flyvningen i 10km's højde i bagagerummet, hvor temperaturen er 0C og trykket er 26 kPa
Bestem overtrykket i dækket under flyvning

Opgave 2.59
En varmluftsballon består af en dug, der udspændes tilnærmelsesvist til en kugle med diameter 24m af varm luft. Dugen samt tovværk, mandskabskurv, brænder og mandskab vejer tilsammen 350kg.
c) Bestem opdriftens størrelse, når udetemperaturen er 20C og trykket er på 103 kPa
d) bestem massen af den varme luft i ballonen
e) Hvilket tryk har den varme luft og hvad er dens temperatur

Opgave 2.60
En kuglerund ballon med diameter 40cm fyldes med helium. omgivelsernes temperatur er 20C og trykket er 1 atm
a) bestem massefylden af tør atmosfærisk luft og helium ved de givne forhold
b) bestem opdriften på ballonen
c) hvor meget kan ballonen løfte, hvis det gumm, ballonen er lavet af, vejer 5g

Opgave 2.62
I en lukket beholder på 225 L findes atmosfærisk luft ved 20C og et tryk på 1 atm. Luften tilføres en varmemængde på 6,8 kJ
A) bestem antallet af mol ilt henholdsvis kvælstof
b) bestem varmekapaciteten af luften i beholderen
c) bestem luftmændesn opvarmning

På forhånd rigtig mange gange tak



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Mange fysik opgaver :S

Annonce