{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
383 visninger | Oprettet:

Telefonsvindel mod ældre! {{forumTopicSubject}}

Telefonsvindel mod ældre!

https://denkorteavis.dk/2023/fire-unge-maend-med-ikke-vestlig-baggrund-doemt-for-omfattende-telefonsvindel-mod-aeldre/

"Fire unge mænd med ikke-vestlig baggrund er dømt for omfattende telefonsvindel mod ældre.

Fire unge mænd i alderen 19-24 år med ikke-vestlig baggrund er fredag blevet idømt fængselsstraffe på mellem 5,5 og 6 års fængsel for omfattende telefonsvindel mod primært ældre mennesker.

Svindlerne ringede til de ældre borgere og udgav sig for at være fra deres bank eller Nets. De misbrugte de ældre tillid ved at overtale dem til at udlevere bankoplysninger eller overføre beløb til andre konti.

Sagen omfatter i alt 455 primært ældre personer, og svindlerne fik overført i alt 15,3 millioner kroner fra de ældres konti. Det skriver Århus Stiftstidende, som har fulgt sagen i retten. Avisen sætter også navn på de dømte. Her er tale om Nazakat Shahid Ali, Mahmoud Ahmad Amche, Ahmed Ismail og Sabir Ahmed Mohamed der alle er fra Aarhus. Samlet fik de fire mænd en straf på 23 år."

Den muslimske indvandring som er godkendt af uduelige politikere, har ikke ført noget godt med sig!

Det må endnu engang understreges, at man aldrig aldrig skal udlevere sine personlige oplysninger!

Hverken via telefonen, sms eller personlig fremmøde af nogen som helst!

Desværre er ældre lette ofre for sådanne svindel forsøg, da de er meget autoritetstro og tillidsfulde fra et langt liv med den offentlige forvaltning samt deres bank!

Din mening?

Kommentarer på:  Telefonsvindel mod ældre!
  • #1   23. jan Må jeg spørge.
    Hvad har svindel med udlændinge at gøre.
    Jeg synes der er rigeligt med Danske svindlere som viser hvordan man gør.
    Det forekommer mig at du betaler til en Dansk svindler som skulle rense noget jord.

Dit indslag beviser at der ikke er noget om din debatside. smiley

• #2   23. jan 1

Selvfølgelig er det også danskere som gør det jojo!

Men mange gange sidder de i udlandet og svindler danskerne via telefon!

https://dinedebatter.danskforum.net/t6640-pas-nu-pa-med-telefonbedragerier

• #4   23. jan Snart dødtræt af ældre der bliver ved med at kvaje sig - hvor svært kan det være når de efterhånden har fået det at vide 4000 gange ???

Endnu mere træt af muhammedanere der udemærket ved at man i Danmark kun afsoner det halve af dommen og i denne sag er det jo en fed forretning at afsone et par år hvorefter de kan nyde de mange millioner !

For at gøre ondt værre har man givet den et-benede somaliske pirat, der deltog i angrebet på Mærsk skibet, permanent opholdstilladelse så han nu kan hente hele sin pukkelryggede pirat- familie herop på livslang forsørgelse smiley

Der er sku noget rivende galt når man ligefrem belønner terrorister smiley

• #5   24. jan Jeg er helt enig, Cody, somalier er de sværeste at integrere, det er også somalier der sender deres pigebørn på genopdragelse i hjemlandet, det er så rædselsfuldt.

Og jeg forstår heller ikke, hvorfor ældre bliver ved med at kvaje sig, men vi må huske deres flinkeskole og autoritetstro, det er svært at slippe.

• #6   24. jan "For at gøre ondt værre har man givet den et-benede somaliske pirat, der deltog i angrebet på Mærsk skibet, permanent opholdstilladelse så han nu kan hente hele sin pukkelryggede pirat- familie herop på livslang forsørgelse smiley

Der er sku noget rivende galt når man ligefrem belønner terrorister" smiley

Heri er jeg enig, samtidig med at man smider arbejdsomme udlændinge ud, so har lært Dansk, men ikke kan få deres ophold forlænget.
    Eller unge mennesker som også har lært Dansk, og er under uddannelse - endda ser vi skolebørn som går i Dansk skole, som bliver udvist fordi en af forældrene ikke må være her.
    Så ja, det er helt tosset det Danske system !!!

• #7   24. jan Jeg forstår godt de hopper i fælden de ældre..

• #8   24. jan 7

Mange ældre er meget autoritets tro og hopper let i fælden - desværre!

Hvis der er en svindler som ringer til en ældre og siger han er fra politiet, ja så tror den ældre på det!

Måske er han og dette er de meget veltalende svindlere - at vi har fået oplyst fra din bank, at der er noget galt med din konto, så vi skal lige have dine personoplysninger om konto nummer, personnummer andre person oplysninger så vi kan få det rettet!

Har de et betalingskort dankort eller lignende så kommer vi lige forbi og henter det!

Har de kontanter liggende, så tager vi lige dem med til banken og får dem indsat på en sikker konto i deres navn!

Ja, men det lyder da meget betryggende og I kan komme om en times tid - siger den ældre så!

Når der så er gået en time så dukker der en "politi betjent" op på adressen i noget som ligner en politi uniform for at hente den ældres værdier!

En del ældre som har mistet deres ægtefælle og hvor deres adresser står i dødsannoncer er særlig sårbare for svindlere!

• #9   24. jan #7
    HKK
    Hvornår er man "ældre" i din verden ?

• #10   24. jan Det kan også være, at der er noget galt med ældre menneskers betingelser. Man ser ikke i øjnene hvad det er for vanskeligheder, de har, og indretter hjælpen efter det.

En del ældre er ikke vant til at bruge en computer. Hvis en svindler så indleder kontakten med at gøre dem bange, så kan de måske slet ikke finde ud af noget. Jeg kan da se, hvordan jeg kludrer i det, hvis det er blevet ud på de små timer, og jeg er for træt til at prøve at forstå, hvad der sker.

En del af dem får også medicin, og jeg har korset mig når jeg tidligere så, hvor mange piller man fylder folk med.

Der kan gøre en hel del for at beskytte folk imod svindel, men det bliver ikke gjort.

• #11   24. jan Hvordan man svindler

Jeg var i Brugsen og der var to personer foran mig.
    De begge spurgte om de kunne få 200 oveni, og det fik de.

Jeg lagte en halvtredser og spurgte om jeg kunne få 200 oveni.
    Fruen bag kassen gik næsten helt i sort og hun gik igang at gi mig 200 oveni.
    Men langsomt, meget langsomt blev der tænd for et lys, og meget forvirret siger hun, jeg kan jo ikke gi dig 200 kr. oveni.

Klogt dame og hun var vaks, men det var lige før jeg fik dem, og hun var ikke engang en ældre person, jeg synes det var en sjovt episode smiley

• #12   25. jan Har hørt programmer om hvordan nogle af dem er blevet svindlet igennem opkald fra “banken “ og “ politiet “

Og den måde de snyder dem på er top professionelt.

Og mange ældre er meget audiotets tro..

Hvornår man er ældre jeg tænker +70 år…

• #13   25. jan 9
    Ha-ha, ja det er selvfølgelig et godt spørgsmål - men:

"På samme måde er der ikke en entydig definition på, hvornår man kan betegnes som gammel eller ældre. WHO definerer 65-årige som ”ældre” og 80-årige som gamle. FN arbejder med en international grænse på 65 år for begge betegnelser."

"Hvad vil det sige at være gammel? Der er meget sandhed i at: "du er så gammel, som du føler dig", og at "ældre er blevet yngre". Mange mennesker på 75-80 år eller ældre er i dag lige så friske og aktive, som da de var 60 år."

Man kan måske sige, at man er "ældre" når man på grund af alderen ikke længere kan gennemskue, at nogen vil svindle en? smiley

• #14   25. jan # 12
    "Hvornår man er ældre jeg tænker +70 år…"

Uha, så skal jeg passe på smiley
    Det værste er nu, at alle dem jeg kender på samme alder som mig, virker alle gamle, også hvad udseendet angår smiley smiley smiley

• #15   25. jan Man kan ikke rigtig sætte ord på hvornår nogen er ældre eller gamle mere.

Rigtig mange har en god fysik, og et mentalt godt helbred. Selv over 80 år. Ikke mindst klær' sig smart og moderne.

Det er dejligt at se.

Tænk på i 'gamle dage', når man kun var i 40'erne, så begyndte man at klæde sig som en gammel kone eller mand. smiley

Alder skal ikke være afgørende for noget, medmindre man direkte har problemer.

• #16   25. jan Det kunne være hjemmeplejens opgave at vurdere, om der er brug for ekstra tilsyn. I TV så vi en kvinde, der var blevet franarret omkring 500.000, altså ½ million. Det er mange penge at miste, som hun kunne have brugt til at gøre sin alderdom lidt bedre.
    Bankerne satte så grænsen for overførsler ned, så man ikke kan overføre så mange penge samme dag.
    Men nogle har måske brug for yderligere "restriktioner".

Psykisk sårbare, der er bedøvet med piller, har samme problem med at gennemskue svindlere.

Jeg har kreditspærring, så hvis nogen får fat i mine data, så kan de ikke oprette gæld i mit navn. Det har jeg selv oprettet, og jeg kan selv slette den igen, hvis jeg vil, men jeg synes det er en rar tryghed, hvis jeg en dag kommer til at klikke på noget, jeg ikke burde.

Man må altså lave et samfund, hvor der er plads til individuelle hensyn.

• #17   25. jan Alis
    Hvor opretter man det henne ?
    Det er en super god sikkerhed !

• #18   25. jan Kitty

Jeg kan ikke huske hvor jeg oprettede den, men det var inde på Borger.dk Jeg tror det var Cpr-registret.
    Jeg vil prøve at finde ud af det. Jeg må have fået en mail, der bekræfter det. Den vil jeg prøve at finde med en søgefunktion.
    Det er lidt uforsigtigt at jeg ikke skrev det ned, men somme tider så laver jeg bare noget, og tænker at hvis jeg får brug for det, så finder jeg det nok igen. Det gør jeg som regel også.

Jeg køber aldrig selv på kredit.

• #19   25. jan Jeg fandt dette på Nettet

https://www.it-borger.dk/sikkerhed/saadan-beskytter-du-dig-selv/saadan-undgaar-du-at-andre-optager-laan-og-kredit-i-dit-navn

Nu vil jeg lige tjekke om de har mig stående

• #20   25. jan Jo, den var rigtig. Der stod at jeg har oprettet kreditblokering i 2018 og spørger om jeg vil slette den.

Det vil jeg naturligvis ikke. Det er en meget god sikkerhed hvis jeg er kommet i tvivl om hvad jeg har lavet på Nettet.

• #21   26. jan Her er en god artikel om emnet.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/tusindvis-af-danskere-bruger-nyt-forsvar-i-kampen-mod-identitetstyve

Jo mere aktiv de ældre er på sociale platforme jo større er chancen for at blive opdaget af de cyber kriminelle, men prøv lige at læse denne skrækhistorie:

https://www.reddit.com/r/Denmark/s/aUTbOwbQvE

• #22   27. jan 21

"Henriks mor snydt af dødsannonce-svindler".

https://www.bt.dk/krimi/henriks-mor-snydt-af-doedsannonce-svindler

"I mindst syv tilfælde har en eller flere svindlere forsøgt at snyde enker i sorg, som de finder via dødsannoncer.

En af dem er Henriks mor, der blev franarret 40.000 kroner af en person, der udgav sig for at være fra skifteretten."

For at franarre folks penge udnytter de enker, som har sat dødsannoncer ind i aviser eller på siden Afdøde.dk

Endnu engang - man skal aldrig oplyse om personlige oplysninger - uanset hvem der ringer til en, eller via sms eller mail!

• #23   27. jan Mange tak Alis.
    Tak for hjælpen.<3
    Man kan lige så godt være den sikre sidde

Kommentér på:
Telefonsvindel mod ældre!

Annonce