{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
304 visninger | Oprettet:

Margrethe Vestager: Facebook er designet til at skabe afhængighed - på linje med tobak og alkohol {{forumTopicSubject}}

https://www.b.dk/globalt/hele-verdens-oejne-hviler-paa-margrethe-vestager-der-er-masser-af-konflikt-i-det?utm_source=ni.dk&utm_medium=ni&utm_campaign=partners

Margrethe Vestager har ingen illusioner om, hvad der driver tech-milliardærerne og de sociale mediers vildt voksende brug af deres magt over alverdens informationer. Det handler om at tjene penge, og »det er ok, det er ligesom det, forretning går ud på«. Det er måden, som sociale medier har sat deres forretning op på, der er problemet for EUs konkurrencekommissær.

»Ligesom hvis man havde haft nutidens standarder, så var tobak heller ikke blevet tilladt. Måske heller ikke alkohol for den sags skyld. Her har vi nogle produkter, der på lignende vis ikke er tjekket. Vi ved jo med kemiske produkter, vi ved med legetøj, og vi ved med en masse forskellige ting, at i dag er der ordentlig fødevarekontrol, der er ordentlig kvalitetskontrol, og der er regler, som fysiske produkter skal opfylde,« siger Vestager.

Hvad mener du, tror du Facebook skaber afhængighed på linje med tobak og alkohol?

Jeg tror uden videre at Facebook kan skabe afhængighed hos mange mennesker, men den afhængighed mener jeg ikke kan sammenlignes det mindste med afhængighed af tobak og alkohol mere med afhængighed af mobiltelefoner, jeg er ihvertfald ikke afhængig af Facebook, jeg kan ikke og har aldrig kunne fordrage FB.

Kommentarer på:  Margrethe Vestager: Facebook er designet til at skabe afhængighed - på linje med tobak og alkohol
  • #1   8. apr Jeg er for en gang skyld enig med MV. Ligesom tobak, alkohol og andet er mit klare indtryk, at uhyggeligt mange er noget af det første de gør, at tjekke FB+Mobil ud, inden de er stået ud af sengen, det er helt utroligt, så afhængig de er, det er hele deres liv. Alkoholikere starter også med at få noget indenbords og mange storrygere starter også med at tænde en cigaret.

Jeg er ikke på FB ene og alene af den grund, at jeg slet ikke kan overskue FB, de ved meget mere om mig end jeg selv ved, så jeg nøjes med BB

• #2   8. apr Ja lad os da bare få flere reguleringer så vi nærmer os det gamle DDR.

Hvordan vil man regulere over 5 millioner mennesker? Det ville være umuligt at sætte regler op for alle.

Hvem skal bestemme regler og reguleringer for alle 5 millioner mennesker Vestager?

Facebook er en forretning og brugere benytter også Facebook til forretning - så skal regeringen bestemme hvad du må på Facebook....???

Hvad bliver det næste? regler for brug af Mobil?

Hvis reguleringer skal gælde alle sociale medier så også BB, så i må kun logge på 2 gange i døgnet for ellers falder hammeren og i bliver sagssøgt med store bøder for at overtræde reguleringer og regler fastsat af vores DDR regering.

Folk bliver også afhængig af et produkt så lad os fjerne alle dubletter så der kun er en tilbage, så har man fjernet afhængighed og man kan gøre butikker mindre til kun at være en hylde med alt af en slags.-

• #3   8. apr Jeg må bare sige at man skal tage FB for hvad det er og jeg syntes nu at FB er sjovt + FB gør at gamle venner der nok aldrig ville kunne mødes igen nu kan finde hinanden og det kan hverken tobak eller alcohol gøre og ellers er det kun i et (rusen) øjeblik

• #4   8. apr Jeg er helst fri for at finde mine gamle venner.

• Ronald G
    Ronald G Online Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 9 Følgere: 30 Emner: 39 Svar: 2.059
    #5   8. apr Jamen modstanderne kan jo så bare gå tilbage til postsendte Håndskrevne hilsener.
    Det er noget forbandet vrøvl. gu er det ej vanedannende ---- det er en rigtig rar måde, at komme i forbindelse med familie og venner. --- og at få nye venner, jeg kan ikke se noget forkert i det. Hende den radigale skvadderrøv skal bare lukke sylten.
    Jeg åbner ikke noget før jeg har tid til det.. Og før jeg fik det ind i huset. og ikke kunne sove om natten, så stod jeg op og tog mig en kryds og tværs.. Nu skriver jeg så her til jer i stedet for . Er det ikke en god ting.---- Og i må da indrømme at vi er mange der er kommet til at kende hinanden rigtig godt. Det har jeg i hvert fald erfaret. Besøg hernede, har været begge veje. men absolut mest godt. ---- Og jeg glæder mig da til at se flere af jer . nogen kommer jo ved jeg.

• Ronald G
    dec 2015

#6   8. apr Nå jeg blev vist ikke helt færdig før jeg trykkede send. det er jo også nemmere end at sende et nyt brev. og prøve på at sende det, hvis ikke personalet er gået hjem. som jeg jo læser.- Har i overhovedet noget postvæsen mere, eller har Svenskerne også fået smadret det.
    Hende MV. har jo måttet se på at hendes datter og mand er rejst til DK. hvordan tror i hun kommer til at tale med datteren igen. for sådan en ung dame gider sgu da ikke ringe.
    Og så kan jeg da godt blive enig med mig selv. om at der da her på Baboom er mere uvenskab. end jeg har set på Fjæsen. --- og bortset fra det bestemmer man jo selv hvem man vil omgås. . Det er på højere plan at der er noget galt i FB. her nede på bunden hvor vi er, er alt normalt.
    Livet er en balancegang.

• #7   9. apr #6 - en skøn kat

Men har du ikke hørt, at der er lægget 42.000 danskeres personoplysninger, det kan være du er i blandt, men det kan være, du er heldig ikke at være en af dem, da du har adresse på GC, det er da ikke en rar tanke

• Ronald G
    dec 2015

#8   9. apr So What Jetskat --- det rager mig en papand. Jeg sætter ikke hemmeligheder på nettet. og hvad jeg sætter ind, er frit for enhver at bruge. så let har jeg det med det.

• #9   9. apr Jeps min Skat - men nu handler det altså om personlige oplysninger, hvad siger du til det, vil du gerne misbruges

• #10   9. apr Jetset

De oplysninger Facebook har samlet er frekvensen af klik fra en bruger som i store tal kan give et billede af et forbrugs mønster og ikke ens personlige oplysninger som står i oprettelsen af en konto.

Så hvis folk stopper med al det klikkeri bare fordi det lyder som løgn og latin så har Facebook ikke mulighed for at lave mønster eller katalogisere en bruger.

• Ronald G
    dec 2015

#11   9. apr Jetset ." 9. måske hvis du udøver misbruget. hihihi

• #12   10. apr Jeps - du drømmer slet ikke om, hvor en sort pisk med maske klær' mig

• #13   10. apr #10 - hvor ved du det fra ??

• Ronald G
    dec 2015

#14   10. apr Jo da Jetskat - jeg har skam en meget levende fantasi.

Kommentér på:
Margrethe Vestager: Facebook er designet til at skabe afhængighed - på linje med tobak og alkohol