NYbegynder {{forumTopicSubject}}
Jeg vil igang med noget airbrush, har gået med drømmen om det længe og nu skal der ske ting og sager. Har sansen for at tegne og male så nu vil jeg forsøge mig.
Jeg er udmærket klar over at det umiddelbart lyder som et dumt spørgmål, som netop er: hvad skal jeg vælge?
Men når man starter helt fra bunden er det rart at få ridset op, sådan og sådan skal du gå efter, for at få lige netop det ud af det.
Bruget af den, som med alle andre ting afhænger jo selvf af formålet og hvad jeg ønsker at male..
Jeg har ikke tænkt mig at male modelfly og lign, derfor søger jeg ikke pistoler der maler større arealer, som jeg har forsøgt mig med.
Jeg vil helt ned i detaljerne, også uden skabelon..
Men er der nogle grænser man går efter, hvad kigger man efter og hvad skal man helt holde sig fra, med mine ovenstående "krav"..
Vil kunne male flammer, dødningehoveder og scener som en start, men jeg vil ikke eje noget skidt fra legeland.
Hvad kan man generelt anbefale, ikke nødvendigvis Rolls royce modellen, eller lada´en.. Men bare en god Toyota
Vil være meget glad for enhver mere eller mindre seriøs erfaring i vil dele med en ny begynder. På forhånd mange tak.
//Jeppe
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 45 Emner: 154 Svar: 729
Iwata er godtnok Rolls royce mærket inden for airbrushes og 95% at alle de helt store airbrushere bruger netop dette mærke, og jeg ved at i deres arsenal er eclipse hp-cs modellen netop værkstedets arbejds hest. det er også den jeg bruger mest i mit eget værksted. har dog godt nok lige fået kustom cs modellen da den har det større kop, men ellers er identisk indvendig med hp-cs modellen.
hp-cs modellen kan købes her hjemme for ca 1700 kr
mener at det er girlstyle der forhandler dem her hjemme,
hilsen
kenn
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 28 Svar: 119
IWATA er rigtig dygtige til at markedsføre deres produkter og de er da også ganske fine, men efter min mening for dyre set i forhold til hvad de kan.
der findes noget tysk som hedder Harder & steenbeck og de laver nogle rigtig fine pistoler til halv pris af hvad Iwata koster og de yder samme kvalitet synes jeg.
du kan også købe de helt billige kopi pistoler og de kan typisk købes fra ca 500.- kr og op efter
harder & steenbeck koster ca fra 1050 og op
Iwata koster car fra 1700.- kr og op
Det er rigtigt som kenn siger at du kan købe Iwata blandt andet hos girlstyle men de har ikke så stort udvalg
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 14
Jeg bruger også Harder og Steenbeck, og jeg er meget godt tilfreds med dem.
Og reservedelene til dem er heller ikke så dyre.
Hilsen Chr
feb 2008
jeg kender ikke så meget til dem, men de skulle efter sigende være KÆMPE store i USA
så skal du vide noget om dem så må du søge lidt på nettet selv
maj 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
Mange tak for de præcise svar omkring modeller.
Udover pistolen er det vel kun kompressoren man skal have, som start.?
Jeppe
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 45 Emner: 154 Svar: 729
det der er vigtigt er at du ikke køber noget billigt møg der driller og ikke kan performe ordenligt. er det til hobby brug så er aztech, badger, Harder og Steenbeck ganske udemærket valg, men skal du custom painte proffesionelt så er iwata helt klart at fortrække, de eneste airbrushes jeg har haft der kan klare at male 7-8 timer i træk uden at de begynder at opføre sig underligt og lave u noger er mine iwata sprøjter.
just my 10 cent... but what do I know
feb 2008
feb 2008
måske du kan være heldig, der er jo mange RC hobby foretninger som har airbrush, måske du kan forsøge dig der og måske prøve en pistol hvem ved
sep 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 7 Svar: 55
Cool du vil igang og jeg kan godt forstå du er forvirret, Smag er en svær sag. Jeg vil anbefalde dig at finde ud a hvad du vil male på . Eks T-Shirts Biler træ eller hvad du nu vælger lad os antag at det at male på biler er sagen . Gå på nettet coastairbrush.com log ing køb en DVD how to paint a car se den og i mellem tiden menes du går og venter på post fra US tar du ind i Stellings ved Nicolejs kirke i KBH og taler med Michael han har alt hvad du skal bruge og det fede er at du kan ta varenen med hjem med det samme . så se på DVD'en og gør som der bliver vist. Jeg har selv en pæn stak og de er goe de viser tips og trix så alle kan være med . Go fornøjelse.
feb 2008
NYbegynder
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside