{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Skovhuggeren .
Skovhuggeren .
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 58

fremgangsmetode ved Blueflames. {{forumTopicSubject}}

Hey gutter....

Nu har jeg lige fået min nye AB og mit golden maling. Jeg har kunne læse mig frem til at skulle bruge titanium white og den der blå farve til blueflames.

Men, maler man "bare" flammerne i hvid og så lægger den blå ovenpå eller hvordan skal det gøres?

Håber på lidt hjælp.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fremgangsmetode ved Blueflames.
  • #1   10. apr 2008 har lavet projekt om det i billedkunst, så kan godt hjælpe dig

• #2   10. apr 2008 okay.... fortæl..... Hvis du gider smiley

• Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 69
    #3   10. apr 2008 Hej Hugger!
    På mørk baggrund ....
    Start med titanium hvid fortyndet med Transperant Extender jvf. blandingsforholdet angivet på Extenderen. Start med ca. en til to dele farve, til ti dele extender og prøv dig frem herfra. Du kan nu ligge den hvide i rigtig mange lag og få skabt dybdevirkningen.
    Bland den blå på samme måde og lig den oven på den hvide. Grundet extenderen vil den sorte (mørke) baggrund ikke blive dækket af farve men kun det hvide. Pretty amazing når du får det prøvet!
    Som prøve, lig tre lag hvid (extender) forskudt oven på hinanden og derefter tone den op med blå (extender) over det hele, så skal din fantasi nok få gang i den !!!

• #4   11. apr 2008 Trin 1: Man skal have et par billeder af flammerne, som man vil male. Derefter skal billedet deles op i baggrund, mellemgrund og forgrund, hvor flammerne skal optræde forskelligt med hensyn til farvernes intensitet og kontrast, men skal kunne glide ind i hinanden og danne et naturligt billede med 3D effekt. Man skal også huske, at der ikke eksisterer skygger i en flamme, så man skal derfor ikke lave tomme og ikke sammenhængende mellemrum i flammerne, eller bruge meget mørke farver. Hvis man maler noget i flammen, som f.eks. et kranie, skal man finde lyskildens placering, dvs. det sted hvor flammens belysning er stærkest, og derfra bestemme skyggernes placering på kraniet.
    Trin 2: Så maler man et løst billede med hånden, hvor man bruger Brite White som grundfarven til flammerne. Man behøver ikke at male særlig præcist, bare man har de generelle former og træk med, som man senere bygger billedet op på. Derefter kommer skabelonerne ind i billedet. Man kan få mange forskellige skabeloner til realistiske flammer. Jeg vil fokusere mere på skabelonerne designet af den meget kendte airbrush kunstner Mike Lavallee, som har været i branchen de sidste 25 år. Skabelonerne består af 1 sæt med forskellige skabeloner, som både har en negativ og positiv side, når man skiller dem ad. Dermed kan man male flere forskellige former inde i flammerne med den positive side af skabelonen. Den negative side bliver som regel brugt til ydersiden og kanterne af flammen. . Jeg bruger alle de skabeloner, jeg har til rådighed. Man tager et kig på flammernes form, og derved finder man også den passende form på skabelonerne. Så lægger man skabelonen på, og sprøjter malingen over dens kant, så der kommer en tydelig linje, når skabelonen bliver fjernet. Man kan også holde og sprøjte forskelligt på en skabelon, alt afhængig af om man vil have klar skillelinje eller man vil have en skygge. Sådan bygger man dem op oven på hinanden, så flammen bliver smallere og lysere for hvert lag. Men man skal huske at skifte mellem skabelonerne så man ikke laver de samme former i hele flammen. Derefter binder man den lidt sammen, så de ikke ser skabelonagtigt ud.
    Trin 3: Her vil jeg så bruge min Candy Blue, som er mørkere end Candy Teal Blue, men man kan også kombinere dem. Man fylder koppen op og sprøjter ud over designet i tynd og fint lag, så farven dækker den hvide baggrund, men heller ikke sådan, at intet kan ses igennem. Farven skal fungere som et farveglas, der sørger for at der bliver dannet et 3D - effekt, hvor man kan se igennem de forskellige lag, ligesom man gør i en rigtig flamme.
    Trin 4: Her tager man Brite White, som man også kan blande sammen med Candy Blue, så den ikke skiller sig for meget ud i flammen, men man kan også bare bruge kun Brite White. Man skal igen bruge skabelonerne, men man skal lige huske på at de ikke skal bruges på hele designet, men kun på de områder i flammen, som ser lysest ud, og som også kaldes ”hot – spots”. Man går ind og lægger skabelonen på det stykke af flammen, som man nu ønsker at få fremhævet, og gør det samme som før, bare mere præcist. Derved er man næsten færdig med sin design, og der mangles kun små ting.
    Trin 5: Hvis man stræber efter meget realistiske flammer, skal man lave en såkaldt ”gas effekt” på ydersiden af flammerne. Det kan gøres blandt andet ved at blande Chrome Yellow med Candy Blue, så den bliver til grøn, eller sprøjte Candy Blue oven på Chrome Yellow, så den skifter til grøn. Herved opnår man en meget fed effekt i flammen, hvor grøn danner nærmest nordlys omkring flammen, der gør den yderst realistisk. Den grønne effektfarve bliver oftest kaldt Toxic Green eller Transparent Green.
    Trin 6: Efter at man er færdig med alle disse ting, sprøjter man klar lak over det, som man har malet. Klar lakken fremhæver alle farverne i hele flammen, fordi lyset bliver brudt på vej igennem lakken, og dette er med til at give den ønskede 3D - effekt.

Håber at det hjælper

• #5   11. apr 2008 DJ : Super beskrivelse.... Tusind tak

• #6   11. apr 2008 hehe, det var en lang smør, hva'?
    Sådan er det når man går på gymnasiet

• #7   11. apr 2008 Jeg synes at du skal lave mere frihånd når du maler flammerne, fordi de bliver meget skabelonagtige

• #8   12. apr 2008 Dj : HVis det er mit fotoalbum du hentyder til, så bare rolig. De flammer er mine allerførste forsøg... hehe

• #9   12. apr 2008 ok, kan du ikke få oploaded nogle nyere billeder?

Kommentér på:
fremgangsmetode ved Blueflames.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce