{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

Øjenbetændelse Gode råd {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg i flere dage brugt kamillete til at dubbe øjet med - og så har jeg de der vatrondeller, hvor jeg selvfølgelig tager en ny hver gang.
Men det er der stadig og er møg irriterende.

Men jeg fandt på nettet - kogende vand med salt --- og nu har jeg dubbet første gang --- jeg er spændt på, om det virker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øjenbetændelse Gode råd
  • #1   15. feb 2016 Sterilt saltvand er faktisk bedre til irriterede/betændte øjne, end kamillete, efter min mening. Kamillete indeholder nemlig også mikropartikler, som, hvis man er uheldig, kan skade øjets hornhinde.

    Men hvis du har duppet i flere dage med kamillete og stadig døjer med betændelse, tror jeg nu ikke, at du kommer udenom et opkald til lægen, så du kan få noget salve eller nogle øjendråber, Britta. smiley

    Jeg har selv lige dryppet for øjenbetændelse i 6 dage med kloramfinikoldråber, og voila... ikke mere øjenbetændelse. Lægen behøvede ikke engang se mig; han udskrev bare en recept. smiley

    God bedring med øjet. smiley


  • #2   15. feb 2016 Det eneste der hjælper på øjen betændelse er efter min erfaring, de dråber du køber på Apoteket, de hedder Chloramphencol. Det har altid hjulpet i vores familie, God bedring, det er en meget irriterende svidende sygdom.

  • #3   15. feb 2016 Ja der skal nok noget pincilinagtig til som lægens øjendråber.

  • #4   15. feb 2016 Øjenbetændelse skal behandles hurtigt, for det smitter, god bedring smiley

  • #5   15. feb 2016 Nu prøver jeg lige med noget intensiv kogt vand med salt -----

    Chloramphencol, det skriver jeg lige på min huskeseddel kisser


  • #6   15. feb 2016 Det kan nok ikke skade, men det hjælper bare ikke på betændelsen.

  • #7   15. feb 2016 På unge mennesker med friskt immunforsvar går betændelse væk af sig selv, men sjældent for os oppe i årene. Øjnene er jo ikke sådan at spøge med Britta, pas nu på smiley

  • #9   15. feb 2016 ring eller mail til din læge og han sender en RECEPT til dit apothek

    profilbillede
  • #10   15. feb 2016 Jeg har lige ringet til lægen - og de sender det så jeg kan hente det på et apotek sidst på eftermiddagen
    og det var 1 dråbe 2 gange daglig
    jeg ved så ikke, om det skal være i begge øjne.
    Der er ikke noget i vejen med det andet øje.
    men jeg kan ikke huske hvad dråberne hed


  • #11   15. feb 2016 Du skal dryppe begge øjne, for det breder sig som en steppebrand, men pas alligevel på ikke at overføre bakterierne til det raske øje. Vask hænder hyppigt. God bedring. smiley smiley

  • #12   15. feb 2016 Fucithalmic 1 % hedder det jeg fik smiley
    Og der står 1 dråbe 2 gange daglig i højre øje
    Og jeg har dryppet


Kommentér på:
Øjenbetændelse Gode råd

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce