{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
489 visninger | Oprettet:

Anmeldelse: Ravenous {{forumTopicSubject}}

Titel: Ravenous

Prod. år: 1999

Genre: Horror/thriller

Spilletid: 101 minutter

Instruktør: Antonia Bird

Medvirkende: Guy Pearce, Robert Carlyle, David Arquette, Jeffrey Jones og John Spencer m.f.

Plot: Efter at have modtaget en æresmedalje og en forfremmelse for en kujonagtig handling under den Mexicansk-amerikanske krig, bliver Captain John Boyd sendt til Ford Spencer i Californien for at hjælpe med at afklare, hvad der er sket med et kompagni forsvundne soldater. Kort efter hans ankomst, ankommer en dybt forfrossen skotte ved navn Colquhoun til fortet. Efter, at et varmt bad har helbredt ham usædvanligt hurtigt, fortæller han en historie om, hvordan lederen af hans selskab, Ives, har spist det meste af selskabet, og hvordan han selv flygtede. Boyd og en gruppe fra fortet indleder derefter en ekspedition for at finde ud af, om der er overlevende, som har brug for undsætning.

Vurdering: "Ravenous" forsøger noget meget usædvanligt; nemlig at kombinere genrerne western, horrorfilm og sort komedie; noget som umiddelbart synes dømt til at slå fejl, men til min store overraskelse fungerede det faktisk ualmindelig godt, og resultatet er en ret unik og meget vellavet, omend meget "smal" lille film. Historien er i sig selv relativt simpel, men en overraskende autentisk stemning - sikkert primært takket være fotograferingen - en velskrevet og meget humoristisk dialog og fine skuespillerpræstationer løfter den væsentligt. Der er især masser af kemi og intensitet mellem filmens to hovedpersoner, Boyd og Colquhoun, spillet af Pearce og Carlyle. Og det hele er krydret med et tilpas "syret" soundtrack, hovedsageligt baseret på stryger-instrumenter.

Da det ER en horrorfilm om kannibalisme, er det ikke en film for sarte sjæle, og kan man ikke lide vold og blod, bør man nok holde sig fra den. Selv om volden og blodet faktisk ikke var så "slemt", som jeg personligt havde ventet ud fra diverse anmeldelser, har filmen uden tvivl nogle ret barske scener undervejs.

Men hvis man er til ekstremt sort humor og ikke har noget imod lidt spænding og "splat" undervejs, så synes jeg bestemt, at "Ravenous" fortjener en chance. Faktisk vil jeg mene, at filmen er værd at se alene for den sorte humor og dialogen, som i hvert fald var den del, jeg selv nød mest.

Alt i alt en overraskende god lille film, der forstår at levere en usædvanlig blanding af genre på en måde, så det bare fungerer hele vejen rundt, omend den er smal og ikke for alle (folk, der hverken er til horror eller sort humor vil absolut intet få ud af den).

På en skala fra 0-6 vil jeg give "Ravenous" 4 smileys: smiley smiley smiley smiley

http://youtu.be/2tSoPwdc8A0

"You Are Who You Eat" - Ives

"It's lonely being a cannibal. It's tough making friends." - Col. Hart


Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Anmeldelse: Ravenous

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce