{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
391 visninger | Oprettet:

Den nye "Fifty Shades of Grey" film {{forumTopicSubject}}

Filmatiseringen af den meget populære erotiske bogserie "Fifty Shades of Grey" har skabt debat og røre på nettet. Mange glæder sig og har købt billetter i forsalg, men som det fremgår af den følgende artikel, er der også organisationer, som er imod filmen og opfordrer til, at man i stedet for at gå i biografen og se den, donerer 50 dollars til voldsramte kvinder:

(link fjernet)

Hvad er jeres mening om dette? Og har I set filmen eller planer om at skulle det?

Personligt tænker jeg, at en spillefilm baseret på en fiktiv roman tillægges lige lovlig stor indflydelse. Jeg har ikke læst bøgerne og selvsagt heller ikke set filmen (endnu i hvert fald), men synes ofte, at fiktion tillægges lidt for megen indflydelse på de mennesker, som ser filmene/læser bøgerne, og det er sandsynligvis også tilfældet her.

Faktisk giver kvinderetsorganisationernes kampagne mig større lyst til at se filmen, end jeg havde før, omend jeg formodentlig venter, til den udkommer på dvd og on demand. Det er ikke en film, jeg påtænker at skulle se i biografen. Jeg synes, kampagnen virker en anelse hysterisk.

Ikke, at man ikke skal tage sagen voldsramte kvinder alvorligt, for det skal man selvfølgelig, og det er da også en sag, jeg til hver en tid gerne selv vil støtte, men jeg kan bare ikke umiddelbart se, hvad dette skulle have med en fiktiv spillefilm at gøre, og derfor synes jeg også, det er forkert, at organisationerne stille det sådan op.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den nye "Fifty Shades of Grey" film
  • #1   6. feb 2015 Det er ikke lige min kop the.
    Man ser, læser og hører nok om det i hverdagen, og i det hele taget bryder ikke om den slags film.

• #2   6. feb 2015 Jeg er normalt heller ikke så meget til den type film... men jeg har bare hørt så meget om både bøgerne og filmen efterhånden, at jeg er blevet tilstrækkeligt nysgerrig til, at jeg formodentlig ser den, når den engang er færdig i biograferne og kommer ud på dvd og on demand. smiley

Jeg kan også godt lide at udfordre mig selv og min filmsmag lidt engang imellem.

Kommentér på:
Den nye "Fifty Shades of Grey" film

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce