{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

TV- SERIER, NYE og GAMLE. {{forumTopicSubject}}

Jer har tænkt, at vi her kunne få plads til at snakke tv-serier, som vi helst ser, og måske osse dem, vi ikke så gerne ser.
Og hvorfor vi kan lide og / eller ikke lide ??

Jeg laver denne fællestråd, idet jeg ikke tror, de forskellige
tv-serier, kan fylde en tråd, hver især.

Jeg lægger ud med en enkelt eller to. Og håber, at I kommer ind med jeres favoritter.

/b

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TV- SERIER, NYE og GAMLE.
  • #1   19. dec 2014 Boardwalk Empire - er et periodisk drama, der er centreret omkring Enoch "Nucky" Thompson (baseret på politikeren Enoch L. Johnson), en politisk figur der kontrollerede Atlantic City under den såkaldte forbudstid tilbage i 1920'erne og 1930'erne.

Serien implementerer et større antal historiske karakterer, som interagerer med Thompson i hans personlige og politiske liv.
    Bl.a. kan nævnes Al Capone, Charles "Lucky" Luciano, Edward L. Bader og Arnold Rothstein. Thompsons illegale aktiviteter er som regel hovedfokus for seriens narrativ, hvilket bl.a. fører til flere møder med loven, gangstere og korrupte politikere.
    Dette va, hvad, jeg kunne finde ud af at lægge ind, lige nu.

Den er een af mine top yndlingsserier. Her er ikke blot tale om alm. gangsterhistorie eller action, men lissåvel menneskeskæbner, som man kommer til at indfanges af, og afsky og elske . . Man fanges ind af disse skæbner, som spilles så fantastisk godt, man har svært ved at slippe den, når man først er kommet i gang. Der ER jo så også det historiske islæt, som er spændende og inspirerende. OG lærerigt
    .
    Selv streamer jeg den fra HBO Nordic, hvor jeg nu er i gang med 4. session.

Anbefales, anbefales, anbefales.
    khb

• #2   19. dec 2014 Her plakaten fra BOARDWALK EMPIRE -

profilbillede
  • #3   19. dec 2014 BECK
    Jeg genser osse Beck på dr 1 for tiden. Det er et hygsomt gensyn.
    Jeg tror det taler til mit hyggegen, og min svaghed for svensk, alt i alt.

WALLANDER

Men wallander vil jeg helst have i de gamle udgaver - med runde, trivelige, halvgnavne Rolf Lassgård i Wallanderrollen.
    Hvor ER / var de gode.
    Khbitten
    Her på billedet, Beck `trioen`

profilbillede
  • #4   19. dec 2014
    Her skønne Rolf Lassgård, i rollen som Wallander, endda med et sjældent smil på
    læben. Herlig type.
    /b

NB: Mon nogen af jer har set filmene, Jægerne 1 og 2. også med Rolf Lassgård i hovedrollen. ???

profilbillede
  • #5   19. dec 2014 Boardwalk Empire fulgte jeg med stor interesse på TV3 Puls, men kanalen har åbenbart valgt ikke at sende den nyeste sæson - eller måske må de ikke pga rettighedsregler.

• #6   19. dec 2014 Go formiddag - mit koalaidol.

Nu er såvel jeg i færd med t vågne - eft.ca 6 timers søvn. smiley
    Boardwalk - jeg tror faktisk den kommer, når de HAR sendt de første. smiley
    Det tog osse tid på Nordic, før de kom med sæson 4, for kort tid siden. OG de skal nok have 1. ret, så kommer serierne gerne på deres resp. tv-kanaler

Bedst af ALT, tænk at møde nok en person, som har glædet sig over Boardwalk.
    (foruden min sønnike)
    Mon du så osse har set Homeland Security ??
    Den ser jeg på DR2 - nu sæson 4, også. Var een af mine favoritter, såvel - men synes den taber lidt af sin energi hèr i 4. sæson.
    1000 tak for din respons smiley man blir da så glad smiley

khb smiley

• #7   19. dec 2014 Lad os håbe det, Bitten.

En serie som Mad Men, savner jeg også.

• #8   19. dec 2014 Bitten: Nej, jeg har desværre ikke fulgt den anførte serie, selvom jeg sikkert sagtens kunne blive fanget af den.

Når jeg skal vælge tv-programmer, er det altid et spørgsmål om prioritet.

• #9   19. dec 2014 Prioritering MÅ der være, for mig lissåvel, uanset jeg har bedre tid end det arbejdende folk . . smiley

Mad Men - Ja, haha, findes hos een af streaming udbyderne. Netflix ??
    /b

• #10   19. dec 2014 Jeg har vist ikke rigtigt set nogen af de serier, I nævner....

Fra min barndom og mine teenage- og ungdomsår husker jeg særligt serier som:

Allo Allo
    Javel Hr. Minister
    Fint Skal Det Være
    Halløj på Badehotellet
    Folk & Fæ
    Lille Doktor på Prærien
    The Adventures of Brisco County Jr.
    Mig og Detektiven (tror, den hedder "Stick with Me Kid" på engelsk)
    Farscape
    Rejseholdet
    Nikolaj og Julie
    Buffy The Vampire Slayer
    Rap Fyr i L.A.
    Hanging With Mr. Cooper
    Bagdad Café (den med Whoopi Goldberg)
    Whoopi
    Friends
    Sex & The City
    Blomsterbørns Børn
    Married With Children
    Ti Tommelfingre
    Mork & Mindy

Og mange flere... smiley

Nu om dage ser jeg ikke længere så mange tv-serier, som jeg gjorde engang. Men jeg har nydt serier som DR1's "Lykke", som blev vist for et par år siden, "Forbrydelsen" og "Badehotellet", samt Agents of S.H.I.E.L.D og "Kongen af Queens".. Senest har jeg set "1864" på DR1...

Og så ser jeg naturligvis Game of Thrones og Once Upon A Time, som jeg streamer over nettet, og som p.t. er mine ubestridte yndlingsserier. smiley

• #11   21. dec 2014 En hel del af de serier, du remser op, Louise, hører bestemt til mine favoritserier - specielt de fem øverste smiley

• #12   1. jan 2015 Dette handler egentlig både om bøgerne og tv-serien, som er lavet over bøgerne, og som næsten lige har været sendt i DR.

Om bøgerne skrives.:

"Om Hjort og Rosenfeldt -

Svenskerne Hjorth og Rosenfeldt debuterede som krimiforfattere i 2010 med ”Manden der ikke var morder” i krimiserien om Sebastian Bergmand.
    Michael Hjorth er en af grundlæggerne af et produktionsselskab, der laver tv-serier, reklamefilm og spillefilm.
    Hans Rosenfeldt er et kendt ansigt og en kendt stemme i Sverige, hvor han har været studievært på en lang række tv- og radioprogrammer.

Sammen skriver Hjorth og Rosenfeldt den utrolig spændende krimiserie med Sebastian Bergman. Og det er i kke uden grund Sebastian Bergman får så mange stjerner. Hjort og Rosenfeldt formår virkelig at sætte et persongaleri op, så læserne og lytterne kommer ind under huden på de forskellige hovedpersoner.
    Om Sebastian Bergman
    Krimiserien om Sebastian Bergman Sebastian Bergman er en usympatisk krimipsykolog der hjælper Rejseholdet som består af fire personer. Sebastian fremstår selvisk, sex-fikseret, usympatisk og yderst negativ - og kollegaerne ønsker ikke hans hjælp, men desværre er han meget dygtig og de kan ikke undværre ham. Som læser/lytteren kan ikke undgå at føle sympati for ham.

Rækkefølge i Sebastian Bergman

Manden der ikke var morder (kun som e-bog)

Disciplen (e-bog, download lydbog og mp3-cd)

Fjeldgraven (e-bog, download lydbog)

Den stumme pige (e-bog, download lydbog december 2014)

Mon I kender bøgerne ? . . . . Mon nogen af jer har set TV-serien ?? smiley

På Dr 1 (ell 2 ?) har man indtil nu sendt - fra 1. til 3. af de 4 serieafsnit.

Rolf Lassgaard, har hovedrollen som den besynderlige krimipsykolog,
    Sebastian Bergman.
    Dette skriver jeg m.a.o. for at sige et par ord om tv-serien.
    Jeg synes det 1. afsnit var kedeligt, langtrukket, gråt.
    Afsnit 2, Diciplen, er lidt mere `levende`
    Jeg har nu taget hul på afsnit 3, som endda virker endnu mere livligt og spændende.

Når jeg har valgt alligeve at se hele serien, er det fordi jeg syntes bøgerne var gode. (mangler kun at læse den 4.)

OG fordi Rolf Lassgård altid har været min yndlingsskuespiller blandt svenske.
    Han spillede oprindeligt Walander, for en del år tilbage, og gjorde det eminent.
    Også mange svenske film, har han spillet hovedroller i, ligeså fortræffeligt. smiley

Men denne Bastian Bergman rolle, synes jeg næsten ikke han formår at udfylde, ak smiley !!
    Nu spændt på om 4. del får løftet serien lidt. smiley

• #13   1. jan 2015 Rolf Lassgård - tidligere, bl..a. som Wallander og i sin hovedrolle i Jægerne
    1 og 2, fantastiske film, grumme, gribende og smukke.
    (og ikke spændings, og ikke krimi)

profilbillede
  • #14   1. jan 2015 Jeg kunne ikke sætte 2 billeder ind i samme indlæg, derfor her Lassgård i sin hovedrollefigur fra Jægerne 1 og 2.
    Anbefales begge på det stærkeste.

profilbillede
  • #15   2. jan 2015 Så fik vi taget hul på 2. sæson af "Arvingerne" - og jeg var sådan set udmærket tilfreds, selvom jeg godt kunne have tænkt mig et endnu grundigere resumé, for ligesom at blive helt up to date med personerne og deres placering i serien, selvom jeg godt ved, at man på DR2 kunne se genudsendelsen af samtlige afsnit fra første sæson.

• #16   2. jan 2015 Hej, Frank.
    Af netop den grund, du nævner kastede jeg ind imellem et blik på DR 2, under de sidste afsnit. Mens jeg så et optaget kunne jeg `pause` i programmet, se
    lidt DR 2 osv. smiley haha smiley
    Således følte jeg mig opdateret. Til gengæld optog jeg det nye afsnit i går, og har til gode at se det. Glæder mig til det... smiley

• #17   2. jan 2015 Af Louises opremsede, er flg. dem, jeg nød mest:

Allo Allo
    Javel Hr. Minister
    Fint Skal Det Være
    Halløj på Badehotellet

Og af dem allermest Allo Allo, med sin raffinerede, uimodståelige humor.
    Dog alle har jeg moret mig kongeligt over.
    Forbrydelsen så jeg også, og fandt den godt lavet.
    Forøvrigt ser / så jeg den amerikanske udgave af denne, på min streaming service.
    Er nu begyndt på del 4, som man dèr har lavet frem til og alle er bestemt seværdige.

• #18   5. jan 2015 For nu at vende tilbage til noget dansk.
    Allerede har afsnit 2 været sendt af " Arven" !

Vil gerne høre, hvad I mener om den ?
    Selv synes jeg lige pt, at den mest minder om et 70`er foretagende,
    deres boforhold, deres væremåder ??

Det er mit foreløbig korte bud.
    Hvad synes I - please ??

profilbillede
  • #19   6. jan 2015 Jeg ser ikke "Arvingerne", så jeg kan desværre ikke fortælle, hvad jeg synes om serien.

• #20   6. jan 2015 Jeg har set hele første sæson af "Arvingerne" og har været tilstrækkelig tilfreds til at fortsætte med 2. sæson.
    Jeg synes dramaet I serien er godt skruet sammen.
    En anden serie jeg også følger med interesse for tiden er "Bankeråt" på DR2, som også har taget hul på sin 2. sæson. 1. sæson blev sendt på DR1.

• #21   6. jan 2015 hej Frank- har desværre ikke fulgt Bankerot, har jeg vist fortrudt. smiley
    Men Arvingerne vil jeg selvfølgelig fortsætte med at se, idet den er SÅ godt lavet (uanset deres 7o`er stil pt. smiley haha )
    Glæder mig ovenikøbet til 3. del. Spænding skorter det ikke på . . smiley
    khb smiley

• #22   11. jan 2015 Der er ikke nogen der nævner Columbo.
    Han er min favorit. Jeg har hele serien stående herinde.
    Det er den bedste krimi serie
    Og mange trækker på skulderen og i bedste fald siger de: Jamen så er du også til den og den og den serie.
    Men nej!!

Der er to ting.
    Den første er Columbo og hele hans måde at agere på
    Den anden er, at man får forbryderen serveret fra starten, så man kan koncentrere sig om hele det psykologiske spil

• #23   11. jan 2015 Jeg har faktisk kun set ganske lidt Columbo. Et par enkelte afsnit, tror jeg, det er blevet til gennem tiden. Selv om jeg er 100% enig med dig i, Britta, i at det er dejligt, at serien har fokus på det psykologiske spil, frem for at gætte hvem morderen er, så har serien aldrig rigtigt formået at fange mig. Hvorfor ved jeg ikke.

Bankerot har jeg overvejet at se. Den ligger vist tilgængelig inde på nettet, og serien har fået så meget ros, at jeg er blevet nysgerrig på den.

• #24   11. jan 2015 Ja også jeg, Bankerot, må se at finde den.
    Columbo var dèn tids ugentlige krimi i TV, da vi var unge, og blev derfor en sevlfølgelighed at se. Vi havde heller ikke nogen valg, da. Men vi nød Columbo, som den underholdning han var. I dag ville jeg så ikke kunne igen. Der kom flere - een gang ugentlige - helt tilbage dengang. En Sheriff, en detektiv med slikkepind, en detektiv i kørestol etc. Jeg vil ikke prøve at huske navnene nu. Herrejemini, vi slugte dem alle som een. Specielt kom der en om en retsmediciner Quincy - SÅ blev jeg solgt !! Han var så sur og gnaven og derfor morsom, og jeg elskede ham. Her bør jo være nogle gamle folk, som kan huske disse foruden mig. Håber jeg . . . smiley

• #25   11. jan 2015 Så begynder jeg nok at forstå det.
    Jeg har ikke set Columbo den gang, der kun var en kanal. Og op gennem 70erne og 80erne så jeg stort ikke tv.
    Og jeg har helt sikkert endnu ikke set alle afsnit af Columbo. Måske halvdelen og nogle få stykker af dem, har jeg set mere end én gang.

Det begynder virkelig at gå op for mig, hvor lidt tv jeg har set. Men jeg har fulgt med i serier af forskellig art i perioder. Nok mest op gennem 90erne. Der var der også en periode, hvor jeg optog programmer og serier. Indtil jeg begyndte at have et større lager, som jeg ikke fik set, så holdt jeg op med det pjat
    smiley

• #26   11. jan 2015 Sjovt Britta. Så holdt du op med det pjat. smiley
    Det er nu godt at optage smiley og som du selv skriver om, at forberede, hvad man (KUN) vil se i TV og derfor optage. Ellers vælter man jo i optagelser, smiley
    Columbo var jo, da vi kun havde een kanal, og serien har været genudsendt nogen gange- hvor vi osse så dem - og nød at gense, den lille kloge tumling.
    Jeg husker forøvrigt noget om roste krimier, hvor man møder møder morderen, i 1. kapitel og følger ham OG politiets bestræbelser på at indkredse, hvem han er.
    I de bøger kører det samme psykologiske dobbeltspil, som i Columbo.
    Vil komme i tanke om dem. Og lægge dem til dig her, så kan du prøve dèn slags krimier (igen). Bare i bogform.
    khb

• #27   11. feb 2015 Kender I det, at man er i gang med en hamrende god tv-serie og venter på næste sæson, som kommer liiiiige om snart, men alligevel er der ALT for længe til???

Sådan har jeg det lige for tiden... Jeg venter både på anden halvdel af sæson 4 af Once Upon A Time til 1. marts og på sæson 5 af Game of Thrones til 13. april, og ventetiden er næsten uudholdelig. smiley

• #28   12. feb 2015 Jo, tro mig, jeg kender det alt for godt. smiley
    Det gjaldt især for serien Homeland Security, som jeg og en sosu.ass. her,
    begge var næsten besat af. Vi snakkede om, hvordan der var alt for længe til næste onsdag . . smiley . . . da vi ikke kunne vente . . smiley
    Der har - så klart - været andre, mange faktisk.

Den seneste er så endt med at blive "Arvingerne" - som jeg p.t.a. min skepsis i begyndelsen - blev totalt fascineret af. Nu så sidste afsnit på søndag, ak.
    MEN, der må jo komme en sæson mere, mhp alle de tråde der ska redes ud. smiley

• #29   12. feb 2015 "Game of Thrones" - har faktisk ofte rykket i mig. Den er på mit streaming pgr.
    Den kunne jeg altså nemt falde i, har jo set en del klip og omtaler i pgr.r på TV . . .
    Jeg er da så heldig at have den til gode og kan se den helt fra start. smiley
    Tror jeg nok, jeg vil smiley

• #30   12. feb 2015 Game of Thrones er FANTASTISK (i hvert fald efter min ydmyge mening). Den har alt det, en rigtig god og velfungerende serie skal have; en fængende historie, action, drama, intriger og sex... og så er den virkelig flot lavet rent effektmæssigt

Da jeg lånte første sæson på biblioteket havde jeg absolut ingen forventninger til den, men jeg var hooked fra første afsnit. smiley

Homeland Security kender jeg ikke... eller jo, jeg har hørt navnet før, men jeg har aldrig set serien, Hvilken type serie er det? Er det krimi, eller...?

• #31   29. sep 2015 Jeg så,netop i søndags Det 1. afsnit af 3. Sæson af "Broen
    Mon en af jer også,følger med i den??
    Foreløbig var jeg godt underholdt. Glæder mig således til del 2 smiley

• #32   30. sep 2015 Jeg ser desværre ikke "Broen". Jeg har heller ikke set de to foregående sæsoner, selv om jeg har hørt, at den skulle være god. Lige p.t. giver mit TV-program ikke plads til mere - jeg følger med i Vild Med Dans, Den Store Bagedyst og den nyeste sæson af "Once Upon A Time" (som jeg ser på nettet). smiley

• #33   30. sep 2015 Jeg har med glæde kastet mig over 3. sæson af "Broen" og den har straks fanget mig. Ikke mindst Ture Lindhardts figur virker spændende.

• #34   2. okt 2015 Erkendende - at jeg måske er blevet for gammel eller for skadet (blodproppen) til at deltage i disse meningsudvekslinger, idet jeg ikke KAN huske navne mere, kommer jeg af og til til kort, når jeg vil udtale mig og ikke kan nævne navnet på den person, jeg taler om, således osse iBroen Ture Lindhards person ?? Jeg synes kun at huske een "ny" person- nemlig den danske nye politibetjent. ( interessant præsentation ) Men det var ikke Ture Lindhardt, var det ? Rart, at møde nok en interesseret i Broen herinde smiley

• #35   2. okt 2015 [b] so Sorry, det Er jo Ture Lindhardt. Da er vi jo enige, idet jeg oplever den ny politiassistent som n spændende præsentation smiley han klarer sig igennem sine vågne døgn ved hjælp af indtag af piller. En værdig kompagnon til en også interessant type som Saga. smiley [/ b] Broen er nok blevet Danmark familiens nye samlings- tv. Dog ikke for børnene, jo, det sene tidspunkt og de't at serien er så grum, mørk og dyster taget i betragtning. Særdeles spændingsfyldt - seriøst underholdende. En serie at glæde sig til !!

Kommentér på:
TV- SERIER, NYE og GAMLE.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce