{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
127 visninger | Oprettet:

Anmeldelse: Alan Partridge - Alpha Papa {{forumTopicSubject}}

Titel: Alan Partridge - Alpha Papa

Prod. år: 2013

Genre: Komedie

Spilletid: 90 minutter

Instruktør: Declan Lowney

Medvirkende: Steve Coogan, Colm Meaney, Felicity Montagu, Tim Key, Greg Frampton og Monica Dolan

Plot: Da radiostationen, hvor den berømte radiovært Alan Partridge arbejder, bliver opkøbt af et stort medieselskab, og hans kollega Pat Farrel bliver fyret, tager tingene en uventet drejning. Pludselig har Farrel taget hele radiostationen som gidsler og vil kun tale med Alan Partridge.

Vurdering: Filmen "Alan Partridge - Alpha Papa" bygger på den i England meget berømte komedieserie "Alan Partridge", og da denne serie aldrig har været vist her i Danmark, var jeg lidt spændt på, om jeg overhovedet ville få noget ud af filmen, men heldigvis blev jeg positivt overrasket. Selv om man ikke har set serierne og kender figuren på forkant, kan man sagtens følge med og grine med på de forskellige jokes.

For så vidt angår filmens handling er denne forholdsvis simpel og i sig selv ikke særlig original. Den er bygget på et emne, som har været under behandling af filmindustrien adskillige gange før. Det er derfor filmens dialog og figurer, der skal holde den oppe, men dette gør de til gengæld også ganske fornuftigt. Humoren er meget klassisk "nede-på-jorden-grænsende-til-småplat", men den fungerer, og jeg fik personligt motioneret lattermusklerne grundigt, da jeg så den. Skuespillerpræstationerne er på grænsen til det overdrevne og overspillede, men det virker bevidst, og det fungerer overraskende fint i kombination med handlingen og dialogen.

Så alt i alt fandt jeg denne lille film utroligt morsom og underholdende, og kan man lide småplat britisk humor, vil den helt sikkert være et hit, som jeg kun kan anbefale, hvis man trænger til at koble helt fra og bare nyde et godt grin.

På en skala fra 0-6 vil jeg give den 4 store smileys:

smiley :) smiley :)

http://youtu.be/dRNhoxPgwqY


Er der mon andre, som har set denne film og har lyst til at dele deres oplevelse? smiley

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Anmeldelse: Alan Partridge - Alpha Papa

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce