Favoritinstruktør? {{forumTopicSubject}}
Når jeg har lavet en tråd om favoritskuespillere, synes jeg også, det er passende med en om de bedste instruktører. Instruktøren er nemlig også noget af det, jeg kan finde på at kigge efter, når jeg skal vælge en film ud, jeg har lyst til at se.
For mig er der ingen tvivl om, at kongen over dem alle er Steven Spielberg. Han er en virkelig dygtig historiefortæller. Mine favoritter iblandt hans film er E.T., Jurassic Park, The Lost World, War Horse, Indiana Jones, Jaws, The Color Purple, Solens Rige, Amistad, A.I. Artificial Intelligence, Schindlers Liste og Hook. Og jeg vil rigtig gerne se "Lincoln", som jeg stadig har til gode.
Men jeg er også vild med instruktører som Guy Richie, Tim Burton, James Cameron, Ridley Scott, Oliver Stone, Steven Soderbergh, Kenneth Brannagh, Chris Columbus og Susanne Bier.
Quentin Tarantino har også lavet et par udmærkede film, men jeg synes tit, han har en tendens til at "kamme over", og det samme gælder Woody Allen.
Guillermo Del Toro er heller ikke tosset. Jeg er meget spændt på hans Crimson Peak, som kommer i 2015.
jan 2014
Følger: 20 Følgere: 101 Emner: 453 Svar: 2.007
http://youtu.be/JiDIDM9QRBo
Favoritinstruktør?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside