{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.238 visninger | Oprettet:

Morten S
Morten S
Tilmeldt:
25. aug 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 58

Vurdering af Træninsprogram {{forumTopicSubject}}

Hej Baboom!

Vil gerne høre jeres vurderingen af dette træningsprogram, og evt. også erfaringer fra folk der har prøvet noget lign.

Der er tale om et 3-split program med træning Mandag - Onsdag - Fredag. Målet med træningen er masse:

Mandag: Bryst - triceps
Bænk pres
Incline Barbel press
Millitary Press
Upright Barbel row
Dips

Onsdag: Ryg - Biceps
Dødløft
Barbel rows
Pull-ups
Pulldown
Barbel curls

Fredag: Ben
Squat
Stiv-benet dødløft
Ben pres
Lying leg curls

Programmet er fra: http://www.bodybuilding.com/fun/hardgainers-guide-to-muscle-building.htm

Hvad siger folk til det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vurdering af Træninsprogram
  • #1   30. nov 2012 Ingen skulder udover military?

    Hvis du har mulighed for det så få smidt noget legextention ind i stedet for noget andet, nu hvor du også køre legcurls. Det kan jeg personligt godt lide at køre sammen, i og med at det er 2 øvelser, der dækker hele din quad til sasmmen. smiley


  • Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 58
    #2   30. nov 2012 Tak for feedback Jeppe.. Umiddelbart ikke noget direkte skulder udover millitary, vil du foreslå evt. at smide: "DB shoulder press" ind?

    Har selv tænkt at der skulle en ekstra øvelse på til ben, Legextention helt klart med i overvejelserne smiley

    Har du ellers selv erfaringer med 3-split og "kun" 3 træningspas pr. uge? Det har jeg nemlig ikke selv, men målet er at få smidt noget masse på, hurtigst muligt. Så jeg tror jeg vil prøve det sammen med at skovle en masse kcal indenbords..


  • Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 58
    #3   30. nov 2012 Mange tak for god info Tmm.. Jeg vil kigge på hvordan jeg kan medtage rådene i programmet.. Men det virker indtil videre som om det er det rigtige program og prøve..

    Jeg har tidligere haft svært vil at få opbygget noget seriøs masse.. Men jeg håber at den megen restitution og og ordenligt ædeflip vil hjælpe det godt på vej..


  • Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 58
    #4   1. dec 2012 Det ser super fornuftigt ud.. Tror også det er den helt rigtige disposition at lægge Ben ind Onsdag, giver endnu mere restitution til overkroppen..

    Kan godt se fornuften i de ændringer du har lavet.. Kunne sagtens være sådan jeg kom til at køre det.. Jeg takker mange gange for det super gode input smiley


  • #5   2. dec 2012 Synes lige jeg vil smide op hvordan jeg sætter tingene sammen. Dog uden øvelserne. Så kan folk tænke lidt over den også....

    Ryg/triceps
    Skulder/mave
    Bryst/biceps
    Ben/mave
    Forfra.


  • #6   2. dec 2012 Rettelse:

    Ryg/triceps
    Skulder/mave
    Pause
    Bryst/biceps
    Ben/mave
    Pause
    Forfra.


  • Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 58
    #7   2. dec 2012 Tak for feedback Anders.. God opdeling, da jeg kun har mulighed for 3 træningspas i øjeblikket, vil jeg nok køre Skulder, sammen med bryst..

    Er nogen bestemt grund til du vælger at tage Biceps, bryst & Ryg, tricpes? Særligt gode erfaringer med den opdeling?

    Har altid selv kørt det omvendt..


  • #8   2. dec 2012 Det er old school at kører bryst og triceps sammen og ryg og biceps sammen. Grunden er at du bruger 6-70% af din triceps under din bryst træning og det sammen med din biceps under din ryg træning. derved at disse muskler allerede godt brugt når man kommer til deres tur og du kan derved ikke træne dem optimalt og kan risikere at overtræne.

  • #9   2. dec 2012 Tmm R
    dit Romanian deadlift som er inde under ben dagen er det ikke mest til rygtræning?


  • Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 58
    #10   2. dec 2012 Okay Anders, jeg tænker bare at køre man ryg, Triceps & bryst, Biceps må det gå ud over den restitutions tid musklerne får.. Men det kan godt være det skal overvejes at flytte rundt på tricps & biceps.. Vil jeg da lige tjekke lidt op på..

  • #11   3. dec 2012 Morten S:
    Du kan eventuelt øge din restitution ved hjælp af følgende:
    Massage (1time hvis træningen har været middel hård.. 2-3timer hvis træningen har været intens).
    Akupunktur.
    Stræk forsigtigt ud (Men men men, ikke 2min efter endt træning heller ikke 30min efter, men HELE 2timer efter).
    Sænk intensiteten sidst i dit træningspas, dagen før.
    Spis fede fisk, der via de to EPA og DHA dæmper overbelastningen i muskler, led og sener.
    Få fyldt dine kulhydratdepoter op igen, du har brug for ca. 1 g kulhydrat pr. kilo, du vejer. (dvs: vejer du 80kg er det 400g banan)
    Sidst men absolut ikke mindst Protein, sørg for at indtage dette senest 1time efter endt træning. Mængden er 1 til 1,5 gram pr. kg du vejer(dvs: vejer du 80kg er det 100g protein, hvis man tager en mellemting), det er hvad du har brug for, da kroppen alligevel ikke ville kunne optage mere.

    Det skal nok hjælpe dig på vej til mere masse smiley


  • Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 58
    #12   3. dec 2012 Takker mange gange for endnu flere gode og brugbare input..

    Jay - fantastisk med lidt "tips & tricks".. Jeg synes ofte man læser i diverse forummer, artikler osv. at 2-2,5g protein er nødvendigt. Det er efter din mening altså en del i overkanten, og de sidste ca. 100g protein vil være spildt, da de alligevel ikke bliver optaget i kroppen?


  • #13   3. dec 2012 Et godt fif til alle er også lige inden træning at drikke en shake med kulhydrat pulver.
    Jeg får fx 30g protetin og 100g kulhydrat før træning og inde for 30min efter træning får jeg 60g protein, 100g kulhydrat, glutamin, amino og kreatin. Det hjælper alt sammen på det smiley


  • #14   4. dec 2012 Drikker det ca 30 min før for at have mine depoter godt fyldt op. under træning har jeg super pump og amino i min vand dunk. hvor meget vejer du? for kommer også an på det for meget kulhydrat du skal have. Jeg vejer 103 og skal have 103 kulhydrat. her snakker vi efter træning.

  • #15   4. dec 2012 Har også spist 3 store måltider inde træning. men 2 timer efter sidst måltid drikker jeg så den der og så ind og træne.
    De 350 g kylling overkill. du har intet at bruge det til. du kunne nemt nøjes med 250g.


Kommentér på:
Vurdering af Træninsprogram

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce