{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.804 visninger | Oprettet:

Big  $
Big $
Tilmeldt:
24. jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 33 Svar: 1.337

netværks hjælp {{forumTopicSubject}}

Har lige fået mig en trådløs router, d-link 825. Men kan ikke gå på nettet med pc'en nu. Alt andet kan godt gå online som tv og ps3 med kabel, og tlf trådløst. Pc kan godt få direkte adgang til router, men kan ikke komme videre. Har kørt ny netværksguide på pc, uden forskel. Server ingen fejlmeddelelser. Kører med Windows XP, og har net gennem Waoo med 30/30 forbindelse.
Nogen idéer, da jeg er helt lost, og en klovn til netværk?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  netværks hjælp
  • #1   28. sep 2012 skal også nævnes, når jeg tjekker status for lan forbindelse i Windows, siger den, det er tilsluttet. Uden nogen problemer. ?

  • #3   28. sep 2012 Yep.

  • #4   28. sep 2012 Lige nu har jeg hul igennem, ved at køre fiberbox - switch - router. Med pc koblet til switch, og resten til router, men det er jo kun en nødløsning. Satte en anden pc til router, med trådløst kort i, men den vil heller ikke gå online. Den kunne godt connecte til router, men bare ikke videre.

  • #6   29. sep 2012 det virkede ikke. slog dhcp server fra, uden nogen forskel, og med netværkskablet i en anden port, kommer den med en fejlmeddelse fra d-link, om der ingen forbindelse er fra router og ud.

  • #11   30. sep 2012 skal prøve og svare på spørgsmål, så godt jeg kan. smiley

    før havde jeg 2 pc, tv, ps3 og wii koblet til igennem en switch, uden problemer, de kunne bare ikke arbejde sammen, eller finde hinanden. men alt kunne gå online.

    jeg har så vidt jeg ved, ingen adgang til nogen indstillinger i fiberboksen. ???

    er som nævnt en KLOVN til netværk, da jeg aldrig har rodet med det før. smiley


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #12   19. okt 2012 AmbY >> Selvom dette er et gammelt emne, så kan jeg ikke lade være med at kommentere, da man sagtens have en router efter en router, og det vil stort set altid fungere, medmindre de bruger det samme ip-range, hvilket vil betyde at begge routere fx får ip-adressen 192.168.1.1, det vil ikke fungere, da det giver en konflikt.
    Derfor sætter jeg som regel routere op i et andet range, det kunne fx være 10.20.30.x

    Men tilbage til emnet, så lyder den omtalte switch interessant, for umiddelbart lyder det som en router uden wifi, hvilket betyder at den fungerer som DHCP-server. Grunden til at det så ikke vil virke, kunne være at den gamle switch er registreret på mac-adresse, og derfor låser den din ip-adresse til denne.

    Personligt ville jeg lige undersøge om Waoo låser på mac-adresser, i så tilfælde ville jeg sørge for at få denne nulstillet, og derefter tilslutte den ny router direkte til stikket i Waoo-boksen.

    Jeg går ud fra Big $ har fået det til at virke grundet emnets alder.. smiley


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #14   20. okt 2012 Jeg kom efterfølgende i tanke om at de tidligere kørte PPPoE på deres linier, eller det var da de bare hed EnergiMidt fiber her i området, er de holdt op med det?

    Jeg syntes dog AltiBox var mere bøvlede sidst jeg rodede med dem.

    Vi kører primært med Yousee og TDC her i området, fordi mange bare skal have en basis linie, og så er fiber for dyrt, både i oprettelse og i det månedlige abonnement.
    Men det værste er dog den fiberboks som de insisterer på at placere ved nærmeste facade, i mit tilfælde bliver det i stuen, længst væk fra alt andet teknik.

    Men det var mest for at korrigere at det godt kan lade sig gøre med flere routere, og det er som regel nemmere at forstå at man ændre et ip-range, end at man skal ind i leverandørens udstyr og slå NAT fra, så den kun virker som modem, det er da heller ikke alle der tillader det... smiley


Kommentér på:
netværks hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce