{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.858 visninger | Oprettet:

Søger hjælp til en han undulat. {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Søger en der kan hjælpe mig mit problem.
Og det er at, min han undulat Parre min hånd hele tiden og følger mig alle steder og tale rigtig godt. Det skal lige siges at han har gået alene i 3 år, før jeg fik ham men jeg købt en lille dame til ham men han er fuldstændig ligeglad med hende. Også vil jeg høre om det hjælper og købe en anden pige til ham eller hva?
Håber på et svare da det er rimliget træls at bliver parret konstant af ham..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger hjælp til en han undulat.
  • #1   15. mar 2009 prøv at sætte en rede kasse op så skulle der nok komme nogle unger hehe

• #2   15. mar 2009 Jamen det er der og det har der hele tiden været men intet sket..

• #3   16. mar 2009 Det lyder som han lige skal vænne sig til andre undulater igen, når han har siddet i 3 år alene kan det nemt tænkes at han er blevet lidt småskør hvilket ikke er ualmindeligt for ensomme undulater...

Syns du skal se tiden lidt an og se om det bliver bedre og skubbe ham væk når han vil parre dig.

Hvor længe har de gået sammen nu?

• #4   16. mar 2009 Mange tak for svaret har prøvet at skubbe ham væk men han bliver sku sur og napper mig.. de har gået sammen i 6 mdr nu..

• #5   16. mar 2009 Er hunnen køns moden og i yngle stemning?

Måske han parrer din hånd for at få en bestemt reaktion fra dig af.

Har du prøvet at træne med ham for at aflede hans opmærksomhed ?

• #6   16. mar 2009 hun er omkring et 1 gammel.. jeg har aldrig trænet med ham han hænger jo hele tiden på mig.. hvordan træner jed ham?

• #7   16. mar 2009 Kig i link samlingen smiley

fandt det her i tæmning af din fugl linket :

Træd op: Er den vigtigste kommando og den første du bør lære din fugl. Målet er at lære fuglen, at træde op på din hånd, når du beder den om det. Nu skal du forsigtig prøve, at nærme dig fuglen uden godbidder. Pres blidt din finger eller vandrette hånd mod det nederste af fuglens bryst. Sørg for at den stadig har mulighed for at løfte fødderne. Ros den (ved at lave pludre/knase næb lyde, når den første fod prøvende sættes på din hånd. Hvis den ikke selv træder helt over på hånden, så prøv at løfte hånden lidt opad. Det burde få den til, at træde op på din hånd. Når den sidder der, så hold hånden helt stille og lav pludre/knase næb lyde. Prøv, at undgå at den selv hopper af din hånd eller finger. Gør den det, så prøv forsigtigt at få den op på hånden igen. Det skal helst være dig, der afbryder øvelsen, ved at holde din hånd lidt under pinden, så fuglen kan træde op på den. Når fuglen er tryg ved at træde op, kan du begynde at sætte en komando på. I det øjeblik fuglen er på vej op på din hånd roser du med glad stemme og følger rosen op med navnet på kommandoen (dygtiigg – Træd op). På samme måde kan du lære fuglen at træde op på en pind du holder i hånden. Det kan være en stor fordel, hvis der skulle opstå problemer med, at den vil bide efter dine fingre senere i livet. Herefter kan du begynde, at øve i at du må flytte den fra den pind den sad på til den pind lige ved siden af. Efterhånden kan du øve dig på, at du må flytte den til en hvilken som helst pind og måske endda til en pind lige uden for lågen. Undgå at presse fuglen så den mister tilliden til dig. Tag tingene stille og roligt og i fuglens tempo. Med tålmodighed og vedholdenhed skal det nok lykkedes! Lær den også at lystre fremmede. Det letter hverdagen for en evt. babysitter. Gør det til en vane, at fuglen skal udføre Træd op (når den har lært komandoen), for at komme ud af buret.

At strække vingerne.

Inden du overhovedet åbner lågen til buret; Luk alle vinduer, døre, låger osv. Fjern alle giftige potteplanter, sluk alle stearinlys og træk gardiner/persienner for (har du ikke det, kan du tape avissider op for at dække store glasflader som vinduer og døre). Husk også, at lukke katten/hunden ud af rummet og dække evt. åbne akvarier til.

Første gang fuglen får lov til, at flyve frit, åbner du blot lågen og venter til den selv beslutter, at det er sikkert at komme ud. Sæt eller læg dig ned på gulvet/et møbel (evt. med en bog til ventetiden), det får fuglen til at slappe af, hvis den er lidt sky. Hold noget interessant i hånden eller placer nogle lækkerier på en tallerken et stykke væk fra dig. Så tager det som regel ikke så lang tid, før fuglen kommer for, at undersøge det. Hvis ikke så fortvivl ikke. Luk blot lågen, når tiden er gået og prøv igen senere. Hvis fuglen når, at blive ”håndtam” i buret, kan du bruge ”træd op” og ”træd ned” til at flytte fuglen ud på en pind, der sidder udvendigt, lige ved lågen (landings pladsen) eller til dens legeplads, der er pladseret ovenpå buret, hvis den har en sådan.

Når fuglen har været ude et par gange, så gør det til en vane, at den skal udføre ”træd op” for at komme ud at buret. Når fuglen skal ind i buret igen, så lad den selv om at finde ind. Lad værre med at jage med den. Vil den ikke ind så lad den sove ude hele natten, hvis det er det den vil. Medmindre den er ”håndtam”, så kan du bruge ”træd op/ned” til at få den ind. Lad lågen til buret stå åben, og fjern alle foderemner, uden for buret. På et tidspunkt er fuglen nødt til, at flyve ind i buret for at spise og drikke. Indfør faste flyvetider (som det er vigtigt du overholder!), så fuglen lærer, at den trygt kan vende tilbage til buret - den bliver ikke spærret inde for evigt.

Træd Ned: Denne øvelse går ud på, at lære fuglen, at træde ned af hånden/pinden, når du beder den om det. Sæt hånden med fuglen helt hen til pinden, eller, hvor du nu vil have den (gerne lidt lavere, så fuglen kan træde op på den.) Oftest hopper den selv af med det samme. Så roser du med glad stemme og følger rosen op med navnet på komandoen (dygtiigg -Ned). Hvis fuglen ikke selv træder ned, kan du holde hånden lidt på skrå.

Nej: Det er vigtigt, at du lærer din tamme fugl, hvad nej betyder. Hvis den gør noget den ikke må (lander et sted den ikke må være, bider i ting, den ikke må bide i osv.) siger du NEJ. Ikke noget med at råbe! Bare NEJ. Med meget bestemt stemme, så fuglen er klar over at du mener det. Fjern fuglen fra stedet, ved hjælp af Træd op kommandoen (ros den, med glad stemme, når den gør det) og sæt den Ned, et sted, hvor den må være. Ros den, når den er et sted, hvor den godt må være. Det er vigtigt at rose for god opførsel. Bær ikke nag til din fugl. I det øjeblik fuglen gør det rigtige, skal de ”sure miner” være glemt. Hvis fuglen flyver tilbage til stedet og genoptager sin dårlige adfærd, gentager du øvelsen igen og igen og igen - ligeså mange gange der er brug for det.

Brug aldrig Nej, kommandoen, hvis du ikke har tid til at følge op på den. Altså, hvis du har travlt, og fuglen lander et sted den ikke må være, må du sætte den i bur, hvis ikke du har tid til at fjerne den fra stedet og rose for rigtig opførsel. Hvis du siger Nej og ikke følger op på det, ødelægger du det arbejde du er ved at bygge op.

Kom: Hver gang fuglen kommer hen til dig af sig selv roser du med glad stemme og følger op med ”Kom her (evt. dens navn)” og en lille lækker godbid. Efterhånden vil fuglen begynde at komme, når du siger kommandoen. Start med at bede den komme, når den kun er få skridt fra dig og øg langsomt afstanden. Det er en vigtig og meget nyttig kommando, der altid bør forstærkes af ros og en godbid. Denne kommando kan være en hjælp til, at lokke fuglen ned fra høje skabe, eller forhindre, at den roder sig ud i livsfarlige situationer, som f.eks. at den spiser af stueplanter, du har glemt at flytte inden den blev lukket ud, eller at den lander på en kogeplade, der stadig er varm.

• #8   17. mar 2009 Super mange tak for svaret.
    Jamen så er der jo ikke andet at gøre end at gå igang med at træne..

• #9   17. mar 2009 Hvordan ser jeg om hunnen er i yngle stemming? første gang jeg har undulat??

• #10   17. mar 2009 Den skal være mørkebrun over næbbet.

• #11   18. mar 2009 ok mange tak.

• #12   30. mar 2009 Hvordan er det gået med træningen?

• #13   31. mar 2009 Jo det går fint men kan stadigvæk ikke få ham til at holde helt med at parre min hånd.. Men jeg vil lige fortælle en lille historie her den anden dag var han fløjet ud ad vinduet, jeg opdagede det først efter en halv times tid senere så jeg skyndt mig ud og kigge efter ham og tænk engang jeg fandt ham over på nabo gården ca 300 meter væk og han kom selv hen til mig så jeg er så stolt af min lille otto..

Kommentér på:
Søger hjælp til en han undulat.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce