{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

Christian R
Christian R
Tilmeldt:
9. feb 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16

Kommende airbrusher mangler hjælp {{forumTopicSubject}}

Godmorgen folkens

Tak for invitationen til gruppen smiley

Jeg overvejer meget, meget kraftigt at lære at airbrushe, og efter at ha’ læst diverse hjemmesider, guides og indlæg på forums er jeg fuldstændig hooked, men jeg er stadig meget i tvivl om hvad et godt ”begynder sæt” indeholder… Jeg håber i vil bruge lidt tid på at besvare nogen af mine spørgsmål..

Jeg har kigget meget på ” 23L mellem Kit II” fra customcolors.dk, og synes ikke prisen ser så slem ud.. Men hvis I nu skulle sige et par ting om det, får jeg så noget for pengene? Er den kompressor noget værd? Og hvad med AB’en? Findes der andre alternativer til de samme penge, eventuelt selv sammensætte noget? Eller skal man ofre lidt mere på at komme i gang?

Jeg har ikke lyst til at bruge for mange penge på det til at starte med, ved ikke endnu om jeg har skills nok til det, men omvendt har jeg heller ikke lyst til at stå med en ab som maler af H. til. Har det bedst med at jeg kan give mig selv skylden for at det ikke ser for godt ud, og ikke grejet.. Med hensyn til kompressoren, har jeg det rigtig fint med en model som ikke lamer så meget, da jeg kommer til at stå og male i vores udestue, som ligger lige op af stuen.. Det vil spare mig for mange slag i nakken med avisen, hvis konen ikke går glip af for meget sex and the city, når den starter smiley

Hvad anbefaler i gutter for at komme i gang (her snakker vi kvalitet)?
AB, kompressor, maling, papir osv..

I har sikket svaret 1000 gange på de her spørgsmål før, men jeg håber i kan finde tiden til det en gang mere.. Det kan jo være at der er kommet et eller andet nyt og smart, som jeg har overset..

På forhånd tak

Christian R.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kommende airbrusher mangler hjælp
  • #1   10. feb 2009 Hej Christian
    Hvis du ikke vil bruge for mange penge kan du jo lade hobby kompressoren (hvis du har en )stå ude eller i garage og så købe en lang slange og en trykregulator
    se billede
    http://www.customcolors.dk/images/Airbrush%20private/slanger%20koblinger/tryk-regulator.jpg

    og så kan du slutte din airbrush på den.

    Det er nok den billigste løsning.

    angående prisen på sættet så tror jeg ikke at du finder det billigere i danmark, så skal du ud i noget egen import.

    omkring kvaliteten på produktet, der er jeg ikke helt uvildig, da jeg har Custom Colors sammen med en kammerat.
    men jeg mener selv at produktet lever op til prisen, pistolen er ganske fin til en start, men den sprøjter ikke helt så godt som de noget dyrere pistoler.
    som jeg plejer at sige den er fin til en start og bliver du bidt at det så køber du en bedre pistol som supplement og så bruger du den 130 til slave pistol, en hvor der altis står sort eller hvid i så du ikke skal rense pistol konstant for at lægge en skygge eller highlight.

    comart farverne er fine at komme igang på da de er ready to spray, mange herinde kan dog bedre lide Golden (nok fordi at de er de billigste farver og de maler ganske fint)

    Hilsen
    Kenneth


  • Christian R
    Christian R Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #3   10. feb 2009 # Kennet F & Kim W

    Tak for de gode svar..

    #Kennet F

    Sjovt nok at det lige er dig som ejer costomcolors.dk. Tænkte faktisk på at ringe ned til jer i går, havde sådan set tastet nummeret, men blev ening med mig selv om at det nok var lettere at skrive herinde, så kom der nok lidt flere indput, men såkommer der et svar fra dig alligevel, hehe smiley

    Det lyder som en god ide med at placere kompressoren i skuret, det havde jeg ikke selv tænkt på. Så er der i hvert fald ingen i huset som bliver generet af den... Jeg har ikke en kompressor lige pt. den gamle gik i stykker, så jeg skal ud og ha' en ny. Har læst mig frem til på forskellige sider at den skal kunne levere et konstant tryk, og "billige" hobby modeller ikke kan den slags, men jeg går ud fra at jeres ikke hører til under den kategori? (jeg spørger kun fordi jeg ikke aner noget om det)

    Ja, jeg har godt set at (næsten) alle anbefaler Golden, men jeg har det nok bedst med at bestille en form for sammenpak til at starte med, synes ikke helt jeg kan finde sådan noget fra Golden, så det bliver højest sansynlig nok en sammenpakning fra jer af... Skal jeg både ha' noget opaque og transperant..? Eller kan jeg godt nøjes med opaque?

    Det lyder som om at den ab i har med i sættet er af ok kvalitet, til at starte med, og det er det som jeg er på jagt efter..

    Hvad bruger i til at male på? Ved godt at i nok er gode nok til at male på biler, men har mod på at øve mig på min vectra endnu.. Der må vel være forskel på papir..


  • #5   10. feb 2009 den lille 23L leverer et konstant tryk, men den kører op til 2,8 bar og hatr her autostop.
    dens arbejdstryk ligger lidt lavere ca 1,4-6 bar.
    Det er vanske fint som begynder synes jeg, vi har selv sådan en som jeg bruger ind imellem.
    Men den vil med tiden, nok blive udskiftet af dig til noget med tank på.

    Det du mere skal passe på med de billige kompressorer er at de IKKE MÅ PULSERE, for det er noget rigtig lort
    (men måske det er det nogle mener med at de skal levere et konstant tryk)

    Jeg er ikke specielt god til at male, jeg når nemlig kke at øve mig så meget som jeg gerne ville, men jeg ved en del om airbrush og har prøvet lidt af hvert inden for branchen.

    jeg ville vægte opaque hvis det var mig der skulle ud og købe.
    med farver er der lige så mange meninger som der er folk.
    jeg tror som sagt at den er en vinder pga.prisen er så lav.
    men så sent som igår havde vi en som ikke kunne lide Golder og derfor ringede for at få noget andet farve
    altså alle har forskellige meninger, jeg har selv aldrig malet med golden


  • #6   10. feb 2009 hej gutter
    så vil jeg skug blande mig lidt og øse lidt ud af min erfaring.
    har lige chekket kittet og det er en ganske god begynder pakke der er skruget sammen, men som de 2 andre siger så kan det kun blive billigere ved egen import. og det er kun hvis du ikke bliver fanget i tolden, og har en komporessor stående alligevel.
    ellers er der Iwata sprøjter hos girlstyle det er dem 90% af alle top drengene inden for sporten sværger til. hvis vi vender blikket mod usa.
    selv sværger jeg også til iwata, men vil slet ikke afvis de sprøjter kenneth har hos cc. det tager nogle år at kunne udnytte selv en billig sprøjte til det optimale, de eneste sprøjter jeg egentlig ikke har noger godt at sige om er aztek airbrushes, magen til lort at juster og rengøre findes der ikke, så gå i en lang bue uden om. ang kompressor så er en kompresser med beholder at fortrække da trykket er mere stabilt end en der konstant kører, kompressoren skal kunne holde trykket stabilt med fuld airflow og må ikke dykke, det er det vigtigste. silvans 25 L kompressore til en 500 mand klare jobbet til ug og er efter min vurdering gode nok til at levere professionelle resultater med.men de larmer ad helvedes til! ang maling comart golden etac som er vandbaseret er gode farver at starte med da de er færdig blandet og kan skydes direkte fra flasken
    hilsen

    kenn




  • Christian R
    Christian R Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #7   10. feb 2009 # Kim W

    Ja, jeg har en ide om jeg gerne vil male på biler, når jeg engang er blevet god nok til det.. God ide med de cd covers.. Går ud fra at "grøn scotch brite" er en form for sandpapir..? Men jeg vil også gerne male nogen billeder, så det er ved bare at finde noget godt printer papir..?

    # Kenneth F

    Ok, så blev jeg da det klogere smiley Når den ingen tank har, vil det så sige at den står og arbejder hele tiden?

    Ja, det var lige nøjagtig det jeg mente, kunne bare ikke huske det hed " Pulsere"

    Tak for rådet med hensyn til farve valg




  • Christian R
    Christian R Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #10   10. feb 2009 # Kenn A

    Tak for dit indput. Nåede ikke at se dit indlæg før jeg havde sendt det andet. Du svarede sådanset på det spørgsmål som jeg stillede Kenneth F, med hensyn til kompressoren.. Jeg kan ikke holde ud til at høre på en kompressor som kører hele tiden, så valget bliver nok derefter... Har du en som kan anbefales? Den må gerne være stille og gerne koste en del under en privat fest Paris Hilton smiley

    Har kigget lidt på de Ab'er som girlpower har, men jeg aner ikke hvad for noget der er godt og starte ud med? Kan du anbefale en god begynder model derfra? Eller skal jeg satse på at jeg ikke bliver nappet i tolden, og bestille en i USA?

    Ang. Golden maling.. Jeg synes ikke helt jeg kan finde nogen steder som har "kits", vil gerne ha' nogen forskellige farver at lege med her i starten... Har du en hjemmeside hvor jeg kan finde sådan noget


  • Christian R
    Christian R Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #11   10. feb 2009 # Kim W

    Ahh, så er jeg med igen.. Der er så mange nye udtryk at lære når man begiver sig ud på noget som man ikke ved noget om.. Det skriver jeg mig bag øret.. Tak


  • #12   10. feb 2009 en jun airb er at fortrække, men den koster self en tur under dynen med parishilton, men den siger heller ikke mere end et køleskab. kan fås brugte og ny renoverede i omegen af 3500-4000 kr med en ny 25l tank. googel den og fin det sted der er billigst.

    om det kan betale sig at købe i usa, der må jeg sige ja. sidst købte jeg 2 iwata hp-cs +4 nåle og 4 dyser hos www.coastairbrush.com og måtte slippe 109 $ pr airbrush. pakken blev snuppet og jeg måtte af med 2660 kr totalt med told og moms dvs jeg fik en hp-cs +2 sæt nål/dysse til under den normale indkøbspris i danmark af bare selve airbrush modellen som ligger på 1800-1900 kr herhjemme mod 1330 kr +reservedele. som sagt det er der jeg handler airbrushes og ved dysse nål skift er iwata airbrushen nul stillet og sprøjter som en helt ny gun igen. hp-cs en er betragtet som en af de bedste arbejds heste i airbrush industrien, forleden malede jeg den audi a3 jeg har uploadet et galleri af, på 9 timer og det var med min hp-cs uden at den på noget tidspunkt lavede ulykker eller opførte sig dårligt smiley så den kan jeg kun varmt anbefale og den klare alt fra medium baggrunds spray til fine lines ned til 0.35 mm landt mindre en hvad motorikken som begynder har, men stadig god nok til at blive brugt af fx mike lavalle, craig fracer, jarvier soto ,cross eyed osv...

    hvis de drenge kan bruge den, så kan jeg også !

    lidt links til det er er skrevet om i teksten

    http://girlstyle.dk/product_info.php?cPath=141_381_108&products_id=533

    http://www.coastairbrush.com/proddetail.asp?prod=ECL4500

    http://www.baboom.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=16605

    hilsen

    kenn


  • #13   10. feb 2009 i tegnecenter crea i kbh kan du forresten købe golden kits i 25 ml sæt

  • #14   10. feb 2009 vi er da vist for billige med vores CS ser det ud til
    vores koster 450.- Kr. mindre

    http://www.customcolors.dk/Private%20sider/Pistoler/Eclipse%20pistoler%20private.htm
    vi tager 1399 for Eclipse CS


  • #15   10. feb 2009 det var skug billigt her hjemme for den kenneth, kunne være at man skulle købe et par stykker

  • #16   10. feb 2009 det er nok også grunden til at vi PT kun har en tilbage, de ryger hurtigt

  • Christian R
    Christian R Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #17   10. feb 2009 # Kenn A

    Så blev ab'en bestilt, det blev den iwata hp-cs fra coastairbrush.com som du linkede til. Det var godtnok billigt! Nu venter jeg bare på de vender tilbage med hvor meget fragt der er på den, og håber en søvnig tolder når den ankommer til dk.. Glæder så meget til at komme i gang nu!!

    Tak for indputtet med hensyn til kompressor, men det er nok lige i overkanten.. Vil dog alligevel lige prøve og ringe til dem i morgen, det kan jo være de kommer med et tilbud som jeg ikke kan sige nej til smiley Men hvis ikke, må jeg ud og kigge lidt omkring.. Er der nogen mærker som jeg helt skal holde mig fra? Og det skal være oliefri luft ik'?


  • Christian R
    Christian R Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #18   10. feb 2009 # Kenn A

    Det er sgu et flot stykke arbejde på den Audi smiley


  • #19   10. feb 2009 jeg bruger kompressoren som costum colors sælger, og jeg har brugt den i over et år nu, den er super lydstille i modsætning til de komresorer du kan købe med tank til ca 700 kr de larmer ca 90db og en rock koncert med slayer er ca på 130.

    jeg har formået at lave udemærkede billeder med en iwata hp-cs og den pågældende compressor.

    link til lidt af det jeg har lavet her http://www.baboom.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=15979


  • #20   10. feb 2009 glæmte lige at sige at den kompresser som costum colors sælger, koster 1500 i airbrush butikker i københavn...så det er et godt tilbud

  • #21   13. feb 2009 Hallo knægt.
    Næste gang køb varen i UK hos Allan som har følgende add createx co uk en HP -CS koster 1000..- og så er alt betalt på nær transport som vel er en hund . Så billigere kan den næppe fås. Og det er kun fordi kursen på pundet er så lav som den er for tiden . Brug Ham næste gang.... Go fornøjelse-... Ps . det tager kun tre dage så har du varen istedet for uger som der går hos coast +plus du handler i et EU land så moms og den slags er betalt.... Husk at den pris du ser hos Coast skal du gange med to før du har varen i hånden så shop endelig løs... Det knagene billigt ...


  • Christian R
    Christian R Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #22   14. feb 2009 # Palle F

    Tak for anmeldelsen af kompressoren smiley Jeg arbejder i øjeblikket på at få mig en billig Jun-air, det viste sig sgu at min kollegas mand, indtil for 2 mdr. siden var chef i det firma, så han får lige lov til at trække i nogen tråde, så må vi se hvad den ender på.. Men hvis den ikke bliver mærkbart billigere, ender det nok med at det bliver en model magen til den du bruger...

    # Simon M

    Tak for rådet med hensyn til hvor det er godt at købe over nettet... Jeg overvejer kraftigt at købe den der i stedet for! Jeg har ikke engang modtaget nogen form for bekreftelse fra CoastAirbrush, på at de har modtaget min ordre , ej heller har de svaret tilbage på den mail som jeg sendte dem, eller fået svartilge ang. fragt :S
    Det er sgu lidt dårlig service, men det kan jo også bare være mig som er utolmodig smiley


  • Christian R
    Christian R Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #23   14. feb 2009 # Simon M

    Sidder lige og kigger på den hjemmeside som du forslog, det er godtnok den her ik'? http://www.createxuk.co.uk/
    Synes nemig ikke jeg kan finde pris på en hp-cs derpå :S


  • #24   15. feb 2009 Hej mester..
    Jeg forstår du går ind under products og klikker på Iwata og så under pricelist så står den som IW-ECL-CS (som står for IWATA Eclipce og så modellen CS den står til 129 pound ca 1088 Dkr ellers ringer du bare til ham .han er vældig flink.
    Go jagt S


Kommentér på:
Kommende airbrusher mangler hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce