{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
149 visninger | Oprettet:

Krise' på området for international adoption! {{forumTopicSubject}}

Krise' på området for international adoption!

https://www.dr.dk/nyheder/indland/krise-paa-omraadet-international-adoption-man-kan-ikke-vaere-sikker-paa-barnet-ikke

"'Krise' på området for international adoption: 'Man kan ikke være sikker på, at barnet ikke er taget fra andre forældre'.

Den eneste formidler af adoptioner fra udlandet til Danmark, DIA, erkender at have begået fejl."

Det er ikke længere muligt at adoptere fra udlandet til Danmark!

Børn bliver taget fra andre forældre i udlandet og sendt til Danmark med henblik på adoption, og samtidig er der også tale om at penge er givet til disse forældre!

Der må så være tale om danskere som ikke kan få børn via lagenmetoden?

Hvis der er tale om to mænd som er gift med hinanden giver det jo sig selv?

Din mening?

Kommentarer på:  Krise' på området for international adoption!
  • #1   17. jan Men kan næsten ikke ha en mening når man ikke selv står i en situation hvor man ønsker at adoptere et barn.

Men det er klar at der er, og altid har været misbrug smiley

• #3   17. jan 1 og 2

En der hedder Anne på mit forum skriver:

"Fra nettet:
    "Hvad koster det at adoptere?
    Prisen for adoption afhænger i høj grad af, hvilket land I ønsker at adoptere fra. I forbindelse med adoption skal der betales gebyrer undervejs i adoptionsforløbet. Gebyrerne er forskellige fra land til land. Der er altså ikke nogen fast pris for at adoptere, og det samlede beløb kan variere fra omkring 150.000-280.000 kr. Derudover er der blandt andet udgifter forbundet med helbredsundersøgelser, adoptionsforberedende kursus samt rejseudgifter og eventuelle vaccinationer i forbindelse med hjemtagelsen af barnet.

Tilskud til adoption
    Hvis I skal fremmedadoptere et barn, der ikke er født i Danmark, kan I søge om et adoptionstilskud fra Staten. Dette beløb udgør 61.085 kr. (2024) og er skattefrit. I kan søge om adoptionstilskud med selvbetjeningsfunktionen på Borger.dk, men først når barnet er hjemtaget. Der gives ikke adoptionstilskud til national fremmedadoption, familie- eller stedbarnsadoption."

Jeg har ikke noget kendskab til om de biologiske forældre i udlandet modtager et penge beløb for at bortadoptere deres barn."

Jeg ved ikke om alt dette er rigtigt!

Jeg har dog på fornemmelsen, at de biologiske forældre modtager et beløb - men det er et rent skud i tågen! smiley smiley

• #4   17. jan Polle
    Jeg har dog på fornemmelsen, at de biologiske forældre modtager et beløb - men det er et rent skud i tågen!

I de lande jeg har arbejdet ind som frivilligt var at bortadoptere et barn ligeså godt som at vinde i lotteriet.
    Ergo var der meget misbrug.

• #5   18. jan 4

Ja, det tror jeg nu også er tilfældet!

Kommentér på:
Krise' på området for international adoption!

Annonce